E36 1/96 Kopie klíče a čipu - imobilizér zablokován

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

E36 1/96 Kopie klíče a čipu - imobilizér zablokován

Příspěvek od Fx » 06. 12. 2006 17:19

Udělal jsem si kopii klíče i čipu imobilizéru, na čtečce čipů se mi zobrazuje u origo klíče i kopie stejný kód, imobilizér je s pevným kódem. Jenže když startuju kopií klíče s novým čipem, tak se ani neotočí startér, imobilizér zůstane zablokovaný. Zkusil jsem vyndat čip z klíče a přiložit přímo do větší blízkosti spínačky (nevěděl jsem, jestli náhodou není problém ve vzdálenosti) a stejně nic. Pro jistotu jsem ten čip ještě jednou přepsal a stejně nic.

Poradí někdo? Jedná se o E36 1/96 dle VINu.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 06. 12. 2006 18:10

Tak problém bude přece jenom asi v poloze čipu v klíči. Zatím tam není nijak fixovaný a teď jsem si s tím hrál a třikrát se mi nastartovat povedlo; s origo klíčem to jde vždy.

Nemá někdo přehled, jak vypadá ten klíč uvnitř, nezkoušeli jste třeba rozpižlat zlomený klíč? Kde a jak tam je ten čip přesně uložen?
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 07. 12. 2006 09:59

Fx píše:Tak problém bude přece jenom asi v poloze čipu v klíči. Zatím tam není nijak fixovaný a teď jsem si s tím hrál a třikrát se mi nastartovat povedlo; s origo klíčem to jde vždy.

Nemá někdo přehled, jak vypadá ten klíč uvnitř, nezkoušeli jste třeba rozpižlat zlomený klíč? Kde a jak tam je ten čip přesně uložen?
chip je hned nakraji ... v nejbližší vzdálenosti po zasunutí klíče.
jinak myslím že není možné mít dva identické chipy .. maximum na jednu řídící jednotku je 10ks a každá poloha se musí povolit/zakázat v řídící jednotce. proto se dá zablokovat i ztracený klíč. myslím že budeš mít problém s tím, že nemáš naprosto stejný chip ... vzdálenost nebude prolém.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 07. 12. 2006 10:04

Tohle by ale mělo platit až u klíčů s čipy s plovoucím kódem, ne? Pokud je kód pevný, nevidím důvod, aby klíč, který je identický, nenastartoval. BTW jsi si jistý, že u E36 s EWS s pevným kódem jdou zablokovat určité klíče?

EDIT: Laboroval jsem dál a zjistil, že jediný důvod, proč se mi povedlo nastartovat, bylo to, že jsem tam předtím měl origo klíč a byl jsem dostatečně rychlý. EWS si ten kód patrně čte při otočení do polohy před startem, pak už na něj asi prdí. Takže jsem tam, kde jsem byl na začátku.

EDIT2: Možná máš pravdu, třeba se ten klíč musí povolit v jednotce, nebo už nevím...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 07. 12. 2006 14:39

Tak už to mám. Celý problém byl v typu čipu, BMW a Mercedes používá jiný než "zbytek světa" a údajně to umějí prostě jenom v BMW. Takže jsem rozloupl jeden ze starých ošoupaných klíčů a vsadil čip do nového. Startuje to na brnk.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 07. 12. 2006 21:02

jsem si jistý že se dají blokovat jednotlivé klíče, protože jsem klíče stratil a nechal si je zablokovat.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Martin1805
Příspěvky: 280
Registrován: 25. 05. 2007 18:24

Příspěvek od Martin1805 » 08. 05. 2010 12:46

Pánové taky potřebuji radu.Nechal jsem u mojí e36 asi dvě a půl hodky otevřené spolujezdcovi dveře a pak to nešlo natočit,tváří se to jako imobilizér,netočí startér a když ho propojim na přímo na plus tak točí,ale motor nechytne.Poradíte mi please,nebo jak imobilizér odpojit.Díky moc

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 11. 05. 2010 17:54

Opraveno ;)

Kdyby náhodou někoho zajímalo, o jaký problém se jedná a co se stalo (protože ohledně znalostí o EWS jsem od roku 2006 značně pokročil):

Jednotka EWS 2 a vyšší používaná od roku výroby 1995 přibližně do roku 2005 (EWS 3.3D, EWS 4) obsahuje paměť pro 10 načipovaných klíčů. Ukládá se do ní mimo jiná data informace o:

- pevné části kódu
- plovoucí části kódu
- zda byl klíč již někdy použit
- zda je klíč blokován proti použití s daným vozem

Systém EWS sestává ze tří základních částí:

- snímací kroužek pod volantem, pomocí něhož elektromagnetickou indukcí vyčte data z čipu v klíči v analogové podobě
- transmit modul, který data překládá na digitální
- samotná jednotka EWS

Jednotka EWS dělá toto:
- data vyčtená z klíče porovná s daty uloženými v sobě a v případě, že sedí k jednomu z 10 klíčů a klíč není blokovaný, povolí start motoru.
- Toto povolení spočívá ve vysílání určitého kódu do motorové jednotky, tento kód je u prvních verzí pevný, u pozdějších (v E46 apod.) plovoucí.
- Zároveň s povolením startu motoru se změní plovoucí část kódu daného klíče v jednotce a vyšle se přes transmit modul a kroužek zpátky do klíče, kde se musí přepsat, aby šlo nastartovat i příště.

Právě v posledním bodě byl u Martina zádrhel. Baterka v autě byla slabší a zkrátka už nezvládla zásobovat kroužek energií dostatečnou k přepisu dat v čipu. Čip tak měl kód zapamatovaný při předchozím startování a logicky tedy již nešlo s tímto klíčem nastartovat.

Z tohoto vedou tři cesty:
- objednat originál klíč v BMW, tj. cesta do autosalonu, čekací doba, atd., navíc nesmí být od vozu vydáno celkově více jak 10 klíčů
- v případě, že je třeba vozem akutně jezdit, existuje možnost sehnání jiné řídící jednotky a EWS z jednotho vozu, synchronizované mezi sebou, k nim klíče. Značně nedoporučuji, potom už nelze objednat další klíče v BMW. Přidělat je umím, kdyby někdo potřeboval.

- já se při řešení tohoto problému vydal trochu jinou cestou - demontáž jednotky EWS, její rozebrání, očištění kontaktů na mikrokontroleru a přímé vyčtení jeho dat. Následně jsem data upravil tak, aby si jednotka myslela, že daný klíč nikdy nepoužila, a data jsem následně nahrál zpět do čipu mikrokontroleru. K tomu jsem Martinovi udělal ještě jeden čip navíc, protože měl od auta jen jeden klíč...
E39 535i sedan

Martin1805
Příspěvky: 280
Registrován: 25. 05. 2007 18:24

Příspěvek od Martin1805 » 11. 05. 2010 19:56

Fx píše:Opraveno ;)

Kdyby náhodou někoho zajímalo, o jaký problém se jedná a co se stalo (protože ohledně znalostí o EWS jsem od roku 2006 značně pokročil):

Jednotka EWS 2 a vyšší používaná od roku výroby 1995 přibližně do roku 2005 (EWS 3.3D, EWS 4) obsahuje paměť pro 10 načipovaných klíčů. Ukládá se do ní mimo jiná data informace o:

- pevné části kódu
- plovoucí části kódu
- zda byl klíč již někdy použit
- zda je klíč blokován proti použití s daným vozem

Systém EWS sestává ze tří základních částí:

- snímací kroužek pod volantem, pomocí něhož elektromagnetickou indukcí vyčte data z čipu v klíči v analogové podobě
- transmit modul, který data překládá na digitální
- samotná jednotka EWS

Jednotka EWS dělá toto:
- data vyčtená z klíče porovná s daty uloženými v sobě a v případě, že sedí k jednomu z 10 klíčů a klíč není blokovaný, povolí start motoru.
- Toto povolení spočívá ve vysílání určitého kódu do motorové jednotky, tento kód je u prvních verzí pevný, u pozdějších (v E46 apod.) plovoucí.
- Zároveň s povolením startu motoru se změní plovoucí část kódu daného klíče v jednotce a vyšle se přes transmit modul a kroužek zpátky do klíče, kde se musí přepsat, aby šlo nastartovat i příště.

Právě v posledním bodě byl u Martina zádrhel. Baterka v autě byla slabší a zkrátka už nezvládla zásobovat kroužek energií dostatečnou k přepisu dat v čipu. Čip tak měl kód zapamatovaný při předchozím startování a logicky tedy již nešlo s tímto klíčem nastartovat.

Z tohoto vedou tři cesty:
- objednat originál klíč v BMW, tj. cesta do autosalonu, čekací doba, atd., navíc nesmí být od vozu vydáno celkově více jak 10 klíčů
- v případě, že je třeba vozem akutně jezdit, existuje možnost sehnání jiné řídící jednotky a EWS z jednotho vozu, synchronizované mezi sebou, k nim klíče. Značně nedoporučuji, potom už nelze objednat další klíče v BMW. Přidělat je umím, kdyby někdo potřeboval.

- já se při řešení tohoto problému vydal trochu jinou cestou - demontáž jednotky EWS, její rozebrání, očištění kontaktů na mikrokontroleru a přímé vyčtení jeho dat. Následně jsem data upravil tak, aby si jednotka myslela, že daný klíč nikdy nepoužila, a data jsem následně nahrál zpět do čipu mikrokontroleru. K tomu jsem Martinovi udělal ještě jeden čip navíc, protože měl od auta jen jeden klíč...




Moc tomu nerozumim,ale kára maká a to je hlavní.

Moc ti dík za pomoc :wink:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 11. 05. 2010 23:36

Nemáš zač, sice jsem ještě na nemocenské, ale tohle bylo akutní a zjevně ti to pomohlo. Když jsem viděl, jak se ti málem kousla pumpa po nastartování, měl jsem radost z dobře odvedené práce :-)

Už jsi zkoušel i ten nový čip? Jen dodatek, zkoušej to až cca 15 minut po nastartování původním klíčem, zhruba 10 minut si jednotka pamatuje předchozí kód a povolí start i pahýlem bez čipu.
E39 535i sedan

Martin1805
Příspěvky: 280
Registrován: 25. 05. 2007 18:24

Příspěvek od Martin1805 » 17. 05. 2010 17:44

Fx píše:Nemáš zač, sice jsem ještě na nemocenské, ale tohle bylo akutní a zjevně ti to pomohlo. Když jsem viděl, jak se ti málem kousla pumpa po nastartování, měl jsem radost z dobře odvedené práce :-)

Už jsi zkoušel i ten nový čip? Jen dodatek, zkoušej to až cca 15 minut po nastartování původním klíčem, zhruba 10 minut si jednotka pamatuje předchozí kód a povolí start i pahýlem bez čipu.


Týjo hele rozdejchávám to ještě teď.Přiznám se,že sem ten druhý čip ještě neškoušel,ale udělám to a dám ti vědět.

Odpovědět