olej do převodovky a diferáku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca

Příspěvek od Venca » 29. 12. 2003 17:19

DAN píše:Heleďte se, čím to může být, že při studeným motoru,...po ostavení třeba na týden, se mi strašně blbě řadí. Rychlosti tam lezou blbě. Pak, když se to ohřeje, tak je to v pohodě.
Opravář mi řekl, že to je spojkou, ale podle toho co teď psal RedBaron si myslím, že to bude volejem v převodovce. Je možný oboje, nebo spíš olej? :roll:
Hádal bych olej.

A jak ten opravář vypadá?

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 29. 12. 2003 17:42

DAN píše:Heleďte se, čím to může být, že při studeným motoru,...po ostavení třeba na týden, se mi strašně blbě řadí. Rychlosti tam lezou blbě. Pak, když se to ohřeje, tak je to v pohodě.
Opravář mi řekl, že to je spojkou, ale podle toho co teď psal RedBaron si myslím, že to bude volejem v převodovce. Je možný oboje, nebo spíš olej? :roll:
Olej...
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 29. 12. 2003 18:17

Venca píše:
A jak ten opravář vypadá?
Ten opravář je genetickej odpad. Předminule mi utrh M-Packet práh, prej to jinak nešlo zvednout :roll: :evil:
Naposled mi ztratil zátku od zásuvky pro diagnostiku. Nejdřív jsem si myslel, že jsem ji asi ztratil jízdou :D , za půl hoďky jsem se tam stavil s bejčákem, nebyl doma, ale férovej fotr ji prej našel na zemi v dílně :roll: :evil:
Tak jsem u něj byl naposled. Jinak před tím se jevil docela solidně.

Takže, asi bych měl olej vyměnit. Už jsem se do toho chtěl pustit dříve, protože mi protéká okolo gufera. Od výměny mě odradily keci prodavačů, že prej musím vědět jakej olej jsem tam měl-žlutej nebo červenej-já mu řikal černej debile :D -jakou barvu asi může mít olej po 150 tis. km :roll: a pak jsem se bál výměny toho gufera, jo a ještě nešlo vůbec nic povolit, jak jsem psal, hejbal jsem celým autem.
Vlítnu na to co nejdříve. Asi na jaře :oops:

Ještě k tomu tuhýmu řazení, známej říkal, že když měl novou M3 E46, tak prej to šlo hrozně ztuha. Tak volal Bychlovi a ten prej mu říkal, že je to normální.
To když byla uplně nová. Pak to na německý dálnici rozchodil :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Návštěvník

Re: olej do převodovky a diferáku

Příspěvek od Návštěvník » 30. 12. 2003 08:34

Doporučuju ATF. Připlatil jsem si za syntetické a výsledkem je, že převodovka řadí skvěle i v -10°C, hlaďoučce jak u novýho auta. Předtím jsem tam dal olej, kterej mi doporučili v servisu - 75W90, strašná srágora, skoro to neřadilo, jenom vyloženě při horkým motoru.[/quote]


Přesně tohle bych potřeboval, stačí aby bylo kolem nuly a při studeném motoru mám problém tam dostat dvojku a když s tím jede stará, tak to jde vždy přes zuby. Zkusím poptat ATF, dík.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Re: olej do převodovky a diferáku

Příspěvek od Luboš » 30. 12. 2003 08:36

Doporučuju ATF. Připlatil jsem si za syntetické a výsledkem je, že převodovka řadí skvěle i v -10°C, hlaďoučce jak u novýho auta. Předtím jsem tam dal olej, kterej mi doporučili v servisu - 75W90, strašná srágora, skoro to neřadilo, jenom vyloženě při horkým motoru.[/quote]

Přesně tohle bych potřeboval, stačí aby bylo kolem nuly a při studeném motoru mám problém tam dostat dvojku a když s tím jede stará, tak to jde vždy přes zuby. Zkusím poptat ATF, dík.

Venca

Příspěvek od Venca » 30. 12. 2003 09:25

DAN:

"...Ten opravář je genetickej odpad..." -

- no hezký to ukázky opraváře.

Já bych ho tipoval na "pivního medvídka s kroužkem nebo dvěma".

V poslední době jsem v různých servisech, v prodejnách a na vrakáčích setkal s typem, který je silnější postavy, délkou vlasů 0,0x a je vybaven jedním až několika kovovými kroužky v různých částech těla.
Obvykle má nedaleko sebe pivo.
A obvykle rovněž používá při montáži a demontáži neobvyklých a více než je zdrávo násilných metod. Výsledkem jsou obvykle nenávratné škody na vozidle.
Lehčí škody působí obvykle různými "odbornými" radami.
Místo spojovacích součástí (šrouby, matice...) používá různé silikonové tmely. Nezná pravý úhel (90°). Při práci pokuřuje a popel s oblibou trousí uvnitř vozidla.

Osobně nemám vůbec nic proti kroužkům, pivu, krátkým vlasům atd., ale v případě těchto "medvídků" se asi staly jejich identifikačními znaky...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 10:35

Ten můj "bejvalej" je opakem. Je to ekolog, vyšší asi 190 cm, váha tak 75 kg. Měl se narodit jako kůň, ale na poslední chvíli si to pán bůh rozmyslel a poslal na svět "automechanika", už ale nestihl dokonalou přestavbu na člověka.
Ze začátku jsem mu bezmezně věřil. Líbilo se mi jakou dělá práci, jak ji dělá. Všechno šlo lehoučce. Na nic nepotřeboval velký kladiva. Všeho se dotýkal jek ženská. Opak mých zkušeností s "pivním typem". Pivař příjde k autu, opře se o něco, že v tom zapraská, pořádně protůruje studenej motor, aby se to srovnalo :roll: pak to pomydlí velkým kladivem a pak je to samozřejmě vždy v ještě větší prdeli :evil:

S tím řazením za studena. Já kolikrát nemůžu zařadit ze začátku nic. Stojím u garáže jak trotl a pokouším se zařadit :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 30. 12. 2003 10:40

DAN píše:Ten můj "bejvalej" je opakem. Je to ekolog, vyšší asi 190 cm, váha tak 75 kg. Měl se narodit jako kůň, ale na poslední chvíli si to pán bůh rozmyslel a poslal na svět "automechanika", už ale nestihl dokonalou přestavbu na člověka.
Ze začátku jsem mu bezmezně věřil. Líbilo se mi jakou dělá práci, jak ji dělá. Všechno šlo lehoučce. Na nic nepotřeboval velký kladiva. Všeho se dotýkal jek ženská. Opak mých zkušeností s "pivním typem". Pivař příjde k autu, opře se o něco, že v tom zapraská, pořádně protůruje studenej motor, aby se to srovnalo :roll: pak to pomydlí velkým kladivem a pak je to samozřejmě vždy v ještě větší prdeli :evil:

S tím řazením za studena. Já kolikrát nemůžu zařadit ze začátku nic. Stojím u garáže jak trotl a pokouším se zařadit :roll:
Robi ti to v kazdej rychlosti, alebo len v urcitych? Za tepla alebo len za studena alebo vzdy? Skusil by som mrknut aj na silentbloky motoru a prevodovky... ja som ich mal uplne vysrane a vytrhnute, neslo vobec radit do 1, 3, 5 a R, 2 a 4 sli normalne... mal som vytrhnute silenty motoru a taky prevodovky, a cele to bolo posunute o kus dopredu, tak jednoducho neslo zaradit... po vymene (pred vymenou oleja) to slo lahko a presne, po vymene oleja ako u novej prevodovky 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 12:24

Je to jen, když vytáhnu auto po delší době z garáže. V zimě je to daleko víc jak třeba když je nad 10 C.
Prostě nastartuju, vrazim tam zpátečku, vyřadím a pak to tam musím ládovat. Po cca 10 ujetých km to už jde všechno v pohodě, lehce.
Prostě při rozjezdu po delším stání ( týden...) se trošku nadřu. Nezáleží na rychlostním stupni, brutální jsou samozřejmě ty první - zpátečka, 1, 2
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 30. 12. 2003 12:25

DAN píše:Je to jen, když vytáhnu auto po delší době z garáže. V zimě je to daleko víc jak třeba když je nad 10 C.
Prostě nastartuju, vrazim tam zpátečku, vyřadím a pak to tam musím ládovat. Po cca 10 ujetých km to už jde všechno v pohodě, lehce.
Prostě při rozjezdu po delším stání ( týden...) se trošku nadřu. Nezáleží na rychlostním stupni, brutální jsou samozřejmě ty první - zpátečka, 1, 2
Tak to bude asi len ten olej... skus ho vymenit, ak nie, postupujes dalej 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 30. 12. 2003 14:30

DAN píše:Je to jen, když vytáhnu auto po delší době z garáže. V zimě je to daleko víc jak třeba když je nad 10 C.
Prostě nastartuju, vrazim tam zpátečku, vyřadím a pak to tam musím ládovat. Po cca 10 ujetých km to už jde všechno v pohodě, lehce.
Prostě při rozjezdu po delším stání ( týden...) se trošku nadřu. Nezáleží na rychlostním stupni, brutální jsou samozřejmě ty první - zpátečka, 1, 2
DAN: Jestliže je to opravdu zatepla lepší, tak neexistuje jiné logické vysvětlení než olej. Ten syntetickej ATF (původně kapalina do automatů) se používá i do převodovek v rally, oni ví proč. Je mnohem lehkoběžnější než běžné oleje.

Každopádně silentbloky převodovky by si měl každý držet v pořádku a ne je nechat úplně uhnít, to je jasná věc.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 30. 12. 2003 15:08

RedBaron píše:Každopádně silentbloky převodovky by si měl každý držet v pořádku a ne je nechat úplně uhnít, to je jasná věc.
To malo byt na mna? :roll:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 30. 12. 2003 15:10

2Slim: neee :twisted: :D :wink:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 30. 12. 2003 16:31

Já vždycky používal OMV 70w90 asi 400za litr a jak v převodovce,tak diferáku úplná pohoda/jinak při výměně neuškodí ani takový ty přísady na hlučnost,protože když vyměníte po nějakejch 150tkm olej,tak většinou začne hučet/

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 16:37

Takže, když mi dá prodavač volejů na výběr mezi olejem do automatický a normální převodovky, tak můžu klidně vzít ten do automatu a nic tím nezkazím ??
To by bylo dobrý. Nemusel bych se stresovat, že jsem náhodou spletl olej.---červenej vs žlutej :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 30. 12. 2003 17:32

DAN píše:Takže, když mi dá prodavač volejů na výběr mezi olejem do automatický a normální převodovky, tak můžu klidně vzít ten do automatu a nic tím nezkazím ??
Já tam mám taky ATF pro automaty, prej je ten pro automaty lepší & dražší...

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 30. 12. 2003 19:15

DAN píše:Takže, když mi dá prodavač volejů na výběr mezi olejem do automatický a normální převodovky, tak můžu klidně vzít ten do automatu a nic tím nezkazím ??
To by bylo dobrý. Nemusel bych se stresovat, že jsem náhodou spletl olej.---červenej vs žlutej :roll:
Ne, normalne chtej ATFko v Autecu, nie je to drahe, liter stoji 160 Kc a podla mna ani inde nekupis lacnejsie... teda omnoho lacnejsie urcite nie 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 20:11

Co to je vlastně ATF ? Autmatic Transmission Fluid ?
Mohl by jsi mi napsat přesné indície. Firma ?
A telefon na Kořínka :D -- ten vlastně mám 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 30. 12. 2003 20:16

DAN píše:Co to je vlastně ATF ? Autmatic Transmission Fluid ?
Mohl by jsi mi napsat přesné indície. Firma ?
A telefon na Kořínka :D -- ten vlastně mám 8)
Jo, je to skratka pre Automatic Trm Fluid... a firma? Jak jinak, Autec ;)

AuTec Group a.s.

Adresa:
Jeremiášova 5
155 00 Praha 5

http://www.bmwautec.cz/

8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 12. 2003 20:23

:D já myslel firma, která dělá ten olej :D
Jako např. Valvoline, Kastrol, Pekáč,... :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět