2.5 vs 2.7
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Každý motor zaslouží slušné zacházení, kterého se mu asi u každého rádobyzávodníka nedostává, myslím tím v klidu ohřát a pak požadovat výkony, za předpokladu, že je dobře mazán a chlazen. Na germánském webu je o 2,7 napsáno celkem dost informací v motorenforech a o nespolehlivosti nikdo nešpekuluje. Myslím, že nově vzniklý negativní mýtus je otázkou Vás, kteří jste měli problémy. Já osobně a člen klubu Kupča, a posléze BigMara, pakliže si je už beru do huby, máme s ETA motory pozitivní zkušenosti, bez problémů, co si pamatuji, jediné o čem vím, že byl problém byl Rottenovo motor (moje úprava), že mu buď rupla hlava, nebo těsnění pod hlavou a to po ujetí zhruba 25000 km, jestli se nepletu. Mimochodem, mě osobně vyběhla ojnice na 325i, a 327i funguje bez problémů, letos jsem ujel pravda jen 12000 km. Hlavní problém rádobyúpravců 327i je to, že upravují dle mého názoru motory, které mají nejlepší leta zasebou a 350tkm také. V případě, že tůnujete něco takového je opravdu LEPŠÍ, spolehlivější variantou opravdu fungující stará dobrá 325i a o 2,7 si nechat zdát do doby, než našetříte na G.O. motoru v pokudmožno mimoPražském odborném servisu, kde Vám jí OPRAVDU POCTIVĚ udělají, jinak najedete zmíněných 5000km a budete brečet nad vyhozenýma prachama.
M20B27KB POWER!!!
M20B27KB POWER!!!
S tím slušným zacházením máš asi naprostou pravdu, že je to pro motor největší křeč honí-li ho někdo za studena.
Ale.
Já kromně tebe a kupči neznám nikoho komu by se neurvala klikovka , resp. nezvajičkovatěla. To je jeden a ten samý problém u X motorů. Rozdíl byl jenom v počtu kilometrů dle varianty a stavu motoru. U vás si myslím, že je to jen a jen tím, že to prostě nehoníte
Tak mi řekni co u těch všech motorů udělal kdo špatně? Jak si od tohoto problému odpomoci? Nové šály, příp výbrus kliky, co jiného, vždyť je to vždy stejný problém.
Já si myslím, že je to spíš o tom reálném provozu. t.j. o tom jak je ten motor používán. Myslím si, že v případě, že majitel 327i který s takovým autem jezdí normálně a jenom vyjjímečně tomu dá někdy kotel aby někoho předjel tak je to naprosto v klidu a není důvod proč by to nemělo vydržet.
Ale je li potencionál motoru využíván velmi často a je-li motor často držen ve vysokých otáčkách u omezovače tak to prostě nemůže vydržet.
Je fakt, že u dvou et o kterých vím, tak byl další faktor ten, že byla zvýšená komprese tím pádem tam byly příliš velké tlaky a mělo podle mne vliv i to. (Ale šlo to do otáček jak motorka
).
Podle mne k tomu musíš dojít i matematicky.
Ot počítány o něco nižší neb omezovač není reálně použitelná hodnota, resp nelze motor provozovat v těchto otáčkách.
-
E30 325e zdvih: 81 omezovač 4500
4250 ot/min = 70,8 ot/sec
Rychlost pístu: 70,8(ot/sec)*81(zdvih mm)*2(jedna otáčka je cesta nahoru i dolu)= 11500mm/sec = 11,5m/sec
to znamená, že píst u 325e bez úhodny urazí 11,5metrů za sekundu. (Resp. je konstruován)
-
E30 327i zdvih 81 omezovač 6250ot
6000 ot/min = 100 ot/sec
Rychlost pístu: 100(ot/sec)*81(zdvih mm)*2(jedna otáčka je cesta nahoru i dolu)= 16200mm/sec = 16,2m/sec
-
Myslíš, že klikovka konstruovaná a spočítaná na max 11,5m/sec vydrží 16,2m/sec ?
Ono, já sám moc dobře vím, že takovýhle výpočet, je nepřesný, resp. nevhodný, je spíše pro představu co mám na mysli.
Reálně, jde o tu sílu způsobující bržďení a zrychlování pístu a ojnice na klikovce. To už by byl poněkud složitější výpočet. Je třeba uvědomit, že větší klikovka, vetší páka atd...
BYlo by hodně zajímavý kdyby někdo spočítal, jakou rychlost musí ten píst získat a spočítat váhu, resp tlak pístu(ojnice) na klikovku při brždění či zrychlování pístu.
Já se na to momentálně necítím
ale buď by to moje argumenty potvrdilo, nebo vyvrátilo.
Tak co ?
Ale.
Já kromně tebe a kupči neznám nikoho komu by se neurvala klikovka , resp. nezvajičkovatěla. To je jeden a ten samý problém u X motorů. Rozdíl byl jenom v počtu kilometrů dle varianty a stavu motoru. U vás si myslím, že je to jen a jen tím, že to prostě nehoníte

Tak mi řekni co u těch všech motorů udělal kdo špatně? Jak si od tohoto problému odpomoci? Nové šály, příp výbrus kliky, co jiného, vždyť je to vždy stejný problém.
Já si myslím, že je to spíš o tom reálném provozu. t.j. o tom jak je ten motor používán. Myslím si, že v případě, že majitel 327i který s takovým autem jezdí normálně a jenom vyjjímečně tomu dá někdy kotel aby někoho předjel tak je to naprosto v klidu a není důvod proč by to nemělo vydržet.
Ale je li potencionál motoru využíván velmi často a je-li motor často držen ve vysokých otáčkách u omezovače tak to prostě nemůže vydržet.
Je fakt, že u dvou et o kterých vím, tak byl další faktor ten, že byla zvýšená komprese tím pádem tam byly příliš velké tlaky a mělo podle mne vliv i to. (Ale šlo to do otáček jak motorka

Podle mne k tomu musíš dojít i matematicky.
Ot počítány o něco nižší neb omezovač není reálně použitelná hodnota, resp nelze motor provozovat v těchto otáčkách.
-
E30 325e zdvih: 81 omezovač 4500
4250 ot/min = 70,8 ot/sec
Rychlost pístu: 70,8(ot/sec)*81(zdvih mm)*2(jedna otáčka je cesta nahoru i dolu)= 11500mm/sec = 11,5m/sec
to znamená, že píst u 325e bez úhodny urazí 11,5metrů za sekundu. (Resp. je konstruován)
-
E30 327i zdvih 81 omezovač 6250ot
6000 ot/min = 100 ot/sec
Rychlost pístu: 100(ot/sec)*81(zdvih mm)*2(jedna otáčka je cesta nahoru i dolu)= 16200mm/sec = 16,2m/sec
-
Myslíš, že klikovka konstruovaná a spočítaná na max 11,5m/sec vydrží 16,2m/sec ?
Ono, já sám moc dobře vím, že takovýhle výpočet, je nepřesný, resp. nevhodný, je spíše pro představu co mám na mysli.
Reálně, jde o tu sílu způsobující bržďení a zrychlování pístu a ojnice na klikovce. To už by byl poněkud složitější výpočet. Je třeba uvědomit, že větší klikovka, vetší páka atd...
BYlo by hodně zajímavý kdyby někdo spočítal, jakou rychlost musí ten píst získat a spočítat váhu, resp tlak pístu(ojnice) na klikovku při brždění či zrychlování pístu.
Já se na to momentálně necítím

Tak co ?

Ondra ex.M-Fahrer
Jeste se jednou vlozim do debaty. Nevim jak ty Melisku a jak Kupca,ale ja s tim motorem nezachazel nejak az moc, ze bych ho nenechal ohray, je pravda nekdy take ne,ale predevsim kdyz byl ohraty tak jsem s nim lital celej den po Sosnove mezi 5000 ot/min az omezovac, sprinty sli prakticky k omezovaci nekdy se dotkl,ale spis ne radil jsem driv a zadalsi u prvniho motoru se me klikovka nezkurvila,ale saly na ijnici u kliky a druhy motor tam se ojnice pretrhla a bylo vymalovano klika a saly byly neposkozeny takze kde je chyba?????
Když jsme motor stavěli tak jsme do něj vrazili všechny lágry nový a nový kroužky. Blok je sníženej o 2 mm!! Hlava 2,5i s původní vačkou. Olej plná sintetika 0W30. Motor se neustále honí nadoraz až k omezovači. Už rok a půl funguje bez jedinýho problému. Náš známej postavil ten samej (akorát s o něco menší kompresí) do normální ho auta a jezdil s tim tři roky pak auto prodal a jezdí to doteďka. Možná by vám pomohlo varzit tam dieslovou kliku když s tim máte problémy. My máme benzínovou a taky to funguje.
S 2,7i na věčné časy
S 2,7i na věčné časy

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem chvili studoval ETK, a mam zajimava zjisteni:
hlavni klikova loziska pro etu jsou shodna s E46 330d, E36 M3 3.2 ltr, ...
ojnicni loziska pro etu jsou shodna s E46 330i (170kW), ...
Nizka zivotnost tedy asi nebude lozisky, nebo by to chtelo udelat GO a dat nova loziska, ktera dnes mohou byt z jineho materialu nez pred 15-20 lety.
Kdesi na nemeckem webu jsem se docetl, ze stavba 327i je mozna zastavbou klikovky 324d/td do 325i/e bloku. Klika pro d/td je kovana narozdil od benzinu, kde je odlevana.
Pretrzena Filipova ojnice je ojedinela zavada, vetsina umrti byla diky klikovce.
Pozdejsi dodatek k ojnicim: dle ETK jsou stejne pro 320i/323i/325e, takze jsou dimenzovane na 6500rpm
hlavni klikova loziska pro etu jsou shodna s E46 330d, E36 M3 3.2 ltr, ...
ojnicni loziska pro etu jsou shodna s E46 330i (170kW), ...
Nizka zivotnost tedy asi nebude lozisky, nebo by to chtelo udelat GO a dat nova loziska, ktera dnes mohou byt z jineho materialu nez pred 15-20 lety.
Kdesi na nemeckem webu jsem se docetl, ze stavba 327i je mozna zastavbou klikovky 324d/td do 325i/e bloku. Klika pro d/td je kovana narozdil od benzinu, kde je odlevana.
Pretrzena Filipova ojnice je ojedinela zavada, vetsina umrti byla diky klikovce.
Pozdejsi dodatek k ojnicim: dle ETK jsou stejne pro 320i/323i/325e, takze jsou dimenzovane na 6500rpm

Naposledy upravil(a) Francis dne 26. 12. 2003 13:46, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
I když moje slova jsou míň než psí štěknutí, tak je kváknu.
Eta je "dlouhoběh", předělávat ji na "i" verzi je podle mě prasečárna.
Snad jak zmínil Francis, možná ještě použitím kovaný kliky z dieselu, ale stejně to na věci nic nemění. To není hezká práce
Klika z Ety dostává krutě zahulit o ložiskách,... nemluvě.
Snahou veškerýho konstruování je dosáhnout optimálního kompromisu, výpočty jsou daleko složitější a stejně mnohdy nevystihnou reálnou situaci. V továrně se serou s vývojem nekonečný hodiny zkoušení,... a pak příjde nějakej Čenda a během posezu u piva( někde v německý hospodě) to vymyslí a udělá to fšechno líp. ( nic osobního hoši, pro mě cikán jak černoch, lidi sou lidi
)
Stojí to vůbec za to? Když už se podobným způsobem srát z motorem, tak pořádně udělat 2.5 íčko. A nebo použít jinej motor.

Eta je "dlouhoběh", předělávat ji na "i" verzi je podle mě prasečárna.
Snad jak zmínil Francis, možná ještě použitím kovaný kliky z dieselu, ale stejně to na věci nic nemění. To není hezká práce

Snahou veškerýho konstruování je dosáhnout optimálního kompromisu, výpočty jsou daleko složitější a stejně mnohdy nevystihnou reálnou situaci. V továrně se serou s vývojem nekonečný hodiny zkoušení,... a pak příjde nějakej Čenda a během posezu u piva( někde v německý hospodě) to vymyslí a udělá to fšechno líp. ( nic osobního hoši, pro mě cikán jak černoch, lidi sou lidi

Stojí to vůbec za to? Když už se podobným způsobem srát z motorem, tak pořádně udělat 2.5 íčko. A nebo použít jinej motor.
BMW The Ultimate Driving Machine
Videl jsem vylagrovanou i kliku z diesela co ted?????? A ze byla hezky vylagrovana to seš musi rict. Tam zas vydrzely saly. Proste a jiste eta jde urcite postavit,ale za ty penize mam mnohem silnejsi motor v serii a i lehci.tot jen muj nazor a ja mam take svuj a vim, ze 2,7i je dobra je to reseni, ktere jede,ale ...
P.S.: Francis ta ojnice to si take myslim, ze je ojedinela.
P.S.: A vim komu auto vydrzelo a doted jezdi Petr z autotunigu,ale co vim tak to je snad postaveny odzacatktu a v nemecku,ale to nevim tak me nemlatte.
P.S.: Francis ta ojnice to si take myslim, ze je ojedinela.
P.S.: A vim komu auto vydrzelo a doted jezdi Petr z autotunigu,ale co vim tak to je snad postaveny odzacatktu a v nemecku,ale to nevim tak me nemlatte.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Opet jsem chvili brouzdal v ETK a scital ceny dilu. Saly hlavni + saly ojnicni + pisty + pistni cepy + krouzky = material na GO = 40.000 Kc v AuTecu. K tomu prebrouseni kliky, vyuhlovani ojnic, tesneni pod hlavu, ... Za ty prachy se da sehnat S50B30 z prvni E36 M3 s 286PS a zarucenou zivotnosti 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
...
Upřímně rěčeno,na kolik kobylek se takovouhle cestou dostanete???
190 ??? 210????
S chipem 220????
A co takhle 2.5i ve slušnym stavu plus vačka sání,výfuck,chip.
Co si o tom myslíte????
a není jednodušší tam nacpat neolítanej 3.5 třeba z 735ia???
190 ??? 210????
S chipem 220????
A co takhle 2.5i ve slušnym stavu plus vačka sání,výfuck,chip.
Co si o tom myslíte????
a není jednodušší tam nacpat neolítanej 3.5 třeba z 735ia???
a co alpina? taky dělali c2 2,7i (84x81)....taky auto na pár kilometrů? Já mám taky 2.7i už dva roky,šel jsem cestou klika a ojnice z ety, zbytek 2.5 ,nový šálky,gufera....Celý klikový mechanismus i se setrvákem a řemenicemi jsem nechal znovu dynamicky vyvážit (a bylo co vyvažovat, jelikož setrvák zůstal z 2,5 a tím se to celé rozvážilo) Od té doby tak 20000km a furt pohoda,motor jede krásně a má zátah jako kráva.
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Škoda, že jsi anonymní, vyvažovateli. Zajímalo by mne, co jsem mohl pokazit, pakliže jsem na 2,7 použil setrvák z 2,5, nerejpu, myslím to naprosto vážně. Jinak Francisi, tvé konstatování mne velmi pobavilo. Stále zastávám názor, že nevidím důvod, proč by 2,7 nemohla dlouho fungovat. Je logické, že všechna ložiska jsou namáhanější než na původní ETĚ a proto se životnost sníží, ale odhadovat o kolik, je diletantství. Moje cesta bude do doby sehnání rozumného silnějšího origoš motoru dosavadní 2,7i, už jen z toho důvodu, že kdyby mi skutečně něco vyběhlo (o čemž bych případně informoval), tak za 3000 kč koupím jiný motor a za 2 dny ho mám v klídku přehozený a bez dalších investic jezdím. Je to surovost, ale je to nejlevnější varianta relativně výkonného motoru. Nebráním 2,7 z citových důvodů, ale prostě vidím, že to funguje, tak to neřeším a rejpalům oponuju. Nadruhou stranu to není cesta do závratných výkonových výšin, takže sám plánuji jít od 2,7 do vyšších objemových a hlavně výkonových sfér. Je to jen otázka chtění, času a peněz. Apropo, páni tuneři, měli jste kdokoli někdy motor na brzdě? hodím to jako nové téma....
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
A ktere?Melisek_076 píše:... Francisi, tvé konstatování mne velmi pobavilo....
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
No, to je trochu slozitejsi. Kluci v BMW si snizuji naklady na skladove zasoby, vyrabeji saly stale stejnych rozmeru, jen z lepsiho materialu. Stare modely na tom tedy "vydelaji". Ovsem klika zustane stale stejna, stara, te se nove dimenzovani netyka.
Nekteri uzivatele s nedobrymi zkusenostmi pisou, ze po demontazi vadneho motoru byla ojnicni loziska ovalna. Nekteri sice dali nova loziska, ovsem na starou neprebrousenou kliku, coz jsou podle me vyhozene penize.
Pri stavbe 327i by slo jit stredni variantou - koupit hlavni a ojnicni loziska (v AuTecu malinko pres 7000 Kc) a nechat prebrousit klikovku. To by se melo cele vejit do 10.000 Kc. Pak by to melo vydrzet dost dlouho.
Nekteri uzivatele s nedobrymi zkusenostmi pisou, ze po demontazi vadneho motoru byla ojnicni loziska ovalna. Nekteri sice dali nova loziska, ovsem na starou neprebrousenou kliku, coz jsou podle me vyhozene penize.
Pri stavbe 327i by slo jit stredni variantou - koupit hlavni a ojnicni loziska (v AuTecu malinko pres 7000 Kc) a nechat prebrousit klikovku. To by se melo cele vejit do 10.000 Kc. Pak by to melo vydrzet dost dlouho.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No konečně jsme se někam trochu dobrali 
Souhlasím s Melíškem. 2.7i bych si klidně postavil a čas od času vyměnil blok. Není to nijak pracné ani extra nákladné.
A výdrž bude podle toho jaký budu mít štěstí. Generálka u tohoto motoru, je podlemne, vyhazování peněz, vždy je levnější koupit celej jinej...
2.7i je OK.....Jenže já teď taky koukám jiným výkonostním směrem

Souhlasím s Melíškem. 2.7i bych si klidně postavil a čas od času vyměnil blok. Není to nijak pracné ani extra nákladné.
A výdrž bude podle toho jaký budu mít štěstí. Generálka u tohoto motoru, je podlemne, vyhazování peněz, vždy je levnější koupit celej jinej...
2.7i je OK.....Jenže já teď taky koukám jiným výkonostním směrem

Ondra ex.M-Fahrer
No docela by me zajimalo jak vy dva to s tim zvysovanim vykonu zamyslite?(Melisek, OndraM) Vetsi uprava 2.5? turbo(kompressor)? nebo M3 a M5 motory? a bavime se jeste o e30?? Jestli by vam nevadilo pustit nejake info... 

([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28,
535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

[quote="Melisek_076"]Škoda, že jsi anonymní, vyvažovateli. Zajímalo by mne, co jsem mohl pokazit, pakliže jsem na 2,7 použil setrvák z 2,5, nerejpu, myslím to naprosto vážně.
použil jsi na klikovém mechanismu díl z jiného...to znamená že vyvážení toho mechanismu šlo do háje...Já jsem si to nechal převážit u člověka,který se tím živý,(vyvažuje nejen klikové hřídele do aut,ale i třeba do čerpadel,drtičů...) Viděl jsem na vlastní oči, jak ta vyvažovačka ukázala rozváženost na jednom konci i na druhém konci... pak si s tím pán hrál asi 4 hodiny,odbrušoval,vrtal dírky....(však se podívej,že na dvou stejných setrvačnících jsou ty vyvažovací dírky pokaždé někde jinde) Nevím jaký má to vyvážení vliv na životnost,ale myslím,že v 6000ot,to není špatné,že to běží bez vybrací...
použil jsi na klikovém mechanismu díl z jiného...to znamená že vyvážení toho mechanismu šlo do háje...Já jsem si to nechal převážit u člověka,který se tím živý,(vyvažuje nejen klikové hřídele do aut,ale i třeba do čerpadel,drtičů...) Viděl jsem na vlastní oči, jak ta vyvažovačka ukázala rozváženost na jednom konci i na druhém konci... pak si s tím pán hrál asi 4 hodiny,odbrušoval,vrtal dírky....(však se podívej,že na dvou stejných setrvačnících jsou ty vyvažovací dírky pokaždé někde jinde) Nevím jaký má to vyvážení vliv na životnost,ale myslím,že v 6000ot,to není špatné,že to běží bez vybrací...
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
No ty vyvazovaci dirky museji byt nekde jinde, protoze material setrvacniku neni homogenni, neni jeden jako druhy, pokazde v ocelarne "uvari" jinou polevkuAnonymous píše:... však se podívej,že na dvou stejných setrvačnících jsou ty vyvažovací dírky pokaždé někde jinde...

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition