Zelené diody

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Venca

Zelené diody

Příspěvek od Venca » 20. 03. 2003 21:05

1 zelená dioda = 54-72 dní, bez ohledu na ujeté kilometry. Nesouvisí s výměnou oleje, jen odpočítávají časový cyklus. Je to tak, nebo ne? Už jsem to hledal všude možně, ale nikde to neni přesně napsáno. Kdo o tom ví víc?

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 20. 03. 2003 21:17

No nevim přesně ale když jezdim jako prase tak mi jedna zelena zhasne po cca 900-1000km a když jezdim v pohodě myslím že zhasinaj o něco pozdějc.

Venca

Příspěvek od Venca » 20. 03. 2003 21:29

Maranelo píše:No nevim přesně ale když jezdim jako prase tak mi jedna zelena zhasne po cca 900-1000km a když jezdim v pohodě myslím že zhasinaj o něco pozdějc.
To jsem si taky myslel, studený starty, ostrá jízda atd., ale teď vidím, že mi zhasla po 62 dnech a skoro jsem nejezdil (580km). A v létě 68 dní a 2400 km.

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 21. 03. 2003 00:38

Ja si myslim, že je to tak, že to zhasíná přímo úměrně se zátěží motoru. Dyž dostává, tak to zhasíná dřív...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

kdo.

Příspěvek od kdo. » 21. 03. 2003 08:12

Já zase myslím, že mi zhasínají cca po 1.500 km, ale asi záleží i na délce a četnosti jízd.

Uživatelský avatar
allda
Příspěvky: 337
Registrován: 18. 02. 2003 17:29

Příspěvek od allda » 21. 03. 2003 08:20

ja mam pocit, ze se mi rozsviti pri startu, asi jako ze funguji, ale potom behem jizdy je mam zhasnuty. ja taky myslel, ze to je na olej.

kdo.

Příspěvek od kdo. » 21. 03. 2003 08:24

allda píše:ja mam pocit, ze se mi rozsviti pri startu, asi jako ze funguji, ale potom behem jizdy je mam zhasnuty. ja taky myslel, ze to je na olej.
Jo, je to na olej. Při startu se rozsvítí příslušný počet zelených diod (pak zhasnou) a když končí poslední, zůstane svítit ta oranžová a zároveň oil service nad nimi i po nastartování.

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 21. 03. 2003 08:31

Podle mého posledního pátrání je to podle spotřebovaného benzínu. Závislost mezi množstvím spotřebovaným benzínem a intervalem zhasnutí diod je daná právě tím "codier stecker" Tohle mi odepsali z bmw.de, když jsem pátral po tom, proč jsou na nich jiná čísla a to rozdílná nejen u čtyrválců a šestiválců, ale i u jednotlivých aut (6v a 6v). Teprve poslední auta tuším od roku 2001 mají "něco" jako analyzátor stavu oleje a tak už přišli o tyhle diody. :-). Jo jinak ty diody zhasínají i podle času, ale to je rozložené na celý rok (roční výměna oleje) - proto těch 60 dní na jednu diodu.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 21. 03. 2003 09:22

Kupča píše:Podle mého posledního pátrání je to podle spotřebovaného benzínu. Závislost mezi množstvím spotřebovaným benzínem a intervalem zhasnutí diod je daná právě tím "codier stecker" Tohle mi odepsali z bmw.de, když jsem pátral po tom, proč jsou na nich jiná čísla a to rozdílná nejen u čtyrválců a šestiválců, ale i u jednotlivých aut (6v a 6v). Teprve poslední auta tuším od roku 2001 mají "něco" jako analyzátor stavu oleje a tak už přišli o tyhle diody. :-). Jo jinak ty diody zhasínají i podle času, ale to je rozložené na celý rok (roční výměna oleje) - proto těch 60 dní na jednu diodu.
Že to je podle paliva, jsem si právě doteď taky myslel(180 litrů/1 dioda), ale protože auto jsem měl delší dobu mimo provoz, chodil jsem to kotrolovat a dioda zhasla po 14 dnech nečinnosti auta, takže čas to musí zapracovat taky.
To s "codier stecker" vlastně souvisí tak, že délka impulsu při vstřiku je pro účely měření spotřeby násobena počtem válců (4/6), když jsem měl na 4V štekr pro 6V, ukazovalo to spotřebu cca o 1/3 vyšší - to sedí.

Takže zkusím jezdit jako drak u najet rychle ~ 3000 km, pak jsem zvědav, jestli zhasne dřív.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 03. 2003 10:22

No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebu :( Ale kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km :D
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 21. 03. 2003 10:37

Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebu :( Ale kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km :D
Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 03. 2003 10:46

Venca píše:
Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebu :( Ale kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km :D
Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.
Tak v tom případě jak je to u mě, když tam nejde přes trysky nic ???????????
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 21. 03. 2003 11:01

Huska píše:
Venca píše:
Huska píše:No to je zajímavá debata, ale řekně te mi odkud to bere tu spotřebu paliva? Já jezdím na plyn a tak si nejsem jistej, že by to poznalo spotřebu :( Ale kažopádně mi to ukazuje správně, protože červená svíti vždy tak od 13-14-cti tisíc kilometru a to odpovídaá výměně do 15 tisíc km :D
Spotřebu to bere podle otevírání trysek - tj. délky impulsu, a ten se bere od koncového stupně ŘJ.
Tak v tom případě jak je to u mě, když tam nejde přes trysky nic ???????????
Ukazuje tě to teoretickou spotřebu benzínu, protože tam nic neteče, tak jsou to blbosti.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 21. 03. 2003 11:05

Tak to se mi nezdá, protože to ukazuje přesně tak jak by mělo (podle ujetých km je to tak jak by to mělo být). Spíš si myslím že to bere info od někud jinud :)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Venca

Příspěvek od Venca » 21. 03. 2003 11:18

Huska píše:Tak to se mi nezdá, protože to ukazuje přesně tak jak by mělo (podle ujetých km je to tak jak by to mělo být). Spíš si myslím že to bere info od někud jinud :)
To je jedno, jestli se tě to zdá správně, plyn nejde vstřikama, takže to určitě neukazuje průtok plynu. Odkud bys chtěl brát údaj o spotřebě benzínu u auta se vstřikováním?

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 21. 03. 2003 15:50

Taky mam plynaka, a taky mi diody i ukazatel spotreby funguje. Jak uz zde bylo napsano, skutecne se to pocita podle doby otevreni vstriku. U plynaku je napajeni vskriku odpojovano, aby tam benzin nesel, ale auto to nevi a furt si mysli, ze tam benzin jde a proto to funguje.

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 21. 03. 2003 17:06

Na stránkách BMW (http://www.bmw.cz/servis/servisinfo/default.htm)je:

Ukazatele servisních intervalů

U BMW zavedený systém zobrazení doby pro servis pomocí pěti zelených svítivých diod, se nyní nahrazuje zobrazením zbývajících km do příštího servisu. Tento údaj se objeví na krátkou dobu na počitadle ujeté vzdálenosti po zapnutí zapalování. Základem pro výpočet tohoto intervalu je množství spotřebovaného paliva. S novým modelem sedmičkové řady přichází zásadní změna. Servisní úkony již nejsou vypočítávány podle spotřeby paliva, ale zjišťovány podle skutečného stavu a potřeby. Tím se výrazně sníží náklady na servis, protože se dělají jen ty úkony, které jsou v určité době zapotřebí.


Jinak pokud ty diody zhasínají dřív než po šedesáti dnech, odchází s největší pravděpodobností akumulátory v přístrojovce.

Uživatelský avatar
Fany
Příspěvky: 13
Registrován: 24. 03. 2003 21:58
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Fany » 30. 03. 2003 19:24

Čus, je to sice už starší téma, ale trochou jsem přispěl v Pokec - 323i - spotřeba a záludnosti, tak tam mrknětě... :roll:
Bawor je Bawor a nafta patří do kamen...

Pe-rfect
Příspěvky: 16
Registrován: 08. 05. 2011 14:46
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Pe-rfect » 15. 10. 2012 07:17

Čo je špatne ked mi tie zelené diody svietia aj pri vypnutom motore/klúčiku?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 10. 2012 14:17

doska SE obvodu alebo baterky alebo oboje.

a po ciarou poznamka: je taky problem napisat vsetky zavady naraz, alebo je lepsie v jednej teme sa pytat preco to nejde a v druhej napisat, ze svietia diody :roll:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět