Postup při výměně tlumiče
Postup při výměně tlumiče
Někde to tu bylo já to nemužu najit, prosimvás pomošte mi jedná se výměnu přednich tlumiču.
318i M10
Stahnout (vyklepnout) oba kulaky (v rameni a na spojovacce), sundat brzdic (neodpojovat z hadice - jen ho na neco zavesit nebo polozit), povolit tri matice nahore na hrnci a vyndat celou tehlici s pruzinou a tlumicem ven. Stahnout pruzinu stahovakem, povolit matku na pistnici tlumice, sundat horni ulozeni tlumice a stazenou pruzinu. Pak upnout tehlici do sveraku a nejakym hasakem povolit matici nahore na tehlici a vyndat tlumic. Pred zasunutim nove patrony tlumice nalejt do trubky pro patronu trochu ridkeho oleje (asi decilitr - zalezi na sirce tlumice, olej by mel po zasunuti tlumice sahat asi do poloviny delky trubky), aby se z patrony dobre odvadelo teplo.
Montaz je opacnym postupem.
Bez stahovaku na pruziny bych se do toho nepoustel, i kdyz jsou i taci, kteri to dokazou.
Montaz je opacnym postupem.
Bez stahovaku na pruziny bych se do toho nepoustel, i kdyz jsou i taci, kteri to dokazou.
Jde to i bez stahováku, sice je to trochu krkolomné, ale jde to. Včera jsem měnil tlumiče na své pětce a s pružinou jsem to dělal tak, že jsem si vždycky upl dva závity do svěráku, stáhl je k sobě a ovázal vazacím drátem. Tak jsem to udělal s několika závity a pak jsem to dal dohromady (tzn. složil celý pherson) a pak stačí přecvakat ten vazací drát a pružina se napruží a hotovo... Zkráceně popsáno...Boban píše:...Bez stahovaku na pruziny bych se do toho nepoustel, i kdyz jsou i taci, kteri to dokazou.
No smoke, no fun...


- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
No nechtěl bych být u toho, až ten vázací drát praskne a budeš u toho mít hlavu. Stahováky má dneska každej druhej, jestli není jednodušší si je za flašku půjčitMíšánek píše:Jde to i bez stahováku, sice je to trochu krkolomné, ale jde to. Včera jsem měnil tlumiče na své pětce a s pružinou jsem to dělal tak, že jsem si vždycky upl dva závity do svěráku, stáhl je k sobě a ovázal vazacím drátem. Tak jsem to udělal s několika závity a pak jsem to dal dohromady (tzn. složil celý pherson) a pak stačí přecvakat ten vazací drát a pružina se napruží a hotovo... Zkráceně popsáno...Boban píše:...Bez stahovaku na pruziny bych se do toho nepoustel, i kdyz jsou i taci, kteri to dokazou.
Jo, a technická poznámka - doporučuju povolit tlumič skrz klobouk v kastli, než sundáte pherson - potom se rád protáčí. Tady se využije, že je to defakto zatížený autem
jsem si myslel, že se nakonec taková reakce najde...Dan td píše:No nechtěl bych být u toho, až ten vázací drát praskne a budeš u toho mít hlavu. Stahováky má dneska každej druhej, jestli není jednodušší si je za flašku půjčitMíšánek píše:Jde to i bez stahováku, sice je to trochu krkolomné, ale jde to. Včera jsem měnil tlumiče na své pětce a s pružinou jsem to dělal tak, že jsem si vždycky upl dva závity do svěráku, stáhl je k sobě a ovázal vazacím drátem. Tak jsem to udělal s několika závity a pak jsem to dal dohromady (tzn. složil celý pherson) a pak stačí přecvakat ten vazací drát a pružina se napruží a hotovo... Zkráceně popsáno...Boban píše:...Bez stahovaku na pruziny bych se do toho nepoustel, i kdyz jsou i taci, kteri to dokazou.![]()
Jo, a technická poznámka - doporučuju povolit tlumič skrz klobouk v kastli, než sundáte pherson - potom se rád protáčí. Tady se využije, že je to defakto zatížený autem
1) nikoho ze stahovákem okolí neznám
2) Člověk nesmí být s prominutím DEBIL aby u té pružiny měl hlavu nebo nevím jak to myslíš... Pokud to tím drátem neovážeš jenom párkrát tak by se nic nestalo... a i kdyby ten drát nějakým způsobem praskl (což se mi u jendoho závitu stalo, sklouzlo mi to ve svěráku tak si nic nestalo, akorát se ten zmáčklý závit vrátil do původního tvaru). Až budu doma, tak dodám fotky, jak jsem to dělal..
3) Nemám na drahý servis jenom kvůli tomu, že bych si neuměl poradit nebo snad kvůli tomu, aby to zase nebyl nějaký "bastl" nabo neoriginál nebo něco.. Radši si nějak sám poradím i když to není lepší cesta, ale tlumiče tlumí, pružiny jsou na svém místě, všechno je jak má...
P.S.: Co jsem vůbec čekal, že? Myslel jsem si, že se najde někdo kdo ze mně stejně udělá blba, tak co. Příště se na to asi radši vys**u a nebudu radši nikomu nic radit...
No smoke, no fun...


- Lospiratos
- Příspěvky: 957
- Registrován: 12. 03. 2006 20:33
- Bydliště: Praha7
No vidis ja jednou menil tlumice na taunusovi a stahovaky co sme meli byly kratky takze sem skoncil taky u sveraku az na to ze sem to nedelal vazacim dratem ale lanama coz bylo pekne na hovno protoze se vzdycky o trochu roztahly...., ale hydraulicka panenka to jisti
presne jak rikas tlumice tlumi bylo to sice vo drzku ale coz byla prdel
Sorry čeče, ale tohle jsem nepochopil... Jak že tam nebyl nalitej olej? Ty tlumiče jsou zapertlovaný, to znamená že nejdou rozebrat. Maximálně můžeš vyndat tlumič z toho phersonu ven, ale k tomu musíš sundat pružinu, takže fakt nechápu jak bys to chtěl dělat na autě. Leda že bys měl žigulasasima píše:tak jsem se do toho dal,jde to vyměnint na autě,moje překvapeni se konalo kdyš jsem vyndal tlumič z mprsonu-tlumič červevé barvy bez označeni a samozřejmě tam nebyl nalitej olej,ten olej je jedno jakej bude??
Jinak k tomu stahování. Teď jsem měnil na E30 sportovní pružiny za seriový a poznatek je že ty sportovní stačí stáhnout jen o trochu, ale ty seriový musíš stáhnout asi na půlku a to je o nervy i se stahovákama. Dělat to drátkama sice jde, ale je to fakt hazard, pač taková vystřelená pružina se po dílně docela proběhne
V jednu chvíly mi stahovák sjel z jedné strany na druhou k druhému stahováku a pružina se prohla do luku a můžu říct že jsem se docela zapotil.
to je asi nejakej zlepsovak. 
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
No vidím že je to tu samej dobrodruh,taky jsem to párkrát dělal bez stahováku a jednou mi ta pružina opravdu vystřelila.Bych vám přál vidět co udělala,vyletěla z garáže a zarazila se o sousedovy vrata do kterých se pěkně obtiskla
a od té doby radši se stahovákem,nehledě k tomu že poprvé to odsraly svisláky,prostě při vyrážení z těhlice získali jaksi vůle a roztrhli se prachovky,sháněl jsem na ně stahovák,ale prý neexistuje,jediný co jsem měl půjčený byla jakási vykovaná vidle se kterou to šlo jak po másle,jedna rána a byl venku,ale technik kterej mi ji půjčoval mi stejně doporučil jejich výměnu po demontáži aby to bylo 100% a měl jaksi pravdu
,sice na první pohled to nevypadalo,ale na třesadlech bylo vidět jak lícou nahoru dolů.



