Funkce volnoběhu u L-Jetronic

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 18. 11. 2006 14:33

--ten díl-váleček se 4hadicemi-to je právě to šoupátko přídavného vzduchu -2hadice voda a 2vzduch,když se podíváš na ty propoje tak jsou tam hadice (11,13,14)od sacího potrubí,které vedou vzduch obtokem přímo do sání (a 2 vodní 15,16).Když je voda studená(studený motor),tak je šoupátko otevřeno a skrz něj proudí vzduch do sání,až se zahřeje,šoupátko se zavře a vzduch jde již jen skrze škrtící klapku(zjednodušeně)..viz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

ADDITIONAL AIR SLIDE VALVE č.11
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 11. 2006 18:05

Super! Už to začínám chápat!! :D Já jsem si myslel celou dobu, že to šoupátko je na tom dílu, kde je umístěná i ta škrtící klapka... :) Co se toho trnu týče, tak když je motor nastartovaný, tak mezi pákou klapky a tím trnem je mezera, takže klapka je dovřená úplně, resp. držní na plynovém lanku, tak bych to popsal.. Nevím jestli mně chápeš... :) Takže ten doraz doštelovat tak, aby při úplném ubrání plynu ta páčka vycházela tak akorát na ten doraz, jo?

Takže mám zase otázku na kterou jsem se ptal na začátku - do toho tělesa, kde je umístěná škrtící klapka mi přicházi hadice (tenká) od termostatu, co to je??? To vyhřívá i škrtící klapku nebo co? Myslím hadici č.17, snad by to měla být ona...
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45

A co ten rozdělovač, nevíš jak na něj??
Díky moc za rady, možná to aj pochopím, když mně takto vysvětlíš zbytek... :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 18. 11. 2006 19:13

--to seřízení toho dorazu záleží na tom,jak ti auto 1)startuje 2)drží volnoběh.
Např. já jsem si ten doraz musel povyšroubovat proti páce klapky tak,aby
byl volnoběh cca 750-800ot/min a zároveň k němu natočit spínač škrtící klapky, aby ještě než páku klapky ve svém vratném pohybu zastaví ten doraz/trn mě sepnul režim volnoběh( ten spínač "cvakne")-další veličina, co se do toho plete je ten šroub bohatosti na airboxu,co jsi se ptal--tím také reguluješ volnoběžné otáčky ale pozor -nejlepší je to seřizovat na PALku abysis to nerozhodil úplně- jestli ti kolísají vol.otáčky,tak je nejlepší(alespoň já sem to tak dělal po ujištění,že příčina není nikde jinde) si ten doraz/trn seřídit jak jsem psal výše,aby ti motor držel požadované otáčky(trn vyšroubuješ-ten ti zatlačí na páku klapky,ta se otevře a stoupnou ti vol.ot -podle délky vyšroubování-přidáváš/ubíráš),k tomu si seřídíš ten spínač(natočíš viz.cvaknutí)
a vydáš se na PAL zkušebnu, kde ti seřídí ten šroub bohatosti na ideální hodnotu-to může zapříčinit zvýšené/snížené vol.otáčky(rozhození tvého nastavení),které ty pak zase došteluješ tím dorazem a mělo by to být v cajku...

-ta hadice vedoucí do škrtící klapky je chlazení škrtící klapky
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 11. 2006 20:03

A co teda ten šroub na tom boku toho sání?? Vždyť tím jste mně taky říkali, že se seřizuje volnoběh?? Takže seřídit na škrtící páce nebo na tom šroubku??
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 18. 11. 2006 20:06

- :D to je ten šroub bohatosti...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 18. 11. 2006 20:10

ne ne, Já nemyslím ten imbus na váze ale šroub č.19 co o něm mluvil Venca
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=40
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 18. 11. 2006 20:47

..ajó -no já osobně jsem to jím také zkoušel štelovat a moc mě to nešlo, otáčky se zvýšily jen málo-už jsem to měl dost vyšroubované od předchozího majitele,takže tudy cesta nevedla...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 11. 2006 03:58

Cvrcek Martin píše:..ajó -no já osobně jsem to jím také zkoušel štelovat a moc mě to nešlo, otáčky se zvýšily jen málo-už jsem to měl dost vyšroubované od předchozího majitele,takže tudy cesta nevedla...
Aha.. Kua tož na co to tam je?!?! :D Ale dík za rady.. zkusím to nějak seřídit (až budu mít hlavu :) )

A co ten rozdělovač?? Nevíš jak na něj??
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 19. 11. 2006 14:40

--zkusim na to mrknout...teďko to mám zazimovaný, takže až pudu do garáže :wink:
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 11. 2006 21:29

Cvrcek Martin píše:--zkusim na to mrknout...teďko to mám zazimovaný, takže až pudu do garáže :wink:
O.k. Díky moc za všechny rady a postupně tady budou přibývat asi další otázky, protože to asi nebude enem tak to seřídit... :roll: :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 12. 2006 17:03

Takže nainstaloval jsem na motor druhou palici, tentokrát snad už neprasklou, je po celkové repasi, nové stírátka na ventily, srovnaná. Utáhl jsem ji šrouby, které jsou po druhé použité (vím to na 100%, kupoval jsem je totiž Já a na poiprvé se ani pořádně neprojely), utáhl jsem je na 80Nm ve třech krocích (30-60-80). Rozvody by měly být nastaveny správně, vůle ventilů nastaveny taktéž(0,25mm, nastavováno za studena) ale motor běží (resp. neběží) vůbec tak jak by měl. Předkládám videa, na kterých je zdokumentován běh motoru nejprve za studena (ze studenou vodou v chladícím okruhu) a poté za tepla.. Omlouvám se za mizernou kvalitu, natáčeno je to mobilem a k přehrátí těchto videí je zapotřeba QuickTime Player - ke stáhnutí třeba zde: http://pcmark.info/viewtopic.php?t=125

Ke běhu se studenou vodou:
Volnoběh je více méně na hraně zdechnutí motoru - ručička otáčkoměru je na nule a motor se doslova "překuluje", po přidání plynu někdy zdechne ale někdy se chytne a stačí přidat a hned pustit plyn, tak motor vyletí něco málo nad cca 2000 ot./min. chvíli v těchto otáčkách zůstane a pak zase klesá až do úplného zdechnutí. Na videu se studenou vodou jsem i natočil, jak u mně funguje ten trn, který tvoří doraz táhla škrtící klapky, nevím, jestli funguje správně, či nikoliv...


Co se týče běhu motoru s ohřátou vodou:
Volnoběžné otáčky jsou stejné jako u běhu motoru se studenou vodou, taky na hranici chcípnutí motoru, jakmile se přidá, tak si motor sem tam střelí do sání (není to pravidlem - někdy nestřelí vůbec, jindy zase klidně i pětkrát za sebou :roll: ) ale po plynu se bere pěkně. V otáčkách jede taky většinou pěkně, ale jakmile se zase úplně ubere plyn, tak motor zdechne.. Nejspíš to bude všechno předstihem, ale nevím jak jej správně nastavit.


Další věc - voda z ničeho nic vyvře:
Začalo to tak, první hlava kterou jsem tam dával byla prasklá ( a to tak že dost, byla voda v oleji a i olej ve vodě), takže všude byla a je zbytek a nános emulze. Když jsem uzavřel expanzní nádobu, tak hadice byly tak natlakované, že voda pod tlakem prochcávala okolo eska - pásek a jakmile jsem povolil víko, tak hadice okamžitě změkly. Jenomže po chvilce testování motoru (asi tak, jak je ukázané na videu) voda zničeho nic vyloženě vytriskla z nádrže, úplný gejzír sračky smíchané z vody a oleje. Známý mně říkal, že může být něco někde díky tomu oleji ucpané, ale to si nemyslím, jelikož všechny hadice byly prohřáté a to podle mně dokazuje to, že voda v okruhu cirkuluje. Takto to vypadá v expanzní nádobce: Obrázek
Takže se chci zeptat, může tady tento problém vyplívat z toho, že je ve vodě olje a ten dělá po zahřátí nějakou neplechu tohoto stylu?? Jestli ano, co by ste doporučili na propláchnutí chladícího okruhu od této sračky??

Jinak co se toho motoru týče, zkoušel jsem pouze hýbat tím šroubem č. 19
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=40

ale to očividně vůbec nic s motorem nedělalo. další faktor (i když podle mně málo pravděpodobný) může být ten, že v motoru stále cirkuluje starý olej smíchaný s vodou (ještě jsem jej neměnil, když jsem přehodil hlavu). Může i to mít případně na těchto problémech podíl a kdyžtak jaký?

To by bylo zatím vše a doufám, že zde najdu odpovědi na mé otázky. Děkuji všem, kteří budou mít snahu tento můj problém co nejdříve vyřešit. Díky :wink:

EDIT: Bohužel edisk.cz momentálně nefunguje, tak se omlouvám az to, že zde nejsou ty videa, budu se to snažit co nejdříve napravit.. :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 12. 2006 19:36

Nechci strašit, ale aby ta hlava nebyla nějaká zkroucená.
Jestli to dělá, co popisuješ, pak taky můžou jít do vody spaliny a proto se to přehřívá.

Termostat otvírá?

Tu chladící náplň jsi měl vyměnit hned, třeba i jen za čistou destilku nebo jen obyč. vodu - ještě nemrzne a na odzkoušení to stačí, aspoň by se to propláchlo.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 12. 2006 20:28

Náplň jsem samozřejmně vyměnil, resp. když jsem měnil hlavu, tak musel jít pryč chladič (kvůli přístupu). Jinak co se termostatu týče, tak si myslím, že otevírá, kdyý jsou ohřáté všechny hadice...
A k hlavě - jak jsem říkal, byla na repasi, přerovnávali ji, takže si myslím, že by tady neměl být problém... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 13. 12. 2006 14:29

Tak konečně mi ty videa šly nasdílet tak tady jsou, snad to pomůže...
Se studenou vodou v chladícím okruhu: http://data1.edisk.cz/stahni/84682/Stud ... .42MB.html

S ohřátou vodou:
http://data1.edisk.cz/stahni/93059/Ohra ... .77MB.html
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 12. 2006 16:54

Nikdo neví??? :cry: :cry: Sakra kluci Já su fakt bezradný.. :(
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Looser
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 11. 2005 21:00

Příspěvek od Looser » 14. 12. 2006 18:02

skousel jsi dostelovat vlnobeh ti malym imbusem jak sem ti rikal?ne tim na vaze...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 12. 2006 19:56

Jo. Žádná reakce... To stejně není řešení... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 15. 12. 2006 19:48

--díval jsem se na ty tvoje videa docela hodněkrát a ten podtlakový doraz škrtičky ti funguje dobře, ale protože motor správně neběží, nemá tam teď prakticky žádnou funkci.
--podle toho, jak se ten motor chová bych řekl, že ti to někde přisává(dost hodně) až se motor vlivem chudosti udusí (u L-Jetronicu se to stává)...zkus mrknout jestli ti to nikde nepodsává např. za škrtící klapkou nebo obtokama,též bych se podíval na hadice k posilovači brzd- to umí rozhodit fakt hodně... :wink:
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 12. 2006 20:51

Cvrcek Martin píše:--díval jsem se na ty tvoje videa docela hodněkrát a ten podtlakový doraz škrtičky ti funguje dobře, ale protože motor správně neběží, nemá tam teď prakticky žádnou funkci.
--podle toho, jak se ten motor chová bych řekl, že ti to někde přisává(dost hodně) až se motor vlivem chudosti udusí (u L-Jetronicu se to stává)...zkus mrknout jestli ti to nikde nepodsává např. za škrtící klapkou nebo obtokama,též bych se podíval na hadice k posilovači brzd- to umí rozhodit fakt hodně... :wink:
Takže říkáš vyměnit hadice, jo? To hlavní koleno co vede od váhy je prasklé, proto ta izolepa (nouzovka abych to mohl odzkoušet :roll: ), dále je dost v análu taky ta tenká hadička co vede z té tlustší hadice na odsávání par oleje z vent. víka a ta malá hadička vede do kolena sání (na ty výstupy, kde je připojena i hadička na regulátor tlaku paliva). ale když jsem ji odpojil tak na tom vstupu byl prakticky nulový podtlak a změna v chodu motoru žádná. No a nejvíce rozpraskaná je hadice č.6
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45
Je Rozpraskaná na tom konci, kde se nasazuje na díl č.9. Je to tak hrozné, že lze bez sebemenší námahy oddělat.. Ale také při oddělání této hadice žádný rozdíl na chodu motoru. Btw k čemu tato hadice slouží??

Jo a myslíš si, že i to střílení do sání (doufám, že jsi ho z toho videa slyšel) může taky být kvůli netěsnostem??

Díky moc za to, že se aspoň Ty zabýváš mým problémem. Ještě jednou děkuju mnohokrát... :roll: :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 16. 12. 2006 12:41

--L-Jetonic je poměrně dost citlivý na netěsnosti v "podtlakovém systému",takže jestli máš hadice v takovém stavu,jak jsi psal, tak bych je vyměnil-ono že tu či onu hadici vypojíš a na motor to nemá vliv nic neznamená, protože správně to funguje jen když je to dobře utěsněno.
--Zkontroluj si všechny vstupy a výstupy hadic i je samotné a podezřelé věci vyměň (stejně bys to v budoucnu musel udělat) a tím případně vyloučíš závadu na okruhu (jestli to bude pokračovat), mrkni jestli ti nepřisává škrtící klapka(u příruby) nebo samotné sací potrubí.
--ten díl co jsi se ptal č.6-podle mě je to okruh,kterým si sání bere vzduch pro vytvoření podtlaku v posilovači brzd (ale můžu se plést), před ním je ještě jednosměrný ventil,který ti ten tlak nedovolí přepustit-měl by jej držet i
po vypnutém motoru(můžeš to zkusit-po nastartování a zhasnutí si vypoj hadici z posilovače--mělo by to docela slušně "vcucnout" vzduch), jestli ne, tak další závada, která to může taky dělat...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Odpovědět