Veteráská SPZ

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Veteráská SPZ

Příspěvek od Scimitar » 10. 12. 2003 19:33

Má tady někdo zkušenosti s veteránskou SPZ? Jak je to s emisemi? Co kdybych si koupil třeba nějakou obludu (1968 Dodge Charger apod..) smí se s tím vůbec jezdit?

Uživatelský avatar
michal.capri
Příspěvky: 28
Registrován: 04. 12. 2003 11:38
Bydliště: pragueee
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od michal.capri » 10. 12. 2003 19:47

skusenosti stim nemam ale co sem se bavil s par lidmam tak se to da emise nevim ale vim vo par lidech ktery na tom jezdej co vim tak s tim maj slusny skusenosti bmw tuning tam hodili na veteransky znacky nekolik bmw 6 a jezdej pravidelne na srazy i v beznim provozu ???? :crazy: :crazy: :crazy:
michal.capri

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 11. 12. 2003 09:09

je najaka novela a da se jezdit i normalne v provozu
se zeptej nekde kde veterany prodavaj
S BMW na věčné časy!

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 11. 12. 2003 12:47

Muzes jezdit jen na klubovy akce, srazy, vystavy, zavody apod..
Musis snad byt v nakym klubu, kde akorat solis prachy za prispevky.
(dle informace pani na urade)
Mozna je vyhodnejsi sjednat si sezonni pojisteni (treba cerven-zari, proste si reknes kdy chces jezdit) a nazdar.
(je to tusim 10 procent z celkovy castky povinnyho rucenni bez bonusu za kazdej mesic - aspon u CPP).
Nebo nosit znacky do depozitu > vopruz.

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 11. 12. 2003 15:34

kdyt pisu je je to tedka snad zmeneny poradne to zjistit a hlavne ne na urade, tam vi prd
S BMW na věčné časy!

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Dík

Příspěvek od Scimitar » 11. 12. 2003 15:59

OK dík zeptám se!!!

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 11. 12. 2003 20:09

Takže veteránský značky jsou ´trvale převozní´čísla tj. že auto nemá co dělat v běžnym provozu a správně bys měl jezdit jen po srazech atd. :roll:
Vzhledem k tomu, že snad i policajt pochopí že na starym autě je práce jak na kostele, tak kdyby tě stopnul a držkoval, tak mu prostě řekneš žes měnil olej nebo tak něco a mělo by to bejt OK. Ono taky nikdo nepočítá s tím, že bys jezdil s Chargerem každej den do práce :wink:
Zkus si to oběhat a poptat se na UAMK. V Praze je to v Opletalce ( pod Sherwoodem) a myslim, že ten dotyčnej se jmenuje p. Burian. Jestli chceš, podívám se doma po tel. čísle :D
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Dík

Příspěvek od Scimitar » 12. 12. 2003 09:45

Dík :D Možná si nějakou starou obludu nechám dovýzt a budu se v tom rýpat jen tak pro radost :D alespoň se na tom naučím co je to hlava a blok a tak :D :D :D :D :D

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 12. 12. 2003 11:01

Pokud se v tom chces pořed rejpat kup si Škoda 120 tam je vše jednoduchy a pěkně se vše naučíš.
S BMW na věčné časy!

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Jo

Příspěvek od Scimitar » 12. 12. 2003 11:05

Taky řešení :) ale když já škodovky tuuuze nerad...
jak se říká: Škoda opravovat...

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 12. 12. 2003 11:11

Ale zase na ty skodarne si skoro vse udelas sam
Vyndas motor, prevodovku, atd....

U toho Dodge se to bude dalat spatně, teda pokud nemaš pěknou dílnu 8)
Hlavně tam něco vyndaš, rozpane se to a pak se těžko bude schánět. Vše je americké = jiné :?

Ale stejně bych tu ameriku pro zabavu a jezdeni jen tak chtel. Ty auta ja moc mužu
S BMW na věčné časy!

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Hm

Příspěvek od Scimitar » 12. 12. 2003 11:19

Já taky :D Přece jen: 8válce, objem kolem 5L, cca 400hp... má to něco do sebe :D A v dobrém stavu se muscle car (ne Mustang, Korveta a jiné "profláklé" vozy, ty jsou drahý) dá z ameriky dovézt za cca 100000-150000! Tedy ty méně známé jako Dodge Challenger apod...

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 12. 12. 2003 21:10

a co takhle Charger Daytona????
pochlubte se,kdo ho zná?


Jinak můj favorit nr.1 Dodge Charger RT 70.ročník
:evil: :evil: Ten je mooc zlej :evil: :evil:

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteráská SPZ

Příspěvek od RedBaron » 13. 12. 2003 09:20

Scimitar píše:Má tady někdo zkušenosti s veteránskou SPZ? Jak je to s emisemi? Co kdybych si koupil třeba nějakou obludu (1968 Dodge Charger apod..) smí se s tím vůbec jezdit?
Scimitar: Tak Dodge Charger Hemi z roku 1968 je moje nejzamilovanější kára. Vzhled i výkony prostě ďábelské.

Já bych dělal něco ve stylu Pro-Touring. Auto se udělá celý nanovo z chrommolybdenové kostry, lehké kompozitové blatníky a panely, závodní brzdy a závodní lichoběžníkový podvozek, posadit na zem, černá barva povinná, vpředu 18ctky, vzadu dvacítky 335, původní osmiválec je povinností a kompresor taky. Takže 650-800 koní - a hurá do driftů a na show!

Jestli můžu mluvit, asi nejbližší kompetentní dílna je v Německu (moparshop.de). Samodomo se určitě dá začít, nicméně doporučuju se hodně pohybovat na příslušných fórech na internetu, nakoupit příručky o hot-roddingu, originální servisní manuály k autu a postupně se učit, případně se spojit s někým, kdo má zkušenosti s veterány, renovacemi kastlí a amerikama. Je ale třeba vědět, že Dodge jsou obecně o mnoho dražší, když mluvíme o dobře postavený mašině v sériovém stavu na pěkných kolech, u Chevroletu začínáme někde na 350 tisících Kč, to samé s Mustangem, kdežto u Dodge 650 tisíc Kč a výš. Existují Alternativy jako Challenger, velké kupé Coronet, nebo Plymouth Barracuda, podle mě je ale Dodge Charger tím pravým, tvarově nádherně brutálním a výkony špičkovým zástupcem muscle cars. Lukáš Piačin z cartime.com jistě najde vhodný zdroj náhradních dílů, dají se koupit originály, tuning i hodně hustý tuning.

Jedná se o originalitu, protože Charger má jeden Bendlmajer v praze světlezelený, to už je ale zakulatěný ročník 72 se sníženými výkony motoru 440 kvůli ropné krizi, na slovensku je tmavozelený s úplně potlačeným výkonem někam kolem 250 kobyl, což z něj činí poměrně nezajímavé auto. Pokud vím, toho hranatýho, co se dělal 68-70 a u 70tky ho zprasili tou velkou chromovou hubou, toho tady nemá nikdo a stále je to můj sen.

Obrázek

Charger má velmi zajímavé motorizace, pokud pomineme šestiválec Slant Six, tak zajímavé jsou osmiválce 383, 440, který se dá osadit sixpackem z pozdějších modelů, ten má 3 karbece a 390 HP a nejlepší je 426 Hemi s polokulovitými spalovacími prostory a 425 HP. Hemi dělaly na sériových gumičkách stovku za 5,3 sekundy a na slickách byly schopné dostat se pod 5 vteřin. Oficiální materiály říkají 5.7 sekund, asi nechtěli trápit spojku :)

Daytona je taky zajímavá, ale je to exot a v běžném provozu má problémy s chlazením. Díky aerodynamickému špičatému předku uměla 320 km/h!!! :shock:

Je třeba počítat se spotřebou kolem 36 litrů v cestovním režimu, v ostré jízdě umí polknout i 70 na sto :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

heh

Příspěvek od Scimitar » 14. 12. 2003 16:51

Myslím že si rozumíme :D :D :D :D

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

no

Příspěvek od Flery » 17. 12. 2003 21:32

no těch 120tek by za to bylo asi dost.ale u nás je s veteránama docela problém.například pro pojištění veteránu musí bejt do rv.1952 docela hukot né..pro závody veteránů je to zase 1982 takže tady platí pořád bordel--- 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Odpovědět