vyměna motoru m40 za m40 z e 36tky

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
melyone
Příspěvky: 161
Registrován: 23. 10. 2005 22:53
Bydliště: Praha

vyměna motoru m40 za m40 z e 36tky

Příspěvek od melyone » 02. 09. 2006 21:08

Chtel sem se zeptat hlavně někoho kdo to už dělal.Takže měnil sem motor kterej byl přidřenej za stejnej motor kterej byl ale v e36tce,el rozvody včetně řídicí jednotky sem nechal původní všechno šlo ok až do okamžiku startu,motor tocí ale nechytne.Technycky je vse zapojeno ok tak by mě zajímalo jestli to nemůže být třeba tím že ten motor z e36tky ma jinak časováný vstřiky a co se s tim dá v týhle fázy dělat?jestli je možný nahrát jen jinej software do řídící jed.nebo jestli musim koupit řj.na e36tku která je mírně rozdílná???????předem moc dík za všechny příspěvky

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: vyměna motoru m40 za m40 z e 36tky

Příspěvek od Max-Max » 03. 09. 2006 00:11

melyone píše:Chtel sem se zeptat hlavně někoho kdo to už dělal.Takže měnil sem motor kterej byl přidřenej za stejnej motor kterej byl ale v e36tce,el rozvody včetně řídicí jednotky sem nechal původní všechno šlo ok až do okamžiku startu,motor tocí ale nechytne.Technycky je vse zapojeno ok tak by mě zajímalo jestli to nemůže být třeba tím že ten motor z e36tky ma jinak časováný vstřiky a co se s tim dá v týhle fázy dělat?jestli je možný nahrát jen jinej software do řídící jed.nebo jestli musim koupit řj.na e36tku která je mírně rozdílná???????předem moc dík za všechny příspěvky
a na to jine casovani si prisel jak?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: vyměna motoru m40 za m40 z e 36tky

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2006 08:28

melyone píše: jestli to nemůže být třeba tím že ten motor z e36tky ma jinak časováný vstřiky
Vstřiky nejsou nijak časovaný, okamžik jejich otevření není nijak vázán na otevření sacího ventilu.

ŘJ určuje pouze délku impulsu.
Naposledy upravil(a) Venca dne 03. 09. 2006 10:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
melyone
Příspěvky: 161
Registrován: 23. 10. 2005 22:53
Bydliště: Praha

vstřiky

Příspěvek od melyone » 03. 09. 2006 09:46

To mě jen tak napadlo s těma vstřikama jestli třeba nestřikaj zrona když je zavřenej ventil ale samorřejmě byl to jen nápad.....prostě už nevim v čem hledat chybu,motor točí de jiskra i benzín a nemá to nejmenší snahu blafnout
:cry: už fakt nevim jediný co mě napadlo bylo to že by to mohlo bejt něco v elektrice když sem tam nechal ty stary el.rozvody a starou řj...... :shock:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: vstřiky

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2006 09:54

melyone píše:To mě jen tak napadlo s těma vstřikama jestli třeba nestřikaj zrona když je zavřenej ventil
Samozřejmě, že stříkají i tehdy, když je sací ventil zavřenej. To je běžná věc.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Re: vstřiky

Příspěvek od budha » 03. 09. 2006 10:00

Venca píše:
melyone píše:To mě jen tak napadlo s těma vstřikama jestli třeba nestřikaj zrona když je zavřenej ventil
Samozřejmě, že stříkají i tehdy, když je sací ventil zavřenej. To je běžná věc.

:?: :?: :?: :?: :?:
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: vstřiky

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2006 10:01

budha píše:
Venca píše:
melyone píše:To mě jen tak napadlo s těma vstřikama jestli třeba nestřikaj zrona když je zavřenej ventil
Samozřejmě, že stříkají i tehdy, když je sací ventil zavřenej. To je běžná věc.

:?: :?: :?: :?: :?:
:?:
Na tom není nic divnýho.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 03. 09. 2006 14:40

no ano strikaji na zavrenej saci ventil ale jenom tehdy a nikdy jindy (pokud to ma fungovat)..bo se pletu?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 09. 2006 15:44

Venco, ses si jistej? Nestrikaji nahodou pri sacim pohybu pistu - t.j. otevrenej ventil, pist jde dolu a nasava?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2006 16:26

Impulsy, kdy se vstřiky otevírají, nemají žádnou vazbu na polohu sacího ventilu.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 09. 2006 17:23

Venca píše:Impulsy, kdy se vstřiky otevírají, nemají žádnou vazbu na polohu sacího ventilu.
ale saci ventil ma souvislost s polohou kliky a ta je snimana cidlem, tudiz je to informace pro RJ a ta udava kdy se vstrik otevre
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 09. 2006 17:58

Max-Max píše:
Venca píše:Impulsy, kdy se vstřiky otevírají, nemají žádnou vazbu na polohu sacího ventilu.
ale saci ventil ma souvislost s polohou kliky a ta je snimana cidlem, tudiz je to informace pro RJ a ta udava kdy se vstrik otevre
Ne, ŘJ jen určí délku otevření vstřiku. 1impuls = 1otáčka. Okamžik, kdy se vstřik otevře se neváže nijak na polohu sacího ventilu.
Např. M10 L-Jetronic má všechny vstřiky zapojené paralelně.
M20 má dva okruhy pro vstřiky, tzn. že 1.,2.,3. válec vstřikují spolu najednou, stejně tak i 4.,5. a 6.

Zde jde o M40. Nevím, jestli jsou dvě větve nebo jsou všechny vstřiky paralelně.

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 03. 09. 2006 20:11

Před pár lety jsem dával M40 z E36ky do E30. Rozdíl byl pouze v olejové vaně, sacím koši olej. čerpadla. Tyto věci jsem dal z původního motoru z E30. Taky jsem měnil horní půlku hliníkového sacího potrubí ale to jenom kvůli jiné poloze volnoběžného ventilu, ke kterýmu by mi nedosáhla origo kabeláž. Vstřiky jsou stejný... Normálně to jelo, řj i kabeláž zůstala původní z M40 E30. Takže spíš hledej někde chybu...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 09. 2006 00:07

Mimochodem, clen BMWAK to nedavno delal.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 04. 09. 2006 12:38

jesi mas mokry svicky.... kdyz startujes....tak by to melo bejt oky...zkus pohledat treba uzemneni motoru chybu bych hledal asi v tomhle...nekde v elektrice ... nejakej studenak...
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 05. 09. 2006 19:37

anemela ta e36 nahodou immobilizer? treba je problem v tomhle, nevim,jen se snazim poradit, jinak je to urcite nejaka hovadina v el., me to delal nastiplej zub u kola ze kteryho to snima otacky, ale mam m 20
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 09. 2006 06:16

ciste teoreticky nemas nahodou prohozeny vstup a vystup na vstrikovaci liste?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

maxmilian stern
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 07. 2007 18:57

Příspěvek od maxmilian stern » 08. 01. 2008 17:12

Max-Max píše:ciste teoreticky nemas nahodou prohozeny vstup a vystup na vstrikovaci liste?


přesně tohle se mi jednou stalo :oops:
e12,e30,e32

Odpovědět