Tak ještě jednou... BMW je na hory horší než třeba GOLF 3, souhlasíš?samiq píše:Mas pravdu, je to fyzika.Koby píše:samiq: To je sice hezký, ale..
Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Tak jezdi ve S120GLX a nezatacej![]()
Porovnavali jsme tu predni a zadni nahonmotor vzadu uz asi ne. TATRA i Skoda 130 jsou passee, Porsche taky neni to pravy orechovy na hory.
BMW 330d Nahon ????
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Já bych řekl, že přední náhon je lepší. Například tam kde je to do kopce a ještě je příčnej sklon a vyjetý koleje - uprostřed a po stranách hlubší sníh.
Pakliže začne prdel hrabat - většinou když je potřeba přejet koleje, nebo uhybat ke straně, tak se prostě snaží předběhnout předek - auto se otáčí jak kružítko "zapíchnutý na předku" - prdel padá ve směru příčnýho sklonu. To se s předkem nestane tak jako s náhonem na zadek.
Lehká prdel prostě hloupě tlačí těžší předek - kola se v určitým rejdu přestanou odvalovat a pak už to není moc řiditelný.
Mluvím o hrabání, tak asi spoustu lidí napadne, tak co hrabeš debile - ale někdy není zblití - zažil jsem to tuto zimu - koleje byly moc hluboký a sníh byl na povrchu čerstvej a pod ním namrzlá sračka. Musel jsem se vyhýbat protijedoucímu předohrabu - jel jsem po prostředku - výsledek byl takovej, že mi začala padat prdel do příkopu. Stál jsem diagonálně na silnici. Když bych chtěl jet do předu, tak už by mi prostě prdel spadla do příkopu, no a dozadu to nešlo - přední kola v určitým potřebným rejdu se nemohla převalit přes kolej uprostřed. Nakonec mi šel předohrabář pomoct - tlačil mi do boku prdele a já jel dopředu a vrátil se na prostředek cesty. On takovej problém neměl - kdyby měl auto v takový poloze jako já, tak ho z toho předek prostě vytáhne - bude si moct regulovat směr odvalování kol - tah -mě to šlo v nejlepším případě bokem.
S předním náhonem vyjedu ve sněhu daleko víc jak s hnanou prdelí. Už taky díky tomu, že si můžu "směrovat" tah.
-mluvím o nízkejch rychlostech ve sračkovitým terénu na nerovným povrchu - čecky druhy sklonů na jednou.
Nebo kdybych měl předek zapíchnutej pod nějakým sklonem ve sněhu a měla mě z toho do zádu vytáhnout prdel na relativně pevným podkladu, ale sníh - to radši rovnou žádám bližný o pomoc. Je teda fakt, že kdyby tam byl zapíchnutej předohrab, tak se tam taky zahrabe hloubš - ale šance, že vyjede bez pomoci je vyšší - když na to půjde s max citem - u zadohrabu se lehčí prdel prostě proklouzne - nevytáhne to - vodorovná síla potřebná k vyjetí bude větší jak adheze -( kvalita gum, povrchu a hmotnost na kolo ) - u předohrabu budu mít, myslím, větší šanci.
S ruční brzdopu u nešpéry jsem to už taky několikrát zkusil - u mě to bylo uplně na hovno - dycky mi hrabalo jen jedno kolo.
Zapadl jsem do hluboký podélný rejhy - se zadohrabem bez šance. U předohrabu jsem vytočil kola do max rejdu a vyhrabal se.
Tak nevim, já radši na hory jedu Saabem jak s e34 nebo e30, s e28 jsem na tom na horách byl snad nejhůř - ta má rozložení hmotnosti z tohoto pohledu nejhorší.
Jediný pravidlo - mozek, nový zimní gumy (řetězy) a u našich aut špéra - velkou výhodou, no.
Jedno ještě kváknu: jsou úseky, kde se prostě BMW s náhonem za prdel nečape a předohraby projíždějí.
Pakliže začne prdel hrabat - většinou když je potřeba přejet koleje, nebo uhybat ke straně, tak se prostě snaží předběhnout předek - auto se otáčí jak kružítko "zapíchnutý na předku" - prdel padá ve směru příčnýho sklonu. To se s předkem nestane tak jako s náhonem na zadek.
Lehká prdel prostě hloupě tlačí těžší předek - kola se v určitým rejdu přestanou odvalovat a pak už to není moc řiditelný.
Mluvím o hrabání, tak asi spoustu lidí napadne, tak co hrabeš debile - ale někdy není zblití - zažil jsem to tuto zimu - koleje byly moc hluboký a sníh byl na povrchu čerstvej a pod ním namrzlá sračka. Musel jsem se vyhýbat protijedoucímu předohrabu - jel jsem po prostředku - výsledek byl takovej, že mi začala padat prdel do příkopu. Stál jsem diagonálně na silnici. Když bych chtěl jet do předu, tak už by mi prostě prdel spadla do příkopu, no a dozadu to nešlo - přední kola v určitým potřebným rejdu se nemohla převalit přes kolej uprostřed. Nakonec mi šel předohrabář pomoct - tlačil mi do boku prdele a já jel dopředu a vrátil se na prostředek cesty. On takovej problém neměl - kdyby měl auto v takový poloze jako já, tak ho z toho předek prostě vytáhne - bude si moct regulovat směr odvalování kol - tah -mě to šlo v nejlepším případě bokem.
S předním náhonem vyjedu ve sněhu daleko víc jak s hnanou prdelí. Už taky díky tomu, že si můžu "směrovat" tah.
-mluvím o nízkejch rychlostech ve sračkovitým terénu na nerovným povrchu - čecky druhy sklonů na jednou.
Nebo kdybych měl předek zapíchnutej pod nějakým sklonem ve sněhu a měla mě z toho do zádu vytáhnout prdel na relativně pevným podkladu, ale sníh - to radši rovnou žádám bližný o pomoc. Je teda fakt, že kdyby tam byl zapíchnutej předohrab, tak se tam taky zahrabe hloubš - ale šance, že vyjede bez pomoci je vyšší - když na to půjde s max citem - u zadohrabu se lehčí prdel prostě proklouzne - nevytáhne to - vodorovná síla potřebná k vyjetí bude větší jak adheze -( kvalita gum, povrchu a hmotnost na kolo ) - u předohrabu budu mít, myslím, větší šanci.
S ruční brzdopu u nešpéry jsem to už taky několikrát zkusil - u mě to bylo uplně na hovno - dycky mi hrabalo jen jedno kolo.
Zapadl jsem do hluboký podélný rejhy - se zadohrabem bez šance. U předohrabu jsem vytočil kola do max rejdu a vyhrabal se.
Tak nevim, já radši na hory jedu Saabem jak s e34 nebo e30, s e28 jsem na tom na horách byl snad nejhůř - ta má rozložení hmotnosti z tohoto pohledu nejhorší.
Jediný pravidlo - mozek, nový zimní gumy (řetězy) a u našich aut špéra - velkou výhodou, no.
Jedno ještě kváknu: jsou úseky, kde se prostě BMW s náhonem za prdel nečape a předohraby projíždějí.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Dudek Lubomír
- Příspěvky: 381
- Registrován: 13. 08. 2006 18:17
- Bydliště: Žatec,Habartov
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
pro vsechny odborniky:
e30 M3 - vyvazeni 52:48, bezna kastle TUDOR a sedan zas tak velkej rozdil nebude, tipuju ze iso bude tomuto nejbliz a pak snad R4 a az pak R6
e30 325i Touring - 50:50 diky tezke riti, ostatni nevim, je to pak uz jen spekulace.
takze tady neargumentujte co a jak, kdyz nevite zakladni fakty. Kor, kdyz nekdo jako Samiq da velice trefnej priklad.
Specielne pro DUDEK LUBOMIR: opravdu neni nutne, abys reagoval na kazdej thread, setri klavesnici na dalsi dny.
e30 M3 - vyvazeni 52:48, bezna kastle TUDOR a sedan zas tak velkej rozdil nebude, tipuju ze iso bude tomuto nejbliz a pak snad R4 a az pak R6
e30 325i Touring - 50:50 diky tezke riti, ostatni nevim, je to pak uz jen spekulace.
takze tady neargumentujte co a jak, kdyz nevite zakladni fakty. Kor, kdyz nekdo jako Samiq da velice trefnej priklad.
Specielne pro DUDEK LUBOMIR: opravdu neni nutne, abys reagoval na kazdej thread, setri klavesnici na dalsi dny.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
jo a proč když začne mít předohrab na sněhu problemy tak se otočí a nazpátečku vyjede to co popředu ani omylem?
protože se z toho v tu ránu stane zadohrab s těžkou prdelí
kdo máte s e30 problem tak si pořidte do kufru setrvák z Avie, vejde se přesně na rezervu nezabere žádný místo a váží přes 80 kilo
pak pochybuju že něco nevyjedete pokud nejste levý 
protože se z toho v tu ránu stane zadohrab s těžkou prdelí
kdo máte s e30 problem tak si pořidte do kufru setrvák z Avie, vejde se přesně na rezervu nezabere žádný místo a váží přes 80 kilo
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Dudek Lubomír
- Příspěvky: 381
- Registrován: 13. 08. 2006 18:17
- Bydliště: Žatec,Habartov
Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jo taaaak, mame tady dalsiho odbornika co vsechno viDudek Lubomír píše:Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se
neboj se, pochopis pozdeji co znamenala ta dobra rada
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
další adept na delete???Max-Max píše:jo taaaak, mame tady dalsiho odbornika co vsechno viDudek Lubomír píše:Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se![]()
neboj se, pochopis pozdeji co znamenala ta dobra rada
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru
Děfka pro fsechno f autobazaru
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
e34 mi delala psi kusy jen kdyz byly gumy v prdeli, jinak se to celkem dalo...matal píše:V E12 jsem vozil v zimě pytel písku, ale v E34 už ne..
2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda..
predohraby nema rad, pac svine nechtej zatocit na snehu, zejmena ty ruzny Di. TDi a spol., tezke na predek
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
já bych řekl že každá koncepce má svoje a ani jedna na sních není idealní a hlavně s každou se musí jezdit trošku jiným stylem jízdy. co mám vyzkoušený, tak s předkem sem na sněhu vždy rychlejší a hojně využívám ruční brzdu. prostě se kloužu a už před zatáčkou mám auto defakto narovnaný na výjezd(kromě vracáku, ty soui kámen urazu)a jen korguju plynem a povolováním a nasledným přitahováním ručky, jak moc chci měnit uhel a rychlost. se zadkem na to jdu uplně jinak a mám větší stach a hlavně jedu o poznání pomalej, ale ta ZABAVA...na sníh je 4*4 všechno ostatní je kompromis jedna koncepce ma to co druha ne a naopak. někomu vyhovuje to a někomu zase ono...
otázka byla jestli se zadním nahonem vyjede do kopce a na tom se snad všichni zhodneme že ano a že idealní je hnanej a zatíženej zadek(jak bylo řečeno je to fyzika, mnohdy stačí aby spolujezdec přesedl ze předu do zadu).
otázka byla jestli se zadním nahonem vyjede do kopce a na tom se snad všichni zhodneme že ano a že idealní je hnanej a zatíženej zadek(jak bylo řečeno je to fyzika, mnohdy stačí aby spolujezdec přesedl ze předu do zadu).
- Dudek Lubomír
- Příspěvky: 381
- Registrován: 13. 08. 2006 18:17
- Bydliště: Žatec,Habartov
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Já nevim jestli je to pravda, nebo ne. Píšu jen svý zkušenosti. Diskutujem, ne.matal píše:2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda..
Na třetí stranu - e46 je zas někde toršku jinde jak e28, E30, E34. Kámoš s e46 320dA jezdí na hory moc rád - díky všem těm protiproprcům, steptroniku,... je s ni na horách moc spokojen. Na tuto zimu už teda asi radši pojede X5, ale to je jedno.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no.DAN píše:Já nevim jestli je to pravda, nebo ne. Píšu jen svý zkušenosti. Diskutujem, ne.matal píše:2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda..![]()
Na třetí stranu - e46 je zas někde toršku jinde jak e28, E30, E34. Kámoš s e46 320dA jezdí na hory moc rád - díky všem těm protiproprcům, steptroniku,... je s ni na horách moc spokojen. Na tuto zimu už teda asi radši pojede X5, ale to je jedno.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Tomu moc nerozumím, co jako, co ?Max-Max píše: jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no.
BMW The Ultimate Driving Machine
No prostě že 330d je ferovej kočár na hory a předohraby mužou tak akorát vykouřit zadnici a i to po zpátkuDAN píše:Tomu moc nerozumím, co jako, co ?Max-Max píše: jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no.Co tim řikáš ?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni