BMW 330d Nahon ????

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 30. 08. 2006 17:31

samiq píše:
Koby píše:samiq: To je sice hezký, ale..

Jednoduše, škoda 120 ti v zimě taky vyjede každej krpál a ani ty zimáky nepotřebuješ. Protože má těžkej zadek, má větší přilnavost. Tohle je fyzika
Mas pravdu, je to fyzika.
Tak jezdi ve S120GLX a nezatacej :D

Porovnavali jsme tu predni a zadni nahon :idea: motor vzadu uz asi ne. TATRA i Skoda 130 jsou passee, Porsche taky neni to pravy orechovy na hory.
Tak ještě jednou... BMW je na hory horší než třeba GOLF 3, souhlasíš? :-)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 08. 2006 17:33

Já bych řekl, že přední náhon je lepší. Například tam kde je to do kopce a ještě je příčnej sklon a vyjetý koleje - uprostřed a po stranách hlubší sníh.
Pakliže začne prdel hrabat - většinou když je potřeba přejet koleje, nebo uhybat ke straně, tak se prostě snaží předběhnout předek - auto se otáčí jak kružítko "zapíchnutý na předku" - prdel padá ve směru příčnýho sklonu. To se s předkem nestane tak jako s náhonem na zadek.

Lehká prdel prostě hloupě tlačí těžší předek - kola se v určitým rejdu přestanou odvalovat a pak už to není moc řiditelný.
Mluvím o hrabání, tak asi spoustu lidí napadne, tak co hrabeš debile - ale někdy není zblití - zažil jsem to tuto zimu - koleje byly moc hluboký a sníh byl na povrchu čerstvej a pod ním namrzlá sračka. Musel jsem se vyhýbat protijedoucímu předohrabu - jel jsem po prostředku - výsledek byl takovej, že mi začala padat prdel do příkopu. Stál jsem diagonálně na silnici. Když bych chtěl jet do předu, tak už by mi prostě prdel spadla do příkopu, no a dozadu to nešlo - přední kola v určitým potřebným rejdu se nemohla převalit přes kolej uprostřed. Nakonec mi šel předohrabář pomoct - tlačil mi do boku prdele a já jel dopředu a vrátil se na prostředek cesty. On takovej problém neměl - kdyby měl auto v takový poloze jako já, tak ho z toho předek prostě vytáhne - bude si moct regulovat směr odvalování kol - tah -mě to šlo v nejlepším případě bokem.

S předním náhonem vyjedu ve sněhu daleko víc jak s hnanou prdelí. Už taky díky tomu, že si můžu "směrovat" tah.

-mluvím o nízkejch rychlostech ve sračkovitým terénu na nerovným povrchu - čecky druhy sklonů na jednou.

Nebo kdybych měl předek zapíchnutej pod nějakým sklonem ve sněhu a měla mě z toho do zádu vytáhnout prdel na relativně pevným podkladu, ale sníh - to radši rovnou žádám bližný o pomoc. Je teda fakt, že kdyby tam byl zapíchnutej předohrab, tak se tam taky zahrabe hloubš - ale šance, že vyjede bez pomoci je vyšší - když na to půjde s max citem - u zadohrabu se lehčí prdel prostě proklouzne - nevytáhne to - vodorovná síla potřebná k vyjetí bude větší jak adheze -( kvalita gum, povrchu a hmotnost na kolo ) - u předohrabu budu mít, myslím, větší šanci.

S ruční brzdopu u nešpéry jsem to už taky několikrát zkusil - u mě to bylo uplně na hovno - dycky mi hrabalo jen jedno kolo.

Zapadl jsem do hluboký podélný rejhy - se zadohrabem bez šance. U předohrabu jsem vytočil kola do max rejdu a vyhrabal se.

Tak nevim, já radši na hory jedu Saabem jak s e34 nebo e30, s e28 jsem na tom na horách byl snad nejhůř - ta má rozložení hmotnosti z tohoto pohledu nejhorší.

Jediný pravidlo - mozek, nový zimní gumy (řetězy) a u našich aut špéra - velkou výhodou, no. :?
Jedno ještě kváknu: jsou úseky, kde se prostě BMW s náhonem za prdel nečape a předohraby projíždějí.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 30. 08. 2006 19:17

Moc krásně jsi to napsal Dane a jsem přesvědčen,že v některých případech jsou předky výrazně lepší.Ale moje dobře naplánovaná jízda určitě nepovede jenom do kopce. Promiň,já se s předkem s kopce dolu šíleně bojim,navíc jezdim celej rok a ne jen v zimě,takže jednoznačně dál zůstávám věrný zadku.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 08. 2006 20:04

pro vsechny odborniky:

e30 M3 - vyvazeni 52:48, bezna kastle TUDOR a sedan zas tak velkej rozdil nebude, tipuju ze iso bude tomuto nejbliz a pak snad R4 a az pak R6
e30 325i Touring - 50:50 diky tezke riti, ostatni nevim, je to pak uz jen spekulace.

takze tady neargumentujte co a jak, kdyz nevite zakladni fakty. Kor, kdyz nekdo jako Samiq da velice trefnej priklad.

Specielne pro DUDEK LUBOMIR: opravdu neni nutne, abys reagoval na kazdej thread, setri klavesnici na dalsi dny.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 30. 08. 2006 20:10

jo a proč když začne mít předohrab na sněhu problemy tak se otočí a nazpátečku vyjede to co popředu ani omylem? :lol:

protože se z toho v tu ránu stane zadohrab s těžkou prdelí :wink:

kdo máte s e30 problem tak si pořidte do kufru setrvák z Avie, vejde se přesně na rezervu nezabere žádný místo a váží přes 80 kilo :D pak pochybuju že něco nevyjedete pokud nejste levý 8)
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 30. 08. 2006 22:44

Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 08. 2006 23:09

Dudek Lubomír píše:Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se
jo taaaak, mame tady dalsiho odbornika co vsechno vi :lol:

neboj se, pochopis pozdeji co znamenala ta dobra rada
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 30. 08. 2006 23:13

Max-Max píše:
Dudek Lubomír píše:Speciálně pro maxe.O bavcích vím.co potřebuju.měl jsem od E30 přes E34 po E32,rozčilovat se budu vždy,když to bude za potřebí a reagovat budu také,kdy chci!!!Nejseš pro mě nic ROZUMÍŠ,jen text,tak se hoď do klidu a věz,že tisíce příspěvků z tebe frajera neudělaj. jinak co si tak čtu,tak bych s tebou a tvejma názorama souhlasil.měj se
jo taaaak, mame tady dalsiho odbornika co vsechno vi :lol:

neboj se, pochopis pozdeji co znamenala ta dobra rada
další adept na delete??? :-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
proktorcz
Příspěvky: 777
Registrován: 22. 06. 2005 22:24
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od proktorcz » 30. 08. 2006 23:37

koukám že tu bude zase srandy kopec :P
Naposledy upravil(a) proktorcz dne 30. 08. 2006 23:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
matal
člen E30.cz
Příspěvky: 1547
Registrován: 01. 01. 2006 02:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matal » 30. 08. 2006 23:41

V E12 jsem vozil v zimě pytel písku, ale v E34 už ne..

2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda.. :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 08. 2006 23:55

matal píše:V E12 jsem vozil v zimě pytel písku, ale v E34 už ne..

2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda.. :wink:
e34 mi delala psi kusy jen kdyz byly gumy v prdeli, jinak se to celkem dalo...

predohraby nema rad, pac svine nechtej zatocit na snehu, zejmena ty ruzny Di. TDi a spol., tezke na predek
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 31. 08. 2006 07:33

já bych řekl že každá koncepce má svoje a ani jedna na sních není idealní a hlavně s každou se musí jezdit trošku jiným stylem jízdy. co mám vyzkoušený, tak s předkem sem na sněhu vždy rychlejší a hojně využívám ruční brzdu. prostě se kloužu a už před zatáčkou mám auto defakto narovnaný na výjezd(kromě vracáku, ty soui kámen urazu)a jen korguju plynem a povolováním a nasledným přitahováním ručky, jak moc chci měnit uhel a rychlost. se zadkem na to jdu uplně jinak a mám větší stach a hlavně jedu o poznání pomalej, ale ta ZABAVA...na sníh je 4*4 všechno ostatní je kompromis jedna koncepce ma to co druha ne a naopak. někomu vyhovuje to a někomu zase ono...
otázka byla jestli se zadním nahonem vyjede do kopce a na tom se snad všichni zhodneme že ano a že idealní je hnanej a zatíženej zadek(jak bylo řečeno je to fyzika, mnohdy stačí aby spolujezdec přesedl ze předu do zadu).

Uživatelský avatar
Dudek Lubomír
Příspěvky: 381
Registrován: 13. 08. 2006 18:17
Bydliště: Žatec,Habartov

Příspěvek od Dudek Lubomír » 31. 08. 2006 07:45

Odborníci jste hlavně vy.chtěl jsem si prostě pokecat,zjistit něco nového a o nějakej ten rozum se rozdělit.jste fakt moc hustý i když asi trávíte víc času na počítači,než v dílně.prostě vás to trochu zmohlo. Takže posílám ptáka

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 08. 2006 07:56

matal píše:2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda.. :wink:
Já nevim jestli je to pravda, nebo ne. Píšu jen svý zkušenosti. Diskutujem, ne. 8)

Na třetí stranu - e46 je zas někde toršku jinde jak e28, E30, E34. Kámoš s e46 320dA jezdí na hory moc rád - díky všem těm protiproprcům, steptroniku,... je s ni na horách moc spokojen. Na tuto zimu už teda asi radši pojede X5, ale to je jedno. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 08. 2006 08:21

DAN píše:
matal píše:2DAN-to co píšeš o předohrabech není zas tak moc pravda.. :wink:
Já nevim jestli je to pravda, nebo ne. Píšu jen svý zkušenosti. Diskutujem, ne. 8)

Na třetí stranu - e46 je zas někde toršku jinde jak e28, E30, E34. Kámoš s e46 320dA jezdí na hory moc rád - díky všem těm protiproprcům, steptroniku,... je s ni na horách moc spokojen. Na tuto zimu už teda asi radši pojede X5, ale to je jedno. :twisted:
jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no. :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 08. 2006 09:42

Max-Max píše: jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no. :oops:
Tomu moc nerozumím, co jako, co ? :D Co tim řikáš ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 31. 08. 2006 09:57

DAN píše:
Max-Max píše: jenze zas ber ze je to automat - jinej tah na napravu, je to ropak - da se krasne pomalu tahat na horu bez spojkovani pac mas velkej kroutak hned, a jak pises jeste k tomu i ty elektronicke berlicky. Si myslim, no. :oops:
Tomu moc nerozumím, co jako, co ? :D Co tim řikáš ?
No prostě že 330d je ferovej kočár na hory a předohraby mužou tak akorát vykouřit zadnici a i to po zpátku :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět