Rucka u kotoucu skrz hydrauliku
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Rucka u kotoucu skrz hydrauliku
Panove, nekdo tady kdysi tohle popisoval, muzete dat k tomu vic?
dik.
dik.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
teorie je jednoduchá - na páku ruční brzdy připojit hlavní spojkovej váleček, k němu připojit vedení brzdovky k zadním kolům, dát tam jednocestný ventily aby se neovlivňoval okruh hlavních brzd a ručky, pak to naplnit brzdovkou a vyřešeno
praxe - buď ubastlit doma, nebo to koupit jako nějakej set za 10-15 tisíc
praxe - buď ubastlit doma, nebo to koupit jako nějakej set za 10-15 tisíc
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
AP (a mozna i jine firmy) na to dela specialni valec, nevim kolik stoji - odhaduju kolem 5 tis., ale v podstate je to jedina soucastka, ktera je na to potreba, teda krome dvou kratsich brzdovych trubek misto jedny dlouhy. Je to zapojeny do normalniho hydraulickeho okruhu provozni brzdy, zadne jednocestne ventily nejsou potreba. Nejvetsi problem na cele uprave je vyrobit vhodnou (nebo upravit seriovou) paku rucky a drzak valce.
Spojkovy valec se da pouzit jenom pro nezavisly hydraulicky okruh rucky (napriklad pri pouziti 4pistkovych trmenu vzadu - 2 valecky rucka, 2 provozni brzda), musi mit svoji nadobku na kapalinu umistenou nad valcem - proste pro seriove auto nevhodne.
Spojkovy valec se da pouzit jenom pro nezavisly hydraulicky okruh rucky (napriklad pri pouziti 4pistkovych trmenu vzadu - 2 valecky rucka, 2 provozni brzda), musi mit svoji nadobku na kapalinu umistenou nad valcem - proste pro seriove auto nevhodne.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ja mel za to ze dokonce tys to prerabel, mylim se?Boban píše:AP (a mozna i jine firmy) na to dela specialni valec, nevim kolik stoji - odhaduju kolem 5 tis., ale v podstate je to jedina soucastka, ktera je na to potreba, teda krome dvou kratsich brzdovych trubek misto jedny dlouhy. Je to zapojeny do normalniho hydraulickeho okruhu provozni brzdy, zadne jednocestne ventily nejsou potreba. Nejvetsi problem na cele uprave je vyrobit vhodnou (nebo upravit seriovou) paku rucky a drzak valce.
Spojkovy valec se da pouzit jenom pro nezavisly hydraulicky okruh rucky (napriklad pri pouziti 4pistkovych trmenu vzadu - 2 valecky rucka, 2 provozni brzda), musi mit svoji nadobku na kapalinu umistenou nad valcem - proste pro seriove auto nevhodne.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ne, v aute to nemam, protoze mi prislo moc slozity vyrabet drzak a paku tak, aby to nebylo moc videt. Puvodne jsem chtel vymenit zadni brzdice za nejaky s pakou pro mechanickou rucku, ale pak jsem radsi koupil novy kotouce, pakny a lana rucky a tak nejak to brzdit zacalo. Nepouzivam rucku na rozhozeni pred zatackou, vetsinou jenom pri otaceni nebo ve vracaku, nebo jako reseni nejake krizovky, takze s tim zatim vystacim. Ale ze je to debilni konstrukce si myslim poradMax-Max píše:
ja mel za to ze dokonce tys to prerabel, mylim se?

- gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
Prave prednedavnom sme riesili tento problem, origo system je, mierne povedane, nedokonaly
.
Osobne mam v plane vyhodit povodny mechanizmus rucnej brzdy a dat dozadu predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda). Hydrauliku bude treba zrejme vyriesit nejakym origo valcom, ako pisal Boban. Paku dam asi natvrdo vedla radicky, uz to aj tak nebude auto na kazdy den

Osobne mam v plane vyhodit povodny mechanizmus rucnej brzdy a dat dozadu predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda). Hydrauliku bude treba zrejme vyriesit nejakym origo valcom, ako pisal Boban. Paku dam asi natvrdo vedla radicky, uz to aj tak nebude auto na kazdy den

ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
- gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
To je zaujimava informaciaHanis píše:Stejný brzdiče mají i všechny Wartburgy co měli vepředu kotouče, takže kdyby někdo scháněl rampampáků je všude dost.gusto318is píše:predne brzdice z Rapida, vraj ich mala vzadu aj Felicia Kitcar (neviem na 100%, ci je to pravda).

Myslis, ze by to mohlo na zadnej naprave normalne fungovat, alebo, robil si uz nejaku podobnu konverziu?
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
Aby to fungovalo se seriovym hlavnim valcem, musis mit trmeny, ktere budou mit priblizne stejny brzdny ucinek pri stejnem tlaku v brzdovem okruhu jako seriove. To se da dost tezko spocitat, mozna z prumeru pistku a ploch desticek, ale ja to nevim.
Se seriovym hlavnim valcem a bez moznosti serizeni brzdneho ucinku predek/zadek si myslim, ze nejschudnejsi a nejlevnejsi je koupit ten specialni valec na rucku a zapojit ho do normalniho okruhu (a vyhazet celej ten nesmysl od paknicek rucky az po lana). Jezdi to takhle ve vetsine aut v rally a funguje to dobre.
A jedna prakticka zkusenost - brzdove trmeny je potreba kupovat jenom z auta, ktere do posledni chvile jezdilo, jak se z toho valecku jednou vypusti kapalina a nenalije se do nej nejaky olej, tak je konec - behem kratke doby nenavratne vyrezne.
Jinak ty trmeny co jsou na ackovych favoritech, feliciich a na kitovych feliciich vzadu, jsou puvodne ze skody 130 (pouze 130, 120 a nizsi ne), skody rapid a z wartburgu. Daji se koupit i nove, dokonce se daji koupit i uplne stejne hlinikove, ale ty uz stoji ranec.
Se seriovym hlavnim valcem a bez moznosti serizeni brzdneho ucinku predek/zadek si myslim, ze nejschudnejsi a nejlevnejsi je koupit ten specialni valec na rucku a zapojit ho do normalniho okruhu (a vyhazet celej ten nesmysl od paknicek rucky az po lana). Jezdi to takhle ve vetsine aut v rally a funguje to dobre.
A jedna prakticka zkusenost - brzdove trmeny je potreba kupovat jenom z auta, ktere do posledni chvile jezdilo, jak se z toho valecku jednou vypusti kapalina a nenalije se do nej nejaky olej, tak je konec - behem kratke doby nenavratne vyrezne.
Jinak ty trmeny co jsou na ackovych favoritech, feliciich a na kitovych feliciich vzadu, jsou puvodne ze skody 130 (pouze 130, 120 a nizsi ne), skody rapid a z wartburgu. Daji se koupit i nove, dokonce se daji koupit i uplne stejne hlinikove, ale ty uz stoji ranec.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ide o to, ze uz sa musi prerabat paka, nejlepsie riesenie by bolo paku nebastlit.fioro píše:....od povodnej paky viest bovden s lankom, + jednoduchy pakovy prevod na valec a ten aj s nadobkou umiesnit do kufra na stenu za sedadlami...a v interieri nic nespati...a pridat dalsie strmene na rucnu je asi najrozumnejsie...nijako sa nezasiahne do povodnej brzdy...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Pokud by někdo chtěl. Mám tady závodní válec Girling. Měl jsem ho na ručce a utrohlo to i 16" ohřátý závodní gumy. Je to válec, kterej se montuje do okruhu (bez baňky) Původní cena 2300 kč. nová cena 1000 Kč. Má trochu horší závit na táhle, ale je 100% funkční
Orientační foto je tady http://essexparts.com/CatalogPDF/Essex_ ... astCyl.pdf
je to ten na horním obrázku vlevo dole.
Orientační foto je tady http://essexparts.com/CatalogPDF/Essex_ ... astCyl.pdf
je to ten na horním obrázku vlevo dole.