M Power?

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

M Power?

Příspěvek od Scimitar » 03. 12. 2003 16:51

Ahoj... taky jsem šťastným majitelem E-30ky (ikona) ale nejsem fanatik (to není nařčení nikoho tady!!!) takže si dovedu představit jízdu i s jinou značkou. A jako správnému cvokovi do aut mi jde dost o výkon. Takže se čistě nezaujatě (ani pro ani proti BMW) ptám: co je tak super na M3??? Měl jsem zato že je to nějaký upravený motor 2.3l o výkonu tak 230 koní... to není zrovna moc na jeho cenu (viděl jsem inzerát M3 na bázi E-30 318 za 250000,-). Nebo se pletu? Co je na M tak super? PS: to NENÍ rouhání :-) Přece jen už jsem jel ve staré supře, která má za 100000,- tak 300 psů....

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 12. 2003 17:19

U BMW je vzdy podvozek "rychlejsi nez motor". U M3 nejde ani tak o hrubou silu ale i o podvozek a skvele sladeni celeho auta do jednoho celku.

300 PS ve dvoutunovem aute je neco jineho nez 220PS v 1100 kg aute.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2003 18:07

:D kacíři :D
Srdcem M3 je 16v čtyřválec 2,3l. Vybraný pro svoje kompaktní rozměry a nízkou hladinu vibrací-ta je důsledkem použití krátkozdvihové klikové hřídele. Zároveň se tato pohonná jednotka ráda vytáčí do mnohem vyšších sfér než řadové šestiválce. ( Autocar - silniční test)
BMW M3 je první BMW vyvinuté divizí Motorsport a vyráběné BMW AG.
"verdikt" Autocaru: Zrodila se legenda. Nejlepší homologační speciál všech dob a vyjímečný automobil.
Cena v roce 1987: 23 128 liber

Je to exkluzivní super kára-proto je tak "drahá". Není to e30 jako taková. Je to s tváří e30 dělo jak sviň :D ( auto optimálně udělaný pro okruhový závody), není její specializací spalovat zadní pár pneumatik( i když to v pohodě dokáže taky), ale porážet takový monstra v pohodě na okruzích.
Převyšuje je jednoznačně chováním na trati. Nepotřebuješ bejt furt v kačírku. :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Oh

Příspěvek od Scimitar » 03. 12. 2003 18:25

Ach tak... no hned se jdu zmrskat a kát se že jsem pochyboval :D :D :D

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 12. 2003 18:43

:D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 03. 12. 2003 19:18

..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalo :? když sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm.... 8)
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 03. 12. 2003 19:34

Jen mě tak zajímá proč někdo píše M POWER v annonci taky scháněl někdo BMW M POWER E30 tak co vlastně chce??
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 03. 12. 2003 21:28

Fil píše:..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalo :? když sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm.... 8)
Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdy :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: M Power?

Příspěvek od Uli_d » 03. 12. 2003 22:36

Scimitar píše:Ahoj... taky jsem šťastným majitelem E-30ky (ikona) ale nejsem fanatik (to není nařčení nikoho tady!!!) takže si dovedu představit jízdu i s jinou značkou. A jako správnému cvokovi do aut mi jde dost o výkon. Takže se čistě nezaujatě (ani pro ani proti BMW) ptám: co je tak super na M3??? Měl jsem zato že je to nějaký upravený motor 2.3l o výkonu tak 230 koní... to není zrovna moc na jeho cenu (viděl jsem inzerát M3 na bázi E-30 318 za 250000,-). Nebo se pletu? Co je na M tak super? PS: to NENÍ rouhání :-) Přece jen už jsem jel ve staré supře, která má za 100000,- tak 300 psů....
Je videt, ze si v M3 nejel.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 12. 2003 23:36

DAN píše:... Srdcem M3 je 16v čtyřválec 2,3l. Vybraný pro svoje kompaktní rozměry a nízkou hladinu vibrací-ta je důsledkem použití krátkozdvihové klikové hřídele. Zároveň se tato pohonná jednotka ráda vytáčí do mnohem vyšších sfér než řadové šestiválce. ( Autocar - silniční test)...
O zvyraznenem tvrzeni by se dalo s uspechem pochybovat. 8) :P A to co nasleduje potom plati i pro E36 M3, ktera je taktez ctyrventilova a navic 6-VALCOVA.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 04. 12. 2003 11:47

e30 M3 je special upravenej na silnici a e36 M3 je velice kvalitni tovarni uprava seriovky
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 04. 12. 2003 11:51

Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdy


naprosto souhlasim- radost z jizdy clovek nenajde na sprintech, ale v dobrejch zatackach. sprinty sou spis o mereni sil...
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Franta 327i

Příspěvek od Franta 327i » 05. 12. 2003 10:11

M3 je auto pro radost z jízdy. Je pravda, že nemá výkonu na rozdávání (to je jediný údaj, kterému se moje e30 může vyrovnat), ale to auto není jen o výkonu. M3 je svěle vyvážená. Odladění podvozku nemá chybu. Jel jsem v dost autech (i dvakrát tak výkonných), ale žádné mě jako celek nenadchlo tolik jako M3.

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 05. 12. 2003 10:23

no a ohledne ceny... vyrobilo se jen 600ks (? nekdo me upresni) no a jak to tak byva tak jich par pomrelo, takze je to ohrozeny druh a sberatelsky kousek :)

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 05. 12. 2003 11:34

Blumen_071 píše:no a ohledne ceny... vyrobilo se jen 600ks (? nekdo me upresni) no a jak to tak byva tak jich par pomrelo, takze je to ohrozeny druh a sberatelsky kousek :)
ne 600ks se jich nevyrobilo, bylo jich mnohem víc, ale původně se jich vyrobilo 500 homologačních. Pak začali dělat další Evo I, II, III a ruzny omezeny serie cecotto atd... myslim že jich udělali nakonec 14 tis.

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 05. 12. 2003 11:41

Výrobní doba, verze a počet vyrobených M3 E30
Začátek výroby září 1986, ukončení výroby červen 1991. Počet všech vyrobených kusu: cca. 17200 z toho 7000 ks evropských a 3600 ks US 195 koňových modelů, 4100 ks 215 koňových verzí, 505 ks modelu Evo (195 PS), 501 ks modelu Evo II (195 PS) a 600 kusů Evo III 2,5l 235 koní. Dále byla vyrobená speciální edice Ravaglia/Cecotto 505 kusů a 150 ks výročního modelu Europameister. Jako kabriolet bylo z celé výroby vyrobeno jen 250 kusů.
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

LOPOLO

Příspěvek od LOPOLO » 06. 12. 2003 15:51

RedBaron píše:
Fil píše:..a co teprv 2,5l?..to musí bejt....,ale vždy sem k Mku vzhlížel jako něco Extra brutal atd, ale na stazech (třeba Brno tuning) mě to trocha zklamalo :? když sem je viděl jezdit, sice jen ty rovinky a sprinty, takže zatáčky ne, tam je možná největší síla,ale nevím no ..je to jen můj pocit, nebylo to zas takovy žihadlo jak sem předpokládal, ale nejel sem vevnitř, takže soudím jen zebřehu!..jak říkám je to můj dojem, ale co mě sklamalo 2X tolik byly ruzny ferrari, zvuk jak když mlátíš s hrncama osebe a že by to trhalo rekordy sem si taky nefšim..za ty prachy...hmm.... 8)
Ale to přece není auto o sprintech, ale především o zatáčkách a perfektně kontrolovatelném přetáčivém smyku. Proto tam není šestihrnek, ale točivej čtyřvál, je to první M3. Supra, stejně jako moje šestka jsou těžký dálniční kupé třídy GT a M3 kolem nich na Křivoklátsku bude moct dělat kolečka za jízdy :D
Chces snad rict ze se sestihrnkem M3 E36 nemuzes kontrolovat smyk? Ten motor by ctyrvalec jen proto, ze jeste nemely uplne zmaknuty sestivalce .. mysleno, ze nemely pozadovany parametry. btw, M3 E36 ma na volnobeh takovej tocak, jako M3 E30 na vrcholu. :-) ...kazdy Mko je ale vyborne vyladena kara ( nemyslim posrany plasty atd. ale veci na kterejch fakt zalezi) at uz je to verze jakykoli rady.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06. 12. 2003 15:55

Raon píše:e30 M3 je special upravenej na silnici a e36 M3 je velice kvalitni tovarni uprava seriovky
Zase jeden chytrej kerej v tom aute nikdy nejel.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 06. 12. 2003 20:16

Anonymous píše:
Raon píše:e30 M3 je special upravenej na silnici a e36 M3 je velice kvalitni tovarni uprava seriovky
Zase jeden chytrej kerej v tom aute nikdy nejel.
...ale umi se aspon podepsat.

LOPOLO

Příspěvek od LOPOLO » 06. 12. 2003 22:47

Uli_d píše:
Anonymous píše:
Raon píše:e30 M3 je special upravenej na silnici a e36 M3 je velice kvalitni tovarni uprava seriovky
Zase jeden chytrej kerej v tom aute nikdy nejel.
...ale umi se aspon podepsat.
Sorry, zapomel sem coz na tom co sem napsal vubec nic nemeni. Nebo jde snad vo to kdo to napsal? Ja myslim ze ne.

Odpovědět