Velmi podivne chovani serva

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dolik007
Příspěvky: 166
Registrován: 18. 02. 2003 19:34
Bydliště: Brno a okolí...
Kontaktovat uživatele:

Velmi podivne chovani serva

Příspěvek od Dolik007 » 26. 11. 2003 09:11

Zdravim!

Mam vcelku velmi zajimavej problem se servem. Oleje je tam dost, nikde netece, funguje, jenze nejak divne - kdyz stojim na miste, je to OK, servo jde krasne lehce a perfektne. Problem nastane pri prujezdu zatacek, kdy ma takovy zajimavy "tiky" - zatacim, jde krasne s malym odporem, ale najednou jde lehce jak svina, takze zatocim vic nez chci a to se mi zkratka nelibi. Nemuzu rezat zatacky jak chci ani s pilou v kufru :-)

I v maly rychlosti je jeho chod takovej nepravidelne lehkej/tezsi, ale nevypadne nikdy uplne, vzdycky funguje, zkratka jen s vyssi/nizsi ucinnosti. Nejak sem vypozoroval, ze kdyz je motor ve vyssich otackach /kolem 3.000 a vyse/ tak zataci OK a nezlehcuje...

No snad se mi to podarilo popsat docela spravne a rozumne - dik za vsechny napady a rady, tedka me napadlo - zacalo to kdyz mi prestal zavirat termostat a motor neni nazhaven na spravnou teplotu - muze to souviset? Termostat se chystam menit o veekendu... 8)
..:: BMW 320i ::..

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 26. 11. 2003 19:14

Mam neco podobneho, ale spis pri vybocovani z rovnyho smeru musim prekonat takovej vetsi odpor,cimz skubnu volantem a to se mi muze stat v zime osudny :cry: a pak uz to jde normalne. Zvlast kdyz je cely auto studeny a ztuhly. Par lidi se shodlo ze by to mohlo bejt zavzdusneny. Dela to i po vymene oleje v servu. V haynesu jsem nasel, ze servo se odvzdusnuje tak, ze po doliti v pripade potreby, nebo jako ja po vymene to natocis a kroutis plny rejdy stridave na jednu a druhou stranu asi 10x, pricemz v dorazu to drzet maximalne 3 sec - je i slyset jak se to v tom dorazu trapi. Pri ty vymene se mi tam veslo 3/4 litru, necelejch z vypustaku na rizeni jsem vypustil hodne malo, coz me zarazilo, zbytek jsem vypustil odpojenim hadice od cerpadla. Nevi nekdo kolik ma v servu bejt ? Tech ani ne 3/4 litru se mi zda nak malo, nekde jsem se totiz docet neco o 1 litru, a jinde zase dokonce o 1,8 litru, tak nevim. Me osobne se teda ten problem timhle nevyresil, ale zkusit ho muzes, treba to tobe pomuze.

Uživatelský avatar
Dolik007
Příspěvky: 166
Registrován: 18. 02. 2003 19:34
Bydliště: Brno a okolí...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dolik007 » 27. 11. 2003 11:07

Jirka325 píše:Mam neco podobneho, ale spis pri vybocovani z rovnyho smeru musim prekonat takovej vetsi odpor,cimz skubnu volantem a to se mi muze stat v zime osudny :cry: a pak uz to jde normalne. Zvlast kdyz je cely auto studeny a ztuhly. Par lidi se shodlo ze by to mohlo bejt zavzdusneny. Dela to i po vymene oleje v servu. V haynesu jsem nasel, ze servo se odvzdusnuje tak, ze po doliti v pripade potreby, nebo jako ja po vymene to natocis a kroutis plny rejdy stridave na jednu a druhou stranu asi 10x, pricemz v dorazu to drzet maximalne 3 sec - je i slyset jak se to v tom dorazu trapi. Pri ty vymene se mi tam veslo 3/4 litru, necelejch z vypustaku na rizeni jsem vypustil hodne malo, coz me zarazilo, zbytek jsem vypustil odpojenim hadice od cerpadla. Nevi nekdo kolik ma v servu bejt ? Tech ani ne 3/4 litru se mi zda nak malo, nekde jsem se totiz docet neco o 1 litru, a jinde zase dokonce o 1,8 litru, tak nevim. Me osobne se teda ten problem timhle nevyresil, ale zkusit ho muzes, treba to tobe pomuze.
Dik za radu, s tema dorazama to zkusim, i kdyz budu trpet, pac to trapeni je vazne dost velky... :-)

Kolik naplne je v servu nevim, ja je jeste nemenil a ani nedolejvam a mam ho tam stale dost, ale asi to zkusim vymenit, treba to muze bejt i spatnou naplni, ze to dela to co mi to dela - takze si mi poradil hodne, diky! :lol: 8)
..:: BMW 320i ::..

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 27. 11. 2003 11:23

Mozna odchazí pumpa, nevim,
Zkus se taky podívat na napnutí řemene
Náplň je kolem litru
S BMW na věčné časy!

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 11. 2003 14:53

Pumpa asi dostala zabrat, pac jak mi to teklo, tak jsem se najednou presto, ze se to snazim pravidelne hlidat a dolejvat, dostal pod hranici minima. Porad nic, a najednou mi to zaclo kdyz to stalo tri hodky na venku na zime delat siiileny pazvuky. Tak jsem zjistil, ze oleje je tam malo, ze je cernej a je v nem bordel, naky takovy podezrely kovovy piliny. Tak jsem zanadaval sam sobe, rychle to vypustil, a nalil novej olej jak jsem psal, takze nevim, ale doufam ze jsem tu pumpu stih zachranit. S tema remenama to zni taky jako dobrej napad, uz delsi dobu planuju vymenu vsech, krom rozvodaku,ten sel hned jak jsem auto poridil, preventivne 8) Tak na ne asi ted dojde. Zrovna koukam jaky bych koupil, na vyber: Bosch, Optibelt, Rubena. Ceny nijak zavratne rozdilny, takze asi nic nezkazim kdyz koupim Bosche, co myslite ?

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 30. 11. 2003 22:44

ted si nejsem jistej jestli se dělaly i v E30 serva s elektrickou regulací účinosti jako je tomu třeba u E34, ale to co popisujete je dosti podobné tomu když blbne právě tato regulace......pokud takové servo nemáte tak jsou přepouštěcí gumičky v čerpadle v ..... a nefungují tak jak mají.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 12. 2003 01:28

Myslim ze na 99% tyhle chytry serva v E30 nejsou. Takze spis ty gumicky, ted se mi nabizi otazka, jestli to cerpadlo jde rozebrat, ci jen pouze vymenit :?: ,coz by asi nebylo nejlevnejsi :cry: Vim ze jednou jsem to zpozoroval bezprostredne po prezuti,takze to vidim tak,ze az se placnu pres kapsu a koupim si novy gumy,tak jestli to neprestane,tak ouvej.

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 02. 12. 2003 17:41

Jirka325 píše: ted se mi nabizi otazka, jestli to cerpadlo jde rozebrat, ci jen pouze vymenit :?:
Mě se podařilo rozebrat pumpu celkem jednoduše a navíc omylem. Stačí když sudáš ty šrouby co drží pumpu v držáku a pumpa se ti sama rozloží :lol: Alespoň mě to tak udělala. Měnil jsem držák z M10 na M40 sundám šrouby a ejhle pumpa na dva kousky :D

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 02. 12. 2003 20:09

Mno tak to by me asi dost zaskocilo, kdyby se mi ta pumpa takhle rozloupla :) Tak ja jdu studovat ETK co a jak a jaky gumicky, jestli je to vubec sehnatelny. Doufam ze mili pani v BMW neprodavaj jenom cely cerpadlo v celku :?

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 06. 12. 2003 01:24

Mno, takze v BMW prodavaj sadu tesneni, ktera je dle ETK "only in conjunction with mounting parts set" takze jsem si myslel, ze je to nakej pripravek pro montaz to druhy. Vec se ma jinak: je to dalsi jedno tesneni, ktery doplnuje tu sadu, aby byla uplna :? Mno budiz, ja si rikal, ze sada tesneni nebude stat 1800 a nakej pripravek jen 188 Kc, ze to by bylo naky podezrely. Udajne kdyz se vymenej vsechny tyhle tesneni, gufera a ja nevim co vsechno v tom je, tak prej uz na tom neni co by se vysralo. Tak se uvidi,jaky to pak bude,doufam ze za ty prachy to aspon bude uz ridit samo :lol:

Odpovědět