Regulace podsvícení rádia společně s přístrojovkou?
Regulace podsvícení rádia společně s přístrojovkou?
Prosím o radu od někoho, kdo se vyzná v elektronice.
Chtěl bych, aby se podsvícení autorádia v E30 dalo regulovat společně s podsvícením palubky. Problém je, že veškeré podsdvícení přístrojů a palubky je zapojené na + pól přes spínač světel (šedočervený drát) a přes potenciometr který reguluje intenzitu podsvícení jde kostra (hnědobílý drát), zatímco rádio má kostru vlastní a kontakt pro podsvícení má standardně zapojený taky na + pól přes spínač světel, tedy bez regulace. Jde to nějak udělat?
Chtěl bych, aby se podsvícení autorádia v E30 dalo regulovat společně s podsvícením palubky. Problém je, že veškeré podsdvícení přístrojů a palubky je zapojené na + pól přes spínač světel (šedočervený drát) a přes potenciometr který reguluje intenzitu podsvícení jde kostra (hnědobílý drát), zatímco rádio má kostru vlastní a kontakt pro podsvícení má standardně zapojený taky na + pól přes spínač světel, tedy bez regulace. Jde to nějak udělat?
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
kostra z potenciometru musi jit do palubky a dalsich veci ktere jsou regulovany. muzes zkusit na to premostit + pol podsviceni displeje radia. otazka zni, zda by displej radia fungoval i na nizsi napeti pres ten potenciometr, ci ne, zalezi na tom, jak je udelany podsviceni (zda jako u palubovky, ci jinak a v zavislosti na tom jak reaguje samotny displej na podsviceni).
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno

- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
nez ho rvat do radia, bych zkusil jak to bude fachat na potenciometru, v nouzi bych ho dal, ale mimo radio, preci jen se musi taky chladitdargon píše:bych to resil tak ze bych rozdelal autoradio do napajeni podsticeni dispeje bych pridal tranzistor a bazi bych ovladal pres ten potak v aute.. vsechno jde chce to jen trosku bastlit ...![]()

Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno

jenze musis brat v uvahu taky to ze to co je vyvedene z autoradia je jen na nejaky spinaci tranzistor takze tim jen otvyras napajeni podsvitu ktere ma vlastni zdroj , treba u sony 9V ktere leze primo z IO.. zalezi cim je delany podsvit spis by to chtelo konkretni typ radia atd ... nektere maj led jine zas jen zarovicky atd ... jako vymyslet a teorizovat je naprd spis vzit radio podivat se na zapojeni a realizovat logickou uvahou ..
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
Re: Regulace podsvícení rádia společně s přístrojovkou?
Jde to. Nějak jo. Výstup z rádia na regulaci podsvícení se zapojoval na spínač varovných světel, kde jsou póly opačně, nebo tak nějak to bylo. Hledej, i to už se řešilo.Splaš píše:Jde to nějak udělat?
Novejsi radia maji jeden fous na rizeni podsvetleni. Smysl regulace je opacny, nez podsviceni palubky, jak je psano vyse.
Ale tento fous (vyvod) na podsviceni neni napajeni svetylek v radiu, alebrz vstup regulace. V krajnich polohach (0 az 0.5V a kolem +12V) to sviti naplno. V rozsahu 1 az 9 V ( u meho Blaupunktu MP3) to reguluje. Delal jsem to pred 3 lety a uz si to nepamatuju.
Tranzistor coby invertor je mozny pouzit, ale lip bude fungovat invertor s operacnim zesilovacem (OPA).
Pro bastlire:
4 resistory (10k), 2 blokovaci kondiky (100nF napajeni a vstup) a jeden integrac, treba LM358 v 8pinovem pouzdru.
Na +vstup (pin 3) pripojime odporovy delic, z +12V na pin3 a dal na zem. Na vystup OPA (pin1) resistor na -vstup (pin2) a posledni resistor na -vstup (pin2) a na podsvetleni palubky. Blokovaci kondy se pripoji: prvni na -vstup (pin2) a zem, druhy na napajeni OPA (pin8) a zem (pin4). Vystup OPA (pin1)jde do radia na regulaci podsvetleni.
Zbyvajici piny integrace (LM358 ma 2 operaky v jednom pouzdre) se pripoji nasledovne: spojit pin 6 a 7, pin 5 na pin4, tedy zem.
Ale tento fous (vyvod) na podsviceni neni napajeni svetylek v radiu, alebrz vstup regulace. V krajnich polohach (0 az 0.5V a kolem +12V) to sviti naplno. V rozsahu 1 az 9 V ( u meho Blaupunktu MP3) to reguluje. Delal jsem to pred 3 lety a uz si to nepamatuju.
Tranzistor coby invertor je mozny pouzit, ale lip bude fungovat invertor s operacnim zesilovacem (OPA).
Pro bastlire:
4 resistory (10k), 2 blokovaci kondiky (100nF napajeni a vstup) a jeden integrac, treba LM358 v 8pinovem pouzdru.
Na +vstup (pin 3) pripojime odporovy delic, z +12V na pin3 a dal na zem. Na vystup OPA (pin1) resistor na -vstup (pin2) a posledni resistor na -vstup (pin2) a na podsvetleni palubky. Blokovaci kondy se pripoji: prvni na -vstup (pin2) a zem, druhy na napajeni OPA (pin8) a zem (pin4). Vystup OPA (pin1)jde do radia na regulaci podsvetleni.
Zbyvajici piny integrace (LM358 ma 2 operaky v jednom pouzdre) se pripoji nasledovne: spojit pin 6 a 7, pin 5 na pin4, tedy zem.
Samiq: mockrát díky za perfektní návod
Ještě ty kondíky, záleží na typu, nebo je to jedno?
Schema zapojení bude tedy vypadat asi takhle, vyrobit plošňák by neměl být problém. Snad je to dobře, jsem v tomhle amatér samouk


Schema zapojení bude tedy vypadat asi takhle, vyrobit plošňák by neměl být problém. Snad je to dobře, jsem v tomhle amatér samouk


Naposledy upravil(a) Splaš dne 18. 05. 2006 00:37, celkem upraveno 2 x.
Blbá otázka, e30 nemá regulaci u originálního bmw radia? u e36 je to řešené už origo a stačí to autoradio na ten drát připojit.
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk