Test visco - spojky
Test visco - spojky
Zkoušeli jste testovat funkci visco - spojky vymontované z auta?
Údajně by měla spínat kolem 80°C podle teploty vzduchu od chladiče.
Nechci ji potápět do vody ani dávat na vařič, abych jí nezničil. Uvnitř je nějaký bimetalový pásek a nevím jak snáší vyšší teploty.
Údajně by měla spínat kolem 80°C podle teploty vzduchu od chladiče.
Nechci ji potápět do vody ani dávat na vařič, abych jí nezničil. Uvnitř je nějaký bimetalový pásek a nevím jak snáší vyšší teploty.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Tak to uz neni nic moc, viskozni kapalina se odstredivou silou roztece po obvodu spojky a lamela üvnitr je sucha. Chtelo by to doplnit kapalinu.Venca píše:Zkouška fénem - nic.
Jak se má chovat za studena?
Když s tou upínací maticí otočím, jde ztuha, ale když s ní rychle zavrtím na obě strany, tak se jakoby uvolní a pak jde točit lehce.
Ztuhne zase až po pár minutách.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Jestli Tě francisi dobře chápu, tak se dá visko spojka opravovat doplněním viskozní kapaliny? Kde se dá sehnat, co to je za tekutinu?Francis píše:Tak to uz neni nic moc, viskozni kapalina se odstredivou silou roztece po obvodu spojky a lamela üvnitr je sucha. Chtelo by to doplnit kapalinu.Venca píše:Zkouška fénem - nic.
Jak se má chovat za studena?
Když s tou upínací maticí otočím, jde ztuha, ale když s ní rychle zavrtím na obě strany, tak se jakoby uvolní a pak jde točit lehce.
Ztuhne zase až po pár minutách.

BMW The Ultimate Driving Machine
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Mel jsem doma tri spojky. Dve byly darcem kapaliny a jedna prijemcem. Vysledkem je jedna dobra a dve nepouzitelne.DAN píše:Jestli Tě francisi dobře chápu, tak se dá visko spojka opravovat doplněním viskozní kapaliny? Kde se dá sehnat, co to je za tekutinu?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ano. Jsou dva vyrobci: Behr a Sachs. Jeden ma "cedulku" zasunutou pod zebra a prilepenou silikonem, druhy navlecenou na trny a ty roznytovane. Prvni jde rozebrat a slozit, druha jen rozebrat. Mixovat kapalinu dvou vyrobcu jsem radeji nezkousel.Venca píše:Předpokládam, že to lze plnit jedině zepředu, pod cedulkou je vidět nějaká zátka, je tak?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Huste. Plnil jsem to takto: do injekcni strikacky natahl trochu kapaliny, pak strikackou vysal vzduch z plnene spojky a nechal kapalinu nasat. Kapalina je tak husta, ze jehlou ji lze jen velmi tezko protlacit a navic se rozleje v plinicim otvoru a vyteka ven, vzduch "nevybubla". Ze stare spojky otocene dirou dolu to vytekalo nekolik dnu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak to je hustý a "hustý".Francis píše:Huste. Plnil jsem to takto: do injekcni strikacky natahl trochu kapaliny, pak strikackou vysal vzduch z plnene spojky a nechal kapalinu nasat. Kapalina je tak husta, ze jehlou ji lze jen velmi tezko protlacit a navic se rozleje v plinicim otvoru a vyteka ven, vzduch "nevybubla". Ze stare spojky otocene dirou dolu to vytekalo nekolik dnu.
Ale to, že to jde vůbec doplnit, vypadá, že by mohlo existovat něco jako "repair kit".
Jak se to chovalo po doplnění, když se pak zatočilo tou matkou?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Chovalo se to normalne, za studena slo tocit matkou tezko, po onrati motoru to chladilo. Jednoho dne ve spojce "hrklo a luplo" a od te doby se tocila uplne volne. Jeste ji mam nekde v garazi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak jsem sundal ten štítek, pod ním je zelená čepička (těsnící), uprostřed mosazný kolík. Na ten vlastně tlačí ten štítek s nápisem. Víc toho sundat nejde.(?)
Kolík jde vytáhnout, pod ním v tý díře je vidět nějaká kovová membrána, na kterou dosedá. Je vidět, že z toho nepatrně uniká bezbarvá kapalina (olej?).
Jde to víc rozebrat?
Kdybych to doplňoval, zateče to tudy dovnitř?
Má někdo tušení, co je to za kapalinu?
Kolík jde vytáhnout, pod ním v tý díře je vidět nějaká kovová membrána, na kterou dosedá. Je vidět, že z toho nepatrně uniká bezbarvá kapalina (olej?).
Jde to víc rozebrat?
Kdybych to doplňoval, zateče to tudy dovnitř?
Má někdo tušení, co je to za kapalinu?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, plnil jsem to tím kolíkem.Venca píše:Mám taky Behr, je tam ten mosazný kolík, pod ním jakoby nějaký pružný plech - membrána.
Tudy jsi to plnil?
Děláš si legraci? Spojka funguje na principu zvýšení viskozity kapaliny při zvýšení teploty, a to výrazně při jisté teplotě. Běžné mazací a hydraulické oleje to mají spíš naopak - při zvýšní teploty viskozita klesá, a klesá pozvolna se zvyšující se teplotou.Venca píše:Napadá mi zkusit hydraulickou kapalinu (OTH-3, MGE-10 apod.)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
OK, dík za radu/usměrnění.
Já myslel, že tam hraje roli roztažnost.
Jinak jsem se všim, že z toho šlo trochu bezbarvé kapaliny, která připomínala řídký olej. Nezdálo se to moc hustý.
Ten mechanismus vypadá, jako kdyby přes ten kolík mělo něco unikat při zvýšení tlaku. Ten štítek s nápisem má zajišťovat protitlak.
Nemáš tušení, co by mohlo mít tu vlastnost, že tuhne při vyšší teplotě?
Já myslel, že tam hraje roli roztažnost.
Jinak jsem se všim, že z toho šlo trochu bezbarvé kapaliny, která připomínala řídký olej. Nezdálo se to moc hustý.
Ten mechanismus vypadá, jako kdyby přes ten kolík mělo něco unikat při zvýšení tlaku. Ten štítek s nápisem má zajišťovat protitlak.
Nemáš tušení, co by mohlo mít tu vlastnost, že tuhne při vyšší teplotě?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Mám jistotu, ne tušení - je to ta kapalina, co ji do spojek plní ve výrobním závodě 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Venca píše:... a zřejmě podléhá výrobnímu tajemství.Francis píše:Mám jistotu, ne tušení - je to ta kapalina, co ji do spojek plní ve výrobním závodě
Takže 4308,- a mám jistotu originálního výrobku
To je mi ňáký drahý.
Ty sou k mání v dojčlandu za mezi 70ti-90ti ojro + počta.
Voptej se na e30.de fóru.
Takhle ňák:
Wo kann ich, zu besten Preis, die Viscokupplung des Lüfters kaufen?
tadydle je za 82.32 ojro