Už je to tady, nová Fabia: Tři dveře a 170 koní pro RS
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama. Srovnavate tady starou plecku e30 s podvozkama po smrti s novym autem. To je take jaksi uhozene. A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.
A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ja kuprikladu hledam co nejmensi vuz s co nejvetsim vykonem (ani v jednom ohledu nemusim jit do extremu, kdyby me nekdo chtel chytat za slovo), takze me fabia rs docela oslovuje. Az se budou prodavat ojety za tretinu ceny novy, myslim ze to bude zajimava koupe.Max-Max píše:je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama.
Proc zrovna na sportovnim aute ti vadi hlucnej motor? Kdejakej pitomec na tomhle foru si na auto schvalne pridela "ladenej" vejfuk, jen aby to delalo kraval.Max-Max píše:A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.
Je pravda, ze PD neumoznuje zrovna optimalni rizeni prubehu vstriku, proto jsou ty motory hlucnejsi nez C-R, zato ale PD porad nabizi nejvetsi vstrikovaci tlaky (s novejsimi generacemi C-R uz se vyhoda trochu stira, C-R nakonec urcite zvitezi, ale PD jeste porad neni mrtve).
Moc nechapu co tim chces rict, ale jednak vetsina modernich turbodieselu ma maximum tociveho momentu uz kolem 2000/min a jednak asi neni smysl sestikvaltu dosazeni maximalni rychlosti. Mne osobne je uplne jedno, jestli auto jede maximalne 200 nebo 300, ale zajima me, jak do tech 200 zrychluje.Max-Max píše:A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Ano, to je ten kamen urazu - za tretinu ceny jo, ale nezlob se, vyhodit min. pul mega za parodii na sportak, umim si predstavit i lepsi investici do beztak uz ztratoveho ukonu jakym je koupe auta. Fabie nemuze byt sportovni vuz, at se v Skodovce snazi jak chteji, jedina sportovni verze fabie je dle meho rallye special. Bobane, nechtej, abych ted zacal listovat v katalogech a hledal lepsi alternativu na ten VW sport paskvil.Boban píše:Ja kuprikladu hledam co nejmensi vuz s co nejvetsim vykonem (ani v jednom ohledu nemusim jit do extremu, kdyby me nekdo chtel chytat za slovo), takze me fabia rs docela oslovuje. Az se budou prodavat ojety za tretinu ceny novy, myslim ze to bude zajimava koupe.Max-Max píše:je treba si uvedomit zakladni vec - na co to auto chci, a kolik ma to auto cenu ne pro mne, ale vzhledem ke konkurenci. Kdyz vemu temer poslepu jakyhokoliv japonce, nemce nebo francouze, dostanu temer stejny, ne-li vetsi vuz za stejne penize a se stejnyma vykonovyma parametrama.
Mluvim o studenem projevu, o projevu v kabine, i u zahrateho motoru, a pokud ho porovnam s konkurenci, ktera je schopna ze stejneho objemu vytocit stejny, neli vyssi vykon, za nekdy o dost levnejsi porizovaci cenu a troufam si rict, s vyssi prvotni kvalitou, opravdu nemam co resit. Ja napriklad mam seriovej vyfuk, jedinej rev kterej slysim je benzinovej vyfuk, naky tuning laufy mne opravdu neberou.Boban píše:Proc zrovna na sportovnim aute ti vadi hlucnej motor? Kdejakej pitomec na tomhle foru si na auto schvalne pridela "ladenej" vejfuk, jen aby to delalo kraval.Max-Max píše:A at se na mne nikdo nezlobi, ale kdyz uz nekdo prohlasuje naftak za sportovni vuz, tak at se nejdriv posnazi ten chrochtomotor nak ztisit, pac to, co produkuji VW nafty neni jaksi nejtichsi zvuk v kabine.![]()
Je pravda, ze PD neumoznuje zrovna optimalni rizeni prubehu vstriku, proto jsou ty motory hlucnejsi nez C-R, zato ale PD porad nabizi nejvetsi vstrikovaci tlaky (s novejsimi generacemi C-R uz se vyhoda trochu stira, C-R nakonec urcite zvitezi, ale PD jeste porad neni mrtve).
tohle opravuju, mas pravdu, mel sem na mysli udavany max. vykon v Ps, ne kroutak, v tom s tebou souhlasim. Ovsem stejne si stojim za tim, ze pokud mam vykonovou spicku v kW nekde, kde mne nepusti prevodovka, je zbytecne ohanet se vykonem, pac i Nm jsou s ponikama svazany. Nelze tocit maximum jen diky Nm. A mnohdy je zrychleni velice relativni dojem diky dobre vylazene prevodovce, ktera ovsem jaksi pak moc zatezuje motor kdyz tu karu nalozim lidma. To je napr. problem i francouzu.Boban píše:Moc nechapu co tim chces rict, ale jednak vetsina modernich turbodieselu ma maximum tociveho momentu uz kolem 2000/min a jednak asi neni smysl sestikvaltu dosazeni maximalni rychlosti. Mne osobne je uplne jedno, jestli auto jede maximalne 200 nebo 300, ale zajima me, jak do tech 200 zrychluje.Max-Max píše:A ja osobne mam zkusenost, ze moderni TDi, HDi a nevim co jeste motory maji velice vyrazne na 5 nebo 6 kvaltu upraven prevod aby nebylo mozno tocit motor do max. tocek, tudiz mi je maximalni kroutak v napr. 4000 nahovno kdyz na nejvyssi kvalt vytoci kara diky prevodum pouze 3600.
Az dosud se bavime o RS v. 1, nekde sem cetl ze nova RS ma byt turbo benzin 1.4 biturbo, tak nevim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Arnie
Max Max: 1) zrychleni neni relativni, je to pri dane rychlosti vzdy umerne dodavanemu vykonu/hmotnosti nehlede na rychlostnim stupni atd. 2) 6. rychlostni stupen je vetsinou jen pro pohodovou jizdu po dalnici (toci malo pri 130 nebo 150 a motor jede v optimu toc. momentu, tedy s priznivou spotrebou) a maximalni rychlost je dosahovana na 5. rychlostni stupen (trebas O2 2.0 TDI). 5-tikvalty v modernich turbokamnech se pri maximalce vetsinou naopak pretacej prez 4 000rpm a maximalni rychlost je tedy omezena kratkym prevodem. To kvuli tomu aby nebyly kvalty moc daleko od sebe.
Ja uz tady nechci nejak moc rozdmychavat dalsi spory, ale docela seriozne by me zajimalo, jake jsou alternativy k fabii rs? Novy auta uz par let moc nesleduju, takze se na trhu zase tak dobre neorientuju. Spis by me zajimaly auta stary tak kolem 4 az 5 let. V podstate auto velikosti fabie, maximalne golfa, srovnatelne tuhosti kastle, podobneho nebo vetsiho vykonu a prijatelne spotreby (spotrebe fabie rs 1. generace se asi vyrovna maloco).
Porad tady pisete, ze tak blby a drahy auto jako fabie rs se jen tak nevidi, ale ja moc alternativ neznam.
Porad tady pisete, ze tak blby a drahy auto jako fabie rs se jen tak nevidi, ale ja moc alternativ neznam.
E46 320d, 330d
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
pokud nejde o spotrebu Clio Sport http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
horka karta
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
to je jenom ukazka. hledal jsem to asi 20s
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
pokud nejde o spotrebu Clio Sport http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
horka karta
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift
to je jenom ukazka. hledal jsem to asi 20s
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
honda civic 1.7 ditd nebo jak to ti ryzojedi znacej napriklad, ten moturek jede jako svine.Boban píše:Ja uz tady nechci nejak moc rozdmychavat dalsi spory, ale docela seriozne by me zajimalo, jake jsou alternativy k fabii rs? Novy auta uz par let moc nesleduju, takze se na trhu zase tak dobre neorientuju. Spis by me zajimaly auta stary tak kolem 4 az 5 let. V podstate auto velikosti fabie, maximalne golfa, srovnatelne tuhosti kastle, podobneho nebo vetsiho vykonu a prijatelne spotreby (spotrebe fabie rs 1. generace se asi vyrovna maloco).
Porad tady pisete, ze tak blby a drahy auto jako fabie rs se jen tak nevidi, ale ja moc alternativ neznam.
BMW 118d 90kW cca 22 200 euro, cennik a zakladni vybava zde
2 Ghost: e46 neni jaksi velikostni ekvivalent fabie
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 10. 01. 2006 02:19, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ty jses moc moudrej clovekArnie píše:Max Max: 1) zrychleni neni relativni, je to pri dane rychlosti vzdy umerne dodavanemu vykonu/hmotnosti nehlede na rychlostnim stupni atd. 2) 6. rychlostni stupen je vetsinou jen pro pohodovou jizdu po dalnici (toci malo pri 130 nebo 150 a motor jede v optimu toc. momentu, tedy s priznivou spotrebou) a maximalni rychlost je dosahovana na 5. rychlostni stupen (trebas O2 2.0 TDI). 5-tikvalty v modernich turbokamnech se pri maximalce vetsinou naopak pretacej prez 4 000rpm a maximalni rychlost je tedy omezena kratkym prevodem. To kvuli tomu aby nebyly kvalty moc daleko od sebe.
slovo relativni znamena ze napr to same zrychleni v jinem vozu dosahuje fabka neni az tak zavratne, a relativni diky prevodovce znamena, pokud bys to cet poradne, ze prazdna kara jede diky priznivym prevodovejm pomerum relativne zive, ale pokud ji nalozim lidma, ten priznivej prevodovej pomer se jaksi obraci proti autu.
ale mam dojem, ze otevirat tady oci neni jaksi moc ucinne. Tak at vam ty peklostroje od VW dobre jezdi a neserou se. Howgh.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Arnie
já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....jedinej seriovej sportovní předohrab kterej by u mě přicházel v uvahu je honda integra, pro mě slovo sport znamená zadní nahon a orchestr kterej se rozehraje po překročení 4tisíc, ostatní je nahražka toho slova. na cesty diesel(dobře odhlučněnej)dobrej, ale jen at marketing lidem tluče do hlavy, že diesel je nej at ted klidně audi na ukázku toho jak je diesel nejlepší vyhraje le mans, at lidi kupují jen diesly a na benzin serou, třeba pak jeho cena pujde dolu a m budem moct začít konečně pořádně jezdit
PS:nebrat smrtelně vážně at se tady zase nestrhne nějaká hádka....
PS:nebrat smrtelně vážně at se tady zase nestrhne nějaká hádka....
Jde o to, cemu rikas "sportovni jizda". S m3 si clovek asi "uzije" na dalnici nebo na silnici 1. tridy. Na silnicich 3. tridy a horsich, na kterych se vetsinou jezdi rally, je asi zabavnejsi ta fabie rs.ales. píše:já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....
Jestli ti ta Valouskova jizda na videu nepripada dost "sportovni", tak uz nevim. Myslim, ze auto nemusi mit 200 koni, aby se s nim dalo jet rychle. Hodne lidi tady na foru tech 200 koni ma, ale v zatacce to tak jako Valousek nepodrzi ani jeden z nich.
s každým autem bez ohledu na vykon se dá jet "sportovně", otázka je jak se to auto při te sportovní jízdě chová.to že to umí a má to najetý vubec nic nedokazuje. prostě jen svým uměním umí zamaskovat vrozene vady toho auta(což 99%majitelu toho auta neumí).Boban píše:Jde o to, cemu rikas "sportovni jizda". S m3 si clovek asi "uzije" na dalnici nebo na silnici 1. tridy. Na silnicich 3. tridy a horsich, na kterych se vetsinou jezdi rally, je asi zabavnejsi ta fabie rs.ales. píše:já bych hlavní rozdíl mezi koncernem VW(potažmo škodě) a BMW viděl v uplně jiným pojetí slova sportovní jízda a srovnávat auta uplně jinak koncepčně postavená je blbost.....
Jestli ti ta Valouskova jizda na videu nepripada dost "sportovni", tak uz nevim. Myslim, ze auto nemusi mit 200 koni, aby se s nim dalo jet rychle. Hodne lidi tady na foru tech 200 koni ma, ale v zatacce to tak jako Valousek nepodrzi ani jeden z nich.
má osobní zkušenost s řidiči fabie rs je právě ta, že nato umí šlápnout jen na rovince a využít toho, že vrozená charakteristika dieslu to lehký auto vystřelí rychle vpřed ale tím to taky všechno končí...
jde o to že auto s předním nahonem v extremní situaci začne být díky vrozene vadě nedotáčivý a nic s tím už neuděláš prostě hra končí no a to je právě okamžik kdy nastupuje ke slovu zadní náhon a hra teprve začíná
btw:m3 není auto na dálnici a na silnice 3 a horší třídy máme uplně jiný auta než je fabie rs:-)
nechci aby vyznělo že tady říkám že fabie rs je špatný auto to ne jen není sportovní a nikdy nebude.
-
Arnie
Tak to pozor - to ze ma auto predni nahon neznamena ze je nedotacivy
Stejne tak zadohrab nemusi bejt pretacivej. Napriklad novej Focus je pretacivej. Neco jinyho je nedotacivost pri seslapnutym plynu kdy predni naprava ztrati trakci. Sportovni vozy s prednim nahonem jsou umyslne kostruovany pretacive - plynem se pak da vuz korigovat (vytahnout ze smyku - majitele Koktavek si ovsem mysli ze se plynem vytahnou i z nedotaciveho
). Koncepce nedotacive auto a predni nahon je stejne spatna jako pretacivej (bez plynu) zadohrab.
pravdu díš, ale zase je to jen kvuli tomu, že většina lidi by nevědělo co dělat, kdyby se nim to najednou začalo přetáčet, proto sou moderní auta takový jaký sou a proto mám taky rádši ty staršího data vyroby, kdy se nehledělo na bezpečnost ale na radost z jízdy.Arnie píše:Tak to pozor - to ze ma auto predni nahon neznamena ze je nedotacivyStejne tak zadohrab nemusi bejt pretacivej. Napriklad novej Focus je pretacivej. Neco jinyho je nedotacivost pri seslapnutym plynu kdy predni naprava ztrati trakci. Sportovni vozy s prednim nahonem jsou umyslne kostruovany pretacive - plynem se pak da vuz korigovat (vytahnout ze smyku - majitele Koktavek si ovsem mysli ze se plynem vytahnou i z nedotaciveho
). Koncepce nedotacive auto a predni nahon je stejne spatna jako pretacivej (bez plynu) zadohrab.
s dnešníma autama se člověk už nepovozí, pokud teda nejsou přímo na sport dělana(no a to konkretně třeba ta fabie rs není)
Tak já nechci rozpoutávat boje ale taky řeknu svuj názor
Video s Valouškem je opravdu solidní, vypadá to skvěle. Ten člověk to má v ruce. To auto by to tam ale na suchu neprojelo ani zpoloviny takhle. Jízdu kterou on předvedl je možný zajet z bmw na asfaltu, s fabií leda po střeše. Zatáhnout ruční brzdu v takový rychlosti na suchu by v tom autě znamenalo výjezd z první zatáčky, nezatáhnout ji a snažit se to přetočit v rychlosti odstředivou silou by znamenalo výjezd vozu ještě asi před zatáčkou
Co se týče třeba srovnání tak v týhle třídě je to stoprocentně
Ford Fiesta nebo Renault Clio, to jsou mnohem stabilnější podvozky už v serii
Video s Valouškem je opravdu solidní, vypadá to skvěle. Ten člověk to má v ruce. To auto by to tam ale na suchu neprojelo ani zpoloviny takhle. Jízdu kterou on předvedl je možný zajet z bmw na asfaltu, s fabií leda po střeše. Zatáhnout ruční brzdu v takový rychlosti na suchu by v tom autě znamenalo výjezd z první zatáčky, nezatáhnout ji a snažit se to přetočit v rychlosti odstředivou silou by znamenalo výjezd vozu ještě asi před zatáčkou
Co se týče třeba srovnání tak v týhle třídě je to stoprocentně
Ford Fiesta nebo Renault Clio, to jsou mnohem stabilnější podvozky už v serii
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
tak tak, navíc nebejt tech pneumatik co tam má nazutý, by jel tak poloviční rychlosti jestli vubec to, ale to vubec nesnižuje jeho umění před kterým smekám....jen tak mimochodem opět to není žadnej dukaz toho že je fabie rs dobrý nebo snad sportovní auto, protože tenhle člověk to prostě u mí a předvede ti to stejně dobře a možná i líp ve fabii 1.2,ktera je podstatně lehčí na předek...adam320 píše:Tak já nechci rozpoutávat boje ale taky řeknu svuj názor
Video s Valouškem je opravdu solidní, vypadá to skvěle. Ten člověk to má v ruce. To auto by to tam ale na suchu neprojelo ani zpoloviny takhle. Jízdu kterou on předvedl je možný zajet z bmw na asfaltu, s fabií leda po střeše. Zatáhnout ruční brzdu v takový rychlosti na suchu by v tom autě znamenalo výjezd z první zatáčky, nezatáhnout ji a snažit se to přetočit v rychlosti odstředivou silou by znamenalo výjezd vozu ještě asi před zatáčkou
Co se týče třeba srovnání tak v týhle třídě je to stoprocentně
Ford Fiesta nebo Renault Clio, to jsou mnohem stabilnější podvozky už v serii
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5

