327e na 327i?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poklad
Příspěvky: 248
Registrován: 23. 02. 2003 00:47
Bydliště: bratislava

327e na 327i?

Příspěvek od poklad » 08. 10. 2003 09:45

ahojte vie tu niekto poradit co vsetko treba upravit na motore? mam motor z ekonoma a vraj sa da pekne upravit zatial dakujem :shock:

Uživatelský avatar
poklad
Příspěvky: 248
Registrován: 23. 02. 2003 00:47
Bydliště: bratislava

Příspěvek od poklad » 09. 10. 2003 10:11

ziadna odozva? takze mam asi smolu a mozem motor zaniest do zberu dakujem vam

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 09. 10. 2003 10:51

Už to tady bylo mockrát, použij vyhledávání, je to i na e30.de.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 09. 10. 2003 15:53

Existuje několik verzí úpravy. Já mám ve své etě dvoulitrovou hlavu hlavu. Toť vše. Jede to jak sviňa proti origo etě, výkon se pro tuhle úpravu udává cca 150-170koní. Úprava má najeto cca 30tis km a zatim to drží (motor celkem 230tis). Hlavně to má zátah při nízkých otáčkách, což já oceňuju, protože se to nemusí točit a tím to tolik nežere.
Další verze úpravy je s 2.5litrovou hlavu - ještě o něco víc koní. A pak další krávoviny jako vyměnit čip v počítači, jiné svody výfuku, filtr no a tak dále. Ale zásadní vliv má ta hlava.
Pokud chceš přesnější informace, tak se obrať na člena Melisek_076, ten dělal obě úpravy.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 10. 2003 07:40

Rotten píše:Existuje několik verzí úpravy. Já mám ve své etě dvoulitrovou hlavu hlavu. Toť vše. Jede to jak sviňa proti origo etě, výkon se pro tuhle úpravu udává cca 150-170koní. Úprava má najeto cca 30tis km a zatim to drží (motor celkem 230tis). Hlavně to má zátah při nízkých otáčkách, což já oceňuju, protože se to nemusí točit a tím to tolik nežere.
Další verze úpravy je s 2.5litrovou hlavu - ještě o něco víc koní. A pak další krávoviny jako vyměnit čip v počítači, jiné svody výfuku, filtr no a tak dále. Ale zásadní vliv má ta hlava.
Pokud chceš přesnější informace, tak se obrať na člena Melisek_076, ten dělal obě úpravy.
Dovolil bych si nesouhlasit, pouze výměnou hlavy ničeho nedosáhneš...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 14. 10. 2003 19:43

Zdravím chlapci, no myslím, že oproti ETOVé hlavě (u motoru 122PSů) jsou nejdůležitějšími aspekty široké sací a výfukové kanály v hlavě,(ETA má velmi malé) časování a zdvih použité vačky, a pro vyšší otáčky jistě i kratší sací potrubí s podstatně širšími kanály z 325i. Na Rottenově hlavě z 320i je původní vačka z 320i, kompresní tlak činí 11,8 Bar, což je zhruba o 1,3 více, než origoš.
Dál má jistě svůj význam dvojitý výfuk z 325i /320i (od r.1987)
Více 100x probraných detailů posílám Dárečkovi s.s.

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 15. 10. 2003 22:49

Tak jsem dostal soukromou poštou dotazy na konkrétnější princip úprav ETY. V podstatě vycházejme z toho, že ETA v BMW e30 jsou 2 různé motory se zdvihovým objemem 2693 ccm. První generace M20B27KA se 122PS a druhá generace M20B27KB (vyráběna 1/87-9/87) s výkonem 129PS. Tyto motory se od sebe liší fyzicky:
1) typem použité hlavy válců.
122PS - hlava s malými ventyly (40/34mm), 4x uložená vačka
129PS - hlava s velkými ventyly (42/36mm), 4x uložená vačka, po úpravě (vyvrtání mazacích kanálků) lze použít vačku 7x uloženou.
2) typem pístů, rozdíl je patrný na dnech pístů, viz foto e30.de, v sekci "motoren""327i umbauanleitung....."

V případě, že chcete tunovat motor 122PS, máte na výběr podle mne nejschůdnější variantu použít hlavu s vačkou z 320i (resp.323i), dále je nutné použít sací potrubí s klapkou nejlépe z 325i,ale lze použít i z 320, které má o poznání menší průměr, ale je kratší a širší než původní ETA. Malý problém bylo přehození volnoběžného regulátoru na druhou stranu sacího potrubí,ale je to řešitelné při zachování původní funkčnosti. Těžší je odblokování Motronicu, který má omezovač otáček cca 4800. To se mi bohužel nepodařilo vyřešit, nabízím prostor badatelům. Jediné mě známé řešení je kompletní použití motorové elektroniky z 325i. ETA 122PS má totiž DME s diskrétními prvky a konektor, který není záměnný s ostatními řídícími jednotkami. Zvyšování komprese u této přestavby je diskutabilní, kompresní tlak vyšel měřením 11,8 Bar. Podle e30.de by dosahovaný výkon této varianty měl ležet mezi 150-170PS, s tím, že dalšímu zvýšení pomůže dvojitý výfuk z 325i. Prakticky lze tuto variantu doporučit jako velmi levné řešení s minimem pracnosti a citelným efektem, především ve spojení s lehkým diferenciálem. Charakteristika motoru zůstává v nízkých otáčkách pocitově stejná, ve vyšších proti originálu nebe a dudy.

V případě málo rozšířených motorů 129PS je situace jednodušší a výkonově účinnější. Sfrézováním hlavy lze zvýšit kompresi z 1:8,8 na 1:10. Podle vlastního (nepřesného) propočtu jsem risknul 0,7mm,což je k hloubkové značce na spodku hlavy. Do ETOvé hlavy je třeba vyvrtat nové mazací kanálky k dosud nepoužívaným ložiskům vačky,protože je třeba použít vhodnější vačku (např z 325i) která bude narozdíl od původní nyní 7x uložená. Osobní zkušenosti s touto úpravou hlavy má člen klubu Kupča.
Dále následuje přizpůsobení ve všech ohledech ke 325i (sání,klapka,Motronic, a doporučuji zjistit,zda jsou stejné vstřiky a otevírací tlak přetlakového palivového ventilu) U svého auta jsem přestavbu vyřešil vsazením ETOvého bloku do kompletní 325i a bylo po starostech s přizpůsobováním ostatních komponentů. Do DME lze instalovat eprom s prográmkem z našich stránek a ETA blok poprvé v životě může poznat hranici 200PS. Ale kdoví...?

Jinak, v případě instalace ETA bloku do 325i počítejte s použitím spojky a setrváku z 325i. ETA má poněkud (o cca 7mm) širší setrvák a motor byste k převodovce prostě nedotáhnuli. Převodovka z ETY má delší přírubu.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 16. 10. 2003 04:35

diq za info. už je mi to jasnější.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 16. 10. 2003 15:34

Melisku_076 jen takovy info o spotřebě?¨
Dík
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 16. 10. 2003 15:39

Fil píše:Melisku_076 jen takovy info o spotřebě?¨
Dík
N nízkych otáčkach a kultivovanej jazde by to malo byť v medziach spotreby Ety... ak tomu šľahneš... vrrrrrrrrrrrrrrrrm :twisted:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Fil
Příspěvky: 625
Registrován: 17. 02. 2003 14:48
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Fil » 16. 10. 2003 15:59

SlimShady píše:
Fil píše:Melisku_076 jen takovy info o spotřebě?¨
Dík
N nízkych otáčkach a kultivovanej jazde by to malo byť v medziach spotreby Ety... ak tomu šľahneš... vrrrrrrrrrrrrrrrrm :twisted:
no to snad ne!, přece jenom těch cca 200valchů, ikdyž se neprojeví v celé své kráse musí něco bumbat, a jak eta jistě ne, ale kdyby jo,očemž pochybuju(nemám zkušenost), tak by to bylo.....hmmmm.....
:mrgreen:......Čára není zeď !......:wink:

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 17. 10. 2003 07:15

Fil píše:
SlimShady píše:
Fil píše:Melisku_076 jen takovy info o spotřebě?¨
Dík
N nízkych otáčkach a kultivovanej jazde by to malo byť v medziach spotreby Ety... ak tomu šľahneš... vrrrrrrrrrrrrrrrrm :twisted:
no to snad ne!, přece jenom těch cca 200valchů, ikdyž se neprojeví v celé své kráse musí něco bumbat, a jak eta jistě ne, ale kdyby jo,očemž pochybuju(nemám zkušenost), tak by to bylo.....hmmmm.....
No presnejšie, nevravím že to bude žrať toľko čo Eta, ale približne... o niečo samozrejme viac... :roll:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 18. 10. 2003 19:08

Nemám osobní zkušenosti se spotřebou benzinu u ETY, protože jsem s ní jednoduše nejezdil na benzín, měl jsem legálního plynožrouta 327LPGi. To už je ale pryč. Ke spotřebě. Na dálky, měřil jsem přes 3000km dlouhou cestu do Florencie a zpátky dvakrát po sobě, jednou s prázdným autem a jednou s plným, prvně 8,2 l/100, podruhé 8,8 l/100. Cestou vyzkoušeny všechny druhy jízdy (německé dálnice i přejezd Alp a Apenin), citovka i kláda, tak si to přeberte. Po městě, většinou kratší vzdálenosti kolem 12 l, když nejsou prachy, tak i pod 10. Když se to točí, tak 12-15,víc jsem nikdy nenaměřil, to bych musel na Sosně... Takže něco jako klasická 325i

Uživatelský avatar
poklad
Příspěvky: 248
Registrován: 23. 02. 2003 00:47
Bydliště: bratislava

Příspěvek od poklad » 19. 10. 2003 05:16

takze zatial vam dakujem jeden vas kolega na meno uz nespomeniem vravel vraj aby som tam dal kluku z dlesela je na tom nieco?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 10. 2003 07:22

poklad píše:takze zatial vam dakujem jeden vas kolega na meno uz nespomeniem vravel vraj aby som tam dal kluku z dlesela je na tom nieco?
Je. Klika ETA je odlevana, kdezto klika diesel je kovana. Kdovi co se tam v max otackach (po precipovani 7000) deje, rozhodne kovana klika se bude mene deformovat a presneji vest, takze by mela byt vyssi zivotnost lozisek ojnicnich i hlavnich.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 20. 10. 2003 16:43

Tak úprava na 327i s dvoulitrovou hlavou je minulostí. Voda v oleji ukazuje na to, že hlava praskla (nebo to může být blok). Životnost úpravy byla cca 30tis km. No rozebereme to a uvidí se. :cry:

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 20. 10. 2003 22:33

Anebo také těsnění pod hlavou. Napadá mě,máš vlastně v autě nemrznoucí směs, aby ti fakt něco neruplo, jestli doléváš jenom vodu. Víš jak to bylo se Standou, -1C a rupla mu na Habsburku palice....

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 02. 12. 2008 21:22

mám taky dotaz mám tu slabší etu, a 2.5L,pokud dám do té 90kW ety písty s toho 2.5L a hlavu půjde to nebo ty písty s té 2.5 do té 90kW ety nedám
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 04. 12. 2008 18:42

No 2.5i má písty vypouklé tedy s deflektorem a spalovací prostor uvnitř hlavy je kvůli tomu uzpůsoben větším prostorem.Takže tam musíš vyměnit písty a dát ty z 2.5i a odfrézovat dosedací plochu bloku motoru ,ale o kolik to nevím,to bys musel spočítat.Možná by to nějaký úpravce tuto info pustil ,ale abys to odfrézoval tak musíš kompletně odstrojit blok motoru tak nevím jestli se ti to vůbec vyplatí takovýhle vícepráce.
Taky se dávali na tu slabší etu hlavy z 2.0 a 2.3 a to ostatní z 2.5i.Káždopáně tam dát jen hlavu fungovat nebude,měl bys malý kopresní poměr,takže vhodné jen tak asi pro přeplnování.
Jo a taky se tam dávala klika z 2.4d,td že víc vydrží jak je kovaná.
Já bych tam radši dal nějakou M30 3.5i a budeš to mít bez komplikací,ta úprava ety se už nevyplatí.
Ale rád vzpomínám na benzínový diesel 325e,taky jsem ho měl a chodil nádherně ,ale samozřejmě bez úprav.

Odpovědět