Startér???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Startér???

Příspěvek od thomas_a_anderson » 15. 10. 2003 18:27

Zdar,

tak jak už jsem naznačoval v sekci srazy, nestartuju :cry: . Přišlo to následovně:

sednu do auta, normálně nastartuju, zapnu rádio, čekám až mi zhasne kontrolka mazání, volnoběh si drží cca. 1000 otáček. Kontrolka zhasne, vezmu za světla (100W) a ve chvíli, kdy vytáhnu knoflík vyletí otáčkoměr na 3500 a chcípne to :?: . Od tý doby při otočení klíčkem - ticho. Na roztlačení absolutně bez problému, za jízdy absolutně bez problému.

Báwo mám asi 2 měsíce :oops: , takže se možná ptám jako úplnej trotl, ale nenapadá někoho, co by to mohlo bejt?

Díky za každej nápad...

Venca

Příspěvek od Venca » 15. 10. 2003 18:50

Prohlíd bych pojistky.

Pokud jsou určitě dobrý, podíval bych se na startér.

Dál by mě zajímaly okruhy, jdoucí přes spínací skříňku...

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 15. 10. 2003 18:57

A stále bylo vše v pohodě a najednou nic???
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 16. 10. 2003 07:03

Ivo píše:A stále bylo vše v pohodě a najednou nic???
Normálně prostě žádnej problém, veškerá elektrika i nadále šlape jak má, jen se prostě neroztočí startér a místo toho pohasnou kontrolky. Podle mě je tam někde mezi baterkou a startérem obrovská ztráta, kdyby mi to neudělalo při rozsvícení světel, tak bych asi hledal prodřenej kabel mezi baterkou a startérem, nebo blbě ukostřenej startér (motor). nevím, včera jsem jel pozdě z práce a za tmy se všechno blbě hledá, mrknu na to dneska po práci, když to najdu a stihnu dát dokupy, tak možná i dorazím na sraz.
Vlastně teď mě napadá, že asi nešlape všechno úplně jak má. Benzínový čerpadlo bzučí nějak línějc a dýl a hrozně cvaká relátko vepředu, ale to bych řek, že bude tím, že mu jde málo proudu... fakt nevím.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 16. 10. 2003 07:47

Myslím, že světla jako taková s tím moc nemají, snad jen ten proudovej náraz. Podívej se na kontakty na baterce (i kostru - oba konce kabelu), na spojích na plusovém silovém kabelu ke startéru a i kostru motoru (zase oba konce), tam všude může být přechodový odpor. Zkontroluj čistotu dosedacích ploch a dotažení. Možná by bylo lepší na sraz dorazit i tak, líp se uvidí příznaky a víc hlav........ V nejhorším do tebe strčíme. Teda do auta. :)

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 16. 10. 2003 08:00

kdo. píše:Myslím, že světla jako taková s tím moc nemají, snad jen ten proudovej náraz. Podívej se na kontakty na baterce (i kostru - oba konce kabelu), na spojích na plusovém silovém kabelu ke startéru a i kostru motoru (zase oba konce), tam všude může být přechodový odpor. Zkontroluj čistotu dosedacích ploch a dotažení. Možná by bylo lepší na sraz dorazit i tak, líp se uvidí příznaky a víc hlav........ V nejhorším do tebe strčíme. Teda do auta. :)
OK, asi jsi mě ukecal a přijedu, doufám, že tam dojedu. Ale bude to sranda, budu muset roztlačit auto u baráku, pak na benzínce... :o)

Uživatelský avatar
fifik
Příspěvky: 147
Registrován: 13. 02. 2003 07:52
Bydliště: Bystřice Pod Lop.

Příspěvek od fifik » 16. 10. 2003 08:50

Teda nevím jestli to je stejné, ale když jsem měl nový bawo tak na druhý den nešlo nastartovat, ale rostlačit to šlo v pohodě a jízda taky, nakonec to byly pojistky, takže?

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 16. 10. 2003 09:40

fifik píše:Teda nevím jestli to je stejné, ale když jsem měl nový bawo tak na druhý den nešlo nastartovat, ale rostlačit to šlo v pohodě a jízda taky, nakonec to byly pojistky, takže?
Ale pojistky byly to první, po čem jsem šel, pravda, bylo trochu šero, ale všechny jsem je vytahal a zkontroloval. Navíc bych řek, že kdyby to byla pojistka, tak mi nepohasínaj při otočení klíčku kontrolky...

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 16. 10. 2003 11:45

thomas_a_anderson píše:
fifik píše:Teda nevím jestli to je stejné, ale když jsem měl nový bawo tak na druhý den nešlo nastartovat, ale rostlačit to šlo v pohodě a jízda taky, nakonec to byly pojistky, takže?
Ale pojistky byly to první, po čem jsem šel, pravda, bylo trochu šero, ale všechny jsem je vytahal a zkontroloval. Navíc bych řek, že kdyby to byla pojistka, tak mi nepohasínaj při otočení klíčku kontrolky...
2Fifík: zajímavé, ale co já vím, tak startovací okruh není přes žádnou pojistku, ani spínání elmag. ventilu na čerpadle u dízlu, jen ta tavná u žhavícího relé. Pokud to u tebe bylo pojistkou, tak kterou??

2thomas_a_anderson: toto přesně ukazuje na přechodový odpor někde ve spojích, nebo málo pravděpodobnej průraz kabelu, projdi je dle mého příspěvku výše

SEAN

Příspěvek od SEAN » 16. 10. 2003 12:20

Já jen přihodím to,že jsem jel vesele v noci po č.silnicích.Najednou náraz-vše zhaslo,auto kleklo.Projel jsem dírou jako sviňa,klasika.Už jsme myslel na nejhorší,ale jen jsem pohnul kontakty na baterce a vše ok.Krom starteru.Prostě odešel.Řešil jsem elektriku a vše kolem,nakonec jsem zkusil startér.Vyměnil jsem ho a bylo po problému.

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 16. 10. 2003 15:24

Startér je zapojen přímo na baterku.

Cvaká to u startéru dyž votočíš klíčem?
Dyž jo tak, prvně vopucuj kontakty na baterce a startéru.
1. dobyj baterku nebo kup novou dyž se nedá dobýt
2. vopatři si multimeter a změř voltíky na startéru.
3. změř voltíky na solenojdu

Dyž to necvaká tak je buďto baterka v hajzlu nebo solenojd nebo relátko nebo spínač pod volantem.

Samotnej startér se dá votestovat spojením 11tku (=startér) s 14tkou (=baterka) na diagnostickým konektoru.

Uživatelský avatar
thomas_a_anderson
Příspěvky: 410
Registrován: 24. 09. 2003 08:14
Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ

Příspěvek od thomas_a_anderson » 16. 10. 2003 19:59

Takže problém vyřešen, byly to zas*aný kontakty na zemnícím pásku. Díky všem moc za rady!!!

Odpovědět