automat v E30

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skid
Příspěvky: 45
Registrován: 01. 08. 2005 11:14

automat v E30

Příspěvek od Skid » 04. 11. 2005 15:38

Zdarec lidičky. Nemáte někdo zkušenosti s E30 s automatickou převodovkou? Kámoš si chce koupit touringa, ale má z toho automatu trochu obavy. :?:

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 04. 11. 2005 16:38

Automat je v pohode do te doby , nez se zacne srat. Pak je lepsi ho vyndat a dat tam manual . To znamena hodit tam kulisu predelat pedaly a jiny kardan . No je to docela prace, ale ne tak strasna .

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 04. 11. 2005 17:03

automatu bych se nebal jen mi vadilo ze byl jen 4rychlostni (325iX). nevim jestli v prubehu dejin zacli do e30 davat i jiny.
a kdyby se vysypal tak nez to predelavat na manual tak bych si opatril jinou skrin
:idea:

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 04. 11. 2005 18:38

Automata jsem vyzkousel jen v ix a jednoznačně do ixa nepatří, aspoň ne, když stím člověk chce občas blbnout na řádně zasněženejch cestách... :twisted:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Luke.CZ®
Příspěvky: 88
Registrován: 14. 05. 2005 17:18
Bydliště: kósek od Břeclavi

Příspěvek od Luke.CZ® » 04. 11. 2005 19:03

Automat mám, bohužel jen 3 rychlostní, ale i po těch hektarech co to má za sebou, jede jak má, řadí jak po másle. Dá se s tím jezdit plavně jak s amerikou, tak z ostra, že řadí až u červeného. Docela super, jen škoda těch třech kvaltů. Na dálnici už točí zbytečně moc.
RENAULT LAGUNA Gradtour phase II 2,2DCi VTG - 135kW, Privilége, rv.08/2005, f plné.

Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 05. 11. 2005 18:05

V E30 byly 3 druhy automatů, ZF3HP22, ZF4HP22 a ZF4HP22 EH. Číslice značí počet rychlostních stupňů pro jízdu vpřed, EH znamená elektronicky řízená. Pro pohodovou jízdu ideální, na okruh už méně, nicméně pokud se ví jak tak i s automatem se dá užít legrace, aniž by ho člověk ničil 8)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

vwsip

Příspěvek od vwsip » 19. 12. 2005 13:03

Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel :lol:

Uživatelský avatar
Kalis
Příspěvky: 751
Registrován: 30. 09. 2004 12:43
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Kalis » 19. 12. 2005 15:57

Automat je na h*vno!!! NEBRAT!!!!
BMW E30 325i M-technic II

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 19. 12. 2005 16:18

vwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel :lol:
Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálem :?: :roll:
Nepleť tu lidem hlavy :!:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 19. 12. 2005 17:40

mnel sem automat v E28 525e 4- rychlosti - kdyz tomu clovek pritl tak to skutecne radilo az v cervenym a tahlo to solidne V-max cca 210 km/h ale otoze jezdim v zimne po dost narocnych cestach tak rozhodne uz automat nechci... naucil sem se snim jezdit, je to pohodli, aj sranda ale je to nesrovnatelne s manualem - manual je o mnoho lepsi
Obrázek

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 19. 12. 2005 17:48

automat je pro lidi co neumej radit nebo nechtej radit ja volim jedine manual :twisted:
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik » 19. 12. 2005 18:21

Já měl E28 524TD s automatem a nemůžu si stěžovat - ale u mě je to o lenosti - prostě s láskou vzpomínám na dobu kdy jsem nemusel viklat tím klackem na středovém tunelu :D měl jsem pak volnou ruku na rozmazlování spolujezdkyně :twisted:
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

Uživatelský avatar
Angel-bmw
Příspěvky: 229
Registrován: 08. 03. 2005 22:21
Bydliště: PRaha 9

Příspěvek od Angel-bmw » 19. 12. 2005 19:37

Kalis píše:Automat je na h*vno!!! NEBRAT!!!!
A duvod?Tohle napsat umi kazdej sorry
E46 328CI & Octavia 1.9Tdi

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 19. 12. 2005 22:33

Manuál je vhodný na blbnutí, ale automat na všechno ostatní.

Odpůrci automatu jsou jen ti, co v automatu nikdy delší dobu nejezdili.
Supr je to např. do města rejpeš se v chobotu v koloně a při rozjezdu nemusíš vyndat prst z nosu a ani nemusíš furt přešlapovat na třech pedálech jak malej véna :-) stačí ti jen jedna noha a jedna ruka.
Po chvíli zjistíš že manuál je vlastně nadbytečná otročina.
A to nemluvím, že s automatem máš delší životnost všeho, co se pohonu týká, protože nic (motor, skříň, kardan, diff, poloosy atd...) nedostává rázy způsobené řazením.

Má to jen jednu vadu, když pak vlezeš do auta s manuálem budeš nasranej, že s tím musíš kvedlat. :-D
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jan Pajer
Příspěvky: 215
Registrován: 31. 07. 2005 02:29
Bydliště: Praha 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Pajer » 20. 12. 2005 00:18

Automat můžu taky doporučit!
Vlastním 325ia a dost mám najeto i v 735ia a zatím u obou aut vše OK bez problému.
Např. ta e32 má najeto cca 270tis. km a bez vážných zásahů do automatu pouze oleje,filtry,...
Jak psal ondra_m záleží na tom jestli chceš blbnout,nebo jezdit na pohodu.
Souhlasím s ondrou_m!

PS: manuál už nechci :wink:
325i touring M-technic II

Lidi jsou svině čím víc dáš, tím víc dostaneš......

Uživatelský avatar
Kalis
Příspěvky: 751
Registrován: 30. 09. 2004 12:43
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Kalis » 20. 12. 2005 07:31

Angel-bmw píše:
Kalis píše:Automat je na h*vno!!! NEBRAT!!!!
A duvod?Tohle napsat umi kazdej sorry
Jo tohle umí npsat každej, a důvod?? už jsem ho napsal! Prostě sautomatem to není ono! Jedině manuál!
BMW E30 325i M-technic II

Uživatelský avatar
Luke.CZ®
Příspěvky: 88
Registrován: 14. 05. 2005 17:18
Bydliště: kósek od Břeclavi

Příspěvek od Luke.CZ® » 20. 12. 2005 07:38

ondra_m píše:Manuál je vhodný na blbnutí, ale automat na všechno ostatní.

Odpůrci automatu jsou jen ti, co v automatu nikdy delší dobu nejezdili.
Supr je to např. do města rejpeš se v chobotu v koloně a při rozjezdu nemusíš vyndat prst z nosu a ani nemusíš furt přešlapovat na třech pedálech jak malej véna :-) stačí ti jen jedna noha a jedna ruka.
Po chvíli zjistíš že manuál je vlastně nadbytečná otročina.
A to nemluvím, že s automatem máš delší životnost všeho, co se pohonu týká, protože nic (motor, skříň, kardan, diff, poloosy atd...) nedostává rázy způsobené řazením.

Má to jen jednu vadu, když pak vlezeš do auta s manuálem budeš nasranej, že s tím musíš kvedlat. :-D
S tím se dá jen souhlasit, Báwo jsem uprgradoval na Audi v US verzi, opět s automatem a škoda jen, že je to předokolka.
RENAULT LAGUNA Gradtour phase II 2,2DCi VTG - 135kW, Privilége, rv.08/2005, f plné.

Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné

vwsip

Příspěvek od vwsip » 20. 12. 2005 12:30

Záchvat píše:
vwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel :lol:
Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálem :?: :roll:
Nepleť tu lidem hlavy :!:
Asi proto, ze ma jinak odstupnovany kvalty ty spletena hlavo!

Arnie

Příspěvek od Arnie » 20. 12. 2005 13:38

Tak si zkus nakreslit graf zobrazujici maximalni mozny vykon dodavany motorem v zavislosti na rychlosti a uvidis, ze u motoru s takovou charakteristikou jako ma 325i ses na tom lip s 5-ti rychlostma (pripad kdy mene kvaltu nevadi sou trebas WRC ktery maj max vykon omezenej elektronicky). Nejenze to nutne vede k horsi dynamice, ale i k vyssi spotrebe. S automatem sem jezdil kdyz sem byl v USA. Jako velky plus beru ze se clovek muze soustredit na provoz atd. Je to jednoznacne bezpecnejsi a pohodlnejsi (kdyz je prevodovka v dobrym stavu).

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 20. 12. 2005 15:07

vwsip píše:
Záchvat píše:
vwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel :lol:
Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálem :?: :roll:
Nepleť tu lidem hlavy :!:
Asi proto, ze ma jinak odstupnovany kvalty ty spletena hlavo!
Srovnej si to v hlavě napřed, než něco napíšeš! Takhle se rozšiřujou bludy. Možná máš větší teoretickou rychlost, ale zase záleží na diferech.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět