
automat v E30
automat v E30
Zdarec lidičky. Nemáte někdo zkušenosti s E30 s automatickou převodovkou? Kámoš si chce koupit touringa, ale má z toho automatu trochu obavy. 

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Automat mám, bohužel jen 3 rychlostní, ale i po těch hektarech co to má za sebou, jede jak má, řadí jak po másle. Dá se s tím jezdit plavně jak s amerikou, tak z ostra, že řadí až u červeného. Docela super, jen škoda těch třech kvaltů. Na dálnici už točí zbytečně moc.
RENAULT LAGUNA Gradtour phase II 2,2DCi VTG - 135kW, Privilége, rv.08/2005, f plné.
Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné
Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
V E30 byly 3 druhy automatů, ZF3HP22, ZF4HP22 a ZF4HP22 EH. Číslice značí počet rychlostních stupňů pro jízdu vpřed, EH znamená elektronicky řízená. Pro pohodovou jízdu ideální, na okruh už méně, nicméně pokud se ví jak tak i s automatem se dá užít legrace, aniž by ho člověk ničil 

sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel 

Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálemvwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel


Nepleť tu lidem hlavy

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
mnel sem automat v E28 525e 4- rychlosti - kdyz tomu clovek pritl tak to skutecne radilo az v cervenym a tahlo to solidne V-max cca 210 km/h ale otoze jezdim v zimne po dost narocnych cestach tak rozhodne uz automat nechci... naucil sem se snim jezdit, je to pohodli, aj sranda ale je to nesrovnatelne s manualem - manual je o mnoho lepsi
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
Já měl E28 524TD s automatem a nemůžu si stěžovat - ale u mě je to o lenosti - prostě s láskou vzpomínám na dobu kdy jsem nemusel viklat tím klackem na středovém tunelu
měl jsem pak volnou ruku na rozmazlování spolujezdkyně 


BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP
Manuál je vhodný na blbnutí, ale automat na všechno ostatní.
Odpůrci automatu jsou jen ti, co v automatu nikdy delší dobu nejezdili.
Supr je to např. do města rejpeš se v chobotu v koloně a při rozjezdu nemusíš vyndat prst z nosu a ani nemusíš furt přešlapovat na třech pedálech jak malej véna
stačí ti jen jedna noha a jedna ruka.
Po chvíli zjistíš že manuál je vlastně nadbytečná otročina.
A to nemluvím, že s automatem máš delší životnost všeho, co se pohonu týká, protože nic (motor, skříň, kardan, diff, poloosy atd...) nedostává rázy způsobené řazením.
Má to jen jednu vadu, když pak vlezeš do auta s manuálem budeš nasranej, že s tím musíš kvedlat.
Odpůrci automatu jsou jen ti, co v automatu nikdy delší dobu nejezdili.
Supr je to např. do města rejpeš se v chobotu v koloně a při rozjezdu nemusíš vyndat prst z nosu a ani nemusíš furt přešlapovat na třech pedálech jak malej véna

Po chvíli zjistíš že manuál je vlastně nadbytečná otročina.
A to nemluvím, že s automatem máš delší životnost všeho, co se pohonu týká, protože nic (motor, skříň, kardan, diff, poloosy atd...) nedostává rázy způsobené řazením.
Má to jen jednu vadu, když pak vlezeš do auta s manuálem budeš nasranej, že s tím musíš kvedlat.

Ondra ex.M-Fahrer
Automat můžu taky doporučit!
Vlastním 325ia a dost mám najeto i v 735ia a zatím u obou aut vše OK bez problému.
Např. ta e32 má najeto cca 270tis. km a bez vážných zásahů do automatu pouze oleje,filtry,...
Jak psal ondra_m záleží na tom jestli chceš blbnout,nebo jezdit na pohodu.
Souhlasím s ondrou_m!
PS: manuál už nechci
Vlastním 325ia a dost mám najeto i v 735ia a zatím u obou aut vše OK bez problému.
Např. ta e32 má najeto cca 270tis. km a bez vážných zásahů do automatu pouze oleje,filtry,...
Jak psal ondra_m záleží na tom jestli chceš blbnout,nebo jezdit na pohodu.
Souhlasím s ondrou_m!
PS: manuál už nechci

325i touring M-technic II
Lidi jsou svině čím víc dáš, tím víc dostaneš......
Lidi jsou svině čím víc dáš, tím víc dostaneš......
S tím se dá jen souhlasit, Báwo jsem uprgradoval na Audi v US verzi, opět s automatem a škoda jen, že je to předokolka.ondra_m píše:Manuál je vhodný na blbnutí, ale automat na všechno ostatní.
Odpůrci automatu jsou jen ti, co v automatu nikdy delší dobu nejezdili.
Supr je to např. do města rejpeš se v chobotu v koloně a při rozjezdu nemusíš vyndat prst z nosu a ani nemusíš furt přešlapovat na třech pedálech jak malej vénastačí ti jen jedna noha a jedna ruka.
Po chvíli zjistíš že manuál je vlastně nadbytečná otročina.
A to nemluvím, že s automatem máš delší životnost všeho, co se pohonu týká, protože nic (motor, skříň, kardan, diff, poloosy atd...) nedostává rázy způsobené řazením.
Má to jen jednu vadu, když pak vlezeš do auta s manuálem budeš nasranej, že s tím musíš kvedlat.
RENAULT LAGUNA Gradtour phase II 2,2DCi VTG - 135kW, Privilége, rv.08/2005, f plné.
Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné
Ford Mondeo Estate Ghia 2.0i-16v, rv.95 f plné
Asi proto, ze ma jinak odstupnovany kvalty ty spletena hlavo!Záchvat píše:Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálemvwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel![]()
![]()
Nepleť tu lidem hlavy
Tak si zkus nakreslit graf zobrazujici maximalni mozny vykon dodavany motorem v zavislosti na rychlosti a uvidis, ze u motoru s takovou charakteristikou jako ma 325i ses na tom lip s 5-ti rychlostma (pripad kdy mene kvaltu nevadi sou trebas WRC ktery maj max vykon omezenej elektronicky). Nejenze to nutne vede k horsi dynamice, ale i k vyssi spotrebe. S automatem sem jezdil kdyz sem byl v USA. Jako velky plus beru ze se clovek muze soustredit na provoz atd. Je to jednoznacne bezpecnejsi a pohodlnejsi (kdyz je prevodovka v dobrym stavu).
Srovnej si to v hlavě napřed, než něco napíšeš! Takhle se rozšiřujou bludy. Možná máš větší teoretickou rychlost, ale zase záleží na diferech.vwsip píše:Asi proto, ze ma jinak odstupnovany kvalty ty spletena hlavo!Záchvat píše:Zkus rozumě vysvětlit, proč s automatem dosáhneš většího maxima, než s manuálemvwsip píše:Staci vedet pri kolika otackach zmacknout kick down (tlacitko pod pedalem) a pak se dejou veci,ktery ani manual neumi.V 325i radi treba z 3 na 4 na rovnejch dvou stovkach za h. a na jednicku pelasi skoro kilo.Nemluve o tom,ze s nim jde dosahnout vyssi maximalka, nez s manualem.Ja jsem si proste zvyk a ted mam uz dve E30 v automatu pod barakem.Radit bych uz snad ani neumel![]()
![]()
Nepleť tu lidem hlavy
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520