DAN píše:Díky hoši, zejtra zajdu ještě jednou do Meteoru a s pistolí v ruce toho cápka poprosím o větší ochotu při hledání v katalogu Bilstein. Ale čuměl jsem do toho s ním a v BMW tam výslovně byla německy poznámka ohne M-Technik. To možná znamená, že tam bude někde samostatná sekcička M-Technik.
Chtěl bych radši Bilsteiny jak Kony. Na německý auto německý tlumiče.
To už tady bylo, že na německý auto německý svíčky. Ten hnůj, co teď Bosch dělá kdesi v Polsku, bych tam nedal ani náhodou a japonský NGK se osvědčily.
Dobrý tlumiče jsou japonský KYB (Kayaba). Neslyšel jsem jediné zapochybování o této značce od člověka, který je na auto dal (teoretiky neberu, nemaj do toho co mluvit). Znám asi 5 lidí, co je mají na E32kách (včetně mého otce) a maximální spokojenost. Jsou dost tvrdý. Všechny čtyři byly nějak přes desítku.
Další věc je, že Bilsteinama určitě nic nezkazíš, jsou to libovky a BMW je snad ve všech M používalo jako prvovýrobu. KONI jsou prostě bombastický, jsou to opravdový držáky (na jedněch máme najeto asi 130 tis. km

), ale cena je opravdu brutalita a pokud nejezdíš každý měsíc aspoň jednou na autodrom, v podstatě ty tvrdší nastavení nemaj moc rozumnýho využití.
Monroe a další "běžný tlumič" asi ne-e, na Passatu nám nikdy nenajely víc jak 30 tisíc km, pak začal dost nebezpečně uskakovat zadek...