zmrzla chl. kapalina

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Idaho
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 07. 2005 17:24

zmrzla chl. kapalina

Příspěvek od Idaho » 11. 12. 2005 12:48

Asi si budete myslet ze sem totalni magor, ale nedavno sem koupil 320i a nevim proc sem si myslel ze v chladici kapaline je nemrzka (asi ze se to v nadrzce zdalo namodraly) a co se nestalo... v patek prijdu k autu sviti na me kontrolka ze mam malo kapaliny, tak se na to du podivat a hladina byla nizko a jeste k tomu zmrzla. Co se chci zeptat, nemam moznost to nechat nekde v garazi rozmrznout (stojim normalne na ulici), tak jestli existuje zpusob jak tam dolit nemrznouci smes. Jestli se nic nestane kdyz bych to treba nastartoval a nechal zahrat. Jo taky jen pevne doufam ze me neprdnul chladic nebo tak neco. Muzete mi nekdo poradit?

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 11. 12. 2005 13:05

adam320 píše: .....jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
Jestli to máš zmrzlý na kostku ledu tak už Ti nejspíš stejně někde něco prasklo
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 11. 12. 2005 13:09

adam320 píše:jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
viewtopic.php?t=20961&highlight=rozmrz%2A

Pozdě... :)
Naposledy upravil(a) Tony dne 11. 12. 2005 13:10, celkem upraveno 1 x.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 11. 12. 2005 13:09

Jestli ti prdnul chladič nebo ne poznáš až to rozmzne. Nevím odkud jsi, ale zkusil bych se s někým dohohodnout na tý garáži nebo to odtáhnul do nějakýho podzemního parkoviště co bejvaj u obchodních center.
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 11. 12. 2005 13:15

Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Nesmíš se zastavit aby ti tam ta voda zase nezamrzla :-)

Nicméně jestli ti klesla hladina,tak máš někde díru.
Naposledy upravil(a) ondra_m dne 11. 12. 2005 13:15, celkem upraveno 1 x.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 11. 12. 2005 13:15

mizuh píše: V největší nouzi bych zkusil trochu ohřád 100% antifreez a dolilho do nádobky ev. chladiče a zkusil nachvíli nastartovat
To v žádnym případě nedělej, dokud je někde v okruhu jakákoli část zmrzlý vody je jedno jestli někde v expanzce je teplá, při rozpohybování vodní pumpy se zničí těsnění a gufera :!:
krom toho že hliníkový hlavě by takovej rozdíl teplot naráz asi taky nemusel prospět
ondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dost
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Idaho
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 07. 2005 17:24

Příspěvek od Idaho » 11. 12. 2005 13:39

adam320 píše:
adam320 píše: .....jinak pokud se stane to že zmrze voda do tříště tak je nejsnadnější způsob jak se jí zbavit asi tento: odpojit řemenici aby netočil motor s vodní pumpou, průtok vody v okruhu se tak zastaví, čímž zamezíš valení se tříště a poškození těsnění a mechanismu. Necháš nastartováno a počkáš až se dostane voda pod provozní teplotu, potom chcípneš motor, nasadíš zpět řemenici a během deseti minut můžeš nastartovat
Jestli to máš zmrzlý na kostku ledu tak už Ti nejspíš stejně někde něco prasklo
Timto zpusobem dojde k rozmrznuti celeho okruhu? Tedy i pripadne zmrzle vody v chladici? Jo a jeste ja sem se nikdy v autech nehrabal, co potrebuju k sundani te remenice (myslim jaky naradi), mam jen naradi co je v kastliku. Mam to totiz zaparkovany v Brne pred kolejema a nemam moznost nejake dilny. Dik za odpoved

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 11. 12. 2005 14:09

ondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dost[/quote]

Opoměl jsem napsat tu drobnost se sundaným klíňákem :)

ALe jestli je to zmrzlý na kost, tak už je to asi jedno....
Ondra ex.M-Fahrer

Idaho
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 07. 2005 17:24

Příspěvek od Idaho » 11. 12. 2005 14:24

ondra_m píše:
ondra_m píše:Ještě za dob kdy jsem jezdil ve škodárně 105, jsem obdobnou situaci vyřešil tak, že jsem si nosil teplou vodu v lahvích a vždy jsem to nalil do nádobky, chvíli počkal a zase vypustil a furt dokola. šel jsem asi 10krát.
Nj, jenže tak se nezbavíš zmrzlý vody v motoru a hlavě, jen ve venkovní části okruhu, u šáde to je nejspíš jedno ale u m20ky bych to nezkoušel, dneska mrzne docela dost
Opoměl jsem napsat tu drobnost se sundaným klíňákem :)

ALe jestli je to zmrzlý na kost, tak už je to asi jedno....[/quote]

Takze myslis ze mam pockat do jara az to rozmrzne? :D Potreboval bych to proste nejak rozpustit zkontrolovat jestli to teda tece nebo ne a pak dolit nemrznouci smes. Jo a jeste se chci zeptat, kdyz sem pomackal ty gumovy trubky tak byly mekky, je mozny ze by to bylo zamrzly jen v te nadrzce, nebo to spis svedci o tom ze uz to asi vyteklo a v nadrzce to akorat nestacilo rozmrznout a jen to kleslo? Kurna to mam zato ze sem byl tak lehkovaznej. Jo a jeste jaky jiny poskozeni by to zmrznuti mohlo udelat? Muze to nejak poskodit primo motor?

Vune benzinu
Příspěvky: 627
Registrován: 01. 02. 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vune benzinu » 11. 12. 2005 15:04

Nemrznoucí chladící kapalina ti brání usazování vápna,korozi,mrazu a má vyšší bod varu.To znamená,že jí musíš mít v systému dost kdykoliv ne jen v zimě.Do e30 320i se vejde 10.5litru kapaliny.
Motor se ti poškodit může,ale spíš se po rozmrazení zaměř na chladič a vodní pumpu.
Kapalinu pak vypust celou a dej si do toho novou destilku a nemrzku ať to máš komplet v cajku. :wink:

Venca.

Re: zmrzla chl. kapalina

Příspěvek od Venca. » 11. 12. 2005 15:18

Idaho píše:...sem si myslel ze v chladici kapaline je nemrzka (asi ze se to v nadrzce zdalo namodraly)
Na to pozor.
Mám vyzkoušeno, že nějakých 200 ccm staré náplně zcela spolehlivě obarví celý objem náplně, u mýho auta to bylo 7 litrů čisté destilky.

Idaho
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 07. 2005 17:24

Příspěvek od Idaho » 11. 12. 2005 15:28

Tak sem ted koukal na predpoved pocasi a zitra ma byt v brne 1-5 stupnu tak snad to roztaje abych mohl vymenit chladici kapalinu a jen se budu modlit aby to nebylo nejak dopraseny. :(

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 11. 12. 2005 18:15

Máš v zásadě tři možnosti

1) Zmrzlo to málo (tříšť plus nádobka) - vyměníš kapalinu a v pohodě
2) Zmrzlo to víc prdnul jen třeba chladič, ale budeš mít štěstí
3) zmrzlo to zcela - Prasklej blok a hlava atd....

Takže veselou zábavu.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 11. 12. 2005 19:00

snad to nebylo zmrzly na kost.

Kdyz je ve vode i jen trochu ~5-10% memrznouci smesi, tak to nezmrzne natvrdo a nepraskne blok. To muze byt tvoje nadeje.

Voda je potvora a kolem nuly Celsia (z obou stran) meni pomerne dost svuj objem. To je ta pricina proc to trha hlinik, ocel i beton.

Kdyz ti pocasi vyjde vstric a bude aspon den nad nulou, tak bych to zkusil nastartovat a za minutu dve vypnout a nechat pomalu rozehrat. A zas po par minutach nastartovat. Led taje v zime pomalu :o

Vzpomen si jak dlouho trva nez se rozpusti kostka ledu ve sklence whisky, to je pri pokojove teplote :)

hodne stesti :!:

Idaho
Příspěvky: 60
Registrován: 22. 07. 2005 17:24

Příspěvek od Idaho » 11. 12. 2005 19:58

samiq píše:snad to nebylo zmrzly na kost.

Kdyz je ve vode i jen trochu ~5-10% memrznouci smesi, tak to nezmrzne natvrdo a nepraskne blok. To muze byt tvoje nadeje.

Voda je potvora a kolem nuly Celsia (z obou stran) meni pomerne dost svuj objem. To je ta pricina proc to trha hlinik, ocel i beton.

Kdyz ti pocasi vyjde vstric a bude aspon den nad nulou, tak bych to zkusil nastartovat a za minutu dve vypnout a nechat pomalu rozehrat. A zas po par minutach nastartovat. Led taje v zime pomalu :o

Vzpomen si jak dlouho trva nez se rozpusti kostka ledu ve sklence whisky, to je pri pokojove teplote :)

hodne stesti :!:
Ja sice whisky nepiju, ale dik za podporu. :) zitra to zkusim po chvilkach nastartovat a rozehrat a vymenim tu kapalinu. Jen se jeste zeptam, cerpadlo sepne v okamziku kdy motor dosahne provozni teploty, nebo uz drive? Rozumne bude asi vypnout motor kdyz se dostanu nekde do ctvrtiny teplotniho ukazatele, ze?

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 12. 2005 20:22

nezapoměli ste na mrazovou pojistku?? třeba ona praskla a proto je v okruhu málo vody (teda pokud jí m20 má)
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 11. 12. 2005 20:52

cerpadlo, tedy vodni pumpa, je u BMW (a vetsiny motoru) pohanena pres remen z klikovky. Proto ten navod od predchozich: sundej remen z vodni pumpy a pak startuj...

Nechal bych to poprve bezet zdaleka ne na 1/4 teploty budiku.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 11. 12. 2005 21:36

Idaho píše: cerpadlo sepne v okamziku kdy motor dosahne provozni teploty, nebo uz drive?
Běží furt. U každýho auta, který ho má.

(Neměly ho leda auta se samooběhem - termosifonové chlazení.)

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 11. 12. 2005 21:39

Venca. píše: (Neměly ho leda auta se samooběhem - termosifonové chlazení.)
a auta chlazený vzduchem (tatra) :lol:
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Seba325iX
Příspěvky: 94
Registrován: 25. 08. 2004 09:11
Bydliště: Praha

Příspěvek od Seba325iX » 11. 12. 2005 22:17

Doporučuji opravdu opatrne s tim ohřívat to motorem.
Kdysi mi zamrzla kapalina ve Fiatu 128 mohlo být tak -6 a misto kapaliny byla tríšt nechal jsem bežet motor cca 5min pak 10min jsem počkal a odjel na poštu 1km za 20minut jsem nastartoval a po cca 5km na magistrale rana jako z dela a z pod haubny se kouřilo , prdla horní hadice
do chladiče.
Proto to chce jet az když se zkontroluje že tepla voda již cirkuluje.

Odpovědět