Vařím a netopím
Vařím a netopím
Ahoj kluci,mam bmw 318i s motorem m40.Včera sem dolejvala fridex a vodu do chladící nádoby a když sem přijela,všimla sem si že auto míň topí.ráno když sem jela pryč,tak netopilo vůbec a najednou mi ručička teploměru vyběhla až k červenýmu.Zastavila sem a když sem otevřela motor,tak sem zjistila,že voda teče někudy spodem od nádobky a zkr víčko.Po chvíli tam žádná voda nebyla,tak sem jí tam dolila znova.Pak se voda zase ztratila,ale nevím jestli přes víčko nebude jinudy.Teď se mi zdá že už se nestrácí,ale teplota mi během dvou minut jízdy vyletí do půlky a pak je tak na 3/4 a topení nefunguje.Občas mi spadne pod půlku a auto začne topit,ale pak zase vyletí nahoru...Nevíte co to může bejt???
Je více možností, netěsnost někde v okruhu může způsobit jeho zavzdušněnost. Tím pádem se ´voda za přítomnosti vzduchu začne vařit. To že netopí topení může znamenat právě to že je uvnitř něj místo vody vzduch. Celé to mohlo začít tak že se někde objevila netěsnost a po dolití kapaliny se nic nezměnilo jen proto že v okruhu zůstal vzduch. Při strátě vody nebo výměně nemrznoucí kapaliny je vždy potřeba odvzdušnit motor a topení.
Dále to může způsobit vadný termostat který neotevře okruh a voda tudíš necirkuluje z motoru do chladiče
Další je třeba ta že došlo k poškození těsnění pod hlavou motoru, tím se mohla voda taky začít ztrácet a motor by se přehříval, nicméně to lze velice jednoduše zjisti pohledem pod ventilové víko dírou od víčka kde by se v takovém případě utvořila emulze díky průniku vody do oleje(možno i obráceně).
Tipoval bych to na první možnost
Dále to může způsobit vadný termostat který neotevře okruh a voda tudíš necirkuluje z motoru do chladiče
Další je třeba ta že došlo k poškození těsnění pod hlavou motoru, tím se mohla voda taky začít ztrácet a motor by se přehříval, nicméně to lze velice jednoduše zjisti pohledem pod ventilové víko dírou od víčka kde by se v takovém případě utvořila emulze díky průniku vody do oleje(možno i obráceně).
Tipoval bych to na první možnost
Naposledy upravil(a) adam320 dne 07. 12. 2005 22:26, celkem upraveno 1 x.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Při tomto procesu je třeba počkat na provozní teplotu aby termostat otevřel okruh. Dále je třeba mít otevřený topení( i tam může něco zůstat.Anonymous píše:Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...
Ano, motor musí běžet a točit vodní pumpou aby kolovala voda po okruhu, potom vyjdou s ní i bubliny.318iPavla píše:ale šroubovala sem to,když byl vypnutej motor,to byla asi chyba,co???
Naposledy upravil(a) adam320 dne 07. 12. 2005 22:29, celkem upraveno 1 x.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.
Jinak je potreba pro spravne odvzdusneni mit v poradku termostat a odvzdusnuje se to tim sroubkem na chaldici po otevreni termostatu. Otevreni zjistis dle budiku v kombinaci s teplotou hadic do chladice - budik v pulce a obe hadice horke.
Jinak je potreba pro spravne odvzdusneni mit v poradku termostat a odvzdusnuje se to tim sroubkem na chaldici po otevreni termostatu. Otevreni zjistis dle budiku v kombinaci s teplotou hadic do chladice - budik v pulce a obe hadice horke.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 07. 12. 2005 22:30, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Ted uz je to stejne jedno,protoze je to vypusteny a je tam cista voda a jinej fridex-ten modrej...Max-Max píše:jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.
no ale me se ta teplota na pulce neudrzi.Driv to slo normalne,ale ted je furt ve 3/4Max-Max píše:jen mne napadlo, vis jiste zes dolila kompatibilni kapalinou? pokud tam mas neco etelenglykolove a dolilas to propylenglykolem nebo naopak, tak to taky muze mit za nasledek vareni, jelikoz tyhle dve baze nejsou sluscitelne a kapalina zacne penit, vazat na sebe vzduch ktery je v systemu v jiste mire potreba a proto netopi a vari.
Jinak je potreba pro spravne odvzdusneni mit v poradku termostat a odvzdusnuje se to tim sroubkem na chaldici po otevreni termostatu. Otevreni zjistis dle budiku v kombinaci s teplotou hadic do chladice - budik v pulce a obe hadice horke.
dalsi odvzdusnovaci sroub je na domecku termostatu ...Anonymous píše:Odvzdušnuje se to tím plastovím šroubkem co je vedle chladiše nahoře?jestli jo,tak sem to udělala a nic se nezměnilo...
vede k nemu tlusta hadice od chladice - je nahore v predni casti motoru ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
prej prej ..... ja myslim, ze patri i do M40 ...Anonymous píše:diky vsem,uz to je,akorat ten druhej sroub na tom termostatu tam neni,prej se dava na vetsi obsahy...Sla mi z toho para,ale pak sem to nejak udelal,lidi ze me meli docela srandu,delala sem to na parkovišti..Ale nenmam tam nemrzku,mam k dispozici jen tu cervenou,muzu ji tam nalejt????
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
mam cervenounemrzku v aute a zatim ok

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...