
Zmena rozteče na 5x120
Zmena rozteče na 5x120
Viem, že to tu bolo už viackrát rozoberané, ale vždy sa to končilo odkazmi na nemecké stránky... Takže, máte niekto s tým skúsenosti a môžete popísať čo je k tomu treba z e-36 resp. compakta? Či tam treba celé ramená, alebo len náboje a či pasuju phersony z E-36. Proste popis celej operácie vo vašom, alebo v našom jazyku... 

Re: Zmena rozteče na 5x120
1) Phersny z e36 pasuji / je vsak potreba ohnout ramena (popripade dat tam ta z E36 M3 3.2 + silentbloky z E30 M3)
2) zadni ramena nutno z compakta (nejlepe s kotoucovou napravou - 323ti) nebo Z3 nebo E30 M3 / jako minimalni variantu lze take koupit samotne naboje z compakta (pak je ale nutno stocit kotouce, aby se vesly pod brzdice E30
2) zadni ramena nutno z compakta (nejlepe s kotoucovou napravou - 323ti) nebo Z3 nebo E30 M3 / jako minimalni variantu lze take koupit samotne naboje z compakta (pak je ale nutno stocit kotouce, aby se vesly pod brzdice E30
prodrive píše:Viem, že to tu bolo už viackrát rozoberané, ale vždy sa to končilo odkazmi na nemecké stránky... Takže, máte niekto s tým skúsenosti a môžete popísať čo je k tomu treba z e-36 resp. compakta? Či tam treba celé ramená, alebo len náboje a či pasuju phersony z E-36. Proste popis celej operácie vo vašom, alebo v našom jazyku...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Konečne rozumná reč
Predpokladám, že treba prehnúť spodné rameno, lebo pri rovnom by odklony išli moc do mínusu? Ten zadok by nemal byť problém, stočiť kotúče je najmenej. Netreba medzikusy pod brzdový strmeň? A ramená z M3 e-36 tam pasujú? Sú iné ako na klasickej e-36? Idem do toho, ak sa zadarí tak nafotím a popíšem, ale ak máš ešte nejaké info, tak sem s nimi. 


1) neni to ani tak kvuli odklonu, ale spis zaklonu a spol... opticky by jsi mel kolo nikoli uprostred podbehu, ale moc vpredu.
2) psal jsem, ktery ramena na zadni napravu jdou (compact, Z3, M3 E30), z toho lze odvodit, ze ostatni tam nejdou - tedy ani M3 E36...
muzes si pohrat s instalaci prislusneho loziska a upravou trmenu (+ jeste rucky), ale je to podle mne zbytecne moc prace...
2) psal jsem, ktery ramena na zadni napravu jdou (compact, Z3, M3 E30), z toho lze odvodit, ze ostatni tam nejdou - tedy ani M3 E36...
muzes si pohrat s instalaci prislusneho loziska a upravou trmenu (+ jeste rucky), ale je to podle mne zbytecne moc prace...
prodrive píše:Konečne rozumná rečPredpokladám, že treba prehnúť spodné rameno, lebo pri rovnom by odklony išli moc do mínusu? Ten zadok by nemal byť problém, stočiť kotúče je najmenej. Netreba medzikusy pod brzdový strmeň? A ramená z M3 e-36 tam pasujú? Sú iné ako na klasickej e-36? Idem do toho, ak sa zadarí tak nafotím a popíšem, ale ak máš ešte nejaké info, tak sem s nimi.
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
když to chceš na závodáka tak dej originální díly a neohýbej ramena ( připadá mi to dos složité)... kup podvozek M3 E30




já bych měl strach z toho, že už je to trochu překombo.tam to z toho auta, tam to z toho auta.příjde mi to takový nevyvážený....jako změnu podvozku na m3 s 5 dírama naprosto chápuFx píše:Napadá mě například sehnatelnost rozumnejch brzd pro pětidíruales. píše:btw:jakej jinej význam má tahle úprava kromě změny rozteče?


snad jen ty brzdy teda, ale tady bych šel zase spíš cestou nových třmenu nez mega kotouču, který sou zase težký

Jinej trmen ti nepomuze, kdyz uz minimalni zmeny tak predevsim zmenou materialu (desticky/kotouce). Co dela u brzd rozdil je paka (vetsi disk vetis paka) a plocha (kotouce vs. desticek).
Jinak to prehozeni na E36 podvozek zadny drama neni a ohybani ramen taky ne. Konec koncu, jak jsem psal je mozne kombinaci E36 a E30 M3 dilu dosahnout obdobneho bez ohybani, ale zas pri patricne vyssich nakladech...
Jinak to prehozeni na E36 podvozek zadny drama neni a ohybani ramen taky ne. Konec koncu, jak jsem psal je mozne kombinaci E36 a E30 M3 dilu dosahnout obdobneho bez ohybani, ale zas pri patricne vyssich nakladech...
ales. píše:já bych měl strach z toho, že už je to trochu překombo.tam to z toho auta, tam to z toho auta.příjde mi to takový nevyvážený....jako změnu podvozku na m3 s 5 dírama naprosto chápu, ale takhle bych z toho měl lehce strach
![]()
snad jen ty brzdy teda, ale tady bych šel zase spíš cestou nových třmenu nez mega kotouču, který sou zase težký
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

Kdo se bojí, nesmí do lesa. Je tu několik lidí, co to tak mají, a problémy s tím nemají. Jde hlavně o cenu toho řešení, je to levnější než sety typu Brembo za 100 litrů... to je prostě do auta v ceně 20-100 tisíc (tříca podle mě v současnosti větší cenu nemá, pokud to není M3, Alpina či něco podobného - ať už je to jak chce upravovaný a vybavený) přespříliš...ales. píše:já bych měl strach z toho, že už je to trochu překombo.tam to z toho auta, tam to z toho auta.příjde mi to takový nevyvážený....jako změnu podvozku na m3 s 5 dírama naprosto chápu, ale takhle bych z toho měl lehce strach
![]()
snad jen ty brzdy teda, ale tady bych šel zase spíš cestou nových třmenu nez mega kotouču, který sou zase težký
E39 535i sedan
spíš sem to myslel tak, že mi příjde zbytečná ta změna te rozteče, protože na seriovou seženu kvalitní kotouč relativně snadno(není to zase tak neobviklá rozteč) no a pak už jen zaleží na tom co ten kotouč zkousne, aby to brzdilo....a to je právě ten třmen o kterým mluvím já a ten musíš koupit tak aj tak pokud to s brzdama myslíš vážně.navíc tohle mi příjde i jako finančně dostupnější varianta než rozhazovat celý podvozek jen kvuli tomuhle...pokud bych stavil auto s tím že budu vědět že s tím budu jezdit jen po krásným asfaltu a nebudou tam nikdy menší kola než 17"(protože menší bych tam ani nedostal:-), tak potom tu změnu rozteče chápu:-)PET77 píše:Jinej trmen ti nepomuze, kdyz uz minimalni zmeny tak predevsim zmenou materialu (desticky/kotouce). Co dela u brzd rozdil je paka (vetsi disk vetis paka) a plocha (kotouce vs. desticek).
jen muj nazor nikomu nenutím


Tak ho nikomu nenut, je to blbej nazor...
ales. píše: spíš sem to myslel tak, že mi příjde zbytečná ta změna te rozteče, protože na seriovou seženu kvalitní kotouč relativně snadno(není to zase tak neobviklá rozteč) no a pak už jen zaleží na tom co ten kotouč zkousne, aby to brzdilo....a to je právě ten třmen o kterým mluvím já a ten musíš koupit tak aj tak pokud to s brzdama myslíš vážně.navíc tohle mi příjde i jako finančně dostupnější varianta než rozhazovat celý podvozek jen kvuli tomuhle...pokud bych stavil auto s tím že budu vědět že s tím budu jezdit jen po krásným asfaltu a nebudou tam nikdy menší kola než 17"(protože menší bych tam ani nedostal:-), tak potom tu změnu rozteče chápu:-)
jen muj nazor nikomu nenutím![]()
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...

- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
[/quote]PET77 píše:Jinak to prehozeni na E36 podvozek zadny drama neni a ohybani ramen taky ne.
Jak jsi ty ramena ohýbal? .. docela by mě zajímal postup, protože si dělám plány na přestavbu (v podstatě stavbu nového) auta s 0,6 l obsahu na 1,8is možná z důvodu nutného příčného uložení motoru 1,8 20V Turbo a budu řešit podvozek. Než se do toho pustím chci mít co možná nejpodrobněji naplánované úpravy.




Ja je nakonec neohybal a sehnal si E30 M3 dily...
ale nekolik lidi tady z fora to delalo, tak doufam, ze ti daji vedet (treba pres SZ)
P.S. ne uplne jsem pochopil co a jak chces prestavovat, ale znelo to zajimave... chces prestavet E30 na pricne ulozeny motor z duvodu rozlozeni vahy atp?
ale nekolik lidi tady z fora to delalo, tak doufam, ze ti daji vedet (treba pres SZ)

P.S. ne uplne jsem pochopil co a jak chces prestavovat, ale znelo to zajimave... chces prestavet E30 na pricne ulozeny motor z duvodu rozlozeni vahy atp?
Huska píše: Jak jsi ty ramena ohýbal? .. docela by mě zajímal postup, protože si dělám plány na přestavbu (v podstatě stavbu nového) auta s 0,6 l obsahu na 1,8is možná z důvodu nutného příčného uložení motoru 1,8 20V Turbo a budu řešit podvozek. Než se do toho pustím chci mít co možná nejpodrobněji naplánované úpravy.
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
