vrtule chladiče
vrtule chladiče
kluci ta vrtule za chladičem ja je na řemenici k alternátoru u 318i e30 má dos nepěknou vůly a dělá bordel jak ji mam utáhnout a nebo co s tim udělat ?
BMW LIVE STYLE
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+
Re: vrtule chladiče
"...na řemenici k alternátoru..." - ??Luka píše:kluci ta vrtule za chladičem ja je na řemenici k alternátoru u 318i e30 má dos nepěknou vůly a dělá bordel jak ji mam utáhnout a nebo co s tim udělat ?
Ta vrtule za chladičem je hnaná přes visco-spojku.
Jakou že má vůli a co dělá za bordel?
luka
na tý hřídeli je i řemenice ne ?já nevim já to nezkoumal, vůli nemá hřídel ale vrtule ta se tam kymácí jako opilej Poslanec Kott a jakmile se to tam roztočí tak vrže a skřípe, prostříkal jsem to molibdeňákem a přestalo to vrzat ale ta vůle je brutal
BMW LIVE STYLE
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+
-- *++++
-- ++++++++ (- BMW
-- +()+++-()+
Re: luka
Řemen k alternátoru pohání i tuto řemenici, na které je vrtule a ta patří vodnímu čerpadlu. Ten hliníkovej žebrovanej talíř, na kterým je ta plastová vrtule je visco-spojka, která má při určité teplotě přestat se volně protáčet a má točit stejnými otáčkami jako řemenice a tím zvýšit chladící účinek vrtule. Celé je to našroubované na té řemenici jednou matkou a na ložisku, které je asi v kopru a proto to má vůli a kymácí se. začni urychleně schánět novou visco-spojku, než ti stará uletí. Mimochodem ta matice má rozměr 32 a má LEVÝ závit, takže se povoluje po směru otáčení motoru.Luka píše:na tý hřídeli je i řemenice ne ?já nevim já to nezkoumal, vůli nemá hřídel ale vrtule ta se tam kymácí jako opilej Poslanec Kott a jakmile se to tam roztočí tak vrže a skřípe, prostříkal jsem to molibdeňákem a přestalo to vrzat ale ta vůle je brutal
Re: díky
Ložisko v těle visco-spojky nevyměníš, je to nerozebiratelný, ta matice je opravdu ze strany motoru, snadno ji uvidíš, je to jediná velká matka, která drží celou vrtuli i se spojkou na náboji vodního čerpadla, před její řemenicí, resp mezi vrtulí a řemenicí. Sežeň si nějaký užší stranový klíč 32 a až ho nasadíš (nesmí ti drhnout o hlavy šroubků, které drží tu plechovou řemenici), tak na něj můžeš klepat kladivem (doleva - ve směru otáčení motoru), matice se líp povolí, ev. trochu sevři klíňák, aby se řemenice neprotáčela.Luka píše:Díky ti moc, myslíš že zkusit to sundat a vymněnit to ložisko je zbytečné, a ta matice je na straně motoru že jo, protože na straně ke chladiči nic neni -)(