Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 26. 09. 2005 08:29
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
PET77
- Turbo mužík
- Příspěvky: 757
- Registrován: 11. 02. 2003 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od PET77 » 26. 09. 2005 09:14
hmm no... zajimavy
ale vypada to dost bastloidne a nedovedu si predstavit, jak clovek tu vanu a blok znovu utesni, kdyz tohle je zjevne ocelovy...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 26. 09. 2005 09:38
nasel sem jeste fotku finalniho produktu
utesneni asi dalsim klasickym tesnenim

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 26. 09. 2005 14:21
cemu pomuze tenhle mezikus?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 26. 09. 2005 14:29
pomaha to udrzet nizsi teploty jak oleje, tak vody
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 26. 09. 2005 14:54
DC píše:pomaha to udrzet nizsi teploty jak oleje, tak vody
jak?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 26. 09. 2005 18:02
tim že stírá přebytečný olej z kliky snižuje parazitní ztráty dané vyšší hmotností rotující hmoty
veškerý další info je na těch stránkách -
http://www.crank-scrapers.com - chceš to snad přeložit?

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 26. 09. 2005 23:33
DC píše:tim že stírá přebytečný olej z kliky snižuje parazitní ztráty dané vyšší hmotností rotující hmoty
veškerý další info je na těch stránkách -
http://www.crank-scrapers.com - chceš to snad přeložit?

pokud budes tak hodnej
ne, ale nesel mi ten link v te chvili, tak sem se zeptal zde. Chytra vec, akorat to chce mit spodek v top stavu aby se zbytecne neodirala klika o tu zasteru.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 28. 09. 2005 23:52
DC píše:tim že stírá přebytečný olej z kliky snižuje parazitní ztráty dané vyšší hmotností rotující hmoty
veškerý další info je na těch stránkách -
http://www.crank-scrapers.com ...
To je jedna z nejvetsich picovin, co jsem kdy slysel

.
Jedina uzitecna funkce toho kramu muze byt ta, ze zpomali odlevani oleje, i kdyz na to je asi prilis vysoko, to by musela byt opravdu offroad jizda (ale mozna to funguje, i kdyz samozrejme lepsi jsou prepazky ve vane).
Vsechno ostatni je pro zasmati.
PS: mozna by bylo dobre si uvedomit, kolik muze vazit olej ulpely na klice a kolik vazi klika, ojnice, pistni cep, pist. Taky by pri "stirani" oleje vznikal dalsi pasivni odpor, zpusobeny vazkosti oleje...

-
Clemenza
- Příspěvky: 17
- Registrován: 12. 03. 2005 23:51
- Bydliště: Chotěmice
Příspěvek
od Clemenza » 29. 09. 2005 14:26
Boban píše:DC píše:tim že stírá přebytečný olej z kliky snižuje parazitní ztráty dané vyšší hmotností rotující hmoty
veškerý další info je na těch stránkách -
http://www.crank-scrapers.com ...
To je jedna z nejvetsich picovin, co jsem kdy slysel

.
Jedina uzitecna funkce toho kramu muze byt ta, ze zpomali odlevani oleje, i kdyz na to je asi prilis vysoko, to by musela byt opravdu offroad jizda (ale mozna to funguje, i kdyz samozrejme lepsi jsou prepazky ve vane).
Vsechno ostatni je pro zasmati.
PS: mozna by bylo dobre si uvedomit, kolik muze vazit olej ulpely na klice a kolik vazi klika, ojnice, pistni cep, pist. Taky by pri "stirani" oleje vznikal dalsi pasivni odpor, zpusobeny vazkosti oleje...

Souhlas.
1) Olej ulpivajici na klikovce nezpusobuje zadny parazitni ztraty, pouze NEZNATELNE zvetsuje jeji hmotnost a potazmo moment setrvacnosti.
2) Zasadnejsi problem muze byt odpor vzduchu (resp. vzduch + olejova mlha) ktery musi prekonavat rotujici klikovka. Nicmene tento "vzduch" ma snahu rotovat spolecne s klikovkou takze odpor neni nijak dramaticky. Jakakoli prekazka podle me akorat brzdi proudeni vzduchu a zvysuje aerodyn. odpor klikovky.
3) Kdyz budu neco stirat, tak musim zakonite vytvaret treni a trenim asi vznika zima, kdyz to ma snizovat teplotu oleje....?
-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 29. 09. 2005 15:47
koukam ze na ty anglicky stránky ste se asi nekoukli, co?
a evidentně ste to měli panové namontovaný a bylo to úplně nanic

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 29. 09. 2005 16:23
DC píše:koukam ze na ty anglicky stránky ste se asi nekoukli, co?
a evidentně ste to měli panové namontovaný a bylo to úplně nanic

To je jasný, motory M50 už mají něco podobnýho už od výroby, takže počítám, že když to tam bude origo tak je to úplně na hovno.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 29. 09. 2005 17:42
Hanis píše:
To je jasný, motory M50 už mají něco podobnýho už od výroby, takže počítám, že když to tam bude origo tak je to úplně na hovno.
A na motorech M50 to slouzi ke stirani ulpeleho oleje na klikovem hrideli, jo?

Jaka je mezi tim plechem a klikou vule?
Kdybys cetl pozorneji, vsiml bys si, ze nikdo nezpochybnuje, ze to muze castecne zabranit odlevani oleje...
Ja jsem se nahodou na ty stranky podival se zajmem, jsou opravdu super

-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 29. 09. 2005 20:51
Boban píše:Hanis píše:
To je jasný, motory M50 už mají něco podobnýho už od výroby, takže počítám, že když to tam bude origo tak je to úplně na hovno.
A na motorech M50 to slouzi ke stirani ulpeleho oleje na klikovem hrideli, jo?

Jaka je mezi tim plechem a klikou vule?
Kdybys cetl pozorneji, vsiml bys si, ze nikdo nezpochybnuje, ze to muze castecne zabranit odlevani oleje...
Ja jsem se nahodou na ty stranky podival se zajmem, jsou opravdu super

Nikde jsem nezaznamenal že by se to kliky dotýkalo, což by asi dělalo solidní kravál tudíš to bude k tomu samému důvodu jako u M50. Těžko by to v tom místě kde to je uchycený mohlo složit proti odlévání oleje z vany, protože hledina oleje je trochu více dole. Taky co jsem si všimnul tak je to pro motory který to seriově nemají.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 29. 09. 2005 22:26
Hanis píše:
Nikde jsem nezaznamenal že by se to kliky dotýkalo, což by asi dělalo solidní kravál tudíš to bude k tomu samému důvodu jako u M50. Těžko by to v tom místě kde to je uchycený mohlo složit proti odlévání oleje z vany, protože hledina oleje je trochu více dole. Taky co jsem si všimnul tak je to pro motory který to seriově nemají.
A jakej je to teda duvod?
Na tech strankach
http://www.crank-scrapers.com uvadeji duvodu opravdu dost, jeden lepsi nez druhej, tak by me zajimalo, z jakeho duvodu je to pouzito na M50 (kdyz ne proti odlevani)?
Kdyz se to kliky nedotyka, jaka je tam teda vule? Jak to stira ten "ulpely olej"?

-
DC
- Příspěvky: 9364
- Registrován: 26. 08. 2003 06:10
- Bydliště: Řáholec
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DC » 29. 09. 2005 22:37
mozna by fakt bylo dobry otevrit oci a precist si to
Typical safe clearances for standard scrapers run from .035" through .060"
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 30. 09. 2005 08:38
DC píše:
mozna by fakt bylo dobry otevrit oci a precist si to
Typical safe clearances for standard scrapers run from .035" through .060"
Tyhle vule jsem cetl, ptal jsem se, jake jsou vule na originalnim "stiratku" na M50, kdyz Hanis tvrdi, ze na M50 je neco podobneho.
Ono totiz na M50 je neco "trochu" jineho, je to takovy plech mezi rotujici klikou a olejovou vanou, ktery uz podle nazvu "oil deflector" slouzi k necemu uplne jinemu...
Mozna by opravdu bylo dobre otevrit oci a zamyslet se treba nad tim, jak se da ve vysokych otackach (kdy olej na klice rozhodne ulpivat nebude, protoze se tam odstredivou silou neudrzi) ziskat 7 koni vykonu navic. Tenhle kus plechu rozhodne ventilacnim ztratam nezabrani, spise je bude zhorsovat - jak psal Clemenza.
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 30. 09. 2005 17:14
Boban píše:Ono totiz na M50 je neco "trochu" jineho, je to takovy plech mezi rotujici klikou a olejovou vanou, ktery uz podle nazvu "oil deflector" slouzi k necemu uplne jinemu...
Pak je tedy zajímavé, že dva plechy podobných rozměrů, tvarů s umístěním na podobném místě slouží každý něčemu jinému, zvlášť pokud jeden z výrobků nazývaný crank scrapers je výráběn pro motory kde originál není oil deflector. Když tedy tvrdíš že každý z těchto dílů má jinou funkci tak bys nás mohl poučit k čemu který přesně je, aby jsme se tu nemuseli dále dohadovat.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Boban
- Příspěvky: 605
- Registrován: 18. 05. 2004 13:58
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Boban » 30. 09. 2005 19:42
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Teda jestli ti to pripada jako plech podobnych rozmeru a tvaru, tak nevim kdo z nas dvou ty stranky necetl...
Ja nikoho poucovat nechci, ale kdyz se teda ptas, tak "crank scraper" je primarne urcen ke stirani prebytecneho oleje z kliky (to me tak pobavilo, viz vyse), ale "oil deflector" bude pravdepodobne slouzit k zamezeni kontaktu splouchajici hladiny oleje a roztocene kliky (aby se zbytecne nezvysovaly ventilacni ztraty).
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 30. 09. 2005 21:40
Boban píše:Ja nikoho poucovat nechci, ale kdyz se teda ptas, tak "crank scraper" je primarne urcen ke stirani prebytecneho oleje z kliky (to me tak pobavilo, viz vyse), ale "oil deflector" bude pravdepodobne slouzit k zamezeni kontaktu splouchajici hladiny oleje a roztocene kliky (aby se zbytecne nezvysovaly ventilacni ztraty).
Hladina oleje je níž než je použit deflector, tudíš jako prostředek k zamezení kontaktu šplouchající hladiny a klikové hřídele mi to přijde jako nekonstruktivní řešení.
Olej který vytéká z klikového hřídele je rotojící klikou vrhán na stěny bloku a dno vany a právě na deflectoru ten olej ulpývá a ztéká zpět do vany což zamezuje jeho dalšímu víření. Ten samej ůkol tam má podle mě i ten crank scraper akorát z toho dělají větší zázrak než to ve skutečnosti bude.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou