Diagnostický kabel

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Diagnostický kabel

Příspěvek od Slider » 08. 09. 2005 08:23

Máte někdo jakékoliv zkušenosti s kabelem k PC,který se určitě zapojuje na zásuvku v mot. prostoru? (známe z nulováni oil servisu)
Určitě se dá nejek sehnat. Potřebuji ho na dlouhodobou závadu. Už jsem ji tu i řešil,ale nic.
Na mokru motor vynechává,když přidám plnej plyn normálně zrychluje. Uberu a opět vynechává.
Tak asi budu muset vyrazit do BMW a připravit si půl výplaty.
Dík za info.

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od Slider » 08. 09. 2005 09:27

Kabel je klasický PC kabel který má konektor do auta + PC.K tomu je i program.Pracuju v servisu a mam tu přenosný PC s kabelem,ale jen na jednu značku.To samé musí mít v BMW.Jen me zajímalo jestli se k tomu někdo dostal.pak Ti to ukáže veškerý hodnoty a chyby motoru.

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 08. 09. 2005 09:34

Slider píše:Kabel je klasický PC kabel který má konektor do auta + PC.K tomu je i program.Pracuju v servisu a mam tu přenosný PC s kabelem,ale jen na jednu značku.To samé musí mít v BMW.Jen me zajímalo jestli se k tomu někdo dostal.pak Ti to ukáže veškerý hodnoty a chyby motoru.
Mislis tim modik , klasickou diagnostiku . No nevim o nikom kdo by to mel doma :twisted: Ale maj to treba v Klecankach www.bmwtuning.cz

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 08. 09. 2005 09:45

Jo, jenže to nikdo nemá. Už jsem se potom taky sháněl - a prostě není. Smůla, na auta koncernu VW to není problém sehnat. Zkus při zapnutým zapalování a vypnutým motoru 5x prošlápnout plyn na podlahu. Některý E30 mají self diagnostiku a začnou ti chybový kódy vyblikávat tou oranžovou výstražnou kontrolkou na budíkách. V reálu jsem to ale neviděl. Např. naftová E34 to umí...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 09. 2005 11:41

Rotten píše:Jo, jenže to nikdo nemá. Už jsem se potom taky sháněl - a prostě není. Smůla, na auta koncernu VW to není problém sehnat. Zkus při zapnutým zapalování a vypnutým motoru 5x prošlápnout plyn na podlahu. Některý E30 mají self diagnostiku a začnou ti chybový kódy vyblikávat tou oranžovou výstražnou kontrolkou na budíkách. V reálu jsem to ale neviděl. Např. naftová E34 to umí...
to by musel byt na klapce servomotorek, e34 to ma, to ano, ale ne s motorem M20. Jediny kontakt kterej se sepne pri proslapnutym plynu je spinac vonobehu na klapce a pochybuju ze pres nej by sel signal do RJ.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 08. 09. 2005 16:20

Max-Max píše:to by musel byt na klapce servomotorek, e34 to ma, to ano, ale ne s motorem M20. Jediny kontakt kterej se sepne pri proslapnutym plynu je spinac vonobehu na klapce a pochybuju ze pres nej by sel signal do RJ.
Ale Maxi - že zrovna ty pochybuješ... Servomotorek tam neni, ale jak správně říkáš, na klapce je spínač plnýho plynu a k ŘJ samozřejmě připojenej je. Nebo myslíš že tam je pro srandu králíkům? Když na to dupneš až na podlahu, tak ten spínač to ohlásí ŘJ - jinými slovy pusť tam benzín ať jim ukážu co umím :D :D :D . Navíc se tohle tady už řešilo, ty auta selftest mají (všechny Motroniky mimo toho prvního - smůla že mám zrovna tenhle). Akorát to nemaj propojený na tu kontrolku, to maj údajně jenom americký verze, kvůli kontrole lambády - tak mě napadá ať to zkusí Jirka325 na tom svým amerikánci...

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 08. 09. 2005 16:51

na amerikanci to funguje :idea: jsem svedek :wink:
ale u evropske verze to nemuzu rozchodit i kdyz to pripojim tam kam mam :cry: proste to neblika a neblika :cry: i kdyz by to evropska verze mela podporovat :P
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 08. 09. 2005 17:22

Prošlápnutí plynového pedálu 5x a následné vyblikávání kódů funguje na motronicích zcela spolehlivě.

A je putna esli je to 316i,318i,320i,325i či diesel(s ř.j.).

Pravda, je že je nutno se připojit na správný drát. Protože do palubovky to evropské benzíny zapojené nemají.
Ještě jsem se nesetkal s autem na kterým by to nešlo.
Podmínka u benzínů je 3řadý motronic (zjednodušeně).
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 09. 2005 00:22

ondra_m píše:Prošlápnutí plynového pedálu 5x a následné vyblikávání kódů funguje na motronicích zcela spolehlivě.

A je putna esli je to 316i,318i,320i,325i či diesel(s ř.j.).

Pravda, je že je nutno se připojit na správný drát. Protože do palubovky to evropské benzíny zapojené nemají.
Ještě jsem se nesetkal s autem na kterým by to nešlo.
Podmínka u benzínů je 3řadý motronic (zjednodušeně).
tak vypust moudro a rekni konktŕetne mne, zaostalymu :oops: kam se to pripojuje pac v zde zminenem linku do historie sem nenasel presne definovano co a kam a ten odkaz do sveta mi nefacha :roll: kua sem zas placnul hovadinu ze to nefunguje na e30 :?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 09. 09. 2005 09:24

PIN si nepamatuju, mám to někde doma napsaný v počítači.
Myslím, si, že je to 12tka, ale nejsem si jistej.

V princip je ten, že na konektroru motor/auto se připojíš na správný drát žárovkou. (slabou). A protože je to spínaná kostra, tak na žárovku přivedeš plus z baterky.
Nebo tam připojíš měřák proti zemi a co "zkrat" to bliknutí.
Ten drát v té zásuvce končí do auta již nepokračuje. (U EU benzínů)

Lze se taky se připojit přímo na kontektor u ř.j. to je _asi_ 15tka
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 06. 10. 2006 07:15

je to tak jak píše ondra_m na mojí 750 to taky nefungovalo, stačilo jen natáhnout kablik od ECU motoru na kontrolku CHECK ENGINE v palubce dle schémat a nenechte se zmást tím že z ECU a palubky ty kabely vedou ale prostě někde končí a nejsou propojeny, a funguje to takhle (u mě) po zapnutí zapalování do kontrolek během 5sec 5x (v případě že chci zjistit chyby v druhé ECU stisknu pedál 6x) stisknout plyn pedál až na podlahu (u mě proto slouží kickdown spínač) a kontrolka CHECK ENGINE vybliká závadu kterou podle seznam závad zjistím.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Re: .

Příspěvek od Marosh » 06. 10. 2006 09:22

Záchvat píše:
Max píše:kde najdu seznam zavad z tema cislama dik
To by mne taky zajimalo, Fugo ..... ?
Fugo nejsem, ale snad se neurazis: http://www.verrill.com/car/e30_faultcodes.shtml

:D

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 06. 10. 2006 14:52

s těma pinama vám nepomůžu mám jen zapojení na E32 z Bentley manuálu a tam jsou i ty kody ale pouze na 7er a i u nich se ty kody liší podle toho jakou verzi mají DME.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Break
Příspěvky: 101
Registrován: 10. 07. 2005 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Break » 18. 10. 2006 20:21

Break píše:cau,
zrovna by se mi taky hodilo , litam po netu a nasel jsem trebas i tohle

mozna by se to dalo sbastlit .

http://www.miglenium.de/workshop_obd-diagnose.html

zkousel jsem hledat podle OBD E30 , treba se neko podari ulovit neco jineho


Uživatelský avatar
Robocop
člen E30.cz
Příspěvky: 59
Registrován: 09. 03. 2003 00:12
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Diagnostika

Příspěvek od Robocop » 18. 10. 2006 21:37

Ahoj. Já jsem si koupil Převodník BMW CARSOFT v.6.5 + Redukce OBD2(samice)/BMW(samec) na www.mtaplus.cz.
Přečetlo mě to typ řídící jednotky a registr závad.

Uživatelský avatar
Break
Příspěvky: 101
Registrován: 10. 07. 2005 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Break » 18. 10. 2006 21:49


Uživatelský avatar
Nico
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 02. 2005 10:03
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Nico » 19. 10. 2006 22:31

Dnes sem se pokoušel vyblikat kód na M40... a nepovedlo se.
Z pinu 15 na ř.j. jde drát do pinu 12 na konektoru vedle diagnostické zástrčky ...na ten sem připojil drát se žárovičkou a z té na + baterie.Klíč do polohy 2...svítí kontrolky a 5x svižně sešlápnul plynový pedál ....nothing :cry:

co je špatně???Dík moc
BMW E30 318iT

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 20. 10. 2006 07:08

Tu zásuvku nesmíš rozpojit, musí zůstat zapojená. Kabel k tomu připojíš tak že stáhneš z jedný strany tu šprcku a napojíš to tam.
Dlooouho mi trvalo než sem zdiagnostikoval co na diagnostice dělam špatně...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 20. 10. 2006 09:07

Tak jsem to zkoušel a funguje :D .Mám závadu 1221 :( .

Odpovědět