Katalyzátor vs výkon
Katalyzátor vs výkon
Nazdarek, tak jsem nakonec sehnal komplet stred vyfuk z E36 - je komplet tzn - díl od svodů s 2 katama a 2 tlumičema...dve roury samozrejme. Kupoval jsem ho hlavne kvuli tem stredum, ale zda se mi moc male.
Co kdybych to nechal i s katama - jaky to ma skutecny vliv na vykon a taky hlavne na zvuk - mozna by bylo skoda z toho vyriznou jen ty male stredy....
jaky je vas nazor ??
Co kdybych to nechal i s katama - jaky to ma skutecny vliv na vykon a taky hlavne na zvuk - mozna by bylo skoda z toho vyriznou jen ty male stredy....
jaky je vas nazor ??
...


Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi 
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
myslím, že to trošku pletešIwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi
bezkatová 2.5i není stejná jako katová a akorát tam na vejfucku není kat, jak se mnoho lidí mylně - má jiný pístý, jinou kompresi,...
pak má taky menší zdvih objem 2476 /2494 ccm - bezkatová má teda o 18 ccm menší objem a ten jak známo ničím nenahradíš
a pak je rozdíl ještě v krouťáku 226/222 Nm
takže je to čecko trošku jinak
slyšel jsem, že nárůst výkonu motoru, když mu sebereš překážku ve vejfucku - kat, může bejt až 10 % výkonu - to sem slyšel, moc tomu nevěřím, ale jedno je jistý - výkon jde nahoru - je to prostě lepší, stejně tak laděný svody - zlepšíš vejfuck - motor bude jedině rád a odvděčí se ti lepšímy výkonostními parametry
ještě jeden příměr - dejchej ( vyfukuj
BMW The Ultimate Driving Machine
10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.
U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").
Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.
U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").
Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.
Jo, vim, ze neni jen rozdil jen ve vejfuku..ale na to se tak nejak neptal a ja to spatne podalDAN píše:myslím, že to trošku pleteš...Iwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
ja myslim ze 00nic bude vysledek i u E36 .. dokonce si muzes casto podobnejma zasahama i pohorsit. Napriklad u 328 das "ladenej" vyfuk bez ty podtlakovy klapky ktera tam originalne je a prijdes zbytecne o kroutici moment a podobne.Iwan píše:Nevim jak u e36, ale kdyz to vemu podle e30 tak tak kat ma 125kw bezkat 126, takze 000nic...ja mam vyndanej kat a dany rezonatory-zvuk od 4000 ot se mi velice zamlouva a libi, ale kdyz stojim za autem po nastartovani, tak to doela divne smrdi
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Tak todleto má hodnotuBoban píše:10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.
U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").
Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
No ale musí to bejt tak jak napsal v první větě, katalyzátor musí bejt zdravej !DAN píše:Tak todleto má hodnotuBoban píše:10% narust vykonu je absolutni hovadina, zdravej katalyzator ma prakticky minimalni prutokovy odpor, myslet si, ze kdyz ho vyndas, tak se motoru nejak vyrazne ulevi je opravdu naivni. Jestli ti nejake dva mozna tri kone stoji za to, abys vypoustel do vzduchu nekolikanasobne vetsi mnozstvi skodlivin, nez s funkcnim katalyzatorem, pak jsi asi skutecny tuner.
Katalyzatory maji treba i soutezni auta a na vykonech motoru se to nijak vyrazne neprojevuje.
U meho auta po vymene priblbleho "tuningoveho" tlumice vyfuku za presnou kopii originalu klesla spotreba minimalne o pul litru a mozna to i lepe jede. A to se jedna o koncovy tlumic, zasahy do vyfuku bliz k motoru maji asi vetsi vliv. Myslim, ze vyrobci venuji vyfukovemu potrubi celkem velkou peci, co se tyce naladeni. Kazdy zasah do nej ten vyvazeny kompromis rozhodi nejakym smerem, napriklad za skoro nemeritelny narust vykonu dostanes razantni narust kravalu (vymena originalniho tlumice za "sportovni").
Ma smysl se zabyvat jinym vyfukem (svody, tlumice) v pripade, ze budes upravovat zaroven hlavu motoru, upravis kanaly, zmenis casovani ventilu atd. Jinak bych to asi neresil., to fakt hodnotím, k tomu není co dodat.
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
pokud je ale kat v aute 15 let je to diskutabilni co je lepsi...ja sem vyndal na E30 318i M10 a poznat sem to poznal ne vyrazne ale poznal.. Pawel vyndal kat na E28 520i M20 a tyky sme to poznali takze pokud mam kat novej nevyndavat pokud uz boucha vevnitr a tvori jen spunt premejslel bych o jeho výmene rozhodne ne vsak vykuchat vejfuk az ke konci to strati zpetnej tlak.
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
-
Venca.
Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).
Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.
Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.
Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
Ty tunýlky se normálně časem ucpou ikdyž stim nic neděláš, stane se z toho zátka, ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat a je to nakáres, to je bezdebaty, rozebíral jsem to na X starejch autech a vždycky to bylo rozsypaný ucpaný zadělaný tfuj, na rodinný sieře jsme dokonce kupovali novej( ano 18 000kč) a ten origo po 187000km byl neprůchozí....předtím bez zásahu a auto bylo koupeno novéVenca. píše:Kdo viděl katalyzátor rozebranej, ví, že je to taková jakoby voština - soustava tunýlků, který jsou normálně průchozí. Na tom jsou nanesený vrstvy kovů (paladium a další).
Takže pokud není mechanicky poškozen, nebo do něj nějaký magor něco nenacpal, je průchozí pořád stejně.
Tvrzení typu: "... katalyzátor už je zadělanej a ucpanej, ...
...musí ven po 100 000 km, jinak snižuje výkon..." slyším skoro denně.
Jsou to ptákoviny.
není průchozí pořád stejně ani v případě že ho nikdo neotvíral nic do něj necpal, fakt ne
-
Venca.
Tak to asi bude nějakej specální "sbírací" katalyzátoradam320 píše:... ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat ...
Takovej jakoby sítkovej filtřík na saze.
-----
Nojo, vono taky když odejde a nekatalyzuje, třeba proto, že někdo jezdil s nefunkční lambdou, lil do nádrže, co neměl, hodně otvíral plyn zastudena, přehříval to, víc než je zdrávo, pak mu možná trochu snížil životnost.
A když potom katalyzátor nekatalyzoval, tak se tam pak něco sazí chytlo...
heleVenca. píše:Tak to asi bude nějakej specální "sbírací" katalyzátoradam320 píše:... ta věc má za úkol sbírat svinstvo a sbírá a sbírá až nemá kam sbírat ...![]()
![]()
![]()
Takovej jakoby sítkovej filtřík na saze.![]()
![]()
![]()
-----
Nojo, vono taky když odejde a nekatalyzuje, třeba proto, že někdo jezdil s nefunkční lambdou, lil do nádrže, co neměl, hodně otvíral plyn zastudena, přehříval to, víc než je zdrávo, pak mu možná trochu snížil životnost.
A když potom katalyzátor nekatalyzoval, tak se tam pak něco sazí chytlo...
nicméně který auto za svejch dvěstě tis. neprošlo ani jednim znich
Taky netvrdim že má cenu ho vyndavat už u novýho auta ale cokoliv jsem rozkuchal tak to byla neprůchozí briketa
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jak tady nekdo psal: kat je soustava tunylku a vevnitr jsou vrstvy specialnich kovu, keramiky a pod. Kupr. vzacnej kov Paladium je schopen absorbovat neskutecne mnozstvi plynu, od sloucenim uhliku, kysliku az po vodik. Proto je zrejme pouzivan i v katech, si myslim.
2 Boban: ano, katy maji i sportovni soutezni vozy, ale jiste si uz takovej kat videl. Roura dloha skoro metr, prumer jako svine a neporovnatelne vyssi prutok vzduchu a nekolikrat nizsi ucinnost dana predpisy, ktere nevyzaduji tak prisne hodnoty jako pro civilni vozy. Takze tam jde spis o symbolickou katalickou reakci.
2 Boban: ano, katy maji i sportovni soutezni vozy, ale jiste si uz takovej kat videl. Roura dloha skoro metr, prumer jako svine a neporovnatelne vyssi prutok vzduchu a nekolikrat nizsi ucinnost dana predpisy, ktere nevyzaduji tak prisne hodnoty jako pro civilni vozy. Takze tam jde spis o symbolickou katalickou reakci.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
V katalyzatorech je aktivni vrstva vetsinou nejaka slitina platiny a dalsich vzacnych kovu. Je to urychlovac reakce (to je vyznam toho slova - katalyzator), urychluje chemickou reakci ve spalinach (kontaktem plynu s aktivni vrstvou), resp. umoznuje reakci i pri nizsich teplotach, nez pri kterych normalne probiha. Nic se nikde neabsorbuje, nic se neuklada, jen se proste chemickou reakci zmeni produkty nedokonaleho spalovani (skodliviny) na neskodne plyny (CO2, H2O). Protoze jsou reakce exotermni (uvolnuje se pri nich teplo), katalyzator se znacne ohreje. Kdyz potom dojde k nejake poruse (nefunkcni lambda, vadna svicka, dira ve vyfuku pred katem ...) a do vyfuku jde smes s jinym pomerem kysliku, nebo dokonce primo nespalena smes, vetsinou to chytne prave v katalyzatoru a dalsim zvysenim teploty dojde ke speceni vnitrku a castecnemu nebo uplnemu ucpani kanalku.
V takovem pripade bych zkusil sehnat nejaky pruchozi kat.
Ucinnost sportovniho katalyzatoru je podobna ucinnosti serioveho, jen je jeho konstrukce prizpusobena pro dosazeni co nejmensiho prutokoveho odporu - zrejme vetsi prumer kanalku, coz se asi kompenzuje vetsi delkou katu (ja jsem ho fyzicky nikdy nevidel).
V takovem pripade bych zkusil sehnat nejaky pruchozi kat.
Ucinnost sportovniho katalyzatoru je podobna ucinnosti serioveho, jen je jeho konstrukce prizpusobena pro dosazeni co nejmensiho prutokoveho odporu - zrejme vetsi prumer kanalku, coz se asi kompenzuje vetsi delkou katu (ja jsem ho fyzicky nikdy nevidel).
-
Venca.
tak jak to teda presne je? premyslim , nebo mam moznost pres jednoho kamose v brne udelat komplet novy vyfuk, a premyslim jestli ho delat a pokud jo tak urcite bez katu a kdyz ne tak nechat stavajici , de mi o to , jak velky bude navyseni hlucnosti,popriklade spotreby a taky jak to prida/ubere vykon a kroutici moment? diky 

znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledek
ono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává 
E30 325i
no jasny, o to mi nejde, to se na to vyseru jit prvne s katem na brzdu a pak bez , to me vyjde draz , to radsi necham tak jak to je, a jeste bych jich zjistil kolik koni tam fakt mam a kleplo by meKlakson píše:znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledekono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává

Bobik píše:no jasny, o to mi nejde, to se na to vyseru jit prvne s katem na brzdu a pak bez , to me vyjde draz , to radsi necham tak jak to je, a jeste bych jich zjistil kolik koni tam fakt mam a kleplo by meKlakson píše:znám pouze jedno řešení jak z těhle dohadů vybruslit, jeď na brzdu s katem a potom bez katu a máš ihned výsledekono každému motoru to může svědčit jinak, závodní katy jsou sice průchodnější než série, ale mají podle toho taky seřízenou ř.j. všechny zásahy do motoru výfuku a sání je nutno sladit s ř.j. aby se dostalo to co se očekává
![]()
![]()
E30 325i

