chlazení - podle budíku se hřeje
Já jsem si včera za tý tmy neuvědomil, že na pumpě jsou další 2 dirky. Když se do nich šroubujou původní šrouby, jde to krásně stáhnout. Takže pumpa je venku. Zdá se mě v pořádku, neni v ní cejtit žádná větší vůle, lopatky nemá plastový, ale z nějaký litiny nazlátlý barvy.
Tak co teď? Asi si půjčim přístrojovej štít a zkusim prohodit. A jestli to neni ani termostat, vodí pumpa, chladič, hadice, těsnění pod hlavou, nebude to ani budík, tak co potom?
Tak co teď? Asi si půjčim přístrojovej štít a zkusim prohodit. A jestli to neni ani termostat, vodí pumpa, chladič, hadice, těsnění pod hlavou, nebude to ani budík, tak co potom?

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
to ze termostat otvira v kastrolu neznamena ze je maximalne dobrej. Zkus tam dat Wahler nebo Behr s teplotou, ktera patri k tvemu motoru (nevim co mas, tak nevim rict presne teplotu). Lopatky napriklad muzou byt kovovy, ale uz sem videl pumpu, ktera je sice mela taky kovovy, ale uz z nich byli jenom pulky, nejak se to proste vyhlodalo. Lopatky by meli byt hezky kolmo k tomu taliri a meli by mit plny tvar, zadnej sikmej nebo podobne. A to vicko bych opravdu zkusil vymenit, je to jeden pohyb ruky at mas jistotu.Bobo píše:Já jsem si včera za tý tmy neuvědomil, že na pumpě jsou další 2 dirky. Když se do nich šroubujou původní šrouby, jde to krásně stáhnout. Takže pumpa je venku. Zdá se mě v pořádku, neni v ní cejtit žádná větší vůle, lopatky nemá plastový, ale z nějaký litiny nazlátlý barvy.
Tak co teď? Asi si půjčim přístrojovej štít a zkusim prohodit. A jestli to neni ani termostat, vodí pumpa, chladič, hadice, těsnění pod hlavou, nebude to ani budík, tak co potom?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Lopatky se zdaj bejt opravdu dobrý, stejně tak celá pumpa. Vrátim tam zbytečně vyměněný a funční termostat BMW, stejně tak vodní pumpu. Ještě zkusim vyměnit baterky v přístrojovce. Někdo mi řikal, že můžou mít vliv na blbnutí přistrojovky. Taky mi totiž blbne palivoměr, ale docela reaguje na praštění do přístrojovky, nebo na zahejbání s konektorem, kterej vede k levý části přístrojovky (viděno ve směru jízdy). A víčko zkusim taky vyměnit, ale to až v pondělí, dřív se do AuTecu nedostanu.
Máte ještě někdo nějaký nápady? Mohly by to bejt ty baterky? (teplota někam doleze, pak se zdá, že už snad nechce vejš) Díky všem.
Máte ještě někdo nějaký nápady? Mohly by to bejt ty baterky? (teplota někam doleze, pak se zdá, že už snad nechce vejš) Díky všem.
Tak asi uplne jinak...zjisti si skutecnou teplotu motoru, resp. vody, at vis jestli je problem s teplotou, nebo ji mas pouze na pristrojovce blbe interpretovanou.
Jinak termostat jsi mel spis zkouset ne tim ze ho vytahnes a ze zavre, ale prilejvat studenou, merit jak se teplota meni a jestli zavira a otvira termostat TEHDY KDY MA.
Baterky myslim ze teplomer vubec nepotrebuje, takze pokud by se ukazalo ze teplota je OK, jen budik keca, tak spis mozna studenak, prechodovej odpor kdekoliv po ceste k budiku, cidlo, spatna kostra na motoru, nebo prechodak na kostre mezi cidlem a motorem a tak...schvalne jestli se dostanes do stadia, kdy se na to vyseres
Jinak termostat jsi mel spis zkouset ne tim ze ho vytahnes a ze zavre, ale prilejvat studenou, merit jak se teplota meni a jestli zavira a otvira termostat TEHDY KDY MA.
Baterky myslim ze teplomer vubec nepotrebuje, takze pokud by se ukazalo ze teplota je OK, jen budik keca, tak spis mozna studenak, prechodovej odpor kdekoliv po ceste k budiku, cidlo, spatna kostra na motoru, nebo prechodak na kostre mezi cidlem a motorem a tak...schvalne jestli se dostanes do stadia, kdy se na to vyseres

Do stádia kdy se na to vyseru? Neexistuje. Já to prostě dám dohromady, i kdyby... já vlastně ani nevim co by. Prostě něco hroznýho
. Jdu koupit ty baterie do přístrojovky. Jaký mam vzít, NiCd, 800mAh?
Dneska mi jeden člověk na vrakáči řikal, že prej to může bejt tim. Přijde mi to trochu divný, ale kdo ví. Proč to nezkusit. Každopádně taky prostříknu kontaktolem kostru a kontakty na čidle. No fuj. Už bych to rád měl hotový

Dneska mi jeden člověk na vrakáči řikal, že prej to může bejt tim. Přijde mi to trochu divný, ale kdo ví. Proč to nezkusit. Každopádně taky prostříknu kontaktolem kostru a kontakty na čidle. No fuj. Už bych to rád měl hotový

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ale neboj, az nasypes do kary rekneme 8-10 tis jen proto ze budik keca a nebudes vedet proc, a vse bude jinak v norme, tak pak se na to po mnoha hodinach utrpeni vyseres. Co ty na to, Jirko?Bobo píše:Do stádia kdy se na to vyseru? Neexistuje. Já to prostě dám dohromady, i kdyby... já vlastně ani nevim co by. Prostě něco hroznýho. Jdu koupit ty baterie do přístrojovky. Jaký mam vzít, NiCd, 800mAh?
Dneska mi jeden člověk na vrakáči řikal, že prej to může bejt tim. Přijde mi to trochu divný, ale kdo ví. Proč to nezkusit. Každopádně taky prostříknu kontaktolem kostru a kontakty na čidle. No fuj. Už bych to rád měl hotový

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
10 tKč do chladícího systému neinvestuju. Na to tam mam moc novejch věcí
. Uvidíme. Zkusim ty baterky, pořádně očistim a prostříknu kontaktolem ukostření a kontakt na čidlu. Pokud to bude pořád, zkusim vyměnit budík, popřípadě nechat překontrolovat a přepájet přístrojovku. Takhle projdu snad všechno možný. Do dnešního večera bych od toho měl rád pokoj.
Ještě poslední otázka: Koupim nové nabíjecí AA NiCd baterie. Mam je nejdřiv nabít v nabíječce, nebo rovnou dát do přístrojovky?
Díky.

Ještě poslední otázka: Koupim nové nabíjecí AA NiCd baterie. Mam je nejdřiv nabít v nabíječce, nebo rovnou dát do přístrojovky?
Díky.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ja bych je dal rovnou, nebo slabe pred montazi ozivil v nabijecce, mozna na hodinu. Jen se snaz kupovat nekde, kde se tovar "toci" abys nekoupil lezak.Bobo píše:10 tKč do chladícího systému neinvestuju. Na to tam mam moc novejch věcí. Uvidíme. Zkusim ty baterky, pořádně očistim a prostříknu kontaktolem ukostření a kontakt na čidlu. Pokud to bude pořád, zkusim vyměnit budík, popřípadě nechat překontrolovat a přepájet přístrojovku. Takhle projdu snad všechno možný. Do dnešního večera bych od toho měl rád pokoj.
Ještě poslední otázka: Koupim nové nabíjecí AA NiCd baterie. Mam je nejdřiv nabít v nabíječce, nebo rovnou dát do přístrojovky?
Díky.
P.S.: ale baterky s teplomerem opravdu nic nemaji.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Já si taky myslim, že to nemá nic společnýho. Někdo mi to řekl, už jsem tu přístrojovku vytáhl, tak budou aspoň preventivně vyměněný.
Nebo jestli je špatnej vyloženě budík? Je to možný? Mě to přijde jako trochu blbost. To možná kdyžtak teplotní čidlo, ne? Nevíš, jestli se dá nějak proměřit, jaký hodnoty by mělo ukazovat?
Nebo jestli je špatnej vyloženě budík? Je to možný? Mě to přijde jako trochu blbost. To možná kdyžtak teplotní čidlo, ne? Nevíš, jestli se dá nějak proměřit, jaký hodnoty by mělo ukazovat?
Tak jsem to zkompletoval. V pořád to dělá to samý. Zdá se mi, že v menší míře. Jakoby ručička teploměru neznala pohyb dolu. Přitom termostat otevérá, chladič se hřeje i dole, přijde mi, že snad dostatečně. S víčkem na expanzce se mi zdá, že jsou i tak akorát tuhý hadice. Napadá mě nějakej kontakt, kostra, nebo tak něco. V elektrice se nevyznám. Může to bejt ono? Ueééé, já už to chci mít funkční 

jestli to nebude tím, že řešíš problém který neexistuje....
podle obrázku mi totiž spíná vrtule na druhou rychlost při 110-112 °C...a jestli to je pozdě ?? sepne, teplota klesne napolovic a zase třeba vystoupá...když stojím v koloně , mám zapnutou klimu tak je vlastně pořád na 106 °C a pomalu stoupá ke 110-112 °C a pak následuje to co jsem popsal výše... a nic neřeším protože podle mě to funguje normálně.

podle obrázku mi totiž spíná vrtule na druhou rychlost při 110-112 °C...a jestli to je pozdě ?? sepne, teplota klesne napolovic a zase třeba vystoupá...když stojím v koloně , mám zapnutou klimu tak je vlastně pořád na 106 °C a pomalu stoupá ke 110-112 °C a pak následuje to co jsem popsal výše... a nic neřeším protože podle mě to funguje normálně.

z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
když jezdím a nestojím v kolonách tak je ručička trvale asi 1 mm (možná půl mm) před půlkou, pak nastává stav jak jsem popsal výše...Bobo píše:Tak to bych řekl, že ne. Ideální stav je, podle mě, ručička stojící 1-2mm před půlkou, s minimální výchylkou do obou stran. Nevim...
ideální stav je podle mě jen u nového auta, pak chladič postupně ztrácí kapacitu atd. Jestli máš potřebu vyměň vše co můžeš za nové, ale myslím si, že ty náklady za posunutí ručičky o 1 až 2 mm nestojí...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle