Nová doba: silný VW Golf s motorem 1.4!

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 15. 08. 2005 16:02

LOPOLO píše:Tak jednoduchy to rozhodne neni a o tom, ze jde o skutecnej problem svedci ze se to v Nemecku celkem intenzivne resi. Reseni stoji samozrejme prachy, ktery se musej nutne promitnout i v cene "uzpusobenejch dieslu" a to je to, co sem se snazil naznacit. Diesel proste ztraci tu ekonomickou vyhodnost ktera tu byla a vyvoj komercnich aut je s tim spojenej maximalni mirou. Je to proste business.

... tusim ze to chtej chytat a nachytanej bordel pak vyhazovat spolu s "filtrem" ... mit v pulce kufru malou chemickou tovarnu ktera by to resila asi neprojde :-) .. to je myslim zretelny minus pro diesel v blizky budoucnosti.
To co popisuješ je starší verze FAP s životností cca 80k km, nicméně teď jsou na trhu novější, kde se zplodiny "vypálí" a jede se dál - to bylo to, na co jsem se tu ptal.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 15. 08. 2005 16:04

Fx píše:To co popisuješ je starší verze FAP s životností cca 80k km, nicméně teď jsou na trhu novější, kde se zplodiny "vypálí" a jede se dál - to bylo to, na co jsem se tu ptal.
Muze byt ... ale proc se to teda resilo pomerne nedavno kdy jsem o tom slysel nejakou rozhlasovou reportaz? Mozna je reseni snazsi nez sem myslel a slo pouze o upravu legislativy ... Od kdy se teda pouziva ta starsi verze FAP?

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 15. 08. 2005 16:15

Mirek píše:ta VW 1,4 bude s kompresorem...
skoro Mirku, ona má mít údajně jak turbo tak kompresor....aneb Lancia S4 v menšim :-D
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 15. 08. 2005 16:15

No to je ruzny, podle modelu auta... Ja vim, jak to bylo, jen u 406-tek, protoze jsem jednu dobu po HDicku pokukoval.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 15. 08. 2005 16:23

Ono není starší a novější, je jen několik způsobů jak upravit emise dieselů, když nepomůže elektronika zasahuje chemie, pořád jde jen o to jak snížit emise za co nejmíň peněz při zachování komfortu pro spotřebitele. Málokdo si koupí auto s filtrem pevných částic, který musí po cca 80 000 km vyměnit za cenu dosti vysokou a tedy pro spotřebitele nepřijatelnou (já bych si takový auto asi nekoupil)., proto se řeší dál a je na snadě jak tento filtr regenerovat nejlépe při jízdě. Větší dávka paliva zvýší teplotu ve filtru a přídavná chemická sloučenina odstraní (nebo spíš čistěji spálí) nachytaný bordel. Všechny tyto systémy se řeší s nástupem nové emisní normy EURO IV. kdy se samozřejmně každá automobilka snaží problém řešit po svém či případnou spoluprácí což vyjde zase levněji.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15. 08. 2005 23:08

_Boban píše: ...to skrceni ve skrtici klapce je proste vyrazna ztrata energie...
pro BMW motory je klapka už minulost...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15. 08. 2005 23:09

Lukas-e21 píše: skoro Mirku, ona má mít údajně jak turbo tak kompresor....aneb Lancia S4 v menšim :-D
dle mých zdrojů pouze kompresor
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 16. 08. 2005 07:54

Mirek píše:
_Boban píše: ...to skrceni ve skrtici klapce je proste vyrazna ztrata energie...
pro BMW motory je klapka už minulost...
Z termodynamickeho hlediska je celkem jedno, jestli se to skrti v klapce, nebo v sedle ventilu...
Ta druha moznost je o neco lepsi pro pripravu smesi, lepe se promicha.

Odpovědět