To co popisuješ je starší verze FAP s životností cca 80k km, nicméně teď jsou na trhu novější, kde se zplodiny "vypálí" a jede se dál - to bylo to, na co jsem se tu ptal.LOPOLO píše:Tak jednoduchy to rozhodne neni a o tom, ze jde o skutecnej problem svedci ze se to v Nemecku celkem intenzivne resi. Reseni stoji samozrejme prachy, ktery se musej nutne promitnout i v cene "uzpusobenejch dieslu" a to je to, co sem se snazil naznacit. Diesel proste ztraci tu ekonomickou vyhodnost ktera tu byla a vyvoj komercnich aut je s tim spojenej maximalni mirou. Je to proste business.
... tusim ze to chtej chytat a nachytanej bordel pak vyhazovat spolu s "filtrem" ... mit v pulce kufru malou chemickou tovarnu ktera by to resila asi neprojde.. to je myslim zretelny minus pro diesel v blizky budoucnosti.
Nová doba: silný VW Golf s motorem 1.4!
E39 535i sedan
Muze byt ... ale proc se to teda resilo pomerne nedavno kdy jsem o tom slysel nejakou rozhlasovou reportaz? Mozna je reseni snazsi nez sem myslel a slo pouze o upravu legislativy ... Od kdy se teda pouziva ta starsi verze FAP?Fx píše:To co popisuješ je starší verze FAP s životností cca 80k km, nicméně teď jsou na trhu novější, kde se zplodiny "vypálí" a jede se dál - to bylo to, na co jsem se tu ptal.
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ono není starší a novější, je jen několik způsobů jak upravit emise dieselů, když nepomůže elektronika zasahuje chemie, pořád jde jen o to jak snížit emise za co nejmíň peněz při zachování komfortu pro spotřebitele. Málokdo si koupí auto s filtrem pevných částic, který musí po cca 80 000 km vyměnit za cenu dosti vysokou a tedy pro spotřebitele nepřijatelnou (já bych si takový auto asi nekoupil)., proto se řeší dál a je na snadě jak tento filtr regenerovat nejlépe při jízdě. Větší dávka paliva zvýší teplotu ve filtru a přídavná chemická sloučenina odstraní (nebo spíš čistěji spálí) nachytaný bordel. Všechny tyto systémy se řeší s nástupem nové emisní normy EURO IV. kdy se samozřejmně každá automobilka snaží problém řešit po svém či případnou spoluprácí což vyjde zase levněji.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
pro BMW motory je klapka už minulost..._Boban píše: ...to skrceni ve skrtici klapce je proste vyrazna ztrata energie...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
dle mých zdrojů pouze kompresorLukas-e21 píše: skoro Mirku, ona má mít údajně jak turbo tak kompresor....aneb Lancia S4 v menšim
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
Z termodynamickeho hlediska je celkem jedno, jestli se to skrti v klapce, nebo v sedle ventilu...Mirek píše:pro BMW motory je klapka už minulost..._Boban píše: ...to skrceni ve skrtici klapce je proste vyrazna ztrata energie...
Ta druha moznost je o neco lepsi pro pripravu smesi, lepe se promicha.