mohlo by se hodit

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

mohlo by se hodit

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 10:58

Ahoj, když jsem v předchozích tématech tady tak řešil ty výfuky, tak ještě doplním co jsem našel, určitě to někdo z vás zná, ale kdo ne tak je tady tahle možnost, co si mylím, že je super http://www.volny.cz/vyfuky-augusta/ ..... jde mi tam hlavně o tohle Metalizace je ochrana povrchu výfuku hliníkem. Při metalizaci je povrch výfuku otryskán pískem až na čistý kov a speciálním technologickým postupem je pokryt vrstvičkou roztaveného hliníku o síle cca 0,2 mm. Hliník dokonale zakrývá veškerá kritická místa na výfuku, narušená při výrobě svářením či ohýbáním. myslím, že se to vyplatí, určitě u katalyzátorů, jsou drahý jako ...ně. Jinak ten pán určitě ví co dělá, nemuselo by být špatný si u něj nechat udělat super výfuk, .... nemusím ani zdůrazňovat svody....
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 08. 2005 11:12

to je dobré

chci se jen zeptat zanlců v oboru - není něco podobnýho eloxování ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 08. 2005 11:29

jen jeden detail me napada: kat je od vyroby prekryt krycim plechem spolu s tepelnou izolaci, tak bacha na to, at nekdo neprekryva hlinikem obal a ne kat :lol:

a pokud by se ten dekl sundal a prekryval uz primo KAT, nevim ptam se: vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno. Nevim jaka je teplota taveni hliniku. Ale mam dojem ze je to zas jeden z objevu pro naplneni vlastni kapsy a ne pro dobrej a trvanlivej vysledek.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 08. 2005 11:38

Max-Max píše:jen jeden detail me napada: kat je od vyroby prekryt krycim plechem spolu s tepelnou izolaci, tak bacha na to, at nekdo neprekryva hlinikem obal a ne kat :lol:

a pokud by se ten dekl sundal a prekryval uz primo KAT, nevim ptam se: vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno. Nevim jaka je teplota taveni hliniku. Ale mam dojem ze je to zas jeden z objevu pro naplneni vlastni kapsy a ne pro dobrej a trvanlivej vysledek.
hliník má myslím 1080 teplotu tavení, hoření nevim :twisted:
měď má myslím 660 a vobčas se něco letuje mosazí a taky to často drží :twisted:
bude to jasně nějaká slitina, takže vydržet by to určitě mělo, když ty teploty vydrží ocel, litina ta má okolo 1500 - zas záleží hlavně na obsahu uhlíku,...
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 08. 2005 11:43

DAN píše:
Max-Max píše:vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno.
hliník má myslím 1080 teplotu tavení, hoření nevim :twisted:
měď má myslím 660 a vobčas se něco letuje mosazí a taky to často drží :twisted:
bude to jasně nějaká slitina, takže vydržet by to určitě mělo, když ty teploty vydrží ocel, litina ta má okolo 1500 - zas záleží hlavně na obsahu uhlíku,...
tak to by pak mohlo vydrzet, i kdyz mozna by to mohlo byt tlustsi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 02. 08. 2005 12:38

Max-Max píše:jen jeden detail me napada: kat je od vyroby prekryt krycim plechem spolu s tepelnou izolaci, tak bacha na to, at nekdo neprekryva hlinikem obal a ne kat :lol:

a pokud by se ten dekl sundal a prekryval uz primo KAT, nevim ptam se: vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno. Nevim jaka je teplota taveni hliniku. Ale mam dojem ze je to zas jeden z objevu pro naplneni vlastni kapsy a ne pro dobrej a trvanlivej vysledek.
.... stačí tam zavolat a zeptat se, každopádně je to řešení při staším výfuku/ katu, kde jsou originální ochraný vrstvy porušený, myslím, že je lepší když Ti ho tam sundají, nechají potáhnout a zase dají zpět, než ho nechat schnít a koupi novej drahej, i když dobrej. To si každej musí spočítat sám. :wink:

Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 12:39

Anonymous píše:
Max-Max píše:jen jeden detail me napada: kat je od vyroby prekryt krycim plechem spolu s tepelnou izolaci, tak bacha na to, at nekdo neprekryva hlinikem obal a ne kat :lol:

a pokud by se ten dekl sundal a prekryval uz primo KAT, nevim ptam se: vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno. Nevim jaka je teplota taveni hliniku. Ale mam dojem ze je to zas jeden z objevu pro naplneni vlastni kapsy a ne pro dobrej a trvanlivej vysledek.
.... stačí tam zavolat a zeptat se, každopádně je to řešení při staším výfuku/ katu, kde jsou originální ochraný vrstvy porušený, myslím, že je lepší když Ti ho tam sundají, nechají potáhnout a zase dají zpět, než ho nechat schnít a koupi novej drahej, i když dobrej. To si každej musí spočítat sám. :wink:
to jsem byl já .....
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 12:44

Max-Max píše:
DAN píše:
Max-Max píše:vydrzi tenkej hlinik vysokou teplotu která je práve na KAT-u dost znacna? Teoreticky je ta vrstva 0,2 mm hruba asi jako ALOBAL a ten se propali snadno.
hliník má myslím 1080 teplotu tavení, hoření nevim :twisted:
měď má myslím 660 a vobčas se něco letuje mosazí a taky to často drží :twisted:
bude to jasně nějaká slitina, takže vydržet by to určitě mělo, když ty teploty vydrží ocel, litina ta má okolo 1500 - zas záleží hlavně na obsahu uhlíku,...
tak to by pak mohlo vydrzet, i kdyz mozna by to mohlo byt tlustsi.
tlusčí asi ne, je tam rozdíl v teplotách, roztahuje se a naopak, takže ta vrstva nesmí být zase moc silná, aby se ta chraná vrstva neoloupala.
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 08. 2005 12:58

TH píše:.... stačí tam zavolat a zeptat se, každopádně je to řešení při staším výfuku/ katu, kde jsou originální ochraný vrstvy porušený, myslím, že je lepší když Ti ho tam sundají, nechají potáhnout a zase dají zpět, než ho nechat schnít a koupi novej drahej, i když dobrej. To si každej musí spočítat sám. :wink:
velice paradni reseni, tak to jiste udelam i v pripade, kdyz zacne rezivet kastle. Opravdu skvele, prelakujem, prehlinikujem, a koroze nema sanci. Chlape, shnije to jak prdel jestli chces nebo ne a zadnej tenkostennej hlinik ti nepomuze.

A pro pochopeni reseni ochrany katu: je to plechovej obal zcasti zlisovan zcasti svaren a navic je privaren ke samotnemu vstupu a vystupu do a z katu. A jelikoz chces aluminiem prekryvat prave svary a jine nedostatky, jsem zvedav jak to das do puvodniho stavu kdyz zpetnym privarenim zas jen udelas dalsi svar. :roll: :wink: kdyz to neprivaris, bude to rezonovat jak plechova prdel robota c. 5.

Prober se, kolego. Nastartovana koroze a propaleniny na vyfuku se ZADNOU povrchovou upravou at uz hlinikem, barvou, eloxem zastavit neda, pouze zasahem do ziveho masa. Tyto upravy co popisujes jsou supr, ale jen jako prevence a pokud bych mel novej vyfuk, mozna bych pouzil prave tohle vzhledem k nekorozivosti aluminia. A nejen na vyfuk.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 13:11

Max-Max píše:
TH píše:.... stačí tam zavolat a zeptat se, každopádně je to řešení při staším výfuku/ katu, kde jsou originální ochraný vrstvy porušený, myslím, že je lepší když Ti ho tam sundají, nechají potáhnout a zase dají zpět, než ho nechat schnít a koupi novej drahej, i když dobrej. To si každej musí spočítat sám. :wink:
velice paradni reseni, tak to jiste udelam i v pripade, kdyz zacne rezivet kastle. Opravdu skvele, prelakujem, prehlinikujem, a koroze nema sanci. Chlape, shnije to jak prdel jestli chces nebo ne a zadnej tenkostennej hlinik ti nepomuze.

A pro pochopeni reseni ochrany katu: je to plechovej obal zcasti zlisovan zcasti svaren a navic je privaren ke samotnemu vstupu a vystupu do a z katu. A jelikoz chces aluminiem prekryvat prave svary a jine nedostatky, jsem zvedav jak to das do puvodniho stavu kdyz zpetnym privarenim zas jen udelas dalsi svar. :roll: :wink: kdyz to neprivaris, bude to rezonovat jak plechova prdel robota c. 5.

Prober se, kolego. Nastartovana koroze a propaleniny na vyfuku se ZADNOU povrchovou upravou at uz hlinikem, barvou, eloxem zastavit neda, pouze zasahem do ziveho masa. Tyto upravy co popisujes jsou supr, ale jen jako prevence a pokud bych mel novej vyfuk, mozna bych pouzil prave tohle vzhledem k nekorozivosti aluminia. A nejen na vyfuk.
já tu přední část s katem tak do detajlů neznám. Nemyslím, že by jsi tím to způsobem chtěl zachránit skoro mrtvej výfuk, ale když je v pohodě a je na něm povrchová rez, tak oni ho opískujou a potáhnou, já mám například tu spodní ochranou čát potrhanou, nebo ji tam nemám už vůbec, ale ten kat je jinak v pohodě ... zatím ........ je mi jasný, že koroze je tvrdej nepřítel, ale dá se alespoň odehnat na určitou dobu a tak prodloužit životnost ... čehokoli na co se dá tato ochrana použít, jen jsem využil chvíle v práci, nemám moc času to řešit do detajlů, chtěl jsem se jen podělit o info, každej potom už sám ví, k čemu mu to bude dobré :wink:
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 08. 2005 13:16

TH píše:Nemyslím, že by jsi tím to způsobem chtěl zachránit skoro mrtvej výfuk, ale když je v pohodě a je na něm povrchová rez, tak oni ho opískujou a potáhnou, já mám například tu spodní ochranou čát potrhanou, nebo ji tam nemám už vůbec, ale ten kat je jinak v pohodě ... zatím ........ je mi jasný, že koroze je tvrdej nepřítel, ale dá se alespoň odehnat na určitou dobu a tak prodloužit životnost ... čehokoli na co se dá tato ochrana použít, jen jsem využil chvíle v práci, nemám moc času to řešit do detajlů, chtěl jsem se jen podělit o info, každej potom už sám ví, k čemu mu to bude dobré :wink:
to ano, povrchovku odstranit az do masa a pak prekryt, to souhlasim.

Jen jsem mel na mysli ze tvuj vyfuk byl skoro mrtvej, proto ta diskuze protoze to uz nepomuze zadna povrchova ochrana. Pokud to myslis jako prevenci, tak potom je to velice dobra prevence.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: mohlo by se hodit

Příspěvek od BaVomil » 02. 08. 2005 14:18

todle je píčovina. vejfukový tlumiče reznou zevnitř obvzvlášť když se jezdí krátký štreky jako u nás kde není nikam daleko. když je auto studený tak se ve vejfuku usadí slabě kyselá kondensace. ta se vodpaří až když se vejfuk kloudně rozpálí po delší jízdě.

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Re: mohlo by se hodit

Příspěvek od Mazety » 02. 08. 2005 14:36

BaVomil píše:todle je píčovina. vejfukový tlumiče reznou zevnitř obvzvlášť když se jezdí krátký štreky jako u nás kde není nikam daleko. když je auto studený tak se ve vejfuku usadí slabě kyselá kondensace. ta se vodpaří až když se vejfuk kloudně rozpálí po delší jízdě.
no konečně vyšla pravda, samozřejmě, že je to tak, prostě životnost vejfucku nemá cenu prodlužovat, nějak bastlit a bůh ví co ještě, už sem pár aut měl co jejich předchozí majitelé různě vyvářeli a obalovali plechem a dokonce tam pasoval z jinýho auta, stejně je to jen zbytečná námaha, prostě kup novej a hotovo :roll:
ot: pneumatiky si taky koupíš nový a neprotektoruješ si je sám
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 14:49

Max-Max píše:
TH píše:Nemyslím, že by jsi tím to způsobem chtěl zachránit skoro mrtvej výfuk, ale když je v pohodě a je na něm povrchová rez, tak oni ho opískujou a potáhnou, já mám například tu spodní ochranou čát potrhanou, nebo ji tam nemám už vůbec, ale ten kat je jinak v pohodě ... zatím ........ je mi jasný, že koroze je tvrdej nepřítel, ale dá se alespoň odehnat na určitou dobu a tak prodloužit životnost ... čehokoli na co se dá tato ochrana použít, jen jsem využil chvíle v práci, nemám moc času to řešit do detajlů, chtěl jsem se jen podělit o info, každej potom už sám ví, k čemu mu to bude dobré :wink:
to ano, povrchovku odstranit az do masa a pak prekryt, to souhlasim.

Jen jsem mel na mysli ze tvuj vyfuk byl skoro mrtvej, proto ta diskuze protoze to uz nepomuze zadna povrchova ochrana. Pokud to myslis jako prevenci, tak potom je to velice dobra prevence.
.. já kupuju novej ..
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
TH
Příspěvky: 45
Registrován: 20. 09. 2004 10:29
Bydliště: Praha

Re: mohlo by se hodit

Příspěvek od TH » 02. 08. 2005 14:57

BaVomil píše:todle je píčovina. vejfukový tlumiče reznou zevnitř obvzvlášť když se jezdí krátký štreky jako u nás kde není nikam daleko. když je auto studený tak se ve vejfuku usadí slabě kyselá kondensace. ta se vodpaří až když se vejfuk kloudně rozpálí po delší jízdě.
no, to je sice pravda, že výfuk rezne i zevnitř, ale z venku Ti zrezne rychleji pokud ho máš nechráněnej, mě například zadní tlumič zrezl hlavně zvenku, jakákoli prevence je dobrá, samozdřejmě ho nebudu preventivně ošetřovat tak aby to stálo víc než novej .... pokud by to bylo k hovnu, tak by to vůbec nedělali ..... jestli jsi by na těch tránkách, tak jsis mohl přečíst, že jich udělal fakt dost na to, aby věděl, že to má nějaký smysl .... :)
není nic lepšího, než zdravý rozum a BMW.

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 02. 08. 2005 15:20

TH: Nechci ted az tak moc prudit a budu mit ironickou poznamku, kterou doufam nepochopis ve spatnem, jen me napadla takova alegorie... Jestli ono to nahodou neni tak, ze dotycny pan uz takhle "voblozil" dost lidi na to, aby se to zaclo povazovat za realne... Stokrat opakovana lez stava se pravdou, zname to, ne? :)

Me napada trochu jine vyuziti - uz jsem tu psal dotaz, na ktery nikdo neodpovedel, taky ohledne vyfuku... Vyrobit prvni dil vyfuku s katem a ten pak takhle osetrit podle me nemusi byt tak spatna volba...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: mohlo by se hodit

Příspěvek od BaVomil » 02. 08. 2005 19:23

TH píše: no, to je sice pravda, že výfuk rezne i zevnitř, ale z venku Ti zrezne rychleji pokud ho máš nechráněnej, mě například zadní tlumič zrezl hlavně zvenku, jakákoli prevence je dobrá, samozdřejmě ho nebudu preventivně ošetřovat tak aby to stálo víc než novej .... pokud by to bylo k hovnu, tak by to vůbec nedělali ..... jestli jsi by na těch tránkách, tak jsis mohl přečíst, že jich udělal fakt dost na to, aby věděl, že to má nějaký smysl .... :)

Von to muže i pozlatit, potřít kravincem a nechat to požehnat rabínem. Stejnej efekt. Za těch 6 až 8 let vejfuk originál prorezne dycky a to zevnitř. Ty ouplně levný ze slabýho plechu proreznou i za rok a půl. Taky sou jak husí pérko, vážej vo 2/3 míň jak original ebersbacher.

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 02. 08. 2005 20:17

Když hliníkovat tak novej, nechal jsem si to dělat na více autech a vydržel opravdu víc.

Na stodvace vydržel 5 let - každej den v provozu
S BMW na věčné časy!

Uživatelský avatar
Vendys
Příspěvky: 58
Registrován: 28. 09. 2003 23:09
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Vendys » 03. 08. 2005 07:56

metalizace ( šopování) není nic nového a je dost firem co to dělá, jen pochybuju že to u toho výfuku má cenu, když hnije zevnitř :O)...... snad pro dobrý pocit :)
BMW to je dávka zážitků

waxik

co takle z nerezu

Příspěvek od waxik » 07. 08. 2005 22:31

vite nekdo kolik by to vyslo a kdo by to udelal?

Odpovědět