Brzdy ještě jednou

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 06. 2005 18:50

bmwm3 píše:Tak Hanisi, jak bys donutil můj brzdovej system, aby dával víc tlaku na zadní kola?
Díky :wink: 8)
Dřív než bych něco nutil tak bych rád viděl stav zadních brzd po mechanický stránce. Pokud bych nic nenašel o čemž pochybuju tak bych zvažoval o výměně hlavního brzdovýho válce s větším průměrem na zadní kola. Ovšem až si někde rozbiješ hubu tak nechoď brečet za mnou :lol:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 28. 06. 2005 19:06

Hanis píše: Ovšem až si někde rozbiješ hubu tak nechoď brečet za mnou :lol:
:lol: :mrgreen: Obrázek Obrázek
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 29. 06. 2005 09:18

Hanis píše: Dřív než bych něco nutil tak bych rád viděl stav zadních brzd po mechanický stránce. Pokud bych nic nenašel o čemž pochybuju tak bych zvažoval o výměně hlavního brzdovýho válce s větším průměrem na zadní kola. Ovšem až si někde rozbiješ hubu tak nechoď brečet za mnou :lol:
Děkuju, brzdovej válec už napadnul i bráchu, zadní brzdy nejsou zadřený nic, kotouče zánovní..
Hubu bych si snad nerozbil, ABS, snad jen, aby mi zase zadek nebrzil moc, ale toho se bojím nejmíň, čili kdybych ty zadním třmeny sundal, na co mám kouknout, resp, co všechno zkontrolovat na mech. stránce zadních brzd?

2 Lukáš, pokud vím, jsme v sekci technika, takže tvůj příspěvěk je mi platný jako sáňky v červenci. :roll:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 29. 06. 2005 12:27

No destičky musej v třmenu chodit volně zrovna tak pístky se musej volně vracet a uložení třmenu zrovna tak. Značku destiček víš? Brzdovku jsi měnil?

To samý platí pro přední brzdy, jde jen o to aby si nehledal problém tam kde není.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 29. 06. 2005 15:20

Kapalina měněna, tím pádem i odvzdušněno, přední kotouče a desky jsou zánovní, zadní kotouče též, desky nejsou jako nový, ale jde to, značku nevím ani jednoho. Díky za rady, jestli Ti to neva, ještě Tě budu otravovat v Plešnicích.. Díky
Pak-li, že budu mít vše ok, tak si nejsem jist, jestli výměna brzd pomůže tomu, aby brzdil zadek víc..

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 29. 06. 2005 21:22

Kluci řešíte nesmysly. Ptísky nebo válečky nemají zásadní vliv na brzdný účinek soustavy. Celé se to odehrává v hlavním brzdovém válci. Pokud chcete u kotoučové zadní nápravy zvýšit tlak (poměr zadní ku přední) stačí vyměnit hl. brzdový válec z auta s bubnama. Už si nepamatuji ty poměry, ale u e30 je to tak. Zvyšovat brzdný účiněk bubnové nápravy nemá nesmysl.... začnou se kroutit pakny a obložení nebo buben trochu povolí.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 01. 07. 2005 11:58

Huska píše:Kluci řešíte nesmysly. Ptísky nebo válečky nemají zásadní vliv na brzdný účinek soustavy. Celé se to odehrává v hlavním brzdovém válci. Pokud chcete u kotoučové zadní nápravy zvýšit tlak (poměr zadní ku přední) stačí vyměnit hl. brzdový válec z auta s bubnama. Už si nepamatuji ty poměry, ale u e30 je to tak. Zvyšovat brzdný účiněk bubnové nápravy nemá nesmysl.... začnou se kroutit pakny a obložení nebo buben trochu povolí.
Pístky nebo válečky na to vliv nemají a hlavní brzdovej válec jo. To mi hlava nebere, je to snad o poměru ploch a tlaku, takže je jedno jestli to zvýšíš na průměru válečku nebo na brzdovým válci, každopádně tím válcem je to jednodušší.

Každopádně bych rád viděl ty zkroucený pakny a povolenej buben, na to si prosímtě přišel jak.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 02. 07. 2005 01:09

Hanis píše:
Huska píše:Kluci řešíte nesmysly. Ptísky nebo válečky nemají zásadní vliv na brzdný účinek soustavy. Celé se to odehrává v hlavním brzdovém válci. Pokud chcete u kotoučové zadní nápravy zvýšit tlak (poměr zadní ku přední) stačí vyměnit hl. brzdový válec z auta s bubnama. Už si nepamatuji ty poměry, ale u e30 je to tak. Zvyšovat brzdný účiněk bubnové nápravy nemá nesmysl.... začnou se kroutit pakny a obložení nebo buben trochu povolí.
Pístky nebo válečky na to vliv nemají a hlavní brzdovej válec jo. To mi hlava nebere, je to snad o poměru ploch a tlaku, takže je jedno jestli to zvýšíš na průměru válečku nebo na brzdovým válci, každopádně tím válcem je to jednodušší.

Každopádně bych rád viděl ty zkroucený pakny a povolenej buben, na to si prosímtě přišel jak.
psal jsem že nemají zásadní vliv a za druhé nepsal jsem o pokroucených paknách. Prostě pokud tuto úpravu uděláš na bubnové nápravě tak se bude obložení paken sjíždět nerovnoměrně jen na krajích a buben takynení dimenzovaný na zvýšený tlak a při sešlápnutí se z něj bude dělat vajíčko.... celou dobu mluvím o intenzivním delším brždění (i barva na bubny se přepalovala)... a jak jsem na to přišel.... :-) měl jsem 318i a tyto úpravy jsem dělal. Proto radím rovnou vyměnit za kotouče chlazené/nechlazené ze silnějších verzí. Válce jsem taky zkoušel oba a více se mi osvědčil originální, ale pokud někdo chce více do zadu tak to je řešení.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 07. 2005 08:42

Huska píše:... Proto radím rovnou vyměnit za kotouče chlazené/nechlazené ze silnějších verzí.
Chlazené/nechlazené - ale u 325i už není moc kam jít - v serioým provedení je to maximum.
BMW The Ultimate Driving Machine

Hanis nepřihlášen

Příspěvek od Hanis nepřihlášen » 04. 07. 2005 18:08

Huska píše:začnou se kroutit pakny a obložení nebo buben trochu povolí
Huska píše: a za druhé nepsal jsem o pokroucených paknách....
Huska ty si snad nevidíš do huby.

Huska píše: Prostě pokud tuto úpravu uděláš na bubnové nápravě tak se bude obložení paken sjíždět nerovnoměrně jen na krajích a buben takynení dimenzovaný na zvýšený tlak a při sešlápnutí se z něj bude dělat vajíčko.... celou dobu mluvím o intenzivním delším brždění (i barva na bubny se přepalovala)... a jak jsem na to přišel.... měl jsem 318i a tyto úpravy jsem dělal. Proto radím rovnou vyměnit za kotouče chlazené/nechlazené ze silnějších verzí. Válce jsem taky zkoušel oba a více se mi osvědčil originální, ale pokud někdo chce více do zadu tak to je řešení. ....

Nikdo se tu nebavil o bubnové zadní nápravě, ale o kotoučové, která jak jistě víš má se systémem ABS kotouče vzadu standartně. Kdyby jsis téma přečet celý byl bys chytřejší.

Pak nevím proč by se pakny měli sjíždet ke straně pokud je v pořádku buben a je patřičně seřízen samostav. Email z hypernovy by nevydržel ani za normálních okolností natož při intenzivnějším brždění, stejně jako nevydrží barva na bubnech u seriových vozů kde se oloupe a buben rezne. Další věc že i buben má svojí mez opotřebení tedy pokud se zkroutí může to být následkem opotřebení nikoliv zvýšeného namáhání zrovna tak jako kotouč přední nápravy.

Maslista

Příspěvek od Maslista » 26. 10. 2005 11:55

GeRoX píše:a co vyhodit regulatro brzdneho tlaku? ale to je pak uz o drzku...ale brzdy to dobre..:)
prosim tě kde najdu to regulátko ... :?:
je přímo na posilovači...? nebo na přívodní hadici podtlaku od sání...?

díky :wink:

max-max neprihlasen

Příspěvek od max-max neprihlasen » 27. 10. 2005 17:32

musim se zastat Husku. Mam za to, ze bubnov brzdy diky sve konstrukci potrebuji vetsi tlak do brzdicu, tedy brzdnej ucinek je jinak rozdelenej nez na 4x kotouci, proste jde dozadu vic nez na klasicke kotoucove naprave. Jeho teorie s hlavnim brzd. valcem z auta se zadni BUBNOVOU napravou nemusi byt az tak spatna, mam dojem. I kdyz, profi upava chovani brzd bude jiste jine kafe. Tot muj nazor.

Odpovědět