Brzdy ještě jednou

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Brzdy ještě jednou

Příspěvek od bmwm3 » 27. 06. 2005 11:00

Mád dotaz, dá se něják docílit toho, aby zadní náprava brzdila líp? Resp. víc?
Něják udělat, aby na zadní brzdiče šel větší tlak.
Příklad. Šlápnu na brzdu a brzdný tlak se rozdělý 90/10 předek zadek a já potřebuji tento poměr změnit třeba na 75/25. Ví někdo jak na to? Jo a mám ABS :roll:

Jinak pro ty, co vědí o co jde, brzdy jsme odvzdušnili, třmeny nejsou zadřený a brzdovka je vyměněná /bod varu 260 st./

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 06. 2005 11:44

No tak já bych ještě jednuc sunadl třmeny, vyšlapal pístky a pořádně je vyčistil.
Hlavně v zadu - měl jsem tam nějakej žabinec, kerej se odvzdušněním wodtamcať nedostane - je to pružná hmota navíc - míň to brzdí.
No a pak čecko nový - trubičky, hadičky, desky, kotouče, hlavní brzdovej válec.
Brzdovka s teplotou varu třeba 1000 stupňů celsia na tom nic nezlepší - to je uplně jedno.
Má tam bejt DOT 4 - což asi je do těch 260.

S tím rozložením brzdný síly - zadní pístky maj menší průměr a jsou vydutý - větší "páka" a tím je to taky daný. Kdyby se někdo uchýlil k tý prasárničce a "zmenšil" aspoň tu "páku" - zmenšení toho vydutí nějakou asi kovovou vložkou - nějakej komolej kužel - přesně do toho vydutí - vysokej tak 2mm - to by asi trošku pomohlo. :roll: - pak ať dá vědět. :twisted:
Nevim - je to jen nápadex.
Jináč jiný třmeny - s většíma pístkama - nebo víc pístků. :roll: :twisted:

Celkově to chce vyhodit celou tu soustavu a dát tam něco třeba z Porsche,... :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 06. 2005 12:29

DAN píše:zadní pístky maj menší průměr a jsou vydutý - větší "páka" a tím je to taky daný
To že jsou menší je logický, ale pojem vydutý a větší páka nějak nechápu Dane šlo by mi to vysvětlit
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 06. 2005 12:34

Řekněme, že už mi to brzdí docela good, jenom nebrzdí zadek.. Nevím, co s tím...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 27. 06. 2005 12:36

Jo, tak mám asi podobnej problém, zadní kotouče mi taky brzdí nějak málo. V porovnání z minulým kupe, ten muj kombik nebrzdí. I předchozí sedan s bubnama vzadu brzdí líp, resp. menší silou na pedál. A do smyku zadek nedostanu ani na písku. ABS mám, ale nefukční odpojené. Brzdovka nová desky a kotouče taky.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 27. 06. 2005 12:46

po výměně všech destiček a kotoučů sme naměřili brzdový poměr 70:30, brzdí to OK, ale silnější posilovač by nevadil...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 27. 06. 2005 12:49

a co vyhodit regulatro brzdneho tlaku? ale to je pak uz o drzku...ale brzdy to dobre..:)
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 06. 2005 12:51

DC píše:po výměně všech destiček a kotoučů sme naměřili brzdový poměr 70:30, brzdí to OK, ale silnější posilovač by nevadil...
Koukal jsem na to, kotouče mám fakt zánovní a desky taky.. :roll:
Silnější posilovač mám v plánu dávat..

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 27. 06. 2005 12:56

bmwm3 píše:
DC píše:po výměně všech destiček a kotoučů sme naměřili brzdový poměr 70:30, brzdí to OK, ale silnější posilovač by nevadil...
Koukal jsem na to, kotouče mám fakt zánovní a desky taky.. :roll:
Silnější posilovač mám v plánu dávat..
a budes se znova ucit brzdit :wink:

mimochodem...me brzdy piskaj...zrejme zadni...tusi nekdo pricinu ? :roll:
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 06. 2005 13:30

Hanis píše:
DAN píše:zadní pístky maj menší průměr a jsou vydutý - větší "páka" a tím je to taky daný
To že jsou menší je logický, ale pojem vydutý a větší páka nějak nechápu Dane šlo by mi to vysvětlit
Tobě asi těžko :twisted: :P .

No prostě takhle - vydutý = je to něco jako má píst u turbodieselu - uprostřed je takový "vybrání" - u toho pístku takovej komolej kužel
Chce to vidět.

no a větší páka - to myslím např. příklad - když jsou sjetý kotouče i brzd. desky = je víc vyjetej pístek - větší "páka" brzd. kapaliny - větší objem v tom "válci" pístku - určitě to i hůř brzdí, že - tak to je proto
no a ta kapalina ve větším objemu je víc stlačitelná - dá se líp deformovat
No a z rovnováhy na páce - větší páka/menší síla menší páka/větší síla při stejným tlaku
--- to je hrozný, to asi neobhájím, nevysvětlím :roll: :oops: :twisted:
dasistende
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 06. 2005 13:34

[CZ]Airwolf[OC] píše:mimochodem...me brzdy piskaj...zrejme zadni...tusi nekdo pricinu ? :roll:
vibrace - rezonance - musíš to rozbrabčit, vyčistit a namazat části, kerý se dotýkaj - pístek/brzd. deska,..... nějakou spešl pastou, já mám na to takovou "měděnou" pastu, nemá to snad ani žádný méno :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 06. 2005 13:48

GeRoX píše:a co vyhodit regulatro brzdneho tlaku? ale to je pak uz o drzku...ale brzdy to dobre..:)
A nebo zainvestovat asi cca 1300 a nahradit ho novym.
DAN píše:kapalina ve větším objemu je víc stlačitelná
Takhoe to urcite neobhajis...trochu jsem o tom premyslel a nevim nevim....ale kazdopadne KAPALINY JSOU NESTLACITELNE...na objemu snad nezalezi.
Jediny o co jde je PLOCHA na kterou tlak pusobi.
DAN píše:nějakou spešl pastou, já mám na to takovou "měděnou" pastu, nemá to snad ani žádný méno
Vsechno ma jmeno :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 06. 2005 13:55

Jirka325 píše:
DAN píše:kapalina ve větším objemu je víc stlačitelná
Takhoe to urcite neobhajis...trochu jsem o tom premyslel a nevim nevim....ale kazdopadne KAPALINY JSOU NESTLACITELNE...na objemu snad nezalezi.
Jediny o co jde je PLOCHA na kterou tlak pusobi.
"ÍDEÁLNÍ" kapaliny a plyny jsou nestlačitelný, ty nemaj např. vnitřní tření,..., jenomže takový v reálu neexistujou

ta plocha je důležitá, navíc je to komolej kužel - myslím, že je tam taky nějakej rozklad sil - nepůsobí to kolmo na tu plochu
i když tlak kapaliny v nádobě je na čecky stěny stejnej, ale tady si myslím jde taky o směr a na šikmý stěny toho jehlanu to působí ještě do jakoby radiálně - což není vůbec potřeba, je potřeba jen tlak v axiálním směru
:roll:

Je to zajmavý, třeba nějakej fyzik mi to čecko objasní :oops:
proto to sem taky píču, sám v tom chci mít jasno
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 27. 06. 2005 14:12

No plyny stlacitelny jsou....idealni nebo neidealni....me neslo o to s tebou slovickarit, ale pomoct ti najit spravny slova, aby se dalo pochopit co mas namysli...

Uz jsem chtel napsat, ze si v plesnicich asi budem malovat....ale vlastne tam nejedes :(

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 06. 2005 15:49

Díky za rady..
BTW Kapalina stlačitelná je, ale tak malinko, že v brzdovým systému můžeme klíďo říct, že není..

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 06. 2005 17:14

DAN píše:
Hanis píše:
DAN píše:zadní pístky maj menší průměr a jsou vydutý - větší "páka" a tím je to taky daný
To že jsou menší je logický, ale pojem vydutý a větší páka nějak nechápu Dane šlo by mi to vysvětlit
Tobě asi těžko :twisted: :P .

No prostě takhle - vydutý = je to něco jako má píst u turbodieselu - uprostřed je takový "vybrání" - u toho pístku takovej komolej kužel
Chce to vidět.

no a větší páka - to myslím např. příklad - když jsou sjetý kotouče i brzd. desky = je víc vyjetej pístek - větší "páka" brzd. kapaliny - větší objem v tom "válci" pístku - určitě to i hůř brzdí, že - tak to je proto
no a ta kapalina ve větším objemu je víc stlačitelná - dá se líp deformovat
No a z rovnováhy na páce - větší páka/menší síla menší páka/větší síla při stejným tlaku
--- to je hrozný, to asi neobhájím, nevysvětlím :roll: :oops: :twisted:
dasistende

U tlaku je důležitá plocha pístu tedy průměr a je jedno jestli tam je vybrání, zkosení nebo pupínky. Brzdová kapalina je nestlačitelná i při větším objemu takže je jedno jestli je pístek zajetý nebo vyjetý pokud není zarezlej síla na destičky bude furt stejná. Problém bych spíš videl mechanický nebo špatně navolené třecí segmenty.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 06. 2005 07:06

Hanis píše:U tlaku je důležitá plocha pístu tedy průměr a je jedno jestli tam je vybrání, zkosení nebo pupínky. Brzdová kapalina je nestlačitelná i při větším objemu takže je jedno jestli je pístek zajetý nebo vyjetý pokud není zarezlej síla na destičky bude furt stejná. Problém bych spíš videl mechanický nebo špatně navolené třecí segmenty.
Máš recht - tlak = síla/plocha
pupínky - :D

ale, když budu mít čecko krom desek a kotoučů nový
-bude to brzdit stejně ? - jako nový tlustý kotouče + nový tlustý desky ?
myslel jsem, že když jsou třeba 1mm tlustý desky a šlupičky kotouče, že to brzdí hůř jak nový třecí segmenty

Takže, kdyby, čistě teoreticky, byly v zádu stejný kotouče a brzdiče jako ve předu, tak by brzdnej účinek byl 50/50 ?
Žádnej "rozdělovač" tlaku tam není, že ? - Je to jen o tý konstrukci zadních brzd ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 06. 2005 11:22

DAN píše:ale, když budu mít čecko krom desek a kotoučů nový
-bude to brzdit stejně ? - jako nový tlustý kotouče + nový tlustý desky ?
myslel jsem, že když jsou třeba 1mm tlustý desky a šlupičky kotouče, že to brzdí hůř jak nový třecí segmenty?
Mělo by pokud bude třecí plocha stejná jako u nových což si ovšem v řadě případů odporuje protože si asi umíš představit jak hodně jetý kotouče vypadaj
DAN píše:Takže, kdyby, čistě teoreticky, byly v zádu stejný kotouče a brzdiče jako ve předu, tak by brzdnej účinek byl 50/50 ?
Žádnej "rozdělovač" tlaku tam není, že ? - Je to jen o tý konstrukci zadních brzd ?
Čistě teoreticky ano, ale za předpokladu že bude i stejnej průměr hlavního brzdovýho válce pro zadní kola.

Omezovač tlaku být může a nemusí žáleží na brzdovém systému.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 28. 06. 2005 11:41

Já si vždycky myslel, že když má auto ABS, tak omezovač brzdného tlaku pro zadní nápravu nemá resp. nepotřebuje ho.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 06. 2005 14:15

Tak Hanisi, jak bys donutil můj brzdovej system, aby dával víc tlaku na zadní kola?
Díky :wink: 8)

Odpovědět