poraďte visco spojka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
rossi
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 04. 2004 13:13

poraďte visco spojka

Příspěvek od rossi » 30. 05. 2005 14:16

čau,

tak mám problém s chlazením, M20 323i - při normální jízdě se to uchladí, ale když se tomu nandá nebo se zastaví a nechá běžet chvíli motor na volnoběh, tak začne teplota cklad. kapaliny lízt nahoru a kdybych to nevypnul půjde asi až do červenýho....

jak teplota překročila tři čtvrtě na budíku čekal jsem, že vrtule zrychlí, ale točila se pořád stejně pomalu - takže asi visco spojka??? nebo to může být i něco jinýho

díky za nápady

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 30. 05. 2005 14:22

Mám podobný problém, do toho mi ještě něják blbne ukazatel teploty, ale ve směs na tom budem stejně.
Nová visca není nikdy špatná :wink:
Jestli nepomůže to, tak řešit dál, ale jak jsem řekl viscou /NOVOU/ nic nezkazíš a můj názor je ten, že to je viscou

rossi
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 04. 2004 13:13

Příspěvek od rossi » 30. 05. 2005 14:26

no já se chystám na diagnostiku seřídit a tak, tak doufám, že mi potvrdí tu viscu nebo pořípadě ukážou na problém jinde, nerad bych opravoval metodou pokus omyl i když ta visca mě stejně asi čeká

ukazatel teploty mě vřera taky pozlobil - vyjedu se studeným m. a asi 5 km se nehnul, až pak najednou vyskočil do 1/2, tak asi náký studeňáky v přístrojovce

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 30. 05. 2005 14:34

ukazatel teploty kecá často, ale to není to nejhlavnější
problém je skoro dycky dán více věcma - termostat, visco, chladič, chladící kapalina, vodní pumpa,...
Ideál je mít tyto věci nový :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 30. 05. 2005 14:34

prubni ji jestli facha... uz to tu bylo nekolikrat psany... :D
Jak to poleze vejs nez nad pulku, tak si ven sobotni pravo (nebo nedelni blesk) a strc ji do vrtule :) kdyz se zastavi, tak je spatna, kdyz ti to rozsmelcuje tak je ok... predpokladam ze to s tim zastavis...

BTW, reknu ti jeste jeden problem: Dnes je pondeli :D
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 30. 05. 2005 15:54

pokial sa hreje na volnobeh a pri sviznej jazde nie, je to visco prip. vodna pumpa.

samozrejem predpokladame ze mas okruh v poriadku a tiez aj termostat, inak je toho viac na problem.

Pozn. redakce: noviny muzou byt i z pondeli :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

HP113
Příspěvky: 7
Registrován: 01. 06. 2005 23:44
Bydliště: Úpice

Příspěvek od HP113 » 02. 06. 2005 00:26

Měl jsem stejný problém.Jednou v zácpě před křižovatkou jsem musel pustit topení,jinak bych uvařil motor(takhle jsem se vařil jenom já s rodinou).A pak párkrát cestou na chaloupku do pořádného kopce a kamenitá cesta,takže pomalu na dvojku a místy i za jedna a teploměr se blížil k červenému.Tak zas topení a ventilátor na plno.To mě už naštvalo a hned jsem objednal novou visco a od té doby teplota stále okolo středu.Je to asi tři týdny a od té doby bylo už pár veder.Nejdřív to ale určitě vyzkoušej s těma novinama,je to dobrý a spolehlivý testík.
Petr,E30 318i,M40

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 02. 06. 2005 04:54

HP113 píše:Měl jsem stejný problém.Jednou v zácpě před křižovatkou jsem musel pustit topení,jinak bych uvařil motor(takhle jsem se vařil jenom já s rodinou).A pak párkrát cestou na chaloupku do pořádného kopce a kamenitá cesta,takže pomalu na dvojku a místy i za jedna a teploměr se blížil k červenému.Tak zas topení a ventilátor na plno.To mě už naštvalo a hned jsem objednal novou visco a od té doby teplota stále okolo středu.Je to asi tři týdny a od té doby bylo už pár veder.Nejdřív to ale určitě vyzkoušej s těma novinama,je to dobrý a spolehlivý testík.
mas u chladice saharu?
muze sahara ovlivnit funkcnost visco spojky (jako ze se roztaci pozdeji?) (u 4v je chladic od viscy docela daleko)
ja saharu nemam .. mam novou viscu a i kdyz mam poradne zahraty motor - ctyrmi papiry to zastavim, aniz bych je nejak vyrazneji poskodil :(
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 06. 2005 17:14

ajfel píše:muze sahara ovlivnit funkcnost visco spojky (jako ze se roztaci pozdeji?) (u 4v je chladic od viscy docela daleko)
ja saharu nemam .. mam novou viscu a i kdyz mam poradne zahraty motor - ctyrmi papiry to zastavim, aniz bych je nejak vyrazneji poskodil :(
petr
sahara prave napomaha ze sa visco zohreje skor, pretoze usmernuje prud horuceho vzduchu na vrtulu, chybajuca sahara je dost blba vec najma v lete.

Ked visco zastavis novinami, nie je dobra. Kupil si NOVU?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

HP113
Příspěvky: 7
Registrován: 01. 06. 2005 23:44
Bydliště: Úpice

Příspěvek od HP113 » 02. 06. 2005 21:59

Saharu mám a se starou visko to šlo zastavit i rukou(tchán se prostě nebál) a to už to bylo skoro u červené.Teď jsem testík ještě nedělal,protože je to stále max.2-3mm za středem(ve stejném kopci a ještě větším teple).Přesně jak píše Max-Max,visko spojka ke své správné funkci tj.,aby sepla při dané teplotě vody(v chladiči),nutně saharu potřebuje.
Petr,E30 318i,M40

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 02. 06. 2005 22:13

Me jde telota taky obcas nahoru v kolonach . Bude to asi viskou proto ze ji taky zatavim rukou kdyz je teplota nahore.
No to abych ji vymenil nez zacnou vedra .

HP113
Příspěvky: 7
Registrován: 01. 06. 2005 23:44
Bydliště: Úpice

Příspěvek od HP113 » 02. 06. 2005 22:57

Pokud ji zastavíš,tak se to určitě vyplatí.Přecejen ty naše auta už nejsou nejmladší a tak bude občas něco dosluhovat.Jak jsem tady někde vyčet a upozornil mě na to i prodavač(je to fakt maník na svém místě) nesmí se visko spojka pokládat tzn. musí být stále (ve skladě,při přepravě,před montáží atd.) kolmo,tak jak v autě.Tak na to dej bacha.
Petr,E30 318i,M40

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 03. 06. 2005 05:07

Max-Max píše:
ajfel píše:muze sahara ovlivnit funkcnost visco spojky (jako ze se roztaci pozdeji?) (u 4v je chladic od viscy docela daleko)
ja saharu nemam .. mam novou viscu a i kdyz mam poradne zahraty motor - ctyrmi papiry to zastavim, aniz bych je nejak vyrazneji poskodil :(
petr
sahara prave napomaha ze sa visco zohreje skor, pretoze usmernuje prud horuceho vzduchu na vrtulu, chybajuca sahara je dost blba vec najma v lete.

Ked visco zastavis novinami, nie je dobra. Kupil si NOVU?
ano novou, od Jirky, takze predpokladam, ze bude ok :)
saharu mam uz koupenou taky, ale musim ji upravit, jelikoz kombinace motoru 318 e30 a chladice 318 e36 neni zrovna ta, na kterou by se delaly sahary :(
(musim saharu o 5cm zvednou - predelat uchyceni)
chystam se na to v nedeli ....
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 03. 06. 2005 05:09

HP113 píše:Pokud ji zastavíš,tak se to určitě vyplatí.Přecejen ty naše auta už nejsou nejmladší a tak bude občas něco dosluhovat.Jak jsem tady někde vyčet a upozornil mě na to i prodavač(je to fakt maník na svém místě) nesmí se visko spojka pokládat tzn. musí být stále (ve skladě,při přepravě,před montáží atd.) kolmo,tak jak v autě.Tak na to dej bacha.
fakt? muze to nekdo potvrdit??
jelikoz, kdyz sla visca postou, urcite nebyl balik porad v jedne poloze ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 03. 06. 2005 08:13

ajfel píše:
HP113 píše:Pokud ji zastavíš,tak se to určitě vyplatí.Přecejen ty naše auta už nejsou nejmladší a tak bude občas něco dosluhovat.Jak jsem tady někde vyčet a upozornil mě na to i prodavač(je to fakt maník na svém místě) nesmí se visko spojka pokládat tzn. musí být stále (ve skladě,při přepravě,před montáží atd.) kolmo,tak jak v autě.Tak na to dej bacha.
fakt? muze to nekdo potvrdit??
jelikoz, kdyz sla visca postou, urcite nebyl balik porad v jedne poloze ...
petr
Jo s tou polohou uskladnovani visko spojky je to asi pravda , taky uz jsem to slisel od duveryhodnych zdroju .
Pry by z toho mohla vytect ta sracka co tam je.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 03. 06. 2005 08:20

jj presne tak!
taky jsem dostal novou viskozu s touto instrukcí
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 03. 06. 2005 08:25

pkot píše:
ajfel píše:
HP113 píše:Pokud ji zastavíš,tak se to určitě vyplatí.Přecejen ty naše auta už nejsou nejmladší a tak bude občas něco dosluhovat.Jak jsem tady někde vyčet a upozornil mě na to i prodavač(je to fakt maník na svém místě) nesmí se visko spojka pokládat tzn. musí být stále (ve skladě,při přepravě,před montáží atd.) kolmo,tak jak v autě.Tak na to dej bacha.
fakt? muze to nekdo potvrdit??
jelikoz, kdyz sla visca postou, urcite nebyl balik porad v jedne poloze ...
petr
Jo s tou polohou uskladnovani visko spojky je to asi pravda , taky uz jsem to slisel od duveryhodnych zdroju .
Pry by z toho mohla vytect ta sracka co tam je.
ven urcite nic nevyteklo ...
a Jirka325 by urcite vedel, ze se to postou posilat neda ne?
doufam :)

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

HP113
Příspěvky: 7
Registrován: 01. 06. 2005 23:44
Bydliště: Úpice

Příspěvek od HP113 » 05. 06. 2005 09:18

No ono se to poštou posílat dá,na krabičce je velká nálepka s upozorněním.Akorát jde o to,jestli to každý dodrží.A ten odkaz jsem našel.Nebylo to tady,ale u mercedesu,už jsem si to nepamatoval.
Tady to je:http://www.mercedes-classic.cz/manual/image_59.html
Petr,E30 318i,M40

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05. 06. 2005 11:43

HP113 píše:No ono se to poštou posílat dá,na krabičce je velká nálepka s upozorněním.Akorát jde o to,jestli to každý dodrží.A ten odkaz jsem našel.Nebylo to tady,ale u mercedesu,už jsem si to nepamatoval.
Tady to je:http://www.mercedes-classic.cz/manual/image_59.html
hmmm ... :(
takze to znamena, ze je moje nova spojka teda KO?
stala 3800 :( a zadne upozorneni jsem nedostal .. :(
po startu ma stejne otacky, jako kdyz se motor prohreje ...
v kolone nic neseplo, ale to mohlo byt tim, ze, nemam saharu .\.
tu se mi snad povede za chvili nejak nasadit *...
petr

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 05. 06. 2005 11:48

Anonymous píše:v kolone nic neseplo, ale to mohlo byt tim, ze, nemam saharu
Ono taky nic nespíná, visko spojka není elektrickej větrák. Po zahřátí dochází u viska k pozvolnému zvyšování otáček vrtule, takže pokud sedíš v koloně v autě nepoznáš vůbec nic.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět