mozna vymejslim kravinu nebo vec ktera uz je vymyslena,ale...
mam vykuchlej katalizator a lambda sonda tam zustala... predpokladam, ze se stale snazi regulovat... co ji nahradit odporem urciteho odporu (jakeho 1,8i M10) / pripadne misto ni pripojit urcite napeti/ aby sel motor na plny vykon...
co vy na to?
lambda sonda => potik
- toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: lambda sonda => potik
Lambdu tam nech teda pokud je v pořádku, to že vykucháš katalizátor nemá vliv na funkci lambda sondy reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.toretto_223 píše:mozna vymejslim kravinu nebo vec ktera uz je vymyslena,ale...
mam vykuchlej katalizator a lambda sonda tam zustala... predpokladam, ze se stale snazi regulovat... co ji nahradit odporem urciteho odporu (jakeho 1,8i M10) / pripadne misto ni pripojit urcite napeti/ aby sel motor na plny vykon...
co vy na to?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- toretto_223
- Příspěvky: 176
- Registrován: 11. 02. 2003 11:23
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: lambda sonda => potik
prave ze reguluje porad stejne a uz je to zbytecny,kdyz tam neni kat... a tim ze reguluje ubira vykon(Hanis píše:reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.


- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: lambda sonda => potik
Lambda sonda reguluje bohatost směsi v závislosti na obsahu kyslíku ve výfukových plynech čož je docela důležitá funkce, když ji nahradíš čímkoliv bude to akorát horší.toretto_223 píše:prave ze reguluje porad stejne a uz je to zbytecny,kdyz tam neni kat... a tim ze reguluje ubira vykon(Hanis píše:reguluje pořád stejně a nahradit ji odporem či něčím jiným je docela problém.)-kdezto kdyby se nejakym odporem nasimuloval optimalni stav, tak...
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
Výkon neubíra, ale zvyšuje spotřebu - to je teda důsledek toho, že z motoru musí jít nějaké procento nespáleného benzínu, který se spálí až v katalyzátoru. Matně si vzpomínam něco o tom, že to mělo (snad) souvislost se samočistěním katu.
Pokud by to nějak šlo, tak bylo úplně ideální aby tam ta lambda zůstala, ale byl "nějak" upraveny výstupní signál tak, aby se spálilo veškeré palivo.
Pokud by to nějak šlo, tak bylo úplně ideální aby tam ta lambda zůstala, ale byl "nějak" upraveny výstupní signál tak, aby se spálilo veškeré palivo.

petas psal: ale byl "nějak" upraveny výstupní signál tak, aby se spálilo veškeré palivo.
a to prave nejde
signal z lambda sondy neni nejaka spojita hodnota jako treba z termistoru, alebrz neco jako digitalni 1 / 0 - tedy bohata / chuda smes (tedy meri se obsah kysliku ve vyfukovanejch psoukach z motoru) a tento pomer se v motorovem kompu reguluje. Kdyz se podivame osciloskopem na signal z lambdy (ohrate na pracovni teplotu) uvidime takove zakulacene obdelnicky 1:1 strida s amplitudou 0.1V / 0.9V a s frekvenci asi 1Hz pri volnobehu, pri vyssich otackach se frekvence trochu zvysuje. Kdyz je lambda sonda spatna, tak obdelniky nejsou bednovite, ale jezate jak trava ve vetru a asi kdyz je uz uplne dead tak jen rovnou caru a nic se nereguluje.
Panove je to dost slozity ten soft kterej reaguje na vsechny sensory
ja bych se do toho nevrtal, bude to horsi.
a to prave nejde

Panove je to dost slozity ten soft kterej reaguje na vsechny sensory

- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduše to opravíš výměnou řídící jednotky z auta bez KATu a opojením lambdy....spotřeba mi šla dolů a zdá se mi že to i líp jede. Nedělaj jsem tuto úpravu úmyslně, ale proto že jsem dával druhý motor z auta s katem tak jsem jen zkusil co bude pro mě lepší a toto je moje zkušenost..



