MartinS píše:Pak tu ovšem máme dva druhy zelených semaforových šipek. Jedna před křižovatkou (případ, který tu popisujete) a za křižovatkou, která vyznačuje odbočení doleva přes protisměr. Tahle šipka ovšem svítí jen v případě, že v proti směru mají červenou (nebo aspoň tady v brně to tak je) a pokud né a svítí zelená odboč doleva a v proti směru mají zelenou, tak jsem měl asi doposud vedle sebe strážnýho anděla....
Spíš bych to viděl na dva druhy šipek, protože jinak by tím zvýšili rapidně nehodovost.
Takze celej paragraf
§ 70
(1) Při řízení provozu na křižovatce se užívá zejména
světelných signálů tříbarevné soustavy s plnými signály nebo se
směrovými signály.
(2) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
a) signál s červeným světlem "Stůj!" povinnost zastavit vozidlo
před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára
souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára
souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není,
před světelným signalizačním zařízením,
b) signál se současně svítícím červeným a žlutým světlem "Pozor!"
povinnost připravit se k jízdě,
c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost
pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může
odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům
přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce. Svítí-li
signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém
rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
d) signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo
před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára
souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára
souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není,
před světelným signalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo
při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič
nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě.
Svítí-li světlo tohoto signálu přerušovaně, nejde o křižovatku
s provozem řízeným světelnými signály,
e) signál se zelenou směrovou šipkou nebo šipkami (například
"Signál pro přímý směr", "Kombinovaný signál pro přímý směr
a odbočování vpravo") možnost pokračovat v jízdě jen ve směru,
kterým šipka nebo šipky ukazují. Směřuje-li zelená šipka vlevo,
neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
f) signál "Signál žlutého světla ve tvaru chodce", jímž je doplněn
signál se zelenou šipkou směřující vpravo nebo vlevo,
upozorňuje řidiče, že při jízdě směrem, kterým tato šipka
ukazuje, křižuje směr chůze přecházejících chodců,
g) signál "Doplňková zelená šipka" svítící současně se signálem
s červeným světlem "Stůj!" nebo se žlutým světlem "Pozor!"
možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo
šipky ukazují; přitom řidič musí dát přednost v jízdě vozidlům
a jezdcům na zvířatech jedoucím ve volném směru a útvarům
chodců jdoucím ve volném směru; přitom nesmí ohrozit ani omezit
přecházející chodce.
(3) Při řízení provozu mimo křižovatku, například před
přechodem pro chodce nebo před nepřehledným místem, platí obdobně
odstavec 2.