
Prosím o vysvětlení (Francis, Max-max,...) né o myšlenky (Zave

Francis píše:Samosvorný diferenciál brání rozdílným otáčkám kol, při jízdě rovně jsou otáčky stejné tudíž není co samosvírat.
Znáš význam slova diference? Běžný nesvorný diferenciál při stejné přilnavosti obou kol točivý moment rovnoměrně rozdělí na obě kola, ať do zatáčky nebo rovně a přitom do zatáčky umožní rozdílné otáčky kol.adam320 píše:1. Jakýkoli diferenciál pohání při rovné jízně v před pouze jednu poloosu?
U lamelového samosvoru se nic se nezacvakává, nic se nerozpoznává. Třecí spojka se snaží vyrovnat rozdíl otáček mezi koly. Obrázky a popis je zde: http://www.autotrain-europe.com/resourc ... apter3.pdfadam320 píše:2. Při jízdě v zatáčce je u normálního diferenciálu poháněné odlehčené kolo, u samosvoru je hnané zároven i kolo zatížené, to chápu, ale jak diferenciál pozná(jaká součástka na co reaguje) kdy zacvaknout špéru? Myslim ten prokluz jak pozná?
Ale že těch OT v technice je, viď ? Francisi, někdy nerozumím, o co tobě jdeFrancis píše:Kdyby tu byla jen smysluplná témata a ne značné množství OT možná by ti někdo odpověděl. Těší mě že se ročiluješ zrovna tyTweety píše:Tak že tady někdo píše OT, na to všichni naštvaně reagují a hned by chtěli cenzuru. Ale když se člověk zeptá na nějakou technickou otázku, tak mu není nikdo schopen odpovědět ?
Odpověděl jsi si sám. Nebaví mě vyzobávat z metráků "sraček" smysluplné dotazy a proto neodpovídám. Odkaz vpravo nahoře na seznamu témat Zobrazit nové příspěvky od poslední návštěvy vypíše VŠECHNA nepřečtená témata včetně OTTweety píše:Tak že tady někdo píše OT, na to všichni naštvaně reagují a hned by chtěli cenzuru. Ale když se člověk zeptá na nějakou technickou otázku, tak mu není nikdo schopen odpovědět ?
Tweety píše:... diferenciál chová tak trochu neustále jako samosvorný ...
No to je můj názor. Já to vím. Jde o to že to řeším s profesorem SIV, který mi tvrdí, že když neprokluzuje jedno z kol, tak se chová jako obyčejný diferenciál. Vždyť to je hloupost. Pružina má nějakou tlačnou sílu, kterou neustále tlačí na lamely a tím na lamelách NEUSTÁLE vzniká tření, že je to tak ? Z toho vyplývá, že je tam neustále nějaká svornost, že jo ?Francis píše:Tweety píše:... diferenciál chová tak trochu neustále jako samosvorný ...Když je to samosvor jak jinak by se měl chovat než jako samosvor?
To si myslim taky, když si postavíš autíčko z lega a zadní nápravu uděláš z jedné osičky tak uvidíš jak to bude zatáčet, jinak než dveřma nepojedeš....hlavně ta samosvornost přeci není stoprocentní, na odlehčené kolo je i u samosvoru přenášeno víc síly než na zatížené. kdyby se v každý zatáčce nehledě na její sklon a následný přesun váhy z jedné strany auta na druhou měl samosvor chovat tak že by točil obě kola tak bys hořel i při parkování, přeci se i udává samosvornost vyjádřená v procentechTweety píše:mi tvrdí, že když neprokluzuje jedno z kol, tak se chová jako obyčejný diferenciál. .Francis píše:Tweety píše:... diferenciál chová tak trochu neustále jako samosvorný ...Když je to samosvor jak jinak by se měl chovat než jako samosvor?
No to jo, ale přece neovlivníš sílu talířový pružiny působící na lamely ne ? Takže by měl být neustále samosvornýadam320 píše:To si myslim taky, když si postavíš autíčko z lega a zadní nápravu uděláš z jedné osičky tak uvidíš jak to bude zatáčet, jinak než dveřma nepojedeš....hlavně ta samosvornost přeci není stoprocentní, na odlehčené kolo je i u samosvoru přenášeno víc síly než na zatížené. kdyby se v každý zatáčce nehledě na její sklon a následný přesun váhy z jedné strany auta na druhou měl samosvor chovat tak že by točil obě kola tak bys hořel i při parkování, přeci se i udává samosvornost vyjádřená v procentechTweety píše:mi tvrdí, že když neprokluzuje jedno z kol, tak se chová jako obyčejný diferenciál. .Francis píše:Když je to samosvor jak jinak by se měl chovat než jako samosvor?
Samosvorný diferenciál je nepřesný český překlad zkratky-termínu LSD = Limited Slip Differential. Jde tam o omezený prokluz, o míru prokluzu jednoho kola proti druhému. Běžný "otevřený" diferenciál se dá nazvat samosvorem 0%, u autíčka z lega jak tu kdosi psal je samosvor 100% i když přirovnání s legem pokulhává. Teoreticky by měl diferenciál při stejné přilnavosti obou kol přenášet na obě kola přesnou polovinu kroutícího momentu bez ohledu na rozdíl otáček ale při rozdílu přilnavosti přenést více točivého momentu na kolo s lepši přilnavostí k vozovce. Lamelový třecí LSD bude mít snahu vyrovnat rozdíl otáček a tedy protočit prokluzem vnitřní kolo v zatáčce. Tímto "neduhem" méně trpí LSD s viskózní spojkou nebo torsen a ještě lépe je na tom LSD kde svornost řídí elektronika porovnáváním otáček všech kol. U LSD s viskźní spojkou je do jistého, z výroby nastaveného, rozdílu otáček rozdělení 50:50 a teprve až od určitého rozdílu otáček vlivem tepla vzniklého třením kapaliny mezi lamelami zvýší se viskozita této kapaliny a tím i odpor spojky. Nevýhodou viskózní spojky je reakční prodleva, doba po kterou se ohřívá kapalina a tím stoupá její viskozita a druhou nevýhodou je cena. Takřka bez reakční prodlevy pracuje torsen, ovšem jeho cena je vinou většího počtu součástek a nutnosti jejich přesné výroby ještě vyšší než u LSD s viskózní spojkou. Nevýhodou LSD s lamelovou třecí spojkou, toho co má "každé třetí" BMW je že pevně nastavená svornost se snaží protočit vnitřní kolo v zatáčce a na mokru nebo na ledu pak hnaná náprava "ustřeluje". Této nevýhody se zneužívá při řízeném driftu, kdy je naopak nevhodný LSD s viskózní spojkou kde prodleva zhoršuje ovladatelnost driftu.Tweety píše:No to jo, ale přece neovlivníš sílu talířový pružiny působící na lamely ne ? Takže by měl být neustále samosvorný