Jedu rychle a teplota stoupá
Jedu rychle a teplota stoupá
...A stoupá, a stoupá, a když jedu tak 160 - 170 km/h více než 10 min, tak až téměř k červený. Zpomalím (nebo otočím knoflík na teplo) a před očima rafička budíku klesá. V koloně vůbec žádný problém. Chladič rok starý. Stává se mi to hlavně teď v těch vedrech se zapnutou klimatizací, ale zažil jsem to ve vyšší rychlosti i bez klima... 325i E30 plasťák
Díííík moc za radu
Díííík moc za radu
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedu rychle a teplota stoupá
Visko spojka na vrtuli chladičeEmil Šic píše:... Stává se mi to hlavně teď v těch vedrech se zapnutou klimatizací, ale zažil jsem to ve vyšší rychlosti i bez klima... 325i E30 plasťák
a nebo sahara před chladičem klimatizace (zaoxidovaný elektromotor, vypálený předřadný odpor, nefunkčí termospínač v chladiči, vadné relé). Saharu lehce vyzkoušíš tak, že při zapnutém zapalování spojíš dva kabely z termospínače na chladiči a sahara by se měla roztočit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jestli není zamaštěný/znečištěný celý chladící systém včetně motoru nebo chladič částečně neprůchodný, pak bych to viděl na "načaté" těsnění pod hlavou.Ivo píše:moje mladá má motor 1.6k z E30 v E21 a dělá ji to to samá když jedu 110km/h tak je teplota na půlce když pojedu 140 tak to je taky před červeným a vrtuli má E21 na pevno běží pořád!!!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To sami se mi stalo ted v nedeli (M10B18) kdyz jsem jel z Norimberka. Odjezd byl kolem 5h odpoledne a venku tak 35° v kolone do 100km/h na pulku, pak po dalnici 140-150 ukazovalo na treti policko k cerveny s otevrenym topenim se zavrenym to bylo pul policka od cervenyho a slo to pomalinku jeste nahoru, kam se az dostane jsem nezkousel, nechtel jsem vykysnout 200km od cech. Hrozne me to sralo ze to nemuzu kourit a 50° v aute taky nic moc.
2Francis: vrtule se toci v pohode - taky se toci furt. Co ta mastnota - da se to necim vyplachnout? Jak poznam na chladici ze je castecne nepruchodnej?
2Francis: vrtule se toci v pohode - taky se toci furt. Co ta mastnota - da se to necim vyplachnout? Jak poznam na chladici ze je castecne nepruchodnej?
ze ho rozriznes, ja takhle fiknul chladic na jednom starym aute, jen kvuli tomu ze cena novyho byla kolem 3.5 tak to nemelo smysl resit, vysledek, 30% kanalku zacpanejch uplne, 30% castecne a 40% volnejch, ovsem pri prolevani vodou se to neprojevovalo, proste predchozi majitel moh bejt prase a nemenit pravidelne napln.
Jsou ctyri veci hlavni veci co resi prehrivani:
Viskospojka - to ale nehrozi pri rychly jizde, tam se to ochladi naporove.
Chladic - to by mohlo bejt ono.
Termostat - neotvira uplne.
Vrtule klimy - kdyz se toci se zaplou klimou, nemusi byt vyhrano, termospinac v chladici od BOSHe ma zivotnost tak 7-8 let, ozkouseno, vyplati se preventivne vymenit, je to parkorunova zalezitost.
No a pak uz jedine tesneni pod hlavou nebo hlava samotna. Ani to zrat vodu nemusi, ted pres leto, zalezi jak je to praskly.
Jsou ctyri veci hlavni veci co resi prehrivani:
Viskospojka - to ale nehrozi pri rychly jizde, tam se to ochladi naporove.
Chladic - to by mohlo bejt ono.
Termostat - neotvira uplne.
Vrtule klimy - kdyz se toci se zaplou klimou, nemusi byt vyhrano, termospinac v chladici od BOSHe ma zivotnost tak 7-8 let, ozkouseno, vyplati se preventivne vymenit, je to parkorunova zalezitost.
No a pak uz jedine tesneni pod hlavou nebo hlava samotna. Ani to zrat vodu nemusi, ted pres leto, zalezi jak je to praskly.
...a já, "majitel" problému, to vidím asi na mokrej ručník "na hlavu". No to bych se na to... Ale auto má najeto nad 300 000 , takže se není čemu divit.Ivan píše:......ja to vidím na tesnenie pod hlavou
Ale ještě jedna věc (jestli to spolu nesouvisí):
Při zahřátém motoru při normální jízdě rafička teploty nestojí přesně vprostřed na čárce, ale trochu víc pravo, mezi prostřední a tou další. Měla by být pořád vprostřed, ne?
A děkuju za předešlé i budoucí odpovědi
Když teplota stoupá na dalnici na plnej plyn, tak je K.O. chladič- prostě do toho někdo leje nebo lil vodu a je zanešenej, když teplota stoupá ve městě při popojíždění- buď chybí sahara nebo je K.O visco
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
- Ivo
- Příspěvky: 4284
- Registrován: 20. 02. 2003 08:05
- Bydliště: Kousek od Ml Boule
- Kontaktovat uživatele:
Ve městě mám teplotu na půlce a můžu stát v koloně jak dlouho chci a pohoda ale jak jedu 140km/h alespoň 5km tak začne stoupat do 3/4 a kdybych chtěl jet 170km/h tak to uvařím můžu asi tak 5km a pak musím ubrat a když to pustím z delšího kopce na neutrál tak dole se mi to podchlazujeMacek píše:Když teplota stoupá na dalnici na plnej plyn, tak je K.O. chladič- prostě do toho někdo leje nebo lil vodu a je zanešenej, když teplota stoupá ve městě při popojíždění- buď chybí sahara nebo je K.O visco
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jedu rychle a teplota stoupá
Viskózní ani elektrický větrák nad nějakých 60 km/h vůbec není potřeba. Jak to vím? Jezdím bez viskózy i v tomhle počasí! Do toho bouchlýho čumáku se prostě nevejde a funguje to OK, v kolonách nepostávám.
Jako první a nejlevnější bych doporučoval protáhnout chladič WAPkou, jestli je v něm víc much než mezer, pak je to jeden z kandidátů.
Pak může bejt zadělanej chladič zevnitř.
A když to nepomůže, viděl bych to na termostat, kterej není schopnej plně otevřít a zajistit pořádnou cirkulaci kapaliny skrze chladič.
Jako první a nejlevnější bych doporučoval protáhnout chladič WAPkou, jestli je v něm víc much než mezer, pak je to jeden z kandidátů.
Pak může bejt zadělanej chladič zevnitř.
A když to nepomůže, viděl bych to na termostat, kterej není schopnej plně otevřít a zajistit pořádnou cirkulaci kapaliny skrze chladič.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- Ivo
- Příspěvky: 4284
- Registrován: 20. 02. 2003 08:05
- Bydliště: Kousek od Ml Boule
- Kontaktovat uživatele:
OPRAVENO !!!!!! DAL JSEM TAM JINÝ CHLADIČ protože tam patří plasl okolo vrtule a tehle to neměl tak jsem dal jiný chladič a dal jsem tam plast okolo vrtule a už je na půlce a kdzž jedu 160km/h tak je 1-2mm za půlkou HURÁ :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: TO SE OSLAVÍ
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Super! Ten svod vzduchu do vrtule je prej hrozně důležitej, jinak prej chladič v krajích vůbec nemá účinky.Ivo píše: OPRAVENO !!!!!! DAL JSEM TAM JINÝ CHLADIČ protože tam patří plasl okolo vrtule a tehle to neměl tak jsem dal jiný chladič a dal jsem tam plast okolo vrtule a už je na půlce a kdzž jedu 160km/h tak je 1-2mm za půlkou HURÁ :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: :all coholic: TO SE OSLAVÍ
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Jestli se ti pomalu ale jistě ztrácí voda a nejni vůbec nikde vidět kam a kudy, je to 100pro těsnění pod hlavou. Řešim už asi půl roku to samý u jinýho němce - u Audiny A4 ´00.
Dneska už sem ve stavu, že nemůžu jezdit přes 140 jinak přijdu o všechnu vodu po 10ti kilometrech a dolejvám tak 3 litry 2x do tejdne...
Jó, když nejsou prachy, destilka je mocný pomocník.
Dneska už sem ve stavu, že nemůžu jezdit přes 140 jinak přijdu o všechnu vodu po 10ti kilometrech a dolejvám tak 3 litry 2x do tejdne...
Jó, když nejsou prachy, destilka je mocný pomocník.
Ten ouplně koženej. Kábro - s větry o závod.