chladic oleje u 325i
chladic oleje u 325i
jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Otvírá se zvýšením teploty. Termostat je v redukci, která je mezi filtrem a blokem motoru, vedou z ní trubky ke chladiči.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: chladic oleje u 325i
hmmm...ze by uvaha o tom kudy privezt olej do turba????MADmaniac píše:jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?

jsi na dobre ceste....

zbyva Ti jiz jen natahnout vodu....



Re: chladic oleje u 325i
ne tak docela, jednoduse mi to nechladiGeRoX píše:hmmm...ze by uvaha o tom kudy privezt olej do turba????MADmaniac píše:jak tadle vec funguje je to otevreny porad nebo se to otvira zvysenim tlaku ci teploty?![]()
jsi na dobre ceste....
zbyva Ti jiz jen natahnout vodu....![]()

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladic oleje u 325i
Olej na 90 stupnu je bezna teplota. Me to pusti olej do chladice jen po deseti kolech v SosnoveMADmaniac píše:ne tak docela, jednoduse mi to nechladi, olej leze na 90stupnu ale chladic je studenej, doufam ze to moc neposeru dys ten ventyl uplne vyndam

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: chladic oleje u 325i
no ja nevim kdysa mi to neslo pres 80, a ted to lita dost vysoko a pak mi klesa tlak oleje, co sem mluvil s ostanima lidma tak jim to hreje po nakejch 15km jizdy, ja ujedu 50 svizne a chladic porad studenejFrancis píše:Olej na 90 stupnu je bezna teplota. Me to pusti olej do chladice jen po deseti kolech v SosnoveMADmaniac píše:ne tak docela, jednoduse mi to nechladi, olej leze na 90stupnu ale chladic je studenej, doufam ze to moc neposeru dys ten ventyl uplne vyndam
za bezneho jezdeni je chladic stale studeny. Jak bylo receno v jednom filmu: Tak je to spravne, tak to ma byt.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladic oleje u 325i
Co to je "lita dost vysoko"? 90 stupnu zminovanych v predchozim prispevku je naprosto normalni hodnota. Ja nejezdim nijak "pri zdi" a chladic oleje mam stale studeny. Otvira se leda tak po jezdeni v Sosnove na okruhu nebo jine podobne situaci.MADmaniac píše:no ja nevim kdysa mi to neslo pres 80, a ted to lita dost vysoko a pak mi klesa tlak oleje, co sem mluvil s ostanima lidma tak jim to hreje po nakejch 15km jizdy, ja ujedu 50 svizne a chladic porad studenej
Ze motor pri ohrati ztrati tlak oleje je bud vinou spatne zvoleneho oleje, ktery za vyssi teploty ztraci viskozitu nebo mas nekde spatne lozisko nebo neco a olej tudy vyteka ve vetsim mnozstvi a snizuje se tlak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladic oleje u 325i
MADmaniac: Mě to funguje přesně jak říká Francis. Začne to tam proudit až když tomu dávám dlouhodobě kotel nad 4500 ot./min., naposledy někdy před půl rokem při závodech s 528iA E39.
Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala
Každopádně jsem rád, že ho tam mám, protože když se s touhle krátce odstupňovanou převodovkou člověk žene po dálnici, tak to točí hrozný otáčky.
Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala

Každopádně jsem rád, že ho tam mám, protože když se s touhle krátce odstupňovanou převodovkou člověk žene po dálnici, tak to točí hrozný otáčky.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladic oleje u 325i
Až se budeš někdy nudit, vypusť olej z motoru standardním způsobem, pak vytáhni motor z auta, otoč ho vzhůru nohama nad velkou vanou a sundej všechny kryty. Budeš překvapený, kolik oleje tam zůstalo a teprve teď vyteklo. Chladič už to o moc nezhorší. S tím se počítá.RedBaron píše:Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: chladic oleje u 325i
s timhle bych si taky nedelal hlavuRedBaron píše:MADmaniac: Mě to funguje přesně jak říká Francis. Začne to tam proudit až když tomu dávám dlouhodobě kotel nad 4500 ot./min., naposledy někdy před půl rokem při závodech s 528iA E39.
Mě zase trápí něco jinýho. Občas si říkám, jestli je chladič oleje vůbec něco prospěšnýho, protože teď když zase po roce vyměním tu černou srágoru za nový medově žlutý olejík, tak to bude sice fine, ale když to někde protáhnu, zase mi to naředí chladič tím litrem černý srágory, co v něm a v trubkách zůstala![]()
Každopádně jsem rád, že ho tam mám, protože když se s touhle krátce odstupňovanou převodovkou člověk žene po dálnici, tak to točí hrozný otáčky.


- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Asi bude dostatecnaMADmaniac píše:ok trosku ste me uklidnili ale stejne by me tedy zajimalo, kolik je ta "otviraci" teplota stupnu


328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:Asi bude dostatecnaMADmaniac píše:ok trosku ste me uklidnili ale stejne by me tedy zajimalo, kolik je ta "otviraci" teplota stupnua dobre zvolena

- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
meli ste recht pratele, neska sem to prosku potrapil,btw. nakej manik s 2.5l V6 audinou se na me mozna trosku zlobi. je pravda ze mi teplomer ukazoval neco malo pres 90stupnu ale chladic byl zhavej.Melisek_076 píše:Souhlas s Francis, zkoušel jsem loni jak funguje chladič a myslel jsem si že je v háji termostat. Prvně fungoval až po dlouhé jízdě po dálnici stylem: Přece mne nepředjede nějaké TDI?
PS: bacha na ně, s Audi A4 2,5 TDI / 180 PS opravdu ohne prdel!!!