Kdo se vyznate v mechanickych cerpadlech pro 524TD E28, muzete poradit? Na jakem principu funguje? Na zaklade tlaku, nebo podle ceho vstrikovaci cerpadlo pozna, kolik paliva tam ma pustit. Proste jen jednoduse vysvetlit princip.
Take by me zajimalo, na zaklade ceho zhaveni pozna, ze je nazhaveno, v kazdem valci cidlo teploty zarucenene neni a ono obecne, tam je pouze par cidel.
Posledni dotaz - na palivovem filtru, je cidlo (dva draty), jaky je jeho ukol?
K jadru veci, problem se startovani bude asi rozsahlejsi, spatne to startuje musim dele tocit starterem, ma domnenka je, ze je nedostatek nafty, nicmene muze byt chyba jinde - prijde mi, ze to hure tahne v dolnich otackach. To by trosku navadelo na prepadove hadicky, ci neco podobneho - ale ty se tvari OK. Mate nekdo nejaky konstruktivni napad?
Dik
M.
Princip mechanickeho TD
- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Princip mechanickeho TD
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Princip mechanickeho TD
Mnozstvi paliva: poloha pedalu, otacky (odstrediva regulace) a tlak v sani
Zhaveni: teplotni casovy spinac
Draty do filtru paliva: indikace zavodneni, rozsviti se kontrolka "odkalit"
Zhaveni: teplotni casovy spinac
Draty do filtru paliva: indikace zavodneni, rozsviti se kontrolka "odkalit"
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
K mnozstvi paliva muzu doplnit:
V cerpadle jsou vytlacne pistky, ovladane vackami. Odtud je nafta vedena ke vstrikovacum, ktere maji urcity otviraci tlak, nastaveny predepjatou pruzinou. Mnozstvi paliva je regulovano tim, ze prostor nad vytlacny pistkem cerpadla je prepoustecim kanalem spojen s prostorem pod pistkem, ovsem v dolni poloze pistku je tento otvor prekryty telesem pistku. Teprve pri pohybu pistku nahoru (cimz dochazi k vytlacovani paliva) se otvor v urcite chvili otevre a stlacene palivo nad pistkem se prepusti do prostoru pod nim, a tim se ukonci davka paliva. Ta "urcita" chvile, ve ktere k tomu dojde, se da regulovat pootocenim pistku, jehoz spodni hrana neni kolma, ale sikma (neni to kruznice, ale sroubovice). Pistek se pootaci regulacni tyci - to je takovy hreben, ktery zapada do ozubeni nekde v dolni casti pistku. V principu je to stejny u radovych i rotacnich cerpadel, co je v 2,4 td nevim.
Odstredivym regulatorem se da ridit zacatek vstriku - obdoba predstihu u zazehovych motoru.
Volnobezne otacky (resp. davka paliva na volnobeh) jsou taky rizeny odstredivym regulatorem.
Mozna to bude snazsi s obrazky: http://vita.upol.cz/ferenc/fer_mo10/obrazy10.htm
V cerpadle jsou vytlacne pistky, ovladane vackami. Odtud je nafta vedena ke vstrikovacum, ktere maji urcity otviraci tlak, nastaveny predepjatou pruzinou. Mnozstvi paliva je regulovano tim, ze prostor nad vytlacny pistkem cerpadla je prepoustecim kanalem spojen s prostorem pod pistkem, ovsem v dolni poloze pistku je tento otvor prekryty telesem pistku. Teprve pri pohybu pistku nahoru (cimz dochazi k vytlacovani paliva) se otvor v urcite chvili otevre a stlacene palivo nad pistkem se prepusti do prostoru pod nim, a tim se ukonci davka paliva. Ta "urcita" chvile, ve ktere k tomu dojde, se da regulovat pootocenim pistku, jehoz spodni hrana neni kolma, ale sikma (neni to kruznice, ale sroubovice). Pistek se pootaci regulacni tyci - to je takovy hreben, ktery zapada do ozubeni nekde v dolni casti pistku. V principu je to stejny u radovych i rotacnich cerpadel, co je v 2,4 td nevim.
Odstredivym regulatorem se da ridit zacatek vstriku - obdoba predstihu u zazehovych motoru.
Volnobezne otacky (resp. davka paliva na volnobeh) jsou taky rizeny odstredivym regulatorem.
Mozna to bude snazsi s obrazky: http://vita.upol.cz/ferenc/fer_mo10/obrazy10.htm
- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Princip mechanickeho TD
Diky za rychlou sofistikovanou odpoved.Francis píše:Mnozstvi paliva: poloha pedalu, otacky (odstrediva regulace) a tlak v sani
Zhaveni: teplotni casovy spinac
Draty do filtru paliva: indikace zavodneni, rozsviti se kontrolka "odkalit"
Nejsem si uplne jisty, ze mam kontrolku odkalit, ale muzeto byt reseno v servisnich intervalech...
http://bmw.zpevak.net/images/zachvat/008.jpg
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Boban píše:K mnozstvi paliva muzu doplnit:
V cerpadle jsou vytlacne pistky, ovladane vackami. Odtud je nafta vedena ke vstrikovacum, ktere maji urcity otviraci tlak, nastaveny predepjatou pruzinou. Mnozstvi paliva je regulovano tim, ze prostor nad vytlacny pistkem cerpadla je prepoustecim kanalem spojen s prostorem pod pistkem, ovsem v dolni poloze pistku je tento otvor prekryty telesem pistku. Teprve pri pohybu pistku nahoru (cimz dochazi k vytlacovani paliva) se otvor v urcite chvili otevre a stlacene palivo nad pistkem se prepusti do prostoru pod nim, a tim se ukonci davka paliva. Ta "urcita" chvile, ve ktere k tomu dojde, se da regulovat pootocenim pistku, jehoz spodni hrana neni kolma, ale sikma (neni to kruznice, ale sroubovice). Pistek se pootaci regulacni tyci - to je takovy hreben, ktery zapada do ozubeni nekde v dolni casti pistku. V principu je to stejny u radovych i rotacnich cerpadel, co je v 2,4 td nevim.
Odstredivym regulatorem se da ridit zacatek vstriku - obdoba predstihu u zazehovych motoru.
Volnobezne otacky (resp. davka paliva na volnobeh) jsou taky rizeny odstredivym regulatorem.
Mozna to bude snazsi s obrazky: http://vita.upol.cz/ferenc/fer_mo10/obrazy10.htm
Diky, konecne nejaky material...
------------------------
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>
E21 316, E21 323i, E28 524TD
<a>http://e30-2.wz.cz</a>