
"ostrá vačka"
"ostrá vačka"
Zdárec přátelé ostrých bavorských plnokrevníků. Můžete mi někdo poradit? Mám 325i E30. Po sundání vetilovýho víka, jsem z hrůzou zjistil, že vačka je dost "stará" a oběhaná----bude nutná výměna. Slyšel jsem někde, že prej je gutn dát tam místo 2.5 vačky třeba vačku z 2.3, 2.0. Nebo naopak z 2.7, 2.8. Možná Vám to příjde k smíchu (taky nevím jestli 2.8 je trozměrově stejná s 2.5 E30), ale něco na tom myslím asi bude. Tvar vačky je přece u každýho motůrku jinej. KDE JE "NEJOSTŘEJŠÍ"? Nevíte hoši? Co takhle dát tam hlavu z jinýho motůrku (2.0, 2.3, 2.7, 2.
CHci to prostě našlapat co nejlíp, když už se v tom budu muset pohrábnout. Poraďte prosím, nebo co byste mi doporučili. Díky předem za ochotu vyjádřit se.

BMW M-POWERED = tank against toaster (---other machines( trus,....., SKODA, OPEL,...........oo)
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Já mám v 325i vačku z dvoulitra z roku 1978. Jede to dobře.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Myslíš Francisi, že je ostřejší jak dvaapůlková? Já bych spíš řek, že ostřejší je u většího obsahu. Prosím Tě existuje motor stejně velkej jako 2.5 E30 , ale 2.8??? Nemyslím Etu. Víš aby se tam dala prdnout vačka nebo hlava. Tomu se asi bude smát dost lidí, ale já to nevím a nikde jsem tu informaci nesehnal, tak doufám, že tady uspěju.
BMW M-POWERED = tank against toaster (---other machines( trus,....., SKODA, OPEL,...........oo)
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
V 325i je motor M20, který se dělal v objemech 2.0, 2.3, 2.5 a 2.7 (eta). V seriové výrobě nebyl v objemu 2.8, možná u nějakých úpravců.
Vačky s větším úhlem otevření byývají spíš u menších objemů, které nemají dostatečný "zátah od spoda" a musí se více točit.
Vačky s větším úhlem otevření byývají spíš u menších objemů, které nemají dostatečný "zátah od spoda" a musí se více točit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Jenom ve starejch??? Je možný, že když si seženu vačku z dvoulitra z 86 roku, že nebude mrška tak "ostrá" jako vačka ze dvoulitra z 83 roku?? Vím, že do nějakého roku 86 má dvoulitr vyšší hodnotu krouťáku. Myslím asi 170 Nm a potom 164 Nm. Ale to asi není vačkou je tam jinej kompresní poměr, ......, vstřikování,... nevim, existuje nějaká dostupná dokumentace k vačkám???? v ETK to není.
BMW M-POWERED = tank against toaster (---other machines( trus,....., SKODA, OPEL,...........oo)
- Ivo
- Příspěvky: 4284
- Registrován: 20. 02. 2003 08:05
- Bydliště: Kousek od Ml Boule
- Kontaktovat uživatele:
V roce ¨83 se V6 2.0 nevyráběli 78-80 a ta vačka byla ostřejší pouze v těchto vozech jako ji má Frencisssssakra mazec mu to jede čtyřkolkářoviBrambiček píše:Jenom ve starejch??? Je možný, že když si seženu vačku z dvoulitra z 86 roku, že nebude mrška tak "ostrá" jako vačka ze dvoulitra z 83 roku?? Vím, že do nějakého roku 86 má dvoulitr vyšší hodnotu krouťáku. Myslím asi 170 Nm a potom 164 Nm. Ale to asi není vačkou je tam jinej kompresní poměr, ......, vstřikování,... nevim, existuje nějaká dostupná dokumentace k vačkám???? v ETK to není.

- Michal E21
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25. 03. 2003 13:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no jo to da preci rozum, ostra vacka je preci tupejsi nez tupa.Dan 001 píše:Presne tak, ostra vacka je zaoblenejsi, takova kulatejsi (proste tupejsi) nez original....Michal E21 píše:To je onen paradox, ostra vacka je vlastne na pohled tupejsi... jestli se nepletu, ze panove...MADmaniac píše:tomudle moc nerozumim ale na pohled je dvoulitrova vacka zaoblenejsi.
