M40 - vačka, vahadla, hydro

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

M40 - vačka, vahadla, hydro

Příspěvek od Bobo » 28. 03. 2005 19:00

Rozebral jsem hlavu motoru m40 1,8. Jak poznám, že je příliš vyjetá vačka a vahadla? O hydroštelech už byla řeč asi 1000x, ale stejně - jde nějak poznat, jestli jsou v pořádku, nebo ne?
Vidim to takhle rozebraný poprvé, nic o tom nevim, budu rád za každou radu :) Popř. nechávaj se vačky přebrušovat, nebo nějak renovovat, nebo existuje jen alternativa koupě nové vačky? Moje stávající hlava začíná asi trochu cvakat. V chladu po startu, ale někdy lehce zacvaká i po chvilce jízdy. Nemam na koupi nový vačky, vahadel, hydro, ...
Díky.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 28. 03. 2005 20:13

heh myslim že kdybys viděl cenu nový vačky že by tě to nakupování přešlo!!vačky se renovovat nedají,bejt tebou tak bych se nejdřív zaměřil na hydroštely!

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Re: M40 - vačka, vahadla, hydro

Příspěvek od pkot » 28. 03. 2005 20:18

Bobo píše:Rozebral jsem hlavu motoru m40 1,8. Jak poznám, že je příliš vyjetá vačka a vahadla? O hydroštelech už byla řeč asi 1000x, ale stejně - jde nějak poznat, jestli jsou v pořádku, nebo ne?
Vidim to takhle rozebraný poprvé, nic o tom nevim, budu rád za každou radu :) Popř. nechávaj se vačky přebrušovat, nebo nějak renovovat, nebo existuje jen alternativa koupě nové vačky? Moje stávající hlava začíná asi trochu cvakat. V chladu po startu, ale někdy lehce zacvaká i po chvilce jízdy. Nemam na koupi nový vačky, vahadel, hydro, ...
Díky.
Moje vacka byla vojeta docela dost . Cvakalo to za studena jak das . No tak jsem ji vyndal na brusce jsem strhnul hrany a zabrousil jsem to brouskem na kosu a jak to ted funguje bez cvakani :-)

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Re: M40 - vačka, vahadla, hydro

Příspěvek od xhokus » 28. 03. 2005 21:18

pkot píše:Moje vacka byla vojeta docela dost . Cvakalo to za studena jak das . No tak jsem ji vyndal na brusce jsem strhnul hrany a zabrousil jsem to brouskem na kosu a jak to ted funguje bez cvakani :-)
zajimavej zpusob, jen si nejak nedokazu predstavit, jak si strhnutim hran a prebrousenim prisel o vuli mezi vackou a vahadlama... ja myslel, ze to cvaka, pac tam je mezera... prece renovace vacky se dela tak, ze na to nejakou blbost priplacnou a pak zabrusujou na puvodni velikost, ne?
Moc tomu nerozumim, vse je jen vycteny tady na foru, ale treba me nekdo opravi, rad se poucim...
Ale jestli to funguje, gratuluji...
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 28. 03. 2005 21:22

renovace vačky - Kde, za kolik, jaká je výdrž... ?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Re: M40 - vačka, vahadla, hydro

Příspěvek od xhokus » 28. 03. 2005 21:26

Bobo píše: Jak poznám, že je příliš vyjetá vačka a vahadla? O hydroštelech už byla řeč asi 1000x, ale stejně - jde nějak poznat, jestli jsou v pořádku, nebo ne?
Vacku a vahadla poznas jednoduse... na vacce na tech elipsoidnich castech kdyz je vyjeta je znat, ze tam par desetin mm chybi... proste je to uprostred toho sisoidniho blbce hlubsinez jeho kraje... eh, moc mi nejde vysvetlovat :-( snad to pochopis...
a vahadla... na jedny strane je takova vetsi leskla ploska, tak 1,5*1,5cm... mela by mit tvar vypoukly bez jakyhokoliv splosteni... proste ta nejvetsi ploska co je v kontaktu s vackou to dle mych malych zkusenosti odnasi nejviditelneji... to poznas 8)
uklízím garáž...

-Mike-
Příspěvky: 11
Registrován: 17. 03. 2005 13:51
Bydliště: Zlín

Příspěvek od -Mike- » 28. 03. 2005 21:27

kurna me to taky docela cvaka, si nekdy pripadam ze nemam strikacku ale dieslaka :-) popradite co s tim? co s tim brouskem na kosu? tohle kdyby cetli v mnichove :-)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 28. 03. 2005 21:29

Vačka - tak půl milimetru rozdíl tam bude... :(
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 28. 03. 2005 21:33

K ty renovaci... nekdo to tu uz psal... neco mi naseptava ze Mirek, ale ruku do ohne bych za to nedal... moje pamet je nic moc :-(
kdyztak zkus hledat :wink:
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Re: M40 - vačka, vahadla, hydro

Příspěvek od Balda » 29. 03. 2005 12:56

pkot píše: Moje vacka byla vojeta docela dost . Cvakalo to za studena jak das . No tak jsem ji vyndal na brusce jsem strhnul hrany a zabrousil jsem to brouskem na kosu a jak to ted funguje bez cvakani :-)
Ano, asi ti to necvaká, ale vyjetá vačka má už narušený tvrzený povrch, takže životnost takový vačky je hódně malá, a nehledě na to, že to podstatně sníží výkon. :roll:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 29. 03. 2005 13:07

Tak chlapi, pokud by jste se rádi zbavily toho "cvakání", tak je toho na výměnu trochu víc. Je třeba vyměnit vačku, vahadla, podložky ventilů a zdvihátka. A navíc pouho pouhá výměna nestačí. Je dobré sundat ještě hlavu a odbrousit sedla ventilů, neboť špatnou funkčností zdvyhátek vzniká nežádoucí vůle ventilů a tím se tzv. podpalují. Nánosy napálenýho karbou sníží kompresi a vlastně i těsnost ventilů. A když už máte sudanou hlavu, je dobrý tam dát i nový těsnění včetně gufírek ventilů. Pak to pořádně zase smontujte. Tak takhle vypadá pořádný GO hlavy motoru.
Tahle oprava u mé první e30 1,6 M40 mě vyšla na 20.000,- :shock: a to jsem si to dělal sám za občasné pomoci mého kámoša. :)
Naposledy upravil(a) Balda dne 29. 03. 2005 13:09, celkem upraveno 1 x.

DaWe
Příspěvky: 82
Registrován: 12. 02. 2003 08:13
Bydliště: Praha

Příspěvek od DaWe » 29. 03. 2005 13:09

a ví tedy nekdo o te moznosti renovace?? Celkem by to bodlo a krom toho urcite by se na tom renovator slusne napakoval, tech vacek z m40 by se mu nasypalo...
EX VAZ 2101
EX 320i M20
EX G2 1,6 GTD + G2 1,6 D
EX 318i, M40, turisťák
OI 1,9 TDI, 103 kW

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 29. 03. 2005 20:48

Nevíte o někom, kdo ty vačky za pěkný peníze renovuje?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 30. 03. 2005 12:11

Bobo píše:Nevíte o někom, kdo ty vačky za pěkný peníze renovuje?
Četli jste můj příspěvek? Peníze za skrouhnutí vačky jsou vyhozený peníze. A když už si nemůžete dovolit GO, tak bych se radši podíval po dobrý starší vačce. Sehnat se určitě dá tak kolem 1500,- kč. :roll: :wink:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 30. 03. 2005 12:38

Balda: Četl jsem tvůj příspěvek? Mění to něco na tom, že chci vědět, kdo a kde a za kolik renovuje vačky? Počítám s tim, že minimálněkoupě zdvihátek se nevyhnu. Ale nechci kupovat nový všechno. A starší slušnou vačku? No nevim nevim. Kdo jí má, asi s ní spíš vesele jezdí :wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 30. 03. 2005 20:58

Bobo píše:Vačka - tak půl milimetru rozdíl tam bude... :(
Tak tady nepomůže ani brousek na kosu. :(

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 30. 03. 2005 21:24

Nevim jak to mam na stávající vačce. Tam to asi bude celkem v pohodě. Tam to zacvaká jen sem - tam.

Těch půl mm je na vačce z druhýho, nejezdícího motoru. Řikal jsem si, že bych tu hlavu dával postupně dohromady a pak vyměnil. To se třeba nějak nepokovuje a pak teprve nezbrušuje? Tak teď nevim co a jak... :x
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 01. 04. 2005 12:38

Bobo píše:Balda: Četl jsem tvůj příspěvek? Mění to něco na tom, že chci vědět, kdo a kde a za kolik renovuje vačky? Počítám s tim, že minimálněkoupě zdvihátek se nevyhnu. Ale nechci kupovat nový všechno. A starší slušnou vačku? No nevim nevim. Kdo jí má, asi s ní spíš vesele jezdí :wink:
mno, nemusíš se hned čertit. já Vám chci jenom poradit aby jste zbytečně neplatily za blbost, kterou jsem taky kdysi udělal. a nemá cenu dávat novýho jen něco. všecky věci v hlavě na sebe pěkně navazují. takže pokud budeš mít dobrou vačku špatný hydro nebo vahadla a podložky ventilů v jakýkoli kombinaci (starší vs. nový) tak ten špatnej díl ti ten novej pěkně zase vykurví. to už bych radši řešil jinou starší komplet hlavou. ale do ničeho tě nenutim - je to jen názor.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 01. 04. 2005 13:27

Balda: Promiň, nečertim se :wink: . Snad jsem to i psal, možná ne. Třeba zdvihátka, vahadla a podložky ventilů koupil nový. Vačku bych třeba dal repasovanou. Nemyslim to skládat ze starejch "dobrejch" dílů. Prostě jen jde o to, že nemam cca 15 tKč, abych to koupil nový všechno. Proto ta repase vačky.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 01. 04. 2005 15:14

Balda píše:
Bobo píše:Nevíte o někom, kdo ty vačky za pěkný peníze renovuje?
Četli jste můj příspěvek? Peníze za skrouhnutí vačky jsou vyhozený peníze. A když už si nemůžete dovolit GO, tak bych se radši podíval po dobrý starší vačce. Sehnat se určitě dá tak kolem 1500,- kč. :roll: :wink:
Za slušný lowe můžeš mit novou, Ruville. :idea:
8) ///M Power 8)

Odpovědět