Vacky @ stupne

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Vacky @ stupne

Příspěvek od Jirka325 » 07. 03. 2005 02:43

Disponuje nekdo materialem ci znalosti, jak ostre maji v serii motory M20 vacky ?
Cislo dilu z ETK je hezke, ale stupne uvedene nejsou.

Druhy dotaz: lze pouzit vacku treba z M20B23, ci starsi verze M20B20 do M20B25 ?
Pochybnost mam kvuli rozdelovaci na bloku vs. rozdelovaci na hlave.
Dostal jsem informaci ze nelze, nicmene zase znama "Francisova vacka" z karburatoroveho dvoulitru to zase trochu vyvraci - predpokladam,
ze karburatorovy dvoulitr mel rozdelovac taky na bloku, nebo tomu tak neni ?

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 03. 2005 21:31

práskněte to někdo, myslím, že to zajimá hodně lidí
nebo aspoň kdo, kde přebrušuje vačky,...
:roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 03. 2005 21:47

Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.

Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 03. 2005 21:53

Francis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.

Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
Podla ETK to nejde, su zrejme ine, ale mozno len v detailoch resp. minimalne rozdiely stupnov, neviem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 09. 03. 2005 07:59

Francis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.

Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
Jojo, zrovna ETAckou vacku mel DC v modrym zizkovi, jak jsem zjistil asi dva dny zpatky, kdyz jsem juknul pod ventildekl jeho staryho motoru, kdyz jsem si tak rikal jestli by tam nebyla vacka, kterou bych mu zabavil...a ona na ferovku jenom 4x ulozena a zbytek diry tak mi hned blejsklo :lol:
Vim ze ji tam nacpu v podstate z jakykoliv M20 - jak jsem zatim pochopil tak i z tech co maj rozdelovac v bloku, akorat mi slo jen o to vedet, kterou si prilepsim a kterou si pohorsim.
Resp. prilepsim...ono ja zadnou ultra ostrou vacku nechci, nestojim o to aby se ten motor musel tocit jak blazen a odspoda zadna slava.
Nejradsi bych samozrejme sehnal z 2.5

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 09. 03. 2005 08:22

DAN píše:práskněte to někdo, myslím, že to zajimá hodně lidí
nebo aspoň kdo, kde přebrušuje vačky,...
:roll:
v Praze a asi nejlíp p. Krejbich 723 211 218 (doufám, že jsem to nezkomolil)
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 03. 2005 08:36

Mirek píše:
DAN píše:práskněte to někdo ...
... nebo aspoň kdo, kde přebrušuje vačky ...
v Praze a asi nejlíp p. Krejbich 723 211 218 (doufám, že jsem to nezkomolil)
Přebrušování vačky není moc dobrý nápad, zvláště už "projeté" vačky. Povrch je cementován do hloubky 0,8-1 mm (pokud si pamatuju přes dvacet let školní informaci :-)) a pak vačka finálně broušena. Dalším broušením se tato tvrdá vrstva ztenčí ne-li úplně obrousí a životnost takovéto vačky je zlomek životnosti nové vačky nebo profi vyrobené, tj. cementované před finálním broušením.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 09. 03. 2005 08:45

Francis píše: Přebrušování vačky není moc dobrý nápad, zvláště už "projeté" vačky. Povrch je cementován do hloubky 0,8-1 mm (pokud si pamatuju přes dvacet let školní informaci :-)) a pak vačka finálně broušena. Dalším broušením se tato tvrdá vrstva ztenčí ne-li úplně obrousí a životnost takovéto vačky je zlomek životnosti nové vačky nebo profi vyrobené, tj. cementované před finálním broušením.
to je asi pravda, nicméně p. Kreibich je bývalý úspěšný závodník a teď je mu asi 50 a má solidně zařízenou dílnu a protože o tom něco ví a baví ho, to tak to dělá. Dodává vačky i různým závodním týmům zde i v Unii.

nějaké info
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 03. 2005 12:04

Podívej se na jeden z konců tyče, měly by tam bejt vyražený čísla.
Co asi znamenají? :twisted:
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 09. 03. 2005 17:20

z 2,0 je ostřejší než 2,5,ale hodnoty nevím... :oops: takže záměnou 2,0 do 2,5 by to mělo mít víc krouťáku v otáčkách

BMW-RACING
Příspěvky: 72
Registrován: 14. 03. 2004 13:16
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BMW-RACING » 10. 03. 2005 20:07

Podívej se na www.drschrick.de čím ostřejší tím horší spodek a lepší a delší vrch a špatnej volnoběh.Doporučuji do 300 stupnů.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 10. 03. 2005 20:25

Někde na www.e30.de jsem četl článek, jak zvýšit výkon motoru. Byly to úryvky z nějaký německý knížky. Bylo tam jak sání, výfuk, zvyšování objemu, prostě všechno a o vačkách tam psali, že dávat samotnou ostrou vačku bez dalších úprav motoru je zbytečný, akorát to přinese neklidnej běh motoru a zvýšenou spotřebu a výkon bude akorát ve vysokejch otáčkách.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 11. 03. 2005 03:35

BOOST píše:Někde na www.e30.de jsem četl článek, jak zvýšit výkon motoru. Byly to úryvky z nějaký německý knížky. Bylo tam jak sání, výfuk, zvyšování objemu, prostě všechno a o vačkách tam psali, že dávat samotnou ostrou vačku bez dalších úprav motoru je zbytečný, akorát to přinese neklidnej běh motoru a zvýšenou spotřebu a výkon bude akorát ve vysokejch otáčkách.
Mno to objevili ameriku :) to ja vim, vubec me nezajima zadna ostra vacka, to uz jsem se vyradil dost na rapidech pred sedmi lety...ja mam rad kroutacek odspoda a klidnej volnobeh.
Jen potrebuju nejakou nevydrenou vacku, tak jsem chtel vedet, jaky jsou mezi jednotlivejma rozdily, jestli je to zanedbatelny, abych vedel, co mam ocekavat, kdyz tam dam vacku treba z 2.0, nebo treba 2.3 atd

Nicmene uz to resit nastesti nemusim...

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 15. 03. 2005 00:06

Bez záruky:
264 stupňů, 318i (1984-85)
236 stupňů, 325e (1984-86)
Zdvihy atd... nic :?
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 16. 03. 2005 01:32

Stepan píše:Bez záruky:
264 stupňů, 318i (1984-85)
236 stupňů, 325e (1984-86)
Zdvihy atd... nic :?
Dobre info, muze se nekomu hodit, me zajimaly sestivalce a hlavne s vackou 7x ulozenou, takze 325i, 323, 320

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 03. 2005 01:45

Jirka325 píše:... me zajimaly sestivalce a hlavne s vackou 7x ulozenou, takze 325i, 323, 320
Zapomel jsi na 320/6 = E21
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 16. 03. 2005 01:46

Jirka325 píše:
Francis píše:Vačky z motorů M20 jsou záměnné krom M20B27 (= eta) který má vačku uloženou jen 4x a ne 7x jako ostatní M20.

Někde na www.E30.de psali že 325i kat má vačku 260 stupňů.
Jojo, zrovna ETAckou vacku mel DC v modrym zizkovi, jak jsem zjistil asi dva dny zpatky, kdyz jsem juknul pod ventildekl jeho staryho motoru, kdyz jsem si tak rikal jestli by tam nebyla vacka, kterou bych mu zabavil...a ona na ferovku jenom 4x ulozena a zbytek diry tak mi hned blejsklo :lol:
Vim ze ji tam nacpu v podstate z jakykoliv M20 - jak jsem zatim pochopil tak i z tech co maj rozdelovac v bloku, akorat mi slo jen o to vedet, kterou si prilepsim a kterou si pohorsim.
Resp. prilepsim...ono ja zadnou ultra ostrou vacku nechci, nestojim o to aby se ten motor musel tocit jak blazen a odspoda zadna slava.
Nejradsi bych samozrejme sehnal z 2.5
a ja to tvrdil už delši dobu a dělali ste ze mě čuraka....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 16. 03. 2005 05:42

Jirka325 píše:Dobre info, muze se nekomu hodit, me zajimaly sestivalce a hlavne s vackou 7x ulozenou, takze 325i, 323, 320
Jj, ale tohle byly jediný údajně sériový. U jinejch se dá najít i zdvih, ale origo... :?
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 29. 10. 2006 12:40

Je to sice starý Thread,ale možná to někdo bude potřebovat vědět :? .
Na polských stránkách jsem našel:

motor m 20 b20 + b25
sání/výfuk:256 (stupňů)
zdvih vačky 6,4mm
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110 (stupňů)

motor m 20 b27
sání/výfuk:236 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:102

Dále na e30.de jsem našel:

motor m30 b35:
sání/výfuk:264 (stupňů)
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:112

motor m88 :
sání/výfuk:264/264

motor s38 b36:
sání/výfuk:264/264
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110
zdvih ventilů 10,7/10,7 (mm)

motor s14 b23:
sání/výfuk:248/248
zdvih ventilů 10,3/10,3

motor s50 b30:
sání/výfuk:260/260
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:122-80/108(vanos)
zdvih ventilů 11,3/11,3

motor m50 b20:

sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:96/104
zdvih ventilů 9,7/8.8

motor m50 b25:
sání/výfuk:240/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:101/101
zdvih ventilů 9,7/8,8

motor m50tü b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:105-80/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0

motor m50tü b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/101(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0

motor m52 b20:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0

motor m52 b25:
sání/výfuk:228/228
doba od začátku otvírání po plné otevření ventilu:110-85/105(vanos)
zdvih ventilů 9,0/9,0

motor m60 b30+b40:
sání/výfuk:246/242
zdvih ventilů 9,4/9,4

Odpovědět