Startování přes startovací kabely

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 04. 03. 2005 17:31

Na tech levnych kabelech maji ty kleste vetsinou spatny kontakt. Ja na normalni kabely startoval 750 uplne v poho na volnobeh toho druheho. A na ty levny srace ani boha...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 04. 03. 2005 20:36

ja myslel ze startovaci kabely jso una nastartovani a ne na nabijeni pulhodiny baterky :lol:
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 04. 03. 2005 20:49

Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu... :lol:
:shock: :shock: :shock:
bez baterky motor neběží.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 04. 03. 2005 21:01

Pokud já vím, tak právný postup je tento a je uváděný ve všech příručkách k automobilům:

1. Vypnout zapalování u obou vozidel
2. Vypnot všechny el. spotřebiče (světla, rádio atd.)
3. Baterie by měly mít stejné nominální napětí
4. Vozidla se nesmí navzájem dotýkat
5. Nejdřív se spojí plus pól baterií
6. Jeden konec druhého kabelu na mínus pól nabité baterie a druhý konec na dobře vodivé ukostřené místo (např. blok motru) ve vozidle s vybitou baterií, nejblíže 45 cm od baterie.
7. Natartujete vozidlo s vybitou baterií (vozidlo s nabitou baterií se nestartuje)
8. Necháte ho běžet ve volnoběžných otáčkách a odpojíte kabely v opačném pořadí.

Já jsem to tak dělal několikrát a naprosto v pohodě, vůbec se nemusí startovat auto s dobrou baterkou, protože při tomhle zapojení je to jako kdyby jste měli ve vybitém autě dobrou baterku.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 04. 03. 2005 21:16

Matyas píše:
Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu... :lol:
:shock: :shock: :shock:
bez baterky motor neběží.
bezi...vyzkouseno kamaradem....suverene nastartoval, vyndal baterku a sel si pro jinou....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Slavisimo
Příspěvky: 1114
Registrován: 14. 01. 2005 22:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Slavisimo » 04. 03. 2005 22:09

Radek_750iA píše:
Matyas píše:
Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu... :lol:
:shock: :shock: :shock:
bez baterky motor neběží.
bezi...vyzkouseno kamaradem....suverene nastartoval, vyndal baterku a sel si pro jinou....
:lol: co mel za auto?
Powered by iS...

bubák
Příspěvky: 42
Registrován: 05. 12. 2004 08:22
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bubák » 05. 03. 2005 07:55

to by mě taky zajímalo.to musel mít v kufru přídavnej generátor,ne? :roll:

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 05. 03. 2005 10:57

bubák píše:to by mě taky zajímalo.to musel mít v kufru přídavnej generátor,ne? :roll:
U Š120 to šlo bez problémů. :lol:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 05. 03. 2005 10:58

Jojo, ale ta taky napajela jenom zarovky :-) U moderniho auta, pokud by to vubec jelo, tomu davam tak 5-10 minut na baterku bez altiku. Schade umela jet takhle i pres hodinu :-)
E39 535i sedan

bubák
Příspěvky: 42
Registrován: 05. 12. 2004 08:22
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bubák » 05. 03. 2005 11:55

mizuh píše:
bubák píše:to by mě taky zajímalo.to musel mít v kufru přídavnej generátor,ne? :roll:
U Š120 to šlo bez problémů. :lol:
to není auto :!: ,to je pojízdná koloběžka s volantem :P

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 07. 03. 2005 22:14

Matyas píše:
Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu... :lol:
:shock: :shock: :shock:
bez baterky motor neběží.
Ty uz se nepamatujes, jaxme kupovali nase prvni bawo?
da se baterka, nastartuje, prehodis jeden kabel na druhou baterku, vyndas baterku, napojis druhej kabel a das tam baterku...

u nekterejch to de, ze se odpoji i oba...
a myslim, ze tech 5sekund, to ten altik taky vydrzi...
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

JRC
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2004 08:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od JRC » 09. 03. 2005 11:07

Zdar, ještě k těm kabelům od pumpy. Jsou to levný sráče, má to izolaci na 25kV, ale průřez tak 2,5mm2. Elektrikáři vědí o co de, pro ostatní je to tak k napájení 55W žárovky, ale rozhodně ne pro startovací proud stovek Ampér. řěšil jsem to několika známým výměnou kabelů za 16mm2(nebo25), pak naprostá spokojenost. Taky jsem totiž nenastartoval sousedovic favo s jeho kabelama v létě s kleklou baterkou z mojí 324TD se 100Ah baterkou. Po změření jsem zjistil, že u něj je asi 5V, zbytek byl na kabelech. Takže z těch levnejch kabelů jsou dobrý tak akorát svorky.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 09. 03. 2005 11:38

JRC píše:..Po změření jsem zjistil, že u něj je asi 5V, zbytek byl na kabelech...
Jak je to možné??? :D :D :D :D :D

Nemáš nějakej měřák s křivou ručučkou?

JRC
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2004 08:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od JRC » 09. 03. 2005 16:27

To bych musel mít křivý digity. Ne, opravdu to tak je, tenhle průřez ti ten proud nemůže přenést s rozumným úbytkem napětí. Takovýhle kabely jsou pouze pro ojebání zákazníků a pro jejich dobrý pocit, že kdyby, tak je mají sebou. Pro použití- t.j. startování jsou nevhodné. Pokud ta druhá baterka je úplně lehlá, tak to s nima nenatočíš.

venca.

Příspěvek od venca. » 09. 03. 2005 17:35

JRC píše:To bych musel mít křivý digity. Ne, opravdu to tak je, tenhle průřez ti ten proud nemůže přenést s rozumným úbytkem napětí. Takovýhle kabely jsou pouze pro ojebání zákazníků a pro jejich dobrý pocit, že kdyby, tak je mají sebou. Pro použití- t.j. startování jsou nevhodné. Pokud ta druhá baterka je úplně lehlá, tak to s nima nenatočíš.
:D :D

Tak to asi máš skutečně divnej měřák.

Kde by se tam těch 5V vzalo, pokud měla baterka správný napětí...

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 09. 03. 2005 19:07

Tak teda napište kde sehnat ty kvalitní startovací kabely :wink: Protože jsem vyděl prodávat jenom ty nekvalitní sračky :roll:
Naposledy upravil(a) Stany dne 09. 03. 2005 19:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 03. 2005 19:10

Stany píše:Tak teda napište kde sehnat ty kvalitní startovací kabeli :wink: Protože jsem vyděl prodávat jenom ty nekvalitní sračky :roll:
vyrob si ich, kleste kupis v dobrom elektro sklade, kvalitny kabel takisto a mas istotu. Prierez kabla si vypocitaj, ale odhadoval by som to na min 20 mm2.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 03. 2005 19:12

Slavisimo píše:
Radek_750iA píše:
Matyas píše:bez baterky motor neběží.
bezi...vyzkouseno kamaradem....suverene nastartoval, vyndal baterku a sel si pro jinou....
:lol: co mel za auto?
u starsich dieslov bez akejkolvek elektroniky motora to ide bez problemov.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

JRC
Příspěvky: 10
Registrován: 15. 10. 2004 08:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od JRC » 10. 03. 2005 08:05

K tomu divnýmu měřáku - asi těžko protože ho mám každej rok na cejchování.
Těch zbývajících 7V je právě na těch kabelech a kleštích (a pak je z nich topný odpor co už zmínili i kluci výše). Ale to je základ elektrotechniky, co se učí ve fyzice, proto jsem psal že elektrikáři vědí o co jde.
Kabely postačí 16 mm2, pokud nejsou třeba 10m dlouhý. 25 nebo 35 mm2 je pro i delší kabely a větší motory naprosto v pohodě.

Venca.

Příspěvek od Venca. » 10. 03. 2005 08:06

JRC píše:Těch zbývajících 7V je právě na těch kabelech a kleštích
Tam se neztratí 7V.

Jak?

Odpovědět