Startování přes startovací kabely
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
Na tech levnych kabelech maji ty kleste vetsinou spatny kontakt. Ja na normalni kabely startoval 750 uplne v poho na volnobeh toho druheho. A na ty levny srace ani boha...
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
Pokud já vím, tak právný postup je tento a je uváděný ve všech příručkách k automobilům:
1. Vypnout zapalování u obou vozidel
2. Vypnot všechny el. spotřebiče (světla, rádio atd.)
3. Baterie by měly mít stejné nominální napětí
4. Vozidla se nesmí navzájem dotýkat
5. Nejdřív se spojí plus pól baterií
6. Jeden konec druhého kabelu na mínus pól nabité baterie a druhý konec na dobře vodivé ukostřené místo (např. blok motru) ve vozidle s vybitou baterií, nejblíže 45 cm od baterie.
7. Natartujete vozidlo s vybitou baterií (vozidlo s nabitou baterií se nestartuje)
8. Necháte ho běžet ve volnoběžných otáčkách a odpojíte kabely v opačném pořadí.
Já jsem to tak dělal několikrát a naprosto v pohodě, vůbec se nemusí startovat auto s dobrou baterkou, protože při tomhle zapojení je to jako kdyby jste měli ve vybitém autě dobrou baterku.
1. Vypnout zapalování u obou vozidel
2. Vypnot všechny el. spotřebiče (světla, rádio atd.)
3. Baterie by měly mít stejné nominální napětí
4. Vozidla se nesmí navzájem dotýkat
5. Nejdřív se spojí plus pól baterií
6. Jeden konec druhého kabelu na mínus pól nabité baterie a druhý konec na dobře vodivé ukostřené místo (např. blok motru) ve vozidle s vybitou baterií, nejblíže 45 cm od baterie.
7. Natartujete vozidlo s vybitou baterií (vozidlo s nabitou baterií se nestartuje)
8. Necháte ho běžet ve volnoběžných otáčkách a odpojíte kabely v opačném pořadí.
Já jsem to tak dělal několikrát a naprosto v pohodě, vůbec se nemusí startovat auto s dobrou baterkou, protože při tomhle zapojení je to jako kdyby jste měli ve vybitém autě dobrou baterku.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
bezi...vyzkouseno kamaradem....suverene nastartoval, vyndal baterku a sel si pro jinou....Matyas píše:Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...![]()
![]()
![]()
bez baterky motor neběží.
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
Radek_750iA píše:bezi...vyzkouseno kamaradem....suverene nastartoval, vyndal baterku a sel si pro jinou....Matyas píše:Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...![]()
![]()
![]()
bez baterky motor neběží.

Powered by iS...
Ty uz se nepamatujes, jaxme kupovali nase prvni bawo?Matyas píše:Iwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...![]()
![]()
![]()
bez baterky motor neběží.
da se baterka, nastartuje, prehodis jeden kabel na druhou baterku, vyndas baterku, napojis druhej kabel a das tam baterku...
u nekterejch to de, ze se odpoji i oba...
a myslim, ze tech 5sekund, to ten altik taky vydrzi...
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Zdar, ještě k těm kabelům od pumpy. Jsou to levný sráče, má to izolaci na 25kV, ale průřez tak 2,5mm2. Elektrikáři vědí o co de, pro ostatní je to tak k napájení 55W žárovky, ale rozhodně ne pro startovací proud stovek Ampér. řěšil jsem to několika známým výměnou kabelů za 16mm2(nebo25), pak naprostá spokojenost. Taky jsem totiž nenastartoval sousedovic favo s jeho kabelama v létě s kleklou baterkou z mojí 324TD se 100Ah baterkou. Po změření jsem zjistil, že u něj je asi 5V, zbytek byl na kabelech. Takže z těch levnejch kabelů jsou dobrý tak akorát svorky.
To bych musel mít křivý digity. Ne, opravdu to tak je, tenhle průřez ti ten proud nemůže přenést s rozumným úbytkem napětí. Takovýhle kabely jsou pouze pro ojebání zákazníků a pro jejich dobrý pocit, že kdyby, tak je mají sebou. Pro použití- t.j. startování jsou nevhodné. Pokud ta druhá baterka je úplně lehlá, tak to s nima nenatočíš.
JRC píše:To bych musel mít křivý digity. Ne, opravdu to tak je, tenhle průřez ti ten proud nemůže přenést s rozumným úbytkem napětí. Takovýhle kabely jsou pouze pro ojebání zákazníků a pro jejich dobrý pocit, že kdyby, tak je mají sebou. Pro použití- t.j. startování jsou nevhodné. Pokud ta druhá baterka je úplně lehlá, tak to s nima nenatočíš.


Tak to asi máš skutečně divnej měřák.
Kde by se tam těch 5V vzalo, pokud měla baterka správný napětí...
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
vyrob si ich, kleste kupis v dobrom elektro sklade, kvalitny kabel takisto a mas istotu. Prierez kabla si vypocitaj, ale odhadoval by som to na min 20 mm2.Stany píše:Tak teda napište kde sehnat ty kvalitní startovací kabeliProtože jsem vyděl prodávat jenom ty nekvalitní sračky
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
K tomu divnýmu měřáku - asi těžko protože ho mám každej rok na cejchování.
Těch zbývajících 7V je právě na těch kabelech a kleštích (a pak je z nich topný odpor co už zmínili i kluci výše). Ale to je základ elektrotechniky, co se učí ve fyzice, proto jsem psal že elektrikáři vědí o co jde.
Kabely postačí 16 mm2, pokud nejsou třeba 10m dlouhý. 25 nebo 35 mm2 je pro i delší kabely a větší motory naprosto v pohodě.
Těch zbývajících 7V je právě na těch kabelech a kleštích (a pak je z nich topný odpor co už zmínili i kluci výše). Ale to je základ elektrotechniky, co se učí ve fyzice, proto jsem psal že elektrikáři vědí o co jde.
Kabely postačí 16 mm2, pokud nejsou třeba 10m dlouhý. 25 nebo 35 mm2 je pro i delší kabely a větší motory naprosto v pohodě.