Startování přes startovací kabely
- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
no když jsme asi před týdnem startovali mojí e30ku,nechal jsem svítit,tak přijel kamarád s 2.8 litr taunusem(ford) a měl kabely z benzinky,ty za těch 300,po asi 5 minutách byly rozpálený,po 10 minutách se začaly roztékat izolace na těch kleštích co se dávají na kontakty,zkoušeli jsme to s nima přes 25 minut,tak jsem se nasr.. a šel jsem pro kabely co mám ještě z dob když jsme měli Caddilac eldorado a šlo to během 3 minut,takže na těch kabelech asi něco bude...a baterii jsem měl tak vybitou že to smazalo i rádio... 

PRESNE ze se prehrejvaly taky jsou to levny mrdky...ale co kdyz ta baterka neni az tak vybita tak to s nima jde.RobertV píše:no když jsme asi před týdnem startovali mojí e30ku,nechal jsem svítit,tak přijel kamarád s 2.8 litr taunusem(ford) a měl kabely z benzinky,ty za těch 300,po asi 5 minutách byly rozpálený,po 10 minutách se začaly roztékat izolace na těch kleštích co se dávají na kontakty,zkoušeli jsme to s nima přes 25 minut,tak jsem se nasr.. a šel jsem pro kabely co mám ještě z dob když jsme měli Caddilac eldorado a šlo to během 3 minut,takže na těch kabelech asi něco bude...a baterii jsem měl tak vybitou že to smazalo i rádio...
Powered by iS...
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
ok cisla jsem si uz radsi vytiskl...Night.chimera píše:kdyby ti ji nedovezl dej vedet muzu prijet se svyma kabelama pres moje to vzdycky chytalo tak mozna mam ty spravny

ale jak koukam tak dnes je to druha E30tka co to v Praze schytala v oblasti jedny strany metra B...

Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno

- Night.chimera
- Příspěvky: 2639
- Registrován: 12. 08. 2004 17:30
- Bydliště: Praha 5
U jakýchkoliv kabelů je důležitý materiál a průřez. Každý kabel má nějaký vnitřní odpor a ten se zmenšuje právě s průřezem. Proto se na autohifi používají silné kabely (Muwl by mohl vyprávět) a proto se taky ten levný kabel od pumpy tak zahříval.
Když jsme s DCm startovali moji M10 přes kabely tehdy ještě ze žižky, tak to taky nešlo a pomohl až silnější zdroj šťávy - Impreza

Když jsme s DCm startovali moji M10 přes kabely tehdy ještě ze žižky, tak to taky nešlo a pomohl až silnější zdroj šťávy - Impreza


E39 535i sedan
I s úplně vytlučenou baterkou by to mělo jít. Mám kabely za 99,- z OBI a fungujou bez problémů. Při úplně vybitý baterce to na volnoběh "dárce" nechtělo točit a jen co přidal tak šup a už jsem běžel taky. Jinak v návodu doporučujou připojit - kabel ne na - baterie, ale někam na kostru. Už si nepamatuju přesně proč, ale mělo to souvislost s tou vybitou baterkou.Stany píše:Pravděpodobně byla asi hodně vyflákaná protože nechal auto rozsvícené a šel do práce na x hodinKabeli nebyli moje měl jsem je vypůjčené od souseda ale říkal že s nima startoval už X krát
Jsou to ty kabeli za 3 kila
momentálně bez.......
Mizuh: Treba jsou ty tvy kabely z lepsiho materialu, silnejsi nebo kratsi.
Odpor v dratu se zhruba spocita tak, ze vynasobis merny elektricky odpor delkou vodice a pak vydelis prurezem. Je tedy snad jasne, na cem jak vnitrni odpor zavisi - na materialu, delce a prurezu. To znamena, ze s delkou zhruba linearne roste a s polomerem kvadraticky klesa.
Odpor v dratu se zhruba spocita tak, ze vynasobis merny elektricky odpor delkou vodice a pak vydelis prurezem. Je tedy snad jasne, na cem jak vnitrni odpor zavisi - na materialu, delce a prurezu. To znamena, ze s delkou zhruba linearne roste a s polomerem kvadraticky klesa.
E39 535i sedan
no možná je to blbost sem psát,ale taky záleží jestli si měl správný postup zapojení kabelů z baterky na baterku.
nejdřív musíš spojit kladné kontakty baterek,poté nejdřív napojíš kabel na baterku se záporným kontaktem u auta,které má baterku o.k.,pak druhý konec spojíš se záporným kontaktem na baterce,kterou chceš nabít (nastartovat),mělo by to při připojování záporného kontaktu zajiskřit.to znamená,že jde do baterky el.proud a může se baterka nabít.pak nastartuješ auto s gut baterkou,po chvilce zvyšuješ otáčky,a při zvyšování otáček se nastartuje druhé auto s vybitou baterkou.
pokud to uděláš opačně,může dojít ke skratu baterky,tudíš vybití baterky a proto ti to nepujde nakopnout.pak jimůžeš nabít nebo rovnou vyhodit.
pokud si zapojoval baterku správně,tak to bude asi těma káblama,že mají větší odpor,proto se k baterce dostane malé množsrví el.proudu,mělo by pomoct,zvíšeni otáček.pokud se roztékají káble,tak se nadměrně přehřívají a myslím že ti potom při dallším startování nepomůžou.koupil bych jiné,které mají menší odpor a větší vodivost.
snad ti můj popis pomůže.peace
nejdřív musíš spojit kladné kontakty baterek,poté nejdřív napojíš kabel na baterku se záporným kontaktem u auta,které má baterku o.k.,pak druhý konec spojíš se záporným kontaktem na baterce,kterou chceš nabít (nastartovat),mělo by to při připojování záporného kontaktu zajiskřit.to znamená,že jde do baterky el.proud a může se baterka nabít.pak nastartuješ auto s gut baterkou,po chvilce zvyšuješ otáčky,a při zvyšování otáček se nastartuje druhé auto s vybitou baterkou.
pokud to uděláš opačně,může dojít ke skratu baterky,tudíš vybití baterky a proto ti to nepujde nakopnout.pak jimůžeš nabít nebo rovnou vyhodit.
pokud si zapojoval baterku správně,tak to bude asi těma káblama,že mají větší odpor,proto se k baterce dostane malé množsrví el.proudu,mělo by pomoct,zvíšeni otáček.pokud se roztékají káble,tak se nadměrně přehřívají a myslím že ti potom při dallším startování nepomůžou.koupil bych jiné,které mají menší odpor a větší vodivost.
snad ti můj popis pomůže.peace

Osobně používám opačný postup - napřed nastartuji dárce, pak připojuji mínusový kabel. Už jsem zažil, že jsem připojil a nenastartoval dárce. Jinak kabely co prodávají na benzinkách stoji za prd. Já jsem z nich použil jen kleště a poupil jsem kabel 35mm2. Je o něco silnějsí než propojka baterka - kastla.bubák píše:pak druhý konec spojíš se záporným kontaktem na baterce,kterou chceš nabít (nastartovat),mělo by to při připojování záporného kontaktu zajiskřit.to znamená,že jde do baterky el.proud a může se baterka nabít.pak nastartuješ auto s gut baterkou

no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...
bylo by to rychlejsi a bez problemu...

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
tohle jsme taky testovali, ale kontrolky vubec nereagovaly...Ivo píše:Taky se mi to stane tak hýbu s kabely a ono to poznáš na kontrokách až se hodně rozsvítí
drasticky zpusob, podobny flashovani biosu za chodu pocitace pres jinou EEPROMku, ale s mym kopacim benzinem (divna davka na jedny staniciIwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...

Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno

no,a jak bys to chtěl udělatIwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...

To je úplní nesmysl odpojit baterku při nastartovaném autěbubák píše:no,a jak bys to chtěl udělatIwan píše:no... a co treba prehodit baterku, nastartovat a potom tam za chodu prendat vybitou baterku, aby se nabila pri beztarostne jízde domu...?
bylo by to rychlejsi a bez problemu...,vždyť auto musí mít pořád přísun proudu,prostě musí být stále připojeny kábly k baterce.ptám se,páč sem to ještě nikdy nedělal,pokud to jde,tak proč ne.ale stějně si myslím,že je lepší startovat auto přes káble.


- thomas_a_anderson
- Příspěvky: 410
- Registrován: 24. 09. 2003 08:14
- Bydliště: LUŠTĚNICÉÉÉ