2002 s turbem

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

2002 s turbem

Příspěvek od ondra_m » 03. 03. 2005 15:54

M10 s klikou velkého zdvihu takže 2.0 s turbem.

Zábavné autíčko :-)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 03. 2005 15:55

zajimava prace...zajimavy sani... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 03. 03. 2005 16:49

kde ma "vahu vzduchu" (cokoli obdobneho)?
co je to za tu lestenou trubku, co ma hned vedles konickyho filtru?
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 03. 03. 2005 18:23

juchu konecne malovalec :twisted:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 03. 03. 2005 18:38

pokud vim tak 2002t neměly ještě váhy vzduchu byly to karbce!!

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 03. 03. 2005 18:43

BMWAK píše:pokud vim tak 2002t neměly ještě váhy vzduchu byly to karbce!!
jenze tohle strikna je - copak nevidis vstriky ?
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Stowpaaq
Příspěvky: 55
Registrován: 16. 06. 2004 19:10
Bydliště: ĆIMELICE

Příspěvek od Stowpaaq » 03. 03. 2005 18:47

Viděl ste někdo Kramskýho závodní M3?
Ta neměla váhu vzduchu taky.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 03. 03. 2005 19:34

PET77 píše:kde ma "vahu vzduchu" (cokoli obdobneho)?
váhu vzduchu to mít nemusí použije-li něco takovéhoto -> http://www.bimmerjim.com/MSpics.htm
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 03. 2005 19:36

PET77 píše:kde ma "vahu vzduchu" (cokoli obdobneho)?
Nemá. :-) Když máš správnou elektroniku tak jí mít nemusíš.
Řešíš to pomocí měření tlaku/podtlaku, úhlu škrtící klapky a otáček motoru a teploty motoru. Nic víc :-)

Výhoda, je v tom, že tam není žádnej restriktivní prvek.
Nevíhody nevím, ale myslím, si že to není úplně přesné a asi to nebude schopné ekonomického provozu, ale o to asi autorům nešlo :-)
PET77 píše:co je to za tu lestenou trubku, co ma hned vedles konickyho filtru?
Chlazení wastegate? Ono ten výfuk je tam jako dost solidní topení :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 03. 2005 19:46

ondra_m píše:Nevíhody nevím, ale myslím, si že to není úplně přesné a asi to nebude schopné ekonomického provozu, ale o to asi autorům nešlo :-)
ekonomicky rezim by mel byt nastaven v mape v jednotce...do doby nafouknuti turbiny...samo ze podle polohy klapky a tlaku vzduchu...a presne to je ... rekl bych ze vic nez vaha...jde pouze o co nejpodrobnejsi nastaveni mapy...

chlazeni wastegate-u? :shock: :shock: :shock: to snad nemyslis vazne?

teda pokud tim nemyslis to ze vyfukova roura wastegatu je obalena jeste to nerezovou aby se nahodou nekdo nepopalil...neco jako kryt vyfuku u motorek... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 03. 2005 20:09

ÁAA Gerox :-)

1) chlazení wastegate
Samozřejmě nemůžu vědět co tím autor zamýšlel dooporavdy, ale svůj tip ti obhájím.
Když jsi taky odborník přes ty turba, tak určitě víš, že čím teplejší máš mebránu a pružinu tím je měkčí a otvírá dřív, nicméně to podle není ten pravý důvod. Spíše proto, protože při velikosti turba a jeho umístění to bude horký jako prase a ty hadičky a horní uložení by se hned usmažili. :-) Jistě víš že spousta typů wastegate má chladící žebra. To taky není bez důvodu.

Když myslíš že je to zábrana kvůli popálení, tak proč je tam to kolínko? :twisted:

2) elektronika
Vidíš, já si myslím, že je to méně přesné, ale moc dobře vím, že je to na velmi dlouhou debatu do které by se mohlo ještě přidat odporové měření atd... a do toho nejdu :-)
Ale malý argument proti tobě si neodpustím.....

Jak určíš kolik vzduchu ti tam jde když máš horkej nebo studenej IC?....

Ale na ten účel na který to vypadá, že je to postaveno, tak je to asi nejlepší řešení :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 03. 03. 2005 20:13

je fakt ze jednotky o kterych se tady bavime merej i teplotu vzduchu ... cili odpoved mas...

ve zbytku se s tebou nechci hadat me je to sumafuk... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 03. 03. 2005 20:21

jestli se muzu pripojit k debate, mel sem na aute bezvahovej program a moc se mi nelibyl, auto alo kultivovane bez der ale melo asi o 2l vetsi spotrebu. udelat takovej program neumi jen tak leckdo jak sem se doslech a znam lidi co to vychvalujou jak uz tu bylo receno ...zvlast u M pak staci na natrubky od klapek vzduchu bouchnout konicky filtry a sani ma takrka 0 odpor.
naklady na odladeni bezvahovyho programu na takovejhle silenej preplnovanej bast absolutne nemuzou komplenzovat jeho vyhody.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 04. 03. 2005 09:14

beztak jsi to sem postnul jen aby sis rypnul :-)

uvidime...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Odpovědět