stav hydrostelu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

stav hydrostelu

Příspěvek od xhokus » 27. 02. 2005 10:53

vim, ze se tu problematika hydrostelu resila trilionkrat, ale kdyz jsem je zbezne procital, nikde sem nenasel nejaky ustaleny a zabehnuty postup jak poznat, jestli je hydrostel kaput ci ok... da se to vubec? jde mi o to, ze mam vlastne tri m40 motory a jestli se da teda z tech 24 najit 8 dobrejch... :oops:
uklízím garáž...

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 27. 02. 2005 20:22

taky by mě to zajímalo, ale když jsou z motoru co cvaká, tak bych je tam určitě nedával, musel bych ten motor nejdřív předem otestovat
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 02. 2005 21:52

Na hydroštelu opotřebení nepoznáš ani nejde nijak určit jestli je ok nebo není. Použij funkci hledat jsou o tom napsaný romány.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Re: stav hydrostelu

Příspěvek od xhokus » 28. 02. 2005 10:26

xhokus píše:...nikde sem nenasel nejaky ustaleny a zabehnuty postup...
a vzhledem k tomu, ze lidstvo se vyvyji, me zajimaly nejaky novy pohledy na vec... zda nejsou, tak tim padem dik
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: stav hydrostelu

Příspěvek od ajfel » 28. 02. 2005 10:31

a ja se k tomuto tematu zeptam, muzou po stratu klepat?
jak dlouho?
dnes rano jsem startoval s otevrenymi dvermi a slysel je asi 2s .. pak to ztichlo ..

je tam jenom takovy mnohlem mirnejsi klepavy zvuk ..
prolizal jsem historii a az se otepli, zkusim se podivat na sprchovani (podle popisu, co to ma delat, to snad najdu :) doufam :)
petr

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2005 10:39

Tak to je v pohodě.. Některé motory cvakají 1-2 sec, jiné třeba 3-4.. Aut, co měly motory s hydroštělama jsme měli/ i když počítám kámoše/ dohromady 6 a u všech to prostě chvilku cvakalo chvilku po studeným startu.., ať sierra, nebo B Omega.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 02. 2005 10:54

bmwm3 píše:Některé motory cvakají 1-2 sec, jiné třeba 3-4.. Aut, co měly motory s hydroštělama jsme měli/ i když počítám kámoše/ dohromady 6 a u všech to prostě chvilku cvakalo chvilku po studeným startu.., ať sierra, nebo B Omega.
U motorů s rozvodovým řetězem při startu nemusí cvakat hydroštely, ale řetězový rozvod. Pokud cokoliv při startu cvaká tak je to špatně.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2005 11:10

Nezlob se, ale já si to nemyslím.
Když nastartuju auto, tak si na 2-3 s zacvaká a pak je to v pohodě. Řekl mi to i můj mechanik, který zná 2,0 DOHC do posledního šroubku, protože jenom tenhle motor dělá už 7 let.. Notabene kamarád má B Omegu 2,0 16V a taky cvaká. Teď koupil 2000 najeto 100 000 a taky si po startu cvakne..
:roll: :?:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 02. 2005 11:20

Přečti si to ještě jednou :wink: Psal jsem, že může a ne že musí.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2005 11:26

To já jsem si přečetl správně, ale tahle věta mne zarazila
Hanis píše:Pokud cokoliv při startu cvaká tak je to špatně.
Při nebo po?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 02. 2005 11:29

Tak to upřesním po nastartování nemá nic cvakat. Pokud cváká třeba jen 3s tak je to špatně.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 28. 02. 2005 11:39

Hanis píše:Tak to upřesním po nastartování nemá nic cvakat. Pokud cváká třeba jen 3s tak je to špatně.
to je doba do natlakovani hydrostelu, ze? a zdravy hydrostel by si mel tlak udrzet? tudiz by se vlastne nemel dodatecne tlakovat... nebo ne?
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 02. 2005 12:08

xhokus píše:
Hanis píše:Tak to upřesním po nastartování nemá nic cvakat. Pokud cváká třeba jen 3s tak je to špatně.
to je doba do natlakovani hydrostelu, ze? a zdravy hydrostel by si mel tlak udrzet? tudiz by se vlastne nemel dodatecne tlakovat... nebo ne?
Ano
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
xhokus
Příspěvky: 598
Registrován: 20. 06. 2004 20:20
Bydliště: Praha-Horní Počernice / Brno

Příspěvek od xhokus » 28. 02. 2005 19:09

Hanis píše:
xhokus píše:
Hanis píše:Tak to upřesním po nastartování nemá nic cvakat. Pokud cváká třeba jen 3s tak je to špatně.
to je doba do natlakovani hydrostelu, ze? a zdravy hydrostel by si mel tlak udrzet? tudiz by se vlastne nemel dodatecne tlakovat... nebo ne?
Ano
tak vidis, ze jsem cet stary prispevky... :wink:
slo mi o to, jestli se da ci neda poznat hydrostel kdyz je vyndanej...
nekdo tu psal, ze je daval do sveraku... :oops: ale to se mi jaksi nezda...
uklízím garáž...

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 28. 02. 2005 21:31

Neřekl bych, že když po starku krátce zacvakaj hydroštely, je něco hodně špatně. Dokonce snad v manuálu ke Golfu II píšou, ze je to normální.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 01. 03. 2005 08:27

Bobo píše:Neřekl bych, že když po starku krátce zacvakaj hydroštely, je něco hodně špatně. Dokonce snad v manuálu ke Golfu II píšou, ze je to normální.
Zeptám se tě jinak, koupil by jsi nový auto v kterým by něco cvakalo?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 01. 03. 2005 09:34

Nejlepší řešení by bylo vyházet hydroštely a použít řešní typu M3 :)

Uživatelský avatar
darkeye
Příspěvky: 448
Registrován: 08. 09. 2004 18:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od darkeye » 01. 03. 2005 12:08

taky jsem nekde zaslechl ze pokud jsou "mekky" tak je to spatne - ale na zadnej mekke jsem nenarazil a stejne sem mel nejakej odepsanej
jinak co se tyka kratkodobyho cvakani tak bych taky nerek ze je to uplne spatne - musi se pocitat s tim ze je to auto uz treba 15 let stary a ze se to bude casem zhorsovat ale zase udajne to motoru nevadi - pokud to netluce furt - proste potrebuje cas nez se natlakuje, to je podle me jako kdyz reknes ze je spatne ze ti to netopi kdyz mas studenej motor - taky to neni zavada, akorat to neni "slyset" a taky si koupis auto ktery ti nebude v zime prvni 3 minuty topit
když musíš, tak ..... BMW

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 01. 03. 2005 13:14

darkeye píše:proste potrebuje cas nez se natlakuje, to je podle me jako kdyz reknes ze je spatne ze ti to netopi kdyz mas studenej motor - taky to neni zavada, akorat to neni "slyset" a taky si koupis auto ktery ti nebude v zime prvni 3 minuty topit
Srovnáváš hovadinu. Žádný auto nebude topit pokud má studenej motor (pro rejpaly bez nezávislého topení) ať nový nebo starý vliv opotřebování na to nemá vliv. Narozdíl od principu topení hydroštely podléhají opotřebení a pokud začnou cvakat ať už z jakéhokoliv důvodu tak je to špatně. Netrvdím, že se stím nedá jezdit nebo se to nevyplatí opravovat to je věc jiná, ale cvakat nemají ani po nastartování ani nikdy jindy.
Klidně si koupím nové auto co při studeném motoru netopí, ale nikdy bych si nekoupil nové auto u kterého by něco cvakalo v motoru.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Lenoch
Příspěvky: 728
Registrován: 22. 02. 2005 15:40
Bydliště: Ostrov/Plzeň

Příspěvek od Lenoch » 01. 03. 2005 13:18

Obecně - hydroštely sou swině. Např kamarád si koupil uplně nové na Audi. A samo že mu to každou chvilku zaklape po nastartování. Dávaly se do aut proto, aby se prodloužily intervaly mezi štelováním vůle ventilů. Sice se intervaly zdvojnásobily, ale co interval to výměna za nové!!!! A to se vůbec nedodržuje (sám sem měl golfa, u kterého když nějaká hydro začala mlátit i po ohřátí motoru na 100%, k sem jí vyměnil za 'lepší':))) V moudré knize na Golfy udávaly, že ty hydro mohou mlátit - je to normální - až do uplného ohřátí motoru. Pakliže mlátí i pak - jsou v čudu. Já sem takto špatnou mláticí hydro našel tak, že sem po ohřádí motoru vzal šroubovák sundal víko ventilů a kde byly zavřené ventily tak sem na hydro zatlačil šroubovákem. Pakliže byly tvrdé - vůbec sem s nima nehnul - byly OK. Pakliže ale byly měkké - po přitlačení propružily - už sem je tahal ven a dával lepší:))) Tím že něco zamlátilo po nastartování, tím sem se časem už nezbýval. Bylo to odpuzující, ale podle brožury OK a motoru to neva:))) ŽE TO MLÁTÍ TAK 3 SEC PO NASTARTOVÁNÍ - UPLNĚ MORMÁLNÍ!!! Co to asi tak může dělat, když to nemá tlak oleje?? Sice v ideálním případě by měly hydroštesly tlak udržet, ale..... i funglovky si občas zamlátily.... je to v poho - hlavně prostě nesmí mlátit, když se motor ohřeje. Jo a pravidelně měnit oil!!!! Ten má na hydro veliky vliv. Když tam pak místo tekutého oilu teče mazut, rychle se ucpou a mlátí...

Odpovědět