dotaz koupil jsem pristrojovku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

dotaz koupil jsem pristrojovku

Příspěvek od Night.chimera » 12. 02. 2005 10:50

vsechno funguje i ekonomer i presto ze by asi nemel ,ale otackomer toci jen do ctyr tisic je proste pomalej nevite cim to bude?
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 02. 2005 13:55

stačí použít správnej štekr - alias codier
bud plastovej u staršího provedení, nebo čip u novějšího...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 12. 02. 2005 23:00

DC píše:stačí použít správnej štekr - alias codier
bud plastovej u staršího provedení, nebo čip u novějšího...
Plast/čip :?: Neměl bys prosím obrázek? Zatim jsem se setkal jen s bílym plasovym udělátkem...
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 02. 2005 02:32

Bobo píše:
DC píše:stačí použít správnej štekr - alias codier
bud plastovej u staršího provedení, nebo čip u novějšího...
Plast/čip :?: Neměl bys prosím obrázek? Zatim jsem se setkal jen s bílym plasovym udělátkem...
Na zadní straně otáčkoměru je vylamovací díra, do ní se vrazí codier stecker a otočí se s ním. Je z něj vidět černý plastový "motýlek". Tahle starší verze se podle ETK dávala do 1/1986.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Venca.

Příspěvek od Venca. » 13. 02. 2005 09:27

Francis píše:Na zadní straně otáčkoměru je vylamovací díra, do ní se vrazí codier stecker a otočí se s ním. Je z něj vidět černý plastový "motýlek". Tahle starší verze se podle ETK dávala do 1/1986.
Otočí se s ním...?

Má přece kolem tyčinky výstupky/plošky nezáměnnosti, aby s ním točit nešlo.
A ještě je každá jinak velká, aby nešel dát o 180° - obráceně.

Jeho kód se mění vyříznutím/vyplněním těch 10 kombinačních pozic na kolíku.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 02. 2005 09:35

Venca. píše:
Francis píše:Na zadní straně otáčkoměru je vylamovací díra, do ní se vrazí codier stecker a otočí se s ním. Je z něj vidět černý plastový "motýlek". Tahle starší verze se podle ETK dávala do 1/1986.
Otočí se s ním...?
No jo, nevyplácí se radit bez vlastní zkušenosti :oops: Auto s touhle starou verzí jsem měl jen jedno a nijak se v něm nevrtal, předpokládal jsem že otočením se stecker zajistí proti vypadnutí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 13. 02. 2005 12:22

dali jsme tam hokusem i palubku ze 4 vala a porad stejny on ma m40 ja m10 muze to byt ten rozdil?
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Venca.

Příspěvek od Venca. » 13. 02. 2005 12:27

Francis píše:
Venca. píše:
Francis píše:Na zadní straně otáčkoměru je vylamovací díra, do ní se vrazí codier stecker a otočí se s ním. Je z něj vidět černý plastový "motýlek". Tahle starší verze se podle ETK dávala do 1/1986.
Otočí se s ním...?
No jo, nevyplácí se radit bez vlastní zkušenosti :oops: Auto s touhle starou verzí jsem měl jen jedno a nijak se v něm nevrtal, předpokládal jsem že otočením se stecker zajistí proti vypadnutí.
Ne, jen se zasouvá.

Uvnitř je v desce bubínek s deseti spínacími kontakty.
Vyříznutý segment na štekru = rozpojeno.

Proti vypadnutí štekr jistí jen ty nezáměnnostní křidélka/výstupky.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 13. 02. 2005 12:57

Venca, Francis: Nevím, jestli mluvíme o tom samém. Já jsem měnil bílé něco (tak 0,5x2x2 cm :oops: ), zasunuté zezadu vespod v přístrojovce. To neni ono?

Nebyl by prosím nějaký obrázek? Asi jsem trochu mimo, tak abych se trochu vyznal... :oops:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 13. 02. 2005 13:32

Bobo píše:Venca, Francis: Nevím, jestli mluvíme o tom samém. Já jsem měnil bílé něco (tak 0,5x2x2 cm :oops: ), zasunuté zezadu vespod v přístrojovce. To neni ono?

Nebyl by prosím nějaký obrázek? Asi jsem trochu mimo, tak abych se trochu vyznal... :oops:
Na pravý straně při pohledu na přístrojovku dole mezi ukazatelem teploty a otáčkoměrem je u novějšího typu (1986->) zásuvný modul cca 15x30x40mm.
To je kódovací člen.

Do 01/1986 se jako kódovací člen používal ten mechanický štekr, co je zezadu.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 13. 02. 2005 17:22

Venca: Tak to bude ono. Dělal jsem to asi dvěma lety. Byl bych skoro schopnej tvrdit, že to bylo vzadu na přístrojovce :oops: .

Původně byla v autě asi přístrojovka s hodinama. Nějakej chytrák dal místo hodin otáčkoměr z e21. Tak jsem měnil. Pro jistotu i tenkódovací člen. A nakonec i celou přístrojovku :P :oops:

Díky. :wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Odpovědět