"neco" v oleji..?!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

"neco" v oleji..?!

Příspěvek od toretto_223 » 24. 02. 2003 17:03

Zdravim...
nedavno jsem kontroloval olej a pripadlo mi, ze nejak divne smrdi...(po benzinu-ale 100pro to neni) taky mi nekudy unika chladici kapalina (ale to muzou byt netesnosti)

je mozne, aby se do oleje nekudy dostal benzin? - jestli jo, jak to zjistim a co s tim?

je mozne, aby se do oleje nekudy dostala chlad. smes? - jestli jo, jak to zjistim a co s tim?

muzu s tim jezdit, aniz bych napachal dalsi vetsi skody?

mam 318i s el. fuel pump

dik moc za rady
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Raynov
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 239
Registrován: 11. 02. 2003 23:18
Bydliště: Praha 4 Modrany

Příspěvek od Raynov » 24. 02. 2003 17:45

Pokavad ten olej nema bilou nebou sedou barvu tak to neres
Škrab Škrab

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: "neco" v oleji..?!

Příspěvek od BaVomil » 24. 02. 2003 18:01

toretto_223 píše:Zdravim...
je mozne, aby se do oleje nekudy dostal benzin? dik moc za rady
Benín je ve voleji dycky. Kontaminace voleje benínem je to jeden z hlavních důvodů pro častou výměnu.
Nojo, na druhou stranu ale tak moc aby to vopravdu smrdělo benzínem ho tam zas normálně není.
+ defektivní regulátor tlaku, + votevřenej studenej ventil, + netěsnící kroužky.

Uživatelský avatar
toretto_223
Příspěvky: 176
Registrován: 11. 02. 2003 11:23
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od toretto_223 » 25. 02. 2003 07:56

zdravim, dik za reakce, ale mam jeste par dotazu... :?:
to Raynov: proc bily nebo sedy?
to BaVomil: jak poznam, ze jsou ty veci spatny?
to all: on ten pach neni primo jako benzin - tak nejak podobne... neni mozny ze by s tam nekudy dostala chladici smes?
E34 525tds touring´96

Uživatelský avatar
Raynov
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 239
Registrován: 11. 02. 2003 23:18
Bydliště: Praha 4 Modrany

Příspěvek od Raynov » 25. 02. 2003 11:42

Kdyz mas olej sedej nebo bilej tak v nom mas vodu.
Škrab Škrab

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 25. 02. 2003 12:05

Chladici kapalina se do oleje dostat bohuzel muze :shock: - resil jsem jiz dvakrat :aaa: . A stalo me to dost penez, ale to proto, ze sem se nechal pekne vosrat v jednom zkurv..ym servise :aaa: . Jinak by to nebylo zas az tak hrozny a hlavne bych to nemusel resit opakovane. Jo chybama se clovek uci. Ted sem si nasel dobryho servisaka a navic mu delam nejakou pocitacovou podporu, takze se pak memu vozu konecne dostava dukladne a hlavne poctive pece - a nahle je po problemech.

Tak sem si postezoval a ted zpatky k oleji. Chladici kapalina (dale jen voda) se do motoru(oleje) dostat muze a to nejcasteji dvema zpusoby - praskle tesneni pod hlavou a nebo praskla hlava ci "jen" pokroucena(duvodu pro tyto neprijemnosti muze byt vic - zalezi jak se o motor staras a jak snim zachazis - nevytacet za studena a kdyz mu das pokourit tak hned nevypinat motor a nechat ho chivli "dochladit" na standartni teplotu (to by mel ale byt spis problem "delsich" sestivalcu).
Jak se to pozna? Ubyva voda a nikde neni videt unik z hadic nebo chladice. Pokud mas motor tesnej a nezere ti olej, tak by mel olej pribyvat. Kdyz budes pravidelne kontrolovat vicko od vika oleje, budes pozorovat ze zacatku bilosedej-sedocernej povlak (ted v zimnim obdobi je vsak takovej lehkej povlacek v norme, zvlaste kdyz jezdis kratky trate), postupne se casem bude tento povlak menit v takovou cernosedou hutnou penu, ktera se bude usazovat jak na vicku tak na stenach vika oleje (podivas se otvorem do olejoveho prostoru a uvidis na stenach opet sedocernej sajrajt misto krasne kovove steny lehce polite olejem(pokud mas teda olej cistej:-). To je ale az na dlouhodobejsim pozorovani, protoze abys to zjistil ihned, to by ti muselo prasknout tesneni nebo hlava teda poradne a to se asi nestava. Takze to muzes pozorovat treba i pul roku (zalezi jak moc taky jezdis), nez zpozorujes s jistotou ten sedocernej sajrajt v olejovym viku .

A nebo je to taky uplne neco jinyho.

V prvni rade bych dukladne zkontroloval chladici system (abys mel jistotu, ze ti voda neunika nikde externe - z hadic ci chladice). Pak kontrolovat stav oleje, cistotu oleje, stav te sracky na olejovym viku a okolo, kolik vody unbyva a z kombinace techto informaci delat dalsi zavery :idea: .
Pokud bys chtel mit okamzitou jistotu, tak ti asi nezbyva nez sundat hlavu a uvidet :roll: (otlakovat, srovnat atd.....).

Ono je to jeste trochu komplikovanejsi, ale do zacatku to snad staci.

Odpovědět