mlácení v motoru - známe výherce

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

mlácení v motoru - známe výherce

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 18:56

Takže konečně dneska motor začal fungovat ja má, ale asi po 20km se ozvalo šílené mlácení z oblasti v motoru. Má to zvuk jako traktor a jde to jako z motoru (někde mezi 2-3 válcem, případně pod klapkou.
Dělá to volnoběh, ale kolem 1500 - 2000 otáček to je v klidu a výše je to šílený zvuk. Když sešlápnu spojku, je to trošku lepší a cítím vibrace v pedálu. Nepřijde mi že je to pravidelný zvuk. Za jízdy pod plynem to nedělá ale při bržděním motorem ano, a když řadím tak se to ozve při šešlápnuté spojce. Podlě mě je to spojkové ložiško, ale chci jít na jistotu a doufám že to není něco na motoru, třeba přidřená šála nebo něco takového.
A jestliže je to ta spojka, jak moc se s tím dá jezdit?
Když lehnu pod auto tak zvuk jde z převodovky. Kdyby to byla skutečně spojka, co tam mohlo kiksnout?

Jinak zvuk je takovýhle

http://www.youtube.com/watch?v=9OwG7suhHIU
Naposledy upravil(a) marlin dne 09. 05. 2011 19:32, celkem upraveno 2 x.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 05. 2011 19:38

spis tipuju na spatne sestaveni razeni a mlati ti spodek kulisy o kardan

nebo taky nenamazana hridel spojky nebo uvolnena spojka..lozisko by se takovym rachotem neozyvalo

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 20:22

řazení funguje a spojka funguje jak má. jako vše funguje a nikde problém není, až na zvuk. Jaká je šance, že je něco ko v motoru?

I kdyby to byl některý z problémů, který popisuješ, tak si myslím, že by to mělo dělat furt. Mě spíše zaráží, co tam může být ko, že když je motor v záběru tak to nedělá (plus těch 1500 - 2000 otáček)
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 07. 05. 2011 21:03

To jsi kombinoval s m40 převodovkou? Bylo potřeba měnit kroužek v setrváku, do kterého vstupuje trn? Nevznikla nějaká vůle tady?

Jinak pěkně vyleštěn motor! ;)

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 21:13

ee, převodovka z M40 tam nejde, protože špajzka má silnější trn do ložiška kliky (Tak mě napadá, původně sme chtěly tu převodku tam hodit, ale nešla tam a decentntně sme otlačily ložisko na klice, a doufám že to není tím, nebo co to je, do čeho leze trn převodovky) A je tam právě daná isová převodovka. Takže to, co tam má být.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 05. 2011 21:33

marlin píše:řazení funguje a spojka funguje jak má. jako vše funguje a nikde problém není, až na zvuk. Jaká je šance, že je něco ko v motoru?

I kdyby to byl některý z problémů, který popisuješ, tak si myslím, že by to mělo dělat furt. Mě spíše zaráží, co tam může být ko, že když je motor v záběru tak to nedělá (plus těch 1500 - 2000 otáček)
v zaberu se vetsinou vibrace a tah prenasi skrz hridel a pripadne rezonance se "umrtvi" v soustave

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 21:39

takže to může být cosi v setrváku co sme otlačily, nebo spojka, nebo setrvák. Otázka je, jestli s tím mohu jezdit. Další věc je, že když sem s tím jel klidně, tak nic a až sem najel asi 10 celkem ostrých km (motor cca 5000rpm) tak to začalo dělat.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 05. 2011 21:44

marlin píše:takže to může být cosi v setrváku co sme otlačily, nebo spojka, nebo setrvák. Otázka je, jestli s tím mohu jezdit. Další věc je, že když sem s tím jel klidně, tak nic a až sem najel asi 10 celkem ostrých km (motor cca 5000rpm) tak to začalo dělat.
obavam se, ze tenhle typ poruch se pres monitor tezce detekuje. Zkus zajit za nekym, necht to alespon slysi.

Mimochodem, presne takhle zvukove se mi choval skocenej rozvod na M20B20. Tim nerikam, ze je to to same co ty. Motor ma tah? Jede jak ma?

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 21:53

motor právě že jede jak má. Řadit jde naprosto v klid, spojka funguje. Vše chová jak má. Motor táhne a nepocituji ztrátu výkonu. Zítra to ještě projedu a pak vlezu pod auto. Sundám ventil dekl a mrknu zezhora na rozvody plus na vačky jestlit o je oka. Jinak, nevím jestli je možné aby řetěz skočil. Protože ono mi to udělal při první projížďce, když jsem brzdil motorem, tak se to na chvilku ozvalo a pak byl asi na 20 km klid a potom co to prohnal tak to dělá furt. Ale myslím si, že kdyby byl skočenej rozvod, tak to bude dělat furt a motor nepojede.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 05. 2011 21:56

marlin píše:motor právě že jede jak má. Řadit jde naprosto v klid, spojka funguje. Vše chová jak má. Motor táhne a nepocituji ztrátu výkonu. Zítra to ještě projedu a pak vlezu pod auto. Sundám ventil dekl a mrknu zezhora na rozvody plus na vačky jestlit o je oka. Jinak, nevím jestli je možné aby řetěz skočil. Protože ono mi to udělal při první projížďce, když jsem brzdil motorem, tak se to na chvilku ozvalo a pak byl asi na 20 km klid a potom co to prohnal tak to dělá furt. Ale myslím si, že kdyby byl skočenej rozvod, tak to bude dělat furt a motor nepojede.
tak rozvod mozna je ok, ale zkontroluj, pokud si ho kontroloval pred zastavbou, retez by skocit nemel.

napadlo mne, zda se neodtrhl nakej silac nebo uchyceni motoru/vyfuku/prevodovky a cela soustava je o neco oprena a drnci.

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 05. 2011 22:00

taky možnost. Prověřím všechny siláče, jak motor, tak převodovku. teď nevím jestli po sundání ventildeklu poznám, jestli jsou rozvody oka nebo ne.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 08. 05. 2011 11:10

Možná to může být napíncí lišta rozvodového řetězu, nebo samotný napínák. To vydává podobné zvuky .Zkus se mrknout.

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 08. 05. 2011 12:22

no, sundal jsem ventil dekl a když točím motorem, tak mi přijde že to jde fakt od napínací lišty. Schodím kryty a mrknu jestli to není ona. Taky mě to napadlo.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 08. 05. 2011 15:48

no, rzovody to nejsou. Napínák je oka, řetez taky. Ale přišly jsme na to, že je někde sakra velká vůle, ale nevíme kde. Co jsem ležel po autem, tak mi přijde, že to jde jako z převodovky, nebo spíše na spojení mezi motorem a špajzkou ale jakoby z přostředka...
Hlavně to je cítít v klice, když točím motorem rukou přes trhák, tak to je v něm cítit.
Napadá mě volný setrvák, nebo něco v motoru, ale to nevím co. Hlava je oka.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 08. 05. 2011 18:58

Špatnej dvouhmoťák, pokud tam je dvouhmota?
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 08. 05. 2011 19:45

Může to být třeba i vyjebané úsečové péro na klice (klínek ) u rozvodů .

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 08. 05. 2011 20:20

tak od rozvodů žádný zvuk nejde, tam to není. Jak poznám, že je tam dvouhmota?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 05. 2011 20:44

marlin píše:tak od rozvodů žádný zvuk nejde, tam to není. Jak poznám, že je tam dvouhmota?
pri montazi

setrvak je "tlustsi" a spojkova lamela nema pruziny

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 08. 05. 2011 20:47

jo tak to tam není stopro. Jaký jiný problém by mohl být se setrvákem, případně se spojkou, že to dělá takovýhle brajgl. Přišlo mi, že to dělá co každou půl otáčky klikové hřídele. A bojím se toho aby třeba nebyla uvolněna ojnice na klice, nebo něco takové. Jinak když to bouchne, tak to má tendenci to vrátit tu kliku o kousek zpátky.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 05. 2011 21:07

zkusme tomu dat zakladni ramec -

motor si videl rozebranej?
rozvody a jejich kontrolu si delal ty?
remenice nehazou, vcetne velke remenice?
prevodovka byla ta sama k motoru i pred tim?
spojka je dotazena poradne?
silentbloky jsou vsechny OK?
vyfuk kompletne, spravne upevnen pevne od svodu na hlave az po konec?

abys nasel vuli, asi ti nezustane nic jineho nez odpojit skrin od motoru a vuli zkouset takhle. Tak zjistis zda je to v motoru nebo v spajzce.

Odpovědět